Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Reggeli móka - Azért is felállítom!

Reggel hét óra, indulásra készen. Lebattyogok a motorhoz, riasztó ki, féltucat lakat, zár stb. leszerelése. Üresben hátragurulás, ki a garázsból, majd szintén álló motorral, üresben legurulás a rámpán. Legalábbis ez volt a terv.
Lustaság: fél egészség, szokták mondani, de szerintem inkább félredőlt motor. Tudniillik a garázs feljáróra hullt, majd hajnali pára által átitatódott nedves akácvirágzat elég csúszós közeg, főleg ha az ember lánya lusta leseperni.
Motor bal oldalára dőlve heverészett, az enyhe benzinszag pedig arról árulkodott, hogy a túlfolyó megfelelően működik. Sebaj, gondoltam, hiszen feltudom én állítani a motorom. Első próbálkozásra annyit értem el, hogy vagy 20 centivel lejjebb ment a motor, a lábaim meg csúsztak ki alólam. Ekkor fordítottam el olyan irányban, hogy a leejtő felé kelljen emelnem/dőlnie, hátha úgy menni fog. Elfordítás közben - magamban szitkozódva – a narancssárga műanyagdarabok láttán, megállapítottam, hogy eltört a bal első indexem. Elfordítás után megint nekigyürkőztem, de csak újabb csúszást értem el, mind a motor, mind saját lábaim tekintetében. Ekkor álltam neki leseperni a feljáróról a virágokat. Mikor ezzel végeztem megint nekigyürkőztem, immáron kabáttól is megszabadulva. Újabb 10-20 centi csúszás után abbahagytam. Hátsó kerékhez fél tégla következett ötletként, de persze nem vált be. Ekkor már próbáltam így is úgy is megemelni, mert tudtam, hogy ameddig nem ér le a kerék nem fog megállni a leejtőn. Csakhogy abban a pózban, ahogy megtudtam csúszás nélkül annyira emelni hogy leérjen a kerék nem tudtam tovább emelni ennél. És ahogy tovább tudtam volna emelni, ott nem tudtam annyira sem felemelni, hogy leérjen a kerék… Jó kis dilemma volt. DE! Jött az isteni szikra! Na már most. Rájöttem, hogy csak úgy érhetek célt, ha valami módon meg van emelve annyira a motor, hogy már leérnek a kerekei. Ugyanakkor nekem szabad mozgásom kell, hogy legyen, hogy behelyezkedhessek és tovább emeljem. Persze még ekkor is jó nagy adag imádság kell, hogy a még mindig nedves betonon ne csússzon ki alólam a motoros csizma. Az isteni szikra egy autóemelő és két autó alátámasztó személyében testesült meg. Nem volt egyszerű, és igazából senkinek nem ajánlom a módszert, ha félti a motorját, mert mint kiderült a kesztyűk könnyen lecsúsznak az alátámasztókról… Én nem féltem a drágát túlzottan, de még így is szívtam a fogam amikor pl. kiugrott az emelő a beállított helyéről ahogy emeltem vele a motort
De győzelem: Felállítottam!
Óvatosan ráül, gyújtást ráad. A jelenlegi helyzetből mozdulni kell, mert az oldaltámaszt az emelkedőnek fel nem lehet kihajtani. Viszont a mozduláshoz (egy pont a hátsó kerék előtt lévő kb. 5 cm-es szintkülönbség miatt) egyesbe kéne tenni. Első körben persze lefulladtam, mire rájöttem, hogy jócskán felpakolódott a váltó, és legalább 4.-ben van a gép (az elborulás kori üreshez képest). Nézem a váltót… még mindig nézem… még mindig nézem… most már izomból rugdosom… Na végre egyesben van. De ezzel tuti nincs valami rendben állapítom meg, míg a lehető leg óvatosabban lekanyarodok a feljáróról. Végre síkban vagyunk, és nem is betonon, hanem többé-kevésbé szilárd földön. Oldaltámasz ki, motor leállít. Leszáll, nézi jobbról, nézi balról… A következők kerültek megállapításra:

  1. megállapítás: Fel kell rakni az ajándékba kapott indexeket.
Kiegészítés az 1. megállapításhoz: előbb szedd le a ficegő műanyagdarabkákat.
Csatolás megtekintése 13804
2. megállapítás: A motorvédő bukócsőből új kell… lehetőleg erősebb.

Kiegészítés a 2. megállapításhoz: indulás előtt lehetőleg kicsit kalapáld vissza.
Csatolás megtekintése 13805
3. megállapítás: a váltódnak nem tesz jót ha 200 kiló borul rá.

Kiegészítés a 3. megállapításhoz: Ezt most vagy megoldod, vagy nem mész vele egy darabig sehova.
Csatolás megtekintése 13806
4. megállapítás: A doboznak sem tesz jót ha lefekszik a motor.

Csatolás megtekintése 13807
5. megállapítás: mostmár tényleg vennem kell majd új markolatot.

Csatolás megtekintése 13808
6. megállapítás: mehetek átöltözni, mert még a pulcsimat is átizzadtam ezalatt a másfél óra alatt.


Konklúzió: Bátyusnak k…ra igaza volt… de azt nem mondta, hogy a saját feljárón is vigyázzak. Csak az utat, meg a kanyarokat szövegelte…

További képek a galériában!
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Jól látom, hogy a dobozod eredeti színe piros? :)

Azért valamire csak jó volt az a tráénig. Legalább segített a gondolkodásban. :D
 
Ha ennyit sem bír ki egy bukócső ne sajnáld, hogy újat kell venned/csináltatnod. Mindig szoktam mondani, hogy aha safetys meg rendős motorokat könnyű felállítani. Miért? Mert eleve feljebb van, felfekszik a bukócsőre és lent van a két kerék. Én is megállapítottam már többször saját bőrömön, hogy amíg akár az egyik kerék is a levegőben, addig max az oldalán fogod tolni a motort és nem felállítani. Amikor a két rendőr állította fel nekem, akkor is egyik az első kerékre taposott, hogy "ottmaradj".
 
Hát igen, úgy tűnik a müanyag maga piros színben lett öntve :D
Segített, segített, de azt persze nem tanították meg, mi a szöszt csináljak ha a motor emelkedés helyett csúszik... Na jó, azért jó volt hogy volt :)

Bukócső fronton meg meglátjuk mi lessz, az igaz, hogy inkább itt derüljön ki mit bír, mint nagyobb esésnél. Meg hát reménykedem némi családi támogatásban... ;)
 
Ou, ezzel kezdeni a napot...de legalább ügyesen megoldottad, gratu! :) Nekem a kapun belüli első sikerélmény az volt, amikor a lejtőn lefelé álló Lóóót a murváson megfordítottam extra kicsi helyen két autó között, úgy hogy közben nem borult fel, és nem borult rá egyik járgányra se... Söndörnek azóta is emlegetem, hogy máskor hová és hogyan parkoljon rá...
 
Nos, én is laza két óra késéssel libbentem be melózni....:D
Mina, amúgy tőled nem is várunk mást... Azt is nehezen képzelem el, hogy volt olyan időszakod amikor még nem rutinból ültél meg mindenféle-fajta és méretű vasat... nagy-vasat, kis-vasat... közepes-vasat,... erős vasat, gyenge vasat... pörgős vasat, cammogós vasat... soroljam? Egyáltalán tudod hogy hány motort vezettél eleddig összesen? :D:p
 
T
PC, sztem írd át a címet, mert NaNa még ezt is átrakja a sexes topikba :D
 
Tömindegy hány vason ültem, emelgetni egyiket se szeretem! :DMert bizony a hegyoldali kapuban már kétszer lefeküdt a Lóóó, azoknak a következménye egy-egy kuplungkar lett (pont a bukóvasról úgy fordul le, hogy a kuplungkar törik -azóta tartalék kuplungkarral járok). Egyébként a mások vasával henteregni nem olyan jó móka mert annak azért vannak anyagi következményei... így aztán azokkal igyekszem olyan helyeken megállni, ahová nem szükséges odafeküdni.
 
Mina;bt26090 írta:
Tömindegy hány vason ültem, emelgetni egyiket se szeretem! :DMert bizony a hegyoldali kapuban már kétszer lefeküdt a Lóóó, azoknak a következménye egy-egy kuplungkar lett (pont a bukóvasról úgy fordul le, hogy a kuplungkar törik -azóta tartalék kuplungkarral járok). Egyébként a mások vasával henteregni nem olyan jó móka mert annak azért vannak anyagi következményei... így aztán azokkal igyekszem olyan helyeken megállni, ahová nem szükséges odafeküdni.
Jogos, ott a pont! :)
 
Z
hát hiába,a lányok leleményesek.Én simán szóltam volna 2 szomszédnak.....:D
 
zéé77;bt26097 írta:
hát hiába,a lányok leleményesek.Én simán szóltam volna 2 szomszédnak.....:D

Aha, hát persze, mert nálad mindig van reggel 7 és 8 között otthon szomszéd, aki ráadásul kapható is némi motoremelésre... Nekem max az egyik szomszédom lehet hogy otthon volt, de ő kisgyerekes anyuka, és amúgy sem olyan a viszonyunk... De azért jó ötlet :bang:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
PapírCica
Olvasás
625
Hozzászólások
38
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

PapírCica további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére