Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Amikor a pasik kérdeznek :D

Na szóval a héten 3 azaz HÁROM pasi kérdezett motoros dolgokat tőlem.
Az első az egyik tanárom volt, lerobbant a robogója, és ne haragudjak már, én vagyok az egyetlen motoros ismerős, mi lehet a baja elmondaná a tüneteket ha ráérek... Mivel a szitu erőteljesen hajadzott az én anno robogós kipuffogó bedugulásomra, mondtam vegyél egy hosszú keményebb drótot, és dugd meg a vasadat, de ha a karbi a gyanús, akkor adom a mellettem lévő szakértőt és elmondja hogy kell szétszedni meg összerakni... aztán mondtam neki vannak robbantott rajzok is a neten, nézzen körül ha nagy a gáz, aztán hívjon megint. Úgy tűnik minden ok, mert nem csörgött vissza.
A második már hetek óta zaklat, az egyik régi portréfotó ügyfelem, masszívan rágódik hogy a robeszról milyen váltósra üljön és hogyan ütemezze a vasak növekedését a jogosítványa megszerzéséhez, és esténként elszórakoztat, hogy ez most miért jobb, az miért érdekes, és melyiket érné meg, és miként, melyik protektoros ruhát, stb... Türelmesen válaszolgatok, anno én meg a SzaCsát baszogattam vagy két hónapon keresztül hogy mit kéne vegyek és annyira türelmes volt, hogy most itt az ideje ezt a Sorsnak visszaadni... :D
Tegnap pedig a tesztek hatására írt egy vadidegen srác, hogy most akkor a CBR500R-et ajánlanám-e első motornak, nulla előzménnyel, vagy inkább vegye a 102 lovas CBR600F-et. Mondtam neki, hogy inkább a kisebbet és még javasoltam egy vezetéstchnikai tréninget is neki, hogy a jó dolgok rögzüljenek be kezdőként (anno az én oktatóm kb arra volt jó, hogy megtanuljam mi merre van a motoron aztán irány vizsgázni).

Meg itt van Panka is, nyomja ezerrel a rutint, és annyira aranyos ahogy kérdezget. Anno a Lucifair CX500-asát nyúztam hasonlóan, tökjó most a másik oldalról nézni a dolgot. :D Meg amiket kérdezget! A csajok valahogy részletekbe menőbbek, ami hosszú távon szerintem kedvező. Ahogy elnézem a csajok és a pasik motorozással kapcsolatos kérdéseiket, a lányok sokkal jobban figyelnek a részletekre. A pasikat nem érdekli hogyan tartsák a kezüket és miért kell minden ujjal fékezni, ők inkább a saját kárukon tanulják meg, míg a lányok meg inkább megkérdezik, hogy de miért így? Akkor elmondod hogy azért, mert ha fékezés közben beszorítod a saját ujjaidat és az fáj, ösztönösen felengeded majd, valamint 4 ujjal nagyobbat szorítasz mint kettővel, és emiatt megnő a fékutad, jobb eséllyel jön a csattanás...

Szóval kérdezzetek bátran, minden motoros ismerőst, akármiről! Tökmindegy, hogy fiúk vagytok-e vagy lányok, nincs jelentősége, hogy most ez csajos kérdés lesz-e vagy sem. Aki motorozik és szikrányi felelősséget érez egy őt kérdező kezdő iránt, maximum mosolyog egyet ha hülyeséget kérdeztek, és megnyugtat, hogy abból nem lesz gond, vagy hogy lenne jobb. Vagy elmondja, hogy ő miért úgy csinálja ahogy, amiből meg tanulhattok. Sosem lehet tudni, hogy pár elmondott mondat mikor fog életet menteni, kérdezzetek bátran! Bármiről, bárkit, akár több embert is, hiszen a többféle vélemény többféle információ, több szemszögből, többféle motorról, többféle technikával. Ha meg belefuttok valami gyökérbe, amelyik nem tud érdemi választ adni hanem csak cikizni tud mert ő mekkora menő, annak meg a pofájába lehet váni, hogy "na mekkora motoros lehetsz, ha nem tudsz erre normálisan válaszolni..." (tökmindegy milyen kérdés volt az) A tudás sosem fájt, csak annak a hiánya. Kérdezzetek, kérdezzetek bátran! Mindenféle motorost aki a környezetetekben van, fiúkat, lányokat egyaránt.

Ha a pasik tudnak lányokat kérdezni, akkor bizony csajok hajrá! :D

Hozzászólások

Én tegnap megkérdeztem az oktatómat, hogy a lábamat a fék felett kell-e tartani, vagy hátrébb vagy előrébb?:D Mosolygott egyet és azt mondta felette csak akkor, ha tudom előre hogy fészfékeznem kell, mert ha hozzáérek a lábammal akaratlanul kivillan a féklámpa...ja mondom tényleg :D Annyira arra koncentrálok még, hogy hogy kell vezetni egy motort, hogy hajlamos vagyok elfelejteni, hogy vannak rajta ilyenek hogy féklámpa..meg index... :D
Tiszta "szőkének" éreztem magam , de nem bántott senki, csak egy elnéző mosolyt kaptam:)
 
L
Ha tudod előre, hogy vészfékezni kell!?

Erről az jut eszembe, amikor az anya leszidja a csemetéjét, hogy koszos rajta a ruha.
Mire szegény gyerek:
-Ne haragudj anya, de olyan hirtelen estem el, hogy nem volt időm levenni! :D

Lehet, hogy nem lesz időd a fékpedál után kalimpálni, vészfékezésnél. Szerintem a lábtartót és a fékpedált úgy kell beállítani, hogy, ha rajta van a lábad, nem fékez és nem jelez, csak, ha lenyomod.
Bár lehet, hogy nem így van, nem vagyok oktató.
 
Hát gondolom ironikusan értette az oktatóm is :) Mondjuk autóra van jogsim, és annak idején amikor még vezetni is volt mit, előfordult, hogy a fékpedál fölött volt a lábam, mert sok volt a hülye az utakon és biztonságosabbnak éreztem :) De a motorvezetésnek (sajnos vagy nem) semmi köze az autóhoz, szóval... :)
 
L
Nyilván nem ül az ember a vason mint a szög, fékpedálra merevedett lábbal. Én igazából arra gondoltam, hogy pl. fékpedál mellé biggyesztett lábbfejjel nem előnyös motorozni. Én autóval jártam úgy 1-2X, hogy gázról hirtelan fékeztem volna, de ahogy ráfordítottam volna a lábam a fékre, csak oldalbarúgtam a fékpedált. Így mire összeszedi az ember a lábát és a pedálokt, simán el lehet ütni bárkit. :)
 
Nekem határozottan meg kell majd kérnem valakit hogy állítsa át a fékpedálomat, de ezt eddig is tudtam. Magasan van, ezért szinte meg kell emelnem hozzá a lábamat hogy fölé kerüljön amikor fékezek, amúgy meg hátrébb csúsztatva van általában. Kellett már vészfékeznem, mondjuk csak sima elbambulás miatt, de az első fék érzéssel behúzása alig előzte meg a lábamat, ergo nem katasztrófa.
Egy szó mint száz kényelem miatt is lejjebb állíttatom valakivel majd, de valószínű gyorsaságban is nyerek, ha nem is sokat...
 
Amúgy ha már fék...gáz-nemgáz én esküszöm azzal szenvedek legtöbbet rutinon, hogy ha mondjuk hirtelen (nem előre megfontolt szándékkal) azaz ijedtségből fékezek, ne egyből a a kart húzzam. Mondta Pé, hogy nyugodjak meg, még csak másodjára ülök váltós motoron megszokom majd. De olyan rossz érzés, hogy a fejecskémben TUDOM hogy nem szabad első féket húzogatni izomból, de reflexből még is az jön (gondolom biciklizésből is adódóan). Remélem majd kinövöm :)
Bár tegyük hozzá, egyelőre a váltót is néha hosszú másodpercekig keresgélem a lábammal mire megtalálom :D
 
Hohohó... első utcai vezetésemen sikerült blokkolnom az első kereket durva fékezéssel. Motor- és kulccsonttörés lett belőle, nem árt vigyázni azzal a fékkarral.

Olyan megfontolt vagyok azóta is, hogy ihajj.
 
Hát érdekes dolgokat olvasni itt is! :D
Nem is tudtam, hogy ennyi nyűggel jár a motorozás! :eek:

Pl ha az újad odacsíped a fékkarral akkor az a fék elég rossz.
Én a legritkább esetben húzom a féket kettőnél több újjal.
Azért jobb az egyenes talpú csizma mint a nőies, sarkos mert oda rakod a lábad a lábtartón a fékpedálhoz képest ahová akarod és nem zavar a csizma sarka.
Első kereket lehet blokkolni orra esés nélkül is.
(azt hiszem ezt valakinek megmutattam amikor mögöttem ült csak, hogy eloszlassam a tévhitet azzal kapcsolatban, hogy automatikusan esés van utána)
Ugyan ez vonatkozik a kanyarban váltásra is bár megszokást igényel.
És akkor pár szó a lábbal (és kézzel) történő fékezésről:
- menet közben oda rakod a lábad (és a kezed) ahová akarod
- vezetés közben nem bámészkodsz hanem gondolkodsz
- ha kanyar vagy sebességcsökkentést indokló helyzet illetve mozgó tárgy felé közelítesz (jármű, ember, tehén, stb) akkor fékkészenlét üzemmódba helyezed magad vagyis lábfej a fékpedálra, minimum 2 ujjad a fékkarra helyezve (innentől már jelentősen csökken a fékkésedelmi idő)
- fékezéskor a fékezéssel egy időben egy sebességet automatikusan vissza kell váltanod a kerék blokkolását elkerülendő a motor lefulladását megakadályozandó
- mindig tudd, hogy hol vannak a végtagjaid mert ha kapkodsz véged van
- ne felejts el dudálni
 
Insta360 Black Friday sale

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
792
Hozzászólások
20
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére