Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Noooormááááális?!?!? Új KRESZ????

http://hir.ma/belfold/bevezetik-az-uj-kresz-t-mindenkinek-vizsgazni-kell/90033

[video=youtube;3Vqxi6HIGC0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3Vqxi6HIGC0[/video]

'92 óta van jogsim, 2005-ben a nagy A miatt újra vizsgáztam, soha egyetlen balesetet sem okoztam, de naponta többször oldom meg a mások által okozott vészhelyzeteket.
Az a mondat tetszett legjobban, hogy a KRESZ MÁRA TELJESEN ELAVULT
:heureka: Arra lennék még kíváncsi, hogy hogyan oldanák meg a vizsgáztatást, mert ha teljesen átírják a KRESZT, akkor azt előtte nem ártana meg is tanítani, tehát akkor eleve tanfolyam is kell. Ha ezt bevezetik, akkor azzal csak qrva nagy káoszt fognak okozni, mert aki mondjuk 40 éve rutinból vezet, az nem fog máról holnapra átállni sem agyban, sem gyakorlatban. Meg teszem fel, valaki levizsgázik az újból, aztán kiengedik az útra, és küzdjön meg azokkal, akik még a régi szerint közlekednek??? Elképesztő sok baleset fog lenni így, és majd mindenki a saját igazát bizonygatja.

Én ennek nem látom túl sok értelmét, hogy valamit, ami közel 40 éve jól működik, azt átírják, mert valaki Brüsszelben épp unatkozik. A KRESZ globális, az egész világon ugyanaz! Ha Európában átformálják, attól még a világ többi részén ugyanaz marad. Ennek mi értelme? Mielőtt elmegyünk az EU-n kívül nyaralni, és vagyunk annyira elvetemültek, hogy ezt saját járművel tesszük, akkor előtte tanuljuk újra a szabályokat?
A szabályokkal semmi baj, csak azokkal akik nem tartják be őket. Ezért nem kéne mindenkinek szívni.

Hozzászólások

_Bq_;bt26136 írta:
A lassan hajtást viszont szerintem pontosan értem, hogy érti... nem csak az a veszélyes, amikor valaki agyatlanul száguldozik, hanem az is, amikor nem megy legalább a megengedett sebesség közelében, és begyűjt maga mögé 5-10 autót.

Értem én, mire menne ki a dolog, csak, mondom, tuti hogy baj lenne belőle. Túlságosan "gumi" a dolog jellege, és félek, hogy nagyon rosszul alkalmaznák a szabályt.

Volt már előttem is füstös-csotvány roncs és kocsisora valami jó kis kanyargós szakaszon, ami egész egszerűen nem bírta megmászni az emelkedőt valami közel épeszű tempóban, sort előzni meg beláthatatlanul mégse áll neki az ember... ugyanez forgalmas úton is érvényes, erős szembefprgalommal. Mondjuk pótos traktorral, az az igazi. Tehát igen, nyilván lenne előnye a szabályzásnak, főleg, ha lenne minden főút mellett párhuzamos mellék-, mezőgazdasági- vagy bánomisén út, ahova az ilyenekkel le lehetne húzódni.

A másik oldalon meg sajnos az áll, hogy igenis, legyen jogom lassabban menni, ha nem tartom föl vele az istenadta népet... egyrészt kedvenc sportom, másrészt meg vannak helyzetek, amikor igenis, nem érzem biztonságosnak a megengedett sebességet. Ezt elfogadják, vagy repül a bírság? Esetleg mehetek alkalmasságira, amiért nem érzem, hogy a két kerék olyan kiválóan tapadna taknyos 0 fokban?

Ráadásul az órák se pontosak, úgy vannak beállítva, hogy véletlen se tudj velük gyorshajtani, ha követed, amit mutatnak. Innentől mi lenne? Kalibráltatni kéne az órákat? Nyilván Kormányközeli Kft helyi (vagy egyetlen, központi?) telepe occsón megszámítaná a művelet, mondjuk kötelezően 50 ezer forint per jármű áron. Természetesen időszakosan, hiszen akár egy gumicserével is elállítódhat a kényes egyensúly. Három hónapnál frissebb igazolást kéretik mindenkinek a műszaki vizsgaállomásra magával vinni.

Minderre pedig szükség lenne, hiszen sokszor azok gyűjtenek sort, akik 90-nel haladnak. Ja, hogy nem GPS szerint...? Na ugye, hogy állítani kell az órán, itt tessék a csekket aláírni.

Ja, és baj van! A tehergépjárművekre más sebességhatárok vonatkoznak! Lakott területen kívül 70, autópályán 80. Szegények próbálják menteni a bőrüket, amíg a műszer engedi, de két bírság közti keskeny élen egyensúlyoznak...

Aztán le akarok fordulni valahol. Hogy-hogy nem, lassítás közben bemérnek a rend éber őrei. Hogy éppen kinéztem magamnak a merőleges utat, az a képen úgyse látszik, Szombathelyről jön is feddés a csekkel. Mit csináljak ez ellen? Centizzem ki a kereszteződést, satufék! Hopp, csúszott az út, ez árok lett... nem baj, az én saram, az én költségem, és különben is örüljek, hogy van TB-m... hopp, hátulról belém jöttek. Az én bajom, miért nem közlekedtem kiszámíthatóan? Nem gondolhatta a mögöttem jövő, hogy az indexet nem csak kint hagytam véletlenül.

Hajnal, üres út, laza 70-es tempó, senki se zavar, csicseregnek a madarak, belegurulok a napkeltébe. De ha lenne forgalom, ezzel a tempóval tuti sort gyűjtenék! Bűnös, bűnös, csekket neki! Fejét csak azért nem venni, mert fej nélkül nem fog fizetni!

Szóval szerintem több problémát vetne föl a szabály, mint amennyit megoldana. Azzal együtt, hogy szívtam már a fogam én is sort beérve.
 
Hú, most olvasom, mennyire rámugrott mindenki...
Lassanhajtás: nem arról van szó, aki 90 helyett 80-al megy! Hanem azokról a barmokról, akik indok nélkül 90 helyett 60-al csorognak, mert ott fogyaszt jól a csotrogány, én meg tépem a hajam mert előzni nem lehet, az autóm szenved mert nem tud felváltalni 4-be nem mellesleg a fogyasztásom is pocsék. Vagy autópályán döcög 95-el, aztán szétnézés nélkül kivágódik elém én meg lefejelem a kormányt.
Azzal természetesen nincs gond, ha hó, vagy köd, vagy akármi miatt megy lassabban valaki, csak azt tapasztalom, ilyenkor válnak a népek Schumacherré, mert én csorgok, ahogy merek a többiek meg előznek. Átlátnak a sűrű ködön, szakadó hóesésen, szöges gumi, franc tudja, ilyen esetben még nem találkoztam csak egyszer indokolatlanul lassan hajtóval.
De persze értem én, én vagyok a hülye. Mint mindig. Ők szentek, büntethetetlenek, tökéletesen csinálják. Jó a fogyasztásuk!!! (Ez valami szent grál szerű izé? A közlekedés lényege nem az, hogy belátható időn belül elérjünk a célig, hanem az, hogy baromi lassan, de 1 deci benzint megspórolva?) Nehogy kezdeni lehessen velük valamit, ha balesetet okoznak! Javaslom, avassuk szentté azt a bringás csoportot is, akik beláthatatlan kanyar kellős közepén, a teljes sávot elfoglalva álldogáltak, és ha jön valaki szembe, kénytelen vagyok áthajtani rajtuk. De ez is az én hibám, mert tolnom kellett volna az autót, a 90-el simán bevehető kanyarban.
 
Az bizony, szent grál. Nem a baromi lassan 1 deci különbség esetén, hanem jóval nagyobb különbségek esetén. Nagy tömegben csinálva kicsit megfogná az össznépi szakadék fele rohanást.

Egyébként valóban, aki olyan helyzetben, amikor az előzés nem (vagy nehezen) kivitelezhető, durván feltartja a jónépet, az bezony bunkó. Sőt, sokszor teljesen fogalmatlanul csinálja az egészet, és egyáltalán nem is ér el jobb fogyasztást a végén (maximum a buta egybites gyorshajtó-féktaposóhoz képest). A kedvencem mégis az, amelyiknek kilométereken át tart, hogy elérje a megengedett sebességet (mert a kis gáz az kisebb fogyasztás, hát bizonyos értelemben tényleg...) - aztán itt nem áll meg, hanem gyorsít tovább:D Az ilyen szokott a sarkamra lépni, miután megelőzöm...

Meg a kanyarban álldogáló bringás team is tahó, bár ezt végképp nem tudom, hogy jön ide (mi is találkoztunk kanyarban, sáv közepén álló biciklissel, alighanem részeg volt :D). De bizony joggal féltem a jogom és lehetőségem a kedvenc sportomra, amikor épp nem zavarok vele senkit (mármint ténylegesen, és nem például a vélt jogát hogy padlófékkel fúródjon az aszfaltba a pirosnál)... mondjuk tőlem aztán nyugodtan hajthatna bárki más is 266-tal az M60-ason, ahol a madár se jár, az is legföljebb egy kis szalagkorlát visz magával...

Apropó autópálya: a koncepció lényege, hogy különböző sebességű járművek zavartalan egyirányú haladását állandó könnyű előzési lehetőséggel biztosítsák. Aki hivatalos kamionsebességgel halad ott, arra kérlek, ne köpködj. Természetesen kell némi kultúra a használatához, van például egy tükör nevű eszköz, amiben nem ártana meggyőződni előzés előtt, hogy tényleg szabad a belső sáv... meg gyorsítással emberi idő alatt lezavarni az előzést. Utána nyugodtan ki lehet gurulni a fölösleget a külsőben, nem kerül szinte semmi benzinbe az egész művelet... Vagy ott van például a KRESZ jobbra tartási kitétele, amit nem ártana ismerni és alkalmazni. A belső sávban cammogókat szerintem is ki kéne szedni. Ezt sose értettem: fél a külsőben, vagy mi van? A belső sáv(ok) azért van(nak), hogy ott előzni lehessen, illetve arra az esetre, ha a külső megtelne. Pont.

Más: biztos nincs rá módod, hogy "erőszakkal" rávedd azt a szegény automatát a fölváltásra? Csak mert vannak erre is trükkök. Szét se kell szedni hozzá, csak (amint azt mondják, mert nekem csak manuális cuccom van) egy kicsit "túllőni" a sebességgel, hogy váltson, aztán finoman visszaengedni. Egy
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
tagama
Olvasás
288
Hozzászólások
48
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére