Nálunk most épp esik a hó, remélem nem sokáig, mert én még idén azért terveztem motorozni...! Bár néhányan igyekeznek megnehezíteni, mert minél többen vannak az utakon, annál több a két lábon járó agyhalott.
Vannak ilyen tendenciák meg lények is az utakon, akiknek a kevéske eszüket a lélegzés/evés/látás/hallás/mozgás funkciók működtetése teljesen lefoglalja, de ezek ellenére még megpróbálnak vezetni...
Nézzük is őket:
A falkában járó:
Nekik az autópályán szorosan egymáshoz zárva, akár három sávot is lefedve kell közlekedni. Szigorúan és módszeresen csak egymás mellett és nem közökben halad. Rendszerint autópályán hat-nyolcasával csoportosul, szorosan a biztonságos követési távolságon belül, hogy még véletlen se lehessen megkerülni őket, áthaladni köztük. Ha csak kétszer egysávos autóúton halad, akkor már hármasával is képesek bosszantó és láthatóan megelőzhetetlenül egymás seggében haladó menetoszlopot képezni. Az elöl lévő navigál, a többi a periférikus látásából követi, miközben a kocsiban éli az életét. Esetleges baleset esetén az egész banda megy a kukába, az elöl haladó maga után rántja a többit. Motorral is nehéz kikerülni/áthaladni köztük, az a jó, ha vagy egy km-el előtted, vagy sokkal utánad vannak. Miközben áthaladsz a kocsik között, a járgányokban az alábbiakat látod: az egyik vezetés közben fércbukozik a tabján, a másik még reggelizik, úgy hogy egyik kezében a szendó, másikban a kávé (mivel fogja vajon a kormányt?), a harmadik épp gyereket nevel és most húz le hátra két pofont, amott az telefonál és közben jegyzetel is (és ha nő, akkor nem a p*csével fogja az autót, vajon Jóisten kormányoz épp?)... a negyedik sminkel, az ötödik elektromosborotválkozik a visszapillantóban, a hatodik meditációs zenét hallgat láthatóan üresbe zombult szemekkel... stb... tehát az autókban épp kis világok zajlanak, a külvilág egy másik, igen távoli univerzum....
Kicsipiros:
Vagy nagyon fiatal, vagy nagyon öreg ül benne. Mindkét verzió rossz, a nagyon öreg csak a jogsiját nem felejti otthon, de minden mást igen (jáááájédeskéééém hát efelejtettem indexőőőőni, neharagguggyonmá, hogy két sávot átszelve majdnem magán keresztül fordultam jobbraaaaa), a nagyon fiatal meg épp fittipaldinak érzi magát a ropogós jogsijával apuanyu autójával és a nulla rutinnal... az egyik a Kossuth rádiót bömbölteti (mert nem hallja) a másik a Class FM-et (mert most épp olyan jó számot játszanak)... Szerintem motorral ez az egyik legrizikósabb állatfaj, mert se a tükör, se a periférikus látás, se semmi nem funkcionál náluk. Sose tudod mikor támad, de még a kocsi mozgásából se tudod kikövetkeztetni mire készül. Alternatívája a sapkás és kalapos sofőr. Hogy miért nem veszi le a kalapot/sapkát annak a fene tudja milyen oka lehet, de ha még arra is lusta, hogy a séróját megigazítsa pluszban egyszer a sapka/kalap fel/levétel miatt, az más aljasságokra is bőven képes lesz, és igyekezni fog minél kevesebb agysejtet használni, mert azt az energiaveszteséget csak nagyon sokára fogja tudni visszapótolni...
Fehérfurgonos harc, avagy a szolgálati járművek:
Két konkurens cég szállító járműve, vagy egy cégen belüli két rivális kolléga épp nem tudja eldönteni ki menjen elöl. Állandóan visszaelőzgetik egymást, akár a környezetükben haladók testi épségét különösebben nem kalkulálva... Sietnek, mert ha lejár a munkaidő és nem érnek oda és vissza ahová kell, a túlórát nem fizeti nekik senki (Alternatívájuk amikor két taxis nem tudja eldönteni, ki hajtson be először a buszsávba.). Csak azért nem törnek össze senkit, mert a járgányukban eső kárt a főnök leveri rajtuk. Jó nagy holt terük van a tükörben, ha onnan indítasz, kevés esélyed van... Indexkar nincs beépítve nekik. Minek, úgyse használják. Ha valahol feltűnnek, vonulj fedezékbe - mondjuk két busz közé állj be - míg elhaladnak.
Nagyüres:
Autóúton, ha már régóta nem jött semmi se szembe, az azt jelenti a másik sávban lassú jármű van. Garantáltan akkor bukkan fel, amikor már teljesen elandalodva a nyugalomtól, nekifognál az előzésnek. Ha nem IFA, akkor traktor lesz ekével, teljes útzárat képezve. Ha piros/zöld/kék és furán keskeny-magas, ne kezdj előzésbe. Sose tudod mi van mögé kötve, az csak akkor derül ki amikor már a sofőr arcát is be tudod azonosítani, de addigra már késő...
Szakadozó autók:
Ez is a szembe forgalomra vonatkozó, 6-8-asával érkező csoportos elhaladás. Hamarosan torlódás és valami lezárás, útfeltúrás, baleset, vagy csak szimpla terelés fog következni ami miatt a saját sávodban haladó autósok a napi rutinból kiszakadva kiszámíthatatlan kormánykapkodós bámészkodókká válnak.
Nyélmacsó:
Ha kiszúrta hogy motoros vagy, versenyezni akar veled. Ha azt is kiszúrta hogy még nőnemű is vagy ráadásul, akkor m ár biztos a sikerben, hogy a következő lámpához ő ér oda először. Pláne ha haver ül a kocsiban, fogad, hogy az ő autója erősebb mint a te motorod. Elveszti a fogadást. Mire odaér a lámpához, az pirosra váltott, te pedig már a második lámpánál jársz elöl. Főként robogóval.
Anticoci:
Ebből hálistennek már egyre kevesebb van, azért a dugóban ácsorgók nagy része magától is elenged, pláne mióta kötelességük is. Kivételnek persze lennie kell, hogy erősödjön a szabály: a figyelmetlen, aki amint hely van, azért eltakarodik, és a tatter, akinek egész életében nem sikerült semmi, de végre talált valakit akinek keresztbe tehet, és most ő mondja meg a frankót. Behúzza balra eléd a járgányt, úgy, hogy az előtted haladóra inkább centire rááll, ha ezt másként nem is tudja kivitelezni. Ekkor elegánsan jobbról megkerülöd. Agyvérzést kap.
Tempójankó:
A városi de egész jól haladó sűrű forgalomban neki még gyorsabban kell haladni. Hirtelen egyszeres indexjel és azonnali sávváltás jellemzi a mozgását. Rendszerint azért ez az állatfaj figyel, de a környezetében haladó falkában járókat megzavarja a napi rutinban, ezzel képezve potenciális veszélyforrásokat.
Bólyák:
Az ok nélkül különösen lassú járművek: a tévelygő/keresgélő sofőr. Indexel jobbra, aztán elfordul balra. Amelyik egyenesen se tud menni, az is bármiféle aljasságra képes.
Melyik jutott még eszetekbe?
Vannak ilyen tendenciák meg lények is az utakon, akiknek a kevéske eszüket a lélegzés/evés/látás/hallás/mozgás funkciók működtetése teljesen lefoglalja, de ezek ellenére még megpróbálnak vezetni...
Nézzük is őket:
A falkában járó:
Nekik az autópályán szorosan egymáshoz zárva, akár három sávot is lefedve kell közlekedni. Szigorúan és módszeresen csak egymás mellett és nem közökben halad. Rendszerint autópályán hat-nyolcasával csoportosul, szorosan a biztonságos követési távolságon belül, hogy még véletlen se lehessen megkerülni őket, áthaladni köztük. Ha csak kétszer egysávos autóúton halad, akkor már hármasával is képesek bosszantó és láthatóan megelőzhetetlenül egymás seggében haladó menetoszlopot képezni. Az elöl lévő navigál, a többi a periférikus látásából követi, miközben a kocsiban éli az életét. Esetleges baleset esetén az egész banda megy a kukába, az elöl haladó maga után rántja a többit. Motorral is nehéz kikerülni/áthaladni köztük, az a jó, ha vagy egy km-el előtted, vagy sokkal utánad vannak. Miközben áthaladsz a kocsik között, a járgányokban az alábbiakat látod: az egyik vezetés közben fércbukozik a tabján, a másik még reggelizik, úgy hogy egyik kezében a szendó, másikban a kávé (mivel fogja vajon a kormányt?), a harmadik épp gyereket nevel és most húz le hátra két pofont, amott az telefonál és közben jegyzetel is (és ha nő, akkor nem a p*csével fogja az autót, vajon Jóisten kormányoz épp?)... a negyedik sminkel, az ötödik elektromosborotválkozik a visszapillantóban, a hatodik meditációs zenét hallgat láthatóan üresbe zombult szemekkel... stb... tehát az autókban épp kis világok zajlanak, a külvilág egy másik, igen távoli univerzum....
Kicsipiros:
Vagy nagyon fiatal, vagy nagyon öreg ül benne. Mindkét verzió rossz, a nagyon öreg csak a jogsiját nem felejti otthon, de minden mást igen (jáááájédeskéééém hát efelejtettem indexőőőőni, neharagguggyonmá, hogy két sávot átszelve majdnem magán keresztül fordultam jobbraaaaa), a nagyon fiatal meg épp fittipaldinak érzi magát a ropogós jogsijával apuanyu autójával és a nulla rutinnal... az egyik a Kossuth rádiót bömbölteti (mert nem hallja) a másik a Class FM-et (mert most épp olyan jó számot játszanak)... Szerintem motorral ez az egyik legrizikósabb állatfaj, mert se a tükör, se a periférikus látás, se semmi nem funkcionál náluk. Sose tudod mikor támad, de még a kocsi mozgásából se tudod kikövetkeztetni mire készül. Alternatívája a sapkás és kalapos sofőr. Hogy miért nem veszi le a kalapot/sapkát annak a fene tudja milyen oka lehet, de ha még arra is lusta, hogy a séróját megigazítsa pluszban egyszer a sapka/kalap fel/levétel miatt, az más aljasságokra is bőven képes lesz, és igyekezni fog minél kevesebb agysejtet használni, mert azt az energiaveszteséget csak nagyon sokára fogja tudni visszapótolni...
Fehérfurgonos harc, avagy a szolgálati járművek:
Két konkurens cég szállító járműve, vagy egy cégen belüli két rivális kolléga épp nem tudja eldönteni ki menjen elöl. Állandóan visszaelőzgetik egymást, akár a környezetükben haladók testi épségét különösebben nem kalkulálva... Sietnek, mert ha lejár a munkaidő és nem érnek oda és vissza ahová kell, a túlórát nem fizeti nekik senki (Alternatívájuk amikor két taxis nem tudja eldönteni, ki hajtson be először a buszsávba.). Csak azért nem törnek össze senkit, mert a járgányukban eső kárt a főnök leveri rajtuk. Jó nagy holt terük van a tükörben, ha onnan indítasz, kevés esélyed van... Indexkar nincs beépítve nekik. Minek, úgyse használják. Ha valahol feltűnnek, vonulj fedezékbe - mondjuk két busz közé állj be - míg elhaladnak.
Nagyüres:
Autóúton, ha már régóta nem jött semmi se szembe, az azt jelenti a másik sávban lassú jármű van. Garantáltan akkor bukkan fel, amikor már teljesen elandalodva a nyugalomtól, nekifognál az előzésnek. Ha nem IFA, akkor traktor lesz ekével, teljes útzárat képezve. Ha piros/zöld/kék és furán keskeny-magas, ne kezdj előzésbe. Sose tudod mi van mögé kötve, az csak akkor derül ki amikor már a sofőr arcát is be tudod azonosítani, de addigra már késő...
Szakadozó autók:
Ez is a szembe forgalomra vonatkozó, 6-8-asával érkező csoportos elhaladás. Hamarosan torlódás és valami lezárás, útfeltúrás, baleset, vagy csak szimpla terelés fog következni ami miatt a saját sávodban haladó autósok a napi rutinból kiszakadva kiszámíthatatlan kormánykapkodós bámészkodókká válnak.
Nyélmacsó:
Ha kiszúrta hogy motoros vagy, versenyezni akar veled. Ha azt is kiszúrta hogy még nőnemű is vagy ráadásul, akkor m ár biztos a sikerben, hogy a következő lámpához ő ér oda először. Pláne ha haver ül a kocsiban, fogad, hogy az ő autója erősebb mint a te motorod. Elveszti a fogadást. Mire odaér a lámpához, az pirosra váltott, te pedig már a második lámpánál jársz elöl. Főként robogóval.
Anticoci:
Ebből hálistennek már egyre kevesebb van, azért a dugóban ácsorgók nagy része magától is elenged, pláne mióta kötelességük is. Kivételnek persze lennie kell, hogy erősödjön a szabály: a figyelmetlen, aki amint hely van, azért eltakarodik, és a tatter, akinek egész életében nem sikerült semmi, de végre talált valakit akinek keresztbe tehet, és most ő mondja meg a frankót. Behúzza balra eléd a járgányt, úgy, hogy az előtted haladóra inkább centire rááll, ha ezt másként nem is tudja kivitelezni. Ekkor elegánsan jobbról megkerülöd. Agyvérzést kap.
Tempójankó:
A városi de egész jól haladó sűrű forgalomban neki még gyorsabban kell haladni. Hirtelen egyszeres indexjel és azonnali sávváltás jellemzi a mozgását. Rendszerint azért ez az állatfaj figyel, de a környezetében haladó falkában járókat megzavarja a napi rutinban, ezzel képezve potenciális veszélyforrásokat.
Bólyák:
Az ok nélkül különösen lassú járművek: a tévelygő/keresgélő sofőr. Indexel jobbra, aztán elfordul balra. Amelyik egyenesen se tud menni, az is bármiféle aljasságra képes.
Melyik jutott még eszetekbe?