Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Első motor - első út

Először is nőiesen be kell ismernem, szeretett motorom vásárlásához a csillogó szemeken és a bamba vigyorgáson kívül nem sokat tettem hozzá. Amúgy is elég hirtelen történt az egész, nem terveztünk gépjármű vásárlást, legalábbis nem most.
De amíg én vasárnap reggel az ágyban fetrengtem, párom ránézett (már csak megszokásból) a kínálatra. Azzal ébresztett, hogy nézzem meg, tetszik-e amit talált.
Kitöröltem a szememből az álmosságot és hát a válaszom nem volt kérdéses.
Nem gondoltam azonban sokkal tovább a dolgot, szépen mentem dolgomra, kávét főzni reggelit készíteni stb.
Mire visszakóvályogtam tálcán a reggelivel, férjem azzal fogadott, hogy reggeli után készüljek össze, megyünk Nyíregyházára. Értetlenül néztem, hogy na oda meg minek?
Motornézőbe...

Kedves nem cicózott, felhívta a srácot, lebeszélte, hogy megyünk és mire észbe kaptam már ott álltunk a kinézett moci mellett. Ő beszélt, én csak bámultam a motort.
Félig meddig hallottam, hogy megkérdezték akarom-e vinni próba körre, egyből erősen megráztam a fejem, de értelmes szó még mindig nem jött ki a számon.
Így hát férjem pattant a nyeregbe és egy 10 perces karika után mosolyogva tette le a vasat a helyére. Kérdezett még párat a tulajtól aztán hozzám fordult, hogy szálljak fel, nézzük meg leér-e a lábam (legalább ezt ha már vezetni nem mertem). Csüccs a nyeregbe, pracli sikeresen a földön, egy kis pipiskedés van, de a viszonylag magas ER6-hoz képest nem vészes.
-Tetszik?
-PErsze, hogy tetszik. Imádom.
-El fogsz vele bírni?
-Fogalmam nincs....
Kedves félmosollyal a száján konstatálta, hogy a párbeszéd során nem tudom levenni a szemem a motorról és csak ennyit mondott:
-Akkor visszük....de ígérd meg hogy nagyon fogsz vigyázni magadra, hallod?
Egy kis alkudozás, időpont lebeszélés után irány haza. Másnap melóhelyen csak fizikailag jelentem meg, nem tudtam másra gondolni, mint hogy estére saját motorom lesz.ÉS még milyen!!
Természetesen férjem hozta haza a vasat, én a kölcsönkocsit vezettem mögötte, és szívtam a fogam, amikor nem tudtam lépést tartani :p

Hétfőn későn értünk haza, már nem mertem ráülni, nem is lett volna jó olyan fáradtan. Másnap párom vitte magával, gyorsan elvitte eredetvizsgára, intézte a biztosítást.
Két napon át igazából csak szemeztem a szépséggel, nem tudtam betelni a látványával. Végül kedd este elhatároztam, másnap reggel ezzel megyek munkába, ha törik ha szakad, mert bármennyit húzom az időt, az izgalom nem fog alább hagyni és nem fogok kevésbé félni, amíg el nem kezdem.

Szerda reggel ébresztő előtt egy félórával pattant ki a szemem, reggeliből egy falat nem ment le. Felkapkodtam mindent magamra, átöltözős cucc a hátiba és remegő gyomorral irány a motor.
Kétségbeesetten vádoltam magamban a kedvest, miért pont most kellett neki beadnia aER6-ot szervízbe...ugyanis én az első lépéseket nem pont egyedül gondoltam megtenni. De szorított az idő, tudtam, ha most nem használom ki a kivételesen kegyes időjárást, akkor bizony tavaszig várhatok az újabb alkalomra.
Így hát fog összeszorít, motor indít, kis szenvedés a szívatóval + egy lent hagyott lábtartó miatti fulladás után indulás. Először nem is mentem ki rendes útra, hál'istennek a lakás mögött egy kis kanyargós szerviz út van, úgy döntöttem inkább megyek pár kört mielőtt forgalomba merészkedek.
Jó érzéssel tapasztaltam, hogy a motor nem éppen fiatal volta ellenére a váltó tökéletesen működött, a hangja egy álom volt és a kanyarodás....nos tapasztalatlan vagyok motorozás terén, de ültem eddig egy sv-n, egy gs500-on és egy ER6-on, és nem állítom, hogy bármelyiknél jobb lenne, csupán azt, hogy hozzám mindnél jobban illett. Jó persze nem döntögetem ( arra rá is érek még) viszont kellemesen stabilnak éreztem végig.

Elindultam munkába, a forgalom szerencsére gyér volt, mondjuk szándékosan korábban is indultam.
Általánosságban véve, azt kell mondjam én mindig jobban félek a motorozás előtt, mint közben.
Ha már egyszer megyek, akkor az eszeveszett koncentráció átveszi az ilysféle érzések helyét :)

Mégis, vegyes érzésekkel tettem le a paripát a cégem előtt. Először is ott volt a megnyugvás érzése, hogy célhoz értem gond nélkül. Másrészről az eufória, mert azért minden koncentrálás ellenére, élveztem.
De ott volt egy kis csalódottság is. Lehet én állítok túl nagy elvárásokat magammal szemben, de valahogy úgy gondoltam, ügyesebb leszek..ehhez képest alig bírtam a parkoló autó mögül kifordulni (ergo nem megy a lassan éles ívben kanyarodás) állandóan azt éreztem, hogy be akar dőlni a motor, továbbá piros lámpáknál sajátos balett előadásokkal leptem meg a mögöttem állókat, miszerint jobb láb letesz, bal lábbal üresbe, visszatehénkedés bal lábra, jajjdezöldlett, akkor jobb láb, váltás egyesbe ééééés bal lábra vissza, mert NEM TUDOK ELINDULNI CSAK JOBB LÁBRÓL :heureka:
Ez nálam ilyen defekt, vagy nem tudom, de kacsintani is csak jobb szemmel tudok, ballal nem :p

Mindehhez társult, hogy mivel nem érzem még én ezt a kis 200kg-ot amikor állok, ez a lábváltogatás, az ijedten visszarakom mert jajj dől a motor effektus miatt egy teljes táncelőadássá avanzsált.
Azt már meg sem említem, hogy olyan ívben kanyarodok mint egy tankhajó, és anyuméknál majd összesz*rtam magam mire egy métert arrébb toltam a járgányt...

Szóval kicsit úgy érzem, hogy szeretem és akarom csinálni, és szerelmes vagyok ebbe a gépbe alattam, de miért van az, hogy másoknak, olyan könnyedén megy, én meg így szenvedek (elsősorban a motor súlyával, mert amúgy menet közben nem szokott baj lenni, bár mondják is, hogy motorral nem gyorsan, hanem lassan menni a nehezebb)
Végül azért másnap is elmentem vele a munkába, és megfogadtam, hogy amikor csak tehetem ráülök pár km erejéig, mert más útja nincs annak, hogy jobb legyek csak gyakorlás gyakorlás gyakorlás...

Na ez jó hosszúra sikeredett, talán kicsit össze-vissza is lett, amiért ezúton is elnézést kérek, de még nagyon kavarognak bennem az érzések és az élmények :)
  • Like
Reactions: 7 emberek

Hozzászólások

Én gratulálok neked az új motorhoz és a sikeres guruláshoz!!!Rengeteg km-ert nektek!!!Nagyon élveztem ezt a blogot szinte átéltem az izgalmat...;) Ez olyan mit az első szerelmes pillantások egy kapcsolatban:) Az iskolában voltam így amikor mindenkinek ment könnyedén én meg bénáztam...sóvárogtam.De a rengeteg izzasztó gyakorlás csak segített..igaz nekem az(meredek) emelkedőn való elindulás még a nagy kihívás:confused:
 
Na én azt még meg sem mertem próbálni :D Nem is értem amúgy miért nem oktatják rutinon, autóval benne van a tananyagban a lejtőről elindulás, motornál meg még csak azt sem mondják el, hogy mondjuk ne hagyd üresben, ha leteszed mert nem lesz jó vége. És oké, hogy logikus ez a dolog, meg olyan kézenfekvőnek tűnik, de mégis....
 
T
Suzanne, ha piroshoz érkezel, akkor még gurulás közben vedd ki üresbe. Ha ez megvan, akkor azt a lábadat teszed le, amelyiket akarod. Bár szerintem eleinte -amíg meg nem szokod a súlyát, addig rakd le inkább mindkettőt. Én mondjuk általában 1-ben maradok, és inkább tartom a kuplungot, és a bal lábam van lent, a jobb meg a hátsó féken (ha nagyon muszáj). Csak akkor veszem ki üresbe, ha extra hosszan piros.
Sztem ez így sokkal egyszerűbb, mint táncikálni és ide-oda billegni :)
 
Utoljára módosítva:
Tényleg, mindkettő láb lerakása kapcsán akartam már kérdezni....most olyan féltalpra érek le a motorról, talán ezért is kell kicsit táncikálnom néha...mit tanácsoltok állítassam lejjebb, hogy telitalpon legyek, vagy majd megszokom szépen így?
 
Jujj, de ismerős volt :)
Nekem ha mind a két lábam lent van, akkor két majdnem fél talp, de nekem ki van szedve az ülésből, és "csak" 180 kg. Én is defektes vagyok, mert én is biztosabbnak érzem a jobb lábam lent. De pl. ha emelkedik, akkor hátsó fékkel tartom s a bal van lent. Szóval én is balettozom, csak már gyakorlott vagyok, szóval gyorsan megy :D De tényleg a tuti a két láb. A párom is úgy szokta mint Tagama, jobb láb mindig a hátsó féken és behúzott kuplunggal sebességbe hagy. Szerintem ez valami túlérzékeny menekülési reflex :D Amúgy ha javasolhatom inkább az ülést alakíttasd, mint a rugót vagy egyebet, mert akkor megváltozhat a motor irányíthatósága is. Amúgy megszokás kérdése csak. Majd megfigyeled, hogy alkalmanként egyre ügyesebb leszel. Az emelkedőt én egy vezetéstechnikai tréningen tanultam meg. Olyan feladat volt, hogy lejtőn kisívbe meg kellett fordulni, így emelkedőn megállni, letenni a motort, majd elindulni. A motor letétele is elég spéci volt persze. Viszont egy életre megtanultam az emelkedős elindulást, finom hátsó fékkel és gázzal :) Nem szégyen az ha elmész gyakorolni majd a pároddal sőt az se ha néha elvágódsz, akár álló helyben is. Arra való az első motor, hogy megtanulj s ha ez úgy megy akkor ess és kelj :)
 
Ezeken a vezetéstechnikai tréningeken fel vannak készülve az olyan full kezdőkre is mint én?:)
Amúgy nagy sajnálatomra, akárhány ilyen tréninget láttam meghirdetve, mindig Pest környékén volt, nekem meg az elég messze van :( Remélem tavasszal lesz itt Debrecen környékén is valami, jó lenne ügyesedni... :)

Egyébként meg Babulu, nem tudom hogy csinálod, de mindig jobb kedvem van tőle amikor hozzászólsz a postjaimhoz, mindig olyan bíztató dolgokat írsz, miután elolvasom már nem is érzem magam olyan kis bénának:elpirul2: :ok:
 
Nekem az ad biztonságot ha telitalpal leér a lábam.ÉS még így is volt egy kis kátyu ahol megálláskor meglepődtem a szintkülőbségeN.
 
Azért mert nem vagy béna, csak még tapasztalatlan. Gyakorlás és egészséges mennyiségű önbizalom, ez a recept hosszú távon ;)

Hát Panka, tudod, ha nem nagyon van olyan motor, amiről le tud érni a talpad, már a két fél talpat is megbecsülöd :D
 
Csak nekem oktatták az emelkedőn való elindulást? Bár engem nem is hivatalos oktató okított... :D
Jaj don't fos! Amikor meglett a GS én is fostam, hogy nehogy baj legyen, de miután egy GSX 550-esen tanultam, amin lábujjhegyen ért le a lábam, ez maga volt a tökély, mert telitalp lett a vége :)
Amúgy piros lámpánál, ha látom hogy egy ideje piros, akkor csak becsorgok, hátha mire odaérek, zöld lesz. Ha épp előttem vált pirosra, akkor üres, két lábbal megáll majd egyből a balt felteszem, mert így egy láb teljes biztonságban lenn van, amire dőlhetek is. Meg persze könnyebb elindulni, mert egyből sárgánál dobhatom sebességbe a mocit :)
Csak, hogy érezd a büszkeséhet magadban: én egyszer sem mertem vizsga óta tologatni motort. Annyiszor billent át a GSX súlya rittig a másik oldalra, és dőlt el, hogy nem merem tologatni a GS-t. Azért nem hiányozna, hogy összetörjem. Párom mindig szid is érte, mert a garázsból is ő szenvedi ki nekem, mert kevés a hely, kis kanyargós járda, szélén sziklakert. Párszor ott is végeztem a GSX-szel. Szóval nem, beszari vagyok a tologatáshoz... :D
A lényeg, hogy hipp-hopp menni fog. Ha én még nem csináltam bajt, Te végképp nem fogsz :D
 
T
Suzanne, semmi esetre se ültesd meg a motort! Megváltozik a súlypontja, máshogy fog viselkedni kanyarokban, és egyáltalán, annyit nem ér meg az egész. Tessék megtanulni, gyakorolni, amiket ajánlottunk! :)

Babu, az nem menekülési reflex, hanem stabilabb megállás, és fürgébb elindulás, és a többi közlekedő fel nem tartása :)

Ezt meg úgy mindenkinek :) : feltétlen meg kell tanulni tolni a motort!
Egyszer volt nálunk egy ismerős, párommal a garázs előtt álltak, én meg vmi túrára indultam, és hátrafele toltam ki a felmálházott motort a garázsból. Ráadásul nálunk egy lekerekített peremen is át kell tolni, mert a garázs magasabban van, mint ahova érkezem. Aztán így rükvercben ki kell tolni egészen az aszfaltig, ami kb 10 m. A párom karba tett kézzel nézte a jelenetet, erre az ismerős:
-Nem segítesz neki??
-Nem...
-De bunkó vagy!
Erre mindketten ráförmedtünk:
-Nem!! :)
Aztán szépen elmagyaráztam neki, h ahova megyek, meg egyáltalán az egész úton ő nem lesz ott, és nem tudja nekem tologatni a motort, ergo tudnom kell boldogulni vele.
Szóval tessék csak tologatni a motorokat, az ugyanúgy hozzátartozik a motorozáshoz! Bármikor adódhat olyan helyzet, h tolnotok kell, hacsak 2 m -t is. Én pl. szűk helyen való megforduláskor, vagy kavicson, murván, poros helyen, mindig inkább leszállok, és megfordítom a motort tolva, mert abból adódóan, h nem ér le teljesen a lábam, nem biztonságos ide-oda tappognom, ráadásul hamarabb is megvan a manőver, mint rajta ülve, kínlódva.
A nyáron Zéé is megjegyezte, h milyen könnyedén tologatom a motort. OK, "csak" 187 kg, de magas.
 
Nem kell tancolni tessek üresben a lampahoz gurulni es akkor mind a ket labat le lehet rakni.Az emelkedön se kell tancolni huzni kell az elsö feket igy nem gurul el es amikor indulsz adsz gazt közben meg huzod a feket es amikor a kupöung fogni kezd akkor elengeded az elsö feket.
Gyakorolni kell egy kicsit ennyi az egesznek a titka.
 
Látod nálunk férjem ajánlotta fel, hogy kitolja nekem a murváról és én voltam aki nem engedte. Mivel most az ő motorja nincs kéznél, tudtam, hogy már az első utakat is egyedül kell megtennem és nekem is egyből az ugrott be, hogy úristen, mit csinálok én majd nélküle, egyedül. Jó mondjuk odaállítottam a motor másik oldalára, hogy fogja meg ha dől :D

Ettől függetlenül ha egyedül vagyok, nem nagyon kísérletezgetek, munkahelyre is szépen végiggondoltam, hogy fogok menni, hol fogok megfordulni (hol férek el a tankhajó manőveremhez), hogy még véletlenül se kelljen necces helyzetekbe belemennem. Tudom, előbb utóbb meg kell tanulnom mindent és meg is akarom, csak nem egyedül. Mindig az villan be, ha eldöntöm és férjem nincs ott, ki fogja felállítani?Mert, hogy én nem az hétszentség....
 
Letenném én mindkét lábam, ha tisztességesen leérne :D:D A dőlöngélés-táncolás abból adódik nálam, hogy még véletlenül sem érek le telitalpra, a motor súlyához meg még nem vagyok hozzászokva, ezért van némi para. De megértettem a fentebb leírt tanácsokat, nem lesz ültetés, csak gyakorlás ;)
 
T
Nagyon helyes! :) Még nagyon az elején vagy, fokozatosan hozzászoksz, és jövő nyárra majd nevetsz csak az egészen, hogy mennyire féltél tőle. Most még új az egész, de belejössz. A megtett km-ekkel, és a csont nélkül teljesített etapokkal majd nőttön-nő az önbizalmad és a biztonságérzeted, egyre bátrabban és határozottabban fogsz majd a motorhoz nyúlni.
A felállításnak is megvan a technikája, azt is meg lehet tanulni. Én is tudom elméletben, de szerencsére még sosem volt rá szükség :) Mikor még tanultam, akkor egyszer álló helyzetből dőltem el, mert kidobtam a kuplungot, a gázt meg nem húztam, de az már a saját GS-em volt, így alatta hagytam a lábam, szépen leültem a földre, és magamra fektettem a motort, nehogy bármije is leérjen és megsérüljön :D Akkor az oktató szedte le rólam :) Tavaly meg egy tréningen terültem el, a pályáról lejőve, de ott is egyszerre öten ugrottak oda, és 2 mp-et sem feküdt a motor :)
Szóval nem árt, ha az ember tudja a technikáját, de egyáltalán nem szégyen segítséget kérni, ha megtörténik a baj.
 
T
Hajós, azért gondold meg, mit ajánlasz a pici kezű, kezdő lányoknak! :love:
Első féket behúzni, picit engedni, meg még gázt is húzni?? Hadd csináljon a kezével egyszerre egyfélét! Hátsó féket engedni jobb lábbal, közben adagolni a gázt, meg engedni a kuplungot épp elég lesz nekik, úgy, h közben lent van a bal láb. Így minden végtag egyszerre csak egyfélét csinál, de ezt is épp elég nehéz lesz nekik összehangolni.
 
:) Elsőre látásra szerelem, akkor a jó! :D Gratula hozzá. :D Gyakorlás teszi a mestert csajok, ne legyetek elkenődve. A most vérprofik akik nyomják az igét, azok is vergődtek az elején. A telitalp nagyon sokat számít a stabilitásnál, pláne kezdőknél, akik még nem annyira érzik a motor súlypontját. Menet közben mindegy meddig ér a lábad, de a motorral való elindulásnál/megállásnál és rutinfeladatoknál, a parkolásra lerakásnál, a lámpánál való megállásoknál, a nyomvájúban, gödrőkből való ki- és bele egyensúlyozgatáskor az a pár centi igen sokat számíthat. A rendesen le nem érő láb bosszúja a murvás hegyoldalon való parkolásnál kezdődik, ahol nem tudsz normálisan egy kicsit se kitámasztani, mert mindig kigurulnak a kövek az alól az éppen leérő felület alól.... Kezdőknek rövid lábbal ajánlott a bukógomba és a bukóvas, valamint a nagyobb sportvasak rutinos öreg gazdái szokták még azt csinálni, hogy az első pár összeszokós hónapban leveszik a szpoilert, pont azért, hogy az ilyen suta egyhelyben való felborulásos sztoriknál az ne sérüljön. Nálam még az is egy rutin, hogy ha magas vasat kapok tesztelni, amiről macerásan ér le a lábam elviszem egy kicsit tologatni pár percet. Szó szerint tologatom egy csomót, hogy érezzem merre szeret borulni ha nem ülök rajta és magamnak kell tartani, meddig bírom magamra támasztani, ilyenek... Egyszer jártam úgy, hogy a nyomvájúnak nem a gödrében, hanem a púpján kellett megálljak a lámpánál. Na azon a vason épp hogy leért a csizmám eleje egyenesben, volt ám ugrabugrálás meg combizomhúzódás a részemről, hogy ne dobjam bele a gödörbe a jószágot...
 
Tagama: Ha egy ujjal huzzak az elsö feket az is eleg hogy ne guruljon el.Se a kuplungnak se a valtonak nem hasznal ha behuzva varakoznak vele:Da piros lampanal.Na es az össze vissza tancikalas nem veszelytelen.

Mina: A "verprofik" is igen szenvedtek a kezdesenl senki sem születet ugy hogy tudott.Viszont megprobaljak atadni a tapasztalataikat hogy aki most kezd annak könnyebb legyen.
Na es irtam gyakorlas.Tudod volt egyszer egy szakalas aki azt mondta tanulni tanulni tanulni sok mast is mondott ami hülyeseg volt de ez a mondasa nem.Gyakorlas gyakorlas gyakorlas
 
A mai motoroknal mar altalaban hidralikus fek van elöl es az tenyleg könnyen behuzhato es eleg csak egy kicsit behuzni.Sajnos lattam mar olyat aki a sok tancolas közben magar boritotta a motort.
 
De jó... gratulálok még egyszer!
Ismerős érzések, és ismerős gondolatok.
Amikor a Street Glide-ot vettük, akkor sem mertem menni vele. Igazából talán a második utam egy vezetéstechnikai tréningre vezetett vele.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Suzanne
Olvasás
352
Hozzászólások
110
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Suzanne további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére