Ma ezzel a motorral érkezett hozzánk egy közel 70 éves... most mondjam, hogy bácsi? És a főnököm élénk érdeklődésére elmesélte, hogy a motorján a legtöbb kiegészítő egyedi megrendelés alapján gyártott cucc - az oldalkocsiban például le tudja dönteni az ülést és alhat benne
Eléggé ledöbbentem rajta, pláne, amikor az is kiderült, hogy az egész cucc 2 éves, és a (természetesen Akrapovic) kipufogószettel meg a többi ezzel-azzal együtt 52 ezer svájci frankot költött rá, ami a legjobb indulattal számolva is 12,5 millió forint...
Viszont csomó érdekességet is megtudtam tőle... eddig soha nem foglalkoztatott, hogy egy oldalkocsis motort hogyan kell vezetni, de most kiderült, hogy frankón külön tudomány. Például a kanyarodáshoz ugye dönteni nem lehet, de még csak kormányozni sem kell (kivéve a valóban éles kanyarokat). Hanem az oldalkocsi tehetetlenségét kihasználva jobbra kanyarodásnál gázt kell adni (így a meglóduló motort a késésben lévő oldalkocsi jobbra fogja húzni) - balra kanyarodásnál pedig az első fékkel fékezni kell, így a lendület hajtotta oldalkocsi szépen eltolja balra a motort... hát bakker... évtizedekbe telne, mire ezt megtanulnám...
Ja, és az oldal-hálókocsiról még egy érdekesség: 180 km/h -ig van hitelesítve... azt hiszem, csak eldobnám a hajam, ha az autópályán meglátnám elrepeszteni a bácsit oldalkocsistól 180-nal
Csatolás megtekintése 14096Csatolás megtekintése 14097
Eléggé ledöbbentem rajta, pláne, amikor az is kiderült, hogy az egész cucc 2 éves, és a (természetesen Akrapovic) kipufogószettel meg a többi ezzel-azzal együtt 52 ezer svájci frankot költött rá, ami a legjobb indulattal számolva is 12,5 millió forint...
Viszont csomó érdekességet is megtudtam tőle... eddig soha nem foglalkoztatott, hogy egy oldalkocsis motort hogyan kell vezetni, de most kiderült, hogy frankón külön tudomány. Például a kanyarodáshoz ugye dönteni nem lehet, de még csak kormányozni sem kell (kivéve a valóban éles kanyarokat). Hanem az oldalkocsi tehetetlenségét kihasználva jobbra kanyarodásnál gázt kell adni (így a meglóduló motort a késésben lévő oldalkocsi jobbra fogja húzni) - balra kanyarodásnál pedig az első fékkel fékezni kell, így a lendület hajtotta oldalkocsi szépen eltolja balra a motort... hát bakker... évtizedekbe telne, mire ezt megtanulnám...
Ja, és az oldal-hálókocsiról még egy érdekesség: 180 km/h -ig van hitelesítve... azt hiszem, csak eldobnám a hajam, ha az autópályán meglátnám elrepeszteni a bácsit oldalkocsistól 180-nal
Csatolás megtekintése 14096Csatolás megtekintése 14097