Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Noooormááááális?!?!? Új KRESZ????

http://hir.ma/belfold/bevezetik-az-uj-kresz-t-mindenkinek-vizsgazni-kell/90033

[video=youtube;3Vqxi6HIGC0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3Vqxi6HIGC0[/video]

'92 óta van jogsim, 2005-ben a nagy A miatt újra vizsgáztam, soha egyetlen balesetet sem okoztam, de naponta többször oldom meg a mások által okozott vészhelyzeteket.
Az a mondat tetszett legjobban, hogy a KRESZ MÁRA TELJESEN ELAVULT
:heureka: Arra lennék még kíváncsi, hogy hogyan oldanák meg a vizsgáztatást, mert ha teljesen átírják a KRESZT, akkor azt előtte nem ártana meg is tanítani, tehát akkor eleve tanfolyam is kell. Ha ezt bevezetik, akkor azzal csak qrva nagy káoszt fognak okozni, mert aki mondjuk 40 éve rutinból vezet, az nem fog máról holnapra átállni sem agyban, sem gyakorlatban. Meg teszem fel, valaki levizsgázik az újból, aztán kiengedik az útra, és küzdjön meg azokkal, akik még a régi szerint közlekednek??? Elképesztő sok baleset fog lenni így, és majd mindenki a saját igazát bizonygatja.

Én ennek nem látom túl sok értelmét, hogy valamit, ami közel 40 éve jól működik, azt átírják, mert valaki Brüsszelben épp unatkozik. A KRESZ globális, az egész világon ugyanaz! Ha Európában átformálják, attól még a világ többi részén ugyanaz marad. Ennek mi értelme? Mielőtt elmegyünk az EU-n kívül nyaralni, és vagyunk annyira elvetemültek, hogy ezt saját járművel tesszük, akkor előtte tanuljuk újra a szabályokat?
A szabályokkal semmi baj, csak azokkal akik nem tartják be őket. Ezért nem kéne mindenkinek szívni.

Hozzászólások

L
Hogy a viharba ne lenne elavult.
Új szabályok kellenek, hogy lehessen újra vizsgázni, új jogosítványokat kiállítani. Nem tudom hány embernek van jogsija, de, ha mind kifizeti a tanfolyamot, a vizsgát és az új okmányokat, az biztos nem kis summa.
Az új adók, az új lehúzások sose fogynak el!

Az árakat ismerve jobban járok jogsi nélkül vezetéssel. Sacc öt évente egyszer állítanak meg. Akkor büntessen meg egy tizesre. Addig nem is élek míg a tanfolyam és az ötévenként lejáró jogsim ára összejön...
 
Néminemű logika van azért a dologban, mert a közel 40 év alatt a járművek teljesítménye és műszaki lehetőségei erőteljesen megváltoztak. Mondjuk magyarázd el a rendőrnek, hogy a ledes féklámpához miért nincs tartalék izzód. Csak hát igen, elég gáz, hogy megint azt húzzák le, amelyik még él és még dolgozik valamivel...
 
T
Hát ez az, h nem a biztonságról szólna ez sem. Ez megint az x-edik bőr lenne a közlekedőkről. Akkor már inkább járdaadó :D , gyalog nem közlekedem.
 
L
Mina;bt26075 írta:
Néminemű logika van azért a dologban, mert a közel 40 év alatt a járművek teljesítménye és műszaki lehetőségei erőteljesen megváltoztak. Mondjuk magyarázd el a rendőrnek, hogy a ledes féklámpához miért nincs tartalék izzód. Csak hát igen, elég gáz, hogy megint azt húzzák le, amelyik még él és még dolgozik valamivel...

Ilyen alapon minden új tábla bevezetésénél újra kéne vizsgáztatni a országot. A 40 év alatt 50X. Az alapelv ugyan az, tudni kell az elsőbbségi viszonyokat, abból nem lehet baj. :)
Azt nem értem, hogy a bringások mindenféle papíros nélkül tekereghetnek. Amerre járok munkába, nem rég felfestettek egy sárga csíkot keresztbe. Neve bicikli út. A kereszteződés jobbkezes. Nagyjából minden második nap elkenhetnék egy szerencsétlent, mert fogalma sincs, hogy nincs elsőbbsége.
Szerintem nekik nagyobb szülségük lenne valamiféle tudásra.
Pont a ledes és az autót félig szétszerelős autók miatt már nem kötelező az izzó készlet.
 
Ilyen hogy kresz valtozasnal ujra kell vizsgazni nincs sehol a vilagon.Evvel szembe peldaul Nemetorszagba valaki megszerezte az A vagy B jogsit ervenyes ameddig el es meg orvoshoz se kell mennie.Igaz a januarban behozott uj törveny szerint 15 ev utan ki kell csereltetni de ez uj vizsga vagy orvosi vizsgalat nelkül törtenik.
A büntetesi tetelek tenyleg nagyobbak a nyugati orszagokban de a legtöbb helyen nem viszi a csaladot anyagi csödbe.Vannak orszagok ahol a jövedelemmel aranyosan nönek a büntetesek ugyanazert.
Igy eleg nehezn tudom elkepzelni hogy nalunk több milio embernek ujbol keljen vizsgazni.
 
Én inkább eleve szigorítanám a vizsgát... az ország fele át sem ment volna elsőre sem...
 
Én a vesztesek nyugalmával mentem neki már a B-s jogsimnak is, mert oké hogy a tanfolyamot többé-kevésbé figyelve végiültem, de tanulni alig tanultam valamit... A táblák felének (a ritkábban használt felének) a jelentését sem tudtam, a műszaki kérdésekben meg kb a józan paraszti logikámra hagyatkozhattam... Az elsőbbségi szabályokat viszont egész jól kiveséztük a tanfolyamon... és sztem ezért mentem át elsőre... A motoros jogsinál tavaly meg, ... na hát ott sem vittem túlzásba a kressz tanulást :D
 
L
NaNa;bt26081 írta:
Én inkább eleve szigorítanám a vizsgát... az ország fele át sem ment volna elsőre sem...

Kérdés milyen értelemben lenne szigorúbb. Én 91-ben tettem le a B-t pár évre rá a C-t. Könnyen ment, a 3 hibapontom is csak azért lett, mert nem olvastam el a kérdést végig. 15 évig motoroztam jogsi nélkül, mire rászántam magam. Úgy mentem oda, hogy ebédre megeszem őket, kisujjból teszem le az elméleti vizsgát. Hát, vért izzadtam, azt se tudtam sokszor mi a kérdés. Meg nem húztak, de nem kívánom még egyszer. A másik fele, a haverom. Perkált ide, perkált oda, csak a megkent vizsgára ment el és 2 hét aladt letudta. Máshol az oktatók spórolnak a benyával és az órával, olyan ambereket visznek forgalomba, akik elindulni sem tudnak, mert a fele megmarad okosba.
Tényleg szigorítani kéne, csak nem mindegy hogy hol. Aki becsülettel végig "seggeli", annak már így is elég szigorú szerintem.
 
T
Én nagyon komolyan vettem anno a tanulást az A-s tanfolyamon. abban a tudatban, h motoron a saját életemet kockáztatom, és nem elsősorban a kasztni épségét. Azért mit ne mondjak, sok új dolgot tanultam. 13 éves autós múlttal már én is rutinból mentem, és hirtelen elcsodálkoztam, h de sok tábla van az út szélén :D
Sokat vitáztam az oktatóval is, és a fejéhez csapkodtam a hibás teszteket is. Egyszer meg is jegyezte, h "te mindig olyan sokat kérdezősködsz", erre én visszalőttem, h: "és az baj?" A tanfolyam végén oda is bökte, h "Tagamát legközelebb a busztanfolyamon látjuk?" :D
 
Hm. Meg sem vagyok lepve. Az rendszer elavult, toldozott foltozott. De nem ebben gondolom a megoldást. Első körben a bicikliseknek adnék "rendszámot" és kötelezném őket KRESZ-re hamár az úttesten közlekednek. Amúgy is a bögyömben vannak, mióta a belvárosba dolgozom és keresztezzük egymás útjait napi szinten... Ha a jogosítvánnyal rendelkezők fele átmenne az új vizsgán az már jó arány lenne. Apám vezet vagy 30 éve tuti. Azóta a KRESZ felé sem nézett. Én szoktam felhívni a figyelmét az új szabályokra. Legtöbbször csak az ragad meg benne, hogy fizetni kell-e ha megszegi vagy nem. Ha nem oda se figyel. Az hogy 10/5 x évente alkalmasságira kell menni teljesen jó. Lenne, ha nem kapná meg bárki és ténylegesen néznék, hogy mondjuk ellátsz-e a tábláig, vagy vannak-e még reflexeid, esetleg el tudod-e forgatni a nyakad, térlátás fogalma meg van-e. Nagyapám is "alkalmasnak" bizonyult 70 évesen. Arról nem szólt a vizsgálat, hogy nem hall, a fülest nem hordja ezért a járó motorra indítózik. Vagy hogy reflexei szinte már semennyire sem voltak. Na igen. A rendszer elavult, a szabályok foltozottak, de pénz az nincs, csak ha le kell húzni az embereket arra van kapacitás.
 
A videóban szinte csak a bírságokról beszélnek...
Amúgy nincs túl nagy baj a jelenlegi KRESZ-el, nem sokat módosítanék rajta. Hülye jobbkéz szabályt dobnám, sebességhatárokat emelném, lassanhajtókat büntetném. Nagyjából ennyi... Ja, és kitiltanám a traktorokat, meg a bicikliket a forgalmasabb utakról. Traktorok földútra, bringák meg városhatáron belül!
 
Az én véleményem az, hogy nem a Kresz van elavulva hanem a vizsgáztatási rendszerben sok a kenőpénz nincs semmi követelmény úgy mint régen!
Tehát akinek van pénze lesz jogsija is még ha teljesen hülye hozzá akkor is.
 
A hülyejobbkezet ne dobjuk már ki, mert akkor minden sarokra táblát fognak tenni, amit nekünk kell majd fizetni.
 
Mina;bt26112 írta:
A hülyejobbkezet ne dobjuk már ki, mert akkor minden sarokra táblát fognak tenni, amit nekünk kell majd fizetni.

Azt meg ugye nem nehez megjegyezni melyik a jobbkezem.Ak meg ezt se tudja az matdjom otthon es gyalog se lözlekedjen:D
 
Egyébként a légi irányításban is működik a jobbkéz szabály, elég csücskös lenne odafent kitáblázni :D
 
macs;bt26094 írta:
A videóban szinte csak a bírságokról beszélnek...
Amúgy nincs túl nagy baj a jelenlegi KRESZ-el, nem sokat módosítanék rajta. Hülye jobbkéz szabályt dobnám, sebességhatárokat emelném, lassanhajtókat büntetném. Nagyjából ennyi... Ja, és kitiltanám a traktorokat, meg a bicikliket a forgalmasabb utakról. Traktorok földútra, bringák meg városhatáron belül!

És akkor ,hogy mennek ki a földre a gépek teee :D
Nem hiszem ,hogy valaki tarkkal járna be a nagyvárosba brahiból mert biztosítok mindenkit nem olyan jó a fagyasztása :D

Amúgy ha változik akkor mindenhol változtatni kell
..
nem olyan egyszerű ..
ezt egy két tollvonással nem fogják megváltoztatni!
Az én javaslatom első körben
VIZSGÁZZANAK LE AZ ELEKTROMOS BICIKLIT HASZNÁLOK :D

Itt kövér kisgyerekek használják 60nal a városba és amikor odanézel úgy gondolod jön egy bicikli ..visszafordulsz és már ott is van...
 
macs;bt26094 írta:
...sebességhatárokat emelném, lassanhajtókat büntetném.

Na elmész te a p* :p

Tudod, hogy nézne ez ki a gyakorlatban? Hajnalban töküres mellékútonúton állnak ki rendőreink trafizni, hogy ott vadásszák, aki nem futja meg a 110-et... meg esőben, ködben, jeges úton:D Igazán remek ötlet...

Nagyon remélem, hogy a kötelezően megemelt fogyasztás miatt azonnal rávernének az országra valami környezetvédelmi EU eljárást. Bár azt is nekünk kéne fizetni, nem a kiagyalónak...
 
Macs, olyan forradalmian új ötleteid vannak, hogy az mindenkinél leveri a biztit... :D Biztos hogy mindenki hülye? De ki a repülő? :D
 
T
macs;bt26094 írta:
A videóban szinte csak a bírságokról beszélnek...

Ez nekem is feltűnt, és nem is igazán kapcsolódik a cikkhez, sztem. Abban viszont konkrétabban írnak.
 
V
Mina;bt26129 írta:
Macs, olyan forradalmian új ötleteid vannak, hogy az mindenkinél leveri a biztit... :D Biztos hogy mindenki hülye? De ki a repülő? :D

A jobbkéz maradhatna addig, amíg nem lesz pénz kitáblázni minden kereszteződést, vagy át nem alakítják az összes egyenrangút körforgóvá (és nem mellesleg, amíg meg nem tanulják használni is az emberek... bakker, a múltkorában a bácsika MEGÁLLT nekem a körforgó közepén, hogy beengedjen maga elé :eek:). A sebességhatárok, mint tudjuk, csak a lehetőséget adják meg, nem kötelező mindenhol 90-nel menni, ahol megengedett. A lassan hajtást viszont szerintem pontosan értem, hogy érti... nem csak az a veszélyes, amikor valaki agyatlanul száguldozik, hanem az is, amikor nem megy legalább a megengedett sebesség közelében, és begyűjt maga mögé 5-10 autót. Abból az 5-10-ből már biztos lesz egy türelmetlenebb, aki haladna, de felhúzza magát, és rossz pillanatban kezd előzni, aztán abból van a baleset. És igen, aki egy modern autóban, nem túl extrém időjárási körülmények között, normál állapotban lévő útburkolaton nem érzi magát biztonságban 50-90-130km/h-s sebességgel vezetve, és helyette 30-60-90-nel tötymörög (IQ-ilag halmozottan hátrányos esetben ráadásul folyamatosan a belső sávban, több sávos úton), azt valahogy emeljék ki, és vizsgálják is meg, hogy alkalmas-e a vezetésre. Ha meg a járműve műszaki állapota miatt nem képes gyorsabban haladni, akkor akasszák le róla a rendszámot, és zúzdába a romhalmazzal.
És egyébként, az is iszonyat agyatlanság, mikor az oktatók nem engedik a megengedettel haladni a tanulót, hanem belekényszerítik a cammogásba. OK, első pár órán ne száguldozzon, de azért van ott, hogy megtanuljon a forgalomban közlekedni, felvenni a ritmusát, és haladni vele.
És végre a témához is szólva: korszerűsítsék a műszaki KRESZ-t, vegyék ki a túlhaladott paragrafusokat, írják át a kornak megfelelően. De nem hinném, hogy ettől annyira meg kellene változnia a szabályoknak, hogy rögtön újra kellene tanulnia mindenkinek... feltételezem, ezután se balról kellene majd megadni a jobbkezet:)
 
Insta360 Black Friday sale

Blogbejegyzés információ

Szerző
tagama
Olvasás
354
Hozzászólások
48
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére