Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

37/2013 Rémes ez a gömbforgó

A helyszín Budakalász, József Attila utca Szentendrei út kereszteződése. Az újonnan épült körforgalom (egyesek szerint gömbforgó) sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az Omszki tó felől érkezve - főleg csúcsforgalom idején - egyszerűen lehetetlen áthaladni a körforgalmon, ha annak túloldalán épp piros a sorompó a HÉV miatt.

Az autók a kereszteződés közepén állnak sorban a sorompóhoz, így még ha ellenkezőleg akarnának is menni, kénytelenek megvárni, míg felszabadul a HÉV átjárója...

Csak kíváncsiságból rákerestem a Google mapsen erre a kereszteződésre, és mivel ott egy 2012-es kép szerepel, jól látható a régi, gömbforgó előtti állapot (a narancssárga bácsit kell odahúzni a körforgalom közepébe). Az sem volt tökéletes, de azért belátható időn belül lehetett teljesíteni az áthaladást bármelyik irányba.

(Ezt a képet már megosztottam a Facebookon, de nem akartam csalni olyan képpel, ami nem a 37. héten készült.)
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

biztos valami Fidesz-közeli cég a körforgalom-gyár :D Az MSZP idején lámpákkal tették tele Budapestet... olyan értelmetlen, forgalommentes, semmitmondó, eldugott kereszteződésekbe kerültek totál feleslegesen villanyrendőrök, hogy hinni nem akartam, külön kanyarodó sávot, meg kanyarodó lámpát tettek olyan helyre, ahol naponta 2 autó kanyarodik be. Úgyhogy a lámpagyár meg tuti MSZP-közeli cég volt :D
 
Egesz europaba eröltetik ezeket a leglehetetlenebbül megepitett körforgalmakat.Csak megjegyzem az osztrakok kezdtek.
 
Nem tudom, hogy az EU-ban kik kezdték, de Moszkvában, Kijevben már legalább 40 éve divat és ez igaz USA-ra és Kanadára is...
 
Alapvetően nem rossz dolog, tényleg meggyorsítja a haladást, ha az emberek tudják használni...
De nem mindenhol tudják.
A múltkor hallottam, hogy Szegeden vagy Pécsen vagy valamelyik ilyen déli városunkban csináltak egy csomó körforgalmat, és állandóak lettek a dugók, a balesetek, mert a sok hülye nem tudja használni. azt sem tudják, hogy milyen irányban kell behajtani, volt, aki szembe ment be a forgalommal. :D
 
Én csak azt tudom, hogy a legborzalmasabb körforgó-rémálom Spanyolországban ért, ahol a Spanyolok eleve sem tudnak vezetni, kicseszettül nem érdekli őket útburkolati jel, záróvonal, sávok, ilyesmik... dugó esetén pl az egy sávos autópálya-felhajtón 3-4 sorba tömörülnek egymás mellé, és úgy araszolnak be az autópályán további 5-6-7 sorban (egyébként mindösszesen 3 sávban) cammogó autóáradatba, iszonyú, amit művelnek, egyetlen spanyol autón sincs visszapillantó tükör, és nincs sérülésmentes autó... mindezt a forgalmi kataklizmát tetézik még az ezerszámra rajzó robogósok nyáron, akik minden további közlekedőt egyszerű tereptárgynak tekintve száguldoznak... szóval ezeknek a vezetési antitálentumoknak telerakták az országát 2 sávos körforgalmakkal!?!?! :eek:
Még komolyabb vezetési kultúrával rendelkező országokban sem nagyon tudnak az autósok mit kezdeni a kétsávos körforgalmakkal, de ami a spanyoloknál ebből kialakult, na, az az igazi dráma... nagyjából mindenki megy, amerre akar és/vagy tud, a belső sávból kivág a letérőbe, a külsőből, ami letérne, továbbmegy a forgóban, keresztbe-kasul bénázik mindenki... rendesen rettegtem a bérelt autóval, hogy le ne zúzzák nekem, mert az unokám is azt a javíttatást fogja fizetni, amibe ez kerülni fog... :confused:
 
Spanyolországot ne említsd! Talán Valenciában volt az az ötsávos körforgalom, ahol a bejáratánál még fel volt festve az öt sáv, de belül már nem... mi három motorral próbáltunk együtt maradni, és ugyanannál a kijáratnál kihajtani.... nem mondom, szép kihívás volt. :D
 
Alakalmazkodni kell a helyiekhez.Nekem soha nincs gondom ilyesmivel meg Angliaba se volt pedig eleg furcsa a körforgalomba balra bemenni.Na jo figyelnem kellett az igaz
 
Hajós bakker, ahhoz nem lehet alkalmazkodni, hogy minden szabály, elv, KRESZ nélkül mindenki megy, amerre akar a gyorsabb és ügyesebb nyer alapon... pláne ismeretlen helyen, ahol még az irányzékra is figyelni kell :D
 
De ahoz lehet a legjobban.Jo nekem mas en kamionoztan buszoztam nemzetközi turista buszon több mint 30 evik na es motorozom is mar több mint 50 eve.
Witch77 figyelsz ilyen pasi vagyok több mint 50 eve:D
 
Amúgy annyiban egyetértek Hajóssal - amit már írtam valamelyik blogban is - hogy annak ellenére, hogy úgy tűnik, hogy spanyolban és olaszban nem veszik figyelembe a szabályokat, mégis úgy vezetnek, hogy átlátni a logikát. Senki nem akarja direkt összetörni a másikat, nem mennek balesetveszélyesen, hanem rugalmasan, logikusan. Persze ha valaki rugalmasan vezet, belefér, hgy néha összekoccan egy másik rugalmasan vezetővel, de nem törik egymást totálkárosra...
 
L
A régi szép időkben, amikor az autós KRESZt tanultam, a körforgalmas résznél a tanár kérdezte, tud-e valaki Magyarországon körforgalmat mondni. Páran próbálkoztak a Clark Ádám térrel, de az a híd és az alagút között főútvonal volt. Kör alakú , de nem volt körforgalom. Nálunk nem volt körforgalom. Most meg nyomatják mint a bolondok. Kedvencem a két sávos, ahova nem is mindegy hol mész be, mert utána nem ott jössz ki ahol akarsz, a sávváltás halál, pl.: Érden. A másik amikor nagy forgalmú útra raknak egyet, hogy a keresztbe jövők be tudjanak sorolni. Álmukban. Senki sem engedi be a másikat, hisz elsőbbsége van, állhatsz míg lemegy a csúcsforgalom. Úgy tudom a Megyeri hídnál van egy pár ilyen agyhalott körforgalom.
De nem baj, ma kihúzzák az 5 jó számot és megyünk olyan országba ahol már feltalálták a lámpákat! :D

ui. Nem jött be. :mad:
 
Utoljára módosítva:
Az érdi körforgalom a tesconál, na az cafrangos, kétsávos és megstuccolták még betoncsöcsökkel, gondolom szamárvezetőnek. Csak van akinek nehezen szívódik fel még egy szimpla jobbkezes is, nemhogy dupla körforgalom, meg még a betoncsöcsterelgetők...
 
A poén az, hogy az első két alkalommal amikor az érdi körforgalmat megjártam, mindig az M6-os felöl a tescoba mentem be, ez még hagyján, nem volt sok vacila hisz szomszéd kijárat... aztán a tescotól próbáltam volna ugye a régi 7-es felé kihajtani.. és itt jöttek a bajok: tábla nuku (de ez fel se tünt ekkor még) próbáltam zsiráf nyakat növesztve átlátni a dolgot, persze igen kevés sikerrel. Aztán harmadszorra ahogy jöttem ki a városból, az avia kút irányából sikerült megközelítenem az ekkor már rettegett körforgalmat. és láss csodát, innen egy gyönyörű, és egész jól átlátható tábla mutatta hogy melyik sávba is menjek ha adott kijáraton akarok távozni.... üdítő élmény volt... csak nem értem miért nincs kint ilyen minden bejáratánál...
 
Na tegnap feldobtam a pacskert wifivel egy körforgalomnál.... Esőben szép lassan odagurultam a körforgó behajtóhoz, aztán a buzeráns fehér csíkra ráhajtva (első fékezéssel persze) már feküdtem is. Konkrétan gyökkettővel haladtam, de olyan gyorsan felborultam, hogy egyik pillanatban még talpon voltam, a másikon meg már feküdtem a jobb oldalamon a pocsolyában... Az index és a jobb fékkar bánta, hazafelé gyakorolhattam a hátsó fékkel közlekedést... Útközben megálltam a nyomdánál, ahol anno vihogva rámszigetelőszalagoztak a motoron egy 70x100-as nyomatot, mondtam húzzák már ki a kormányt mert beleér a tankba és így macerás a kanyarodás, pilléztek egy sort, az erős fiúk kihúzták, mondták vigyázzak magamra jobban és mentem tovább... Hétfőre jön a fékkar, az indexbúrát meg megtaláltam, és vissza lehet ragasztani. A bokám egész jól kibírta hogy rátettem a Wifit, hála a bakancsnak, csak kb negyed órát húztam a lábam, aztán most már szaladok... De baromira kéne a nyomorultra egy bukógomba vagy bukóvas, egyrészt mert nem esett jól a bokámon landolni a 180 kilóval, másrészt meg túlfordul a tankon, és onnan felhúzni meg már csak segítséggel tudom...
 
L
Jobbulást!
Nem öregecske már az a gumi? Én egyszer úgy megcsúsztam használt gumival mintha jégen mentem volna pedig még eső sem volt. Miután lekopott a teteje magjavult.
 
Kb 1 hónapos. Csak szar minőség. Lecserélte Söndör az 5 eFt-osat 8 e-Ft-osra... Szerintem kb adtunk a szarnak egy pofont. Megint az lesz, hogy hiába ugatok mindaddig, míg nem ő maga perecel vele egy jót. A lengéscsillapítóval is ez volt. Áh, nem olyan vészes, nem olyan vészes, aztán amikor odafeküdt a fekvőrendőr mellé emiatt, egy héten belül meg lett javítva... fene érti ezt.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
1,220
Hozzászólások
38
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére