Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Tendenciák és lények...

Nálunk most épp esik a hó, remélem nem sokáig, mert én még idén azért terveztem motorozni...! Bár néhányan igyekeznek megnehezíteni, mert minél többen vannak az utakon, annál több a két lábon járó agyhalott.
Vannak ilyen tendenciák meg lények is az utakon, akiknek a kevéske eszüket a lélegzés/evés/látás/hallás/mozgás funkciók működtetése teljesen lefoglalja, de ezek ellenére még megpróbálnak vezetni...
Nézzük is őket:

A falkában járó:
Nekik az autópályán szorosan egymáshoz zárva, akár három sávot is lefedve kell közlekedni. Szigorúan és módszeresen csak egymás mellett és nem közökben halad. Rendszerint autópályán hat-nyolcasával csoportosul, szorosan a biztonságos követési távolságon belül, hogy még véletlen se lehessen megkerülni őket, áthaladni köztük. Ha csak kétszer egysávos autóúton halad, akkor már hármasával is képesek bosszantó és láthatóan megelőzhetetlenül egymás seggében haladó menetoszlopot képezni. Az elöl lévő navigál, a többi a periférikus látásából követi, miközben a kocsiban éli az életét. Esetleges baleset esetén az egész banda megy a kukába, az elöl haladó maga után rántja a többit. Motorral is nehéz kikerülni/áthaladni köztük, az a jó, ha vagy egy km-el előtted, vagy sokkal utánad vannak. Miközben áthaladsz a kocsik között, a járgányokban az alábbiakat látod: az egyik vezetés közben fércbukozik a tabján, a másik még reggelizik, úgy hogy egyik kezében a szendó, másikban a kávé (mivel fogja vajon a kormányt?), a harmadik épp gyereket nevel és most húz le hátra két pofont, amott az telefonál és közben jegyzetel is (és ha nő, akkor nem a p*csével fogja az autót, vajon Jóisten kormányoz épp?)... a negyedik sminkel, az ötödik elektromosborotválkozik a visszapillantóban, a hatodik meditációs zenét hallgat láthatóan üresbe zombult szemekkel... stb... tehát az autókban épp kis világok zajlanak, a külvilág egy másik, igen távoli univerzum....

Kicsipiros:
Vagy nagyon fiatal, vagy nagyon öreg ül benne. Mindkét verzió rossz, a nagyon öreg csak a jogsiját nem felejti otthon, de minden mást igen (jáááájédeskéééém hát efelejtettem indexőőőőni, neharagguggyonmá, hogy két sávot átszelve majdnem magán keresztül fordultam jobbraaaaa), a nagyon fiatal meg épp fittipaldinak érzi magát a ropogós jogsijával apuanyu autójával és a nulla rutinnal... az egyik a Kossuth rádiót bömbölteti (mert nem hallja) a másik a Class FM-et (mert most épp olyan jó számot játszanak)... Szerintem motorral ez az egyik legrizikósabb állatfaj, mert se a tükör, se a periférikus látás, se semmi nem funkcionál náluk. Sose tudod mikor támad, de még a kocsi mozgásából se tudod kikövetkeztetni mire készül. Alternatívája a sapkás és kalapos sofőr. Hogy miért nem veszi le a kalapot/sapkát annak a fene tudja milyen oka lehet, de ha még arra is lusta, hogy a séróját megigazítsa pluszban egyszer a sapka/kalap fel/levétel miatt, az más aljasságokra is bőven képes lesz, és igyekezni fog minél kevesebb agysejtet használni, mert azt az energiaveszteséget csak nagyon sokára fogja tudni visszapótolni...

Fehérfurgonos harc, avagy a szolgálati járművek:
Két konkurens cég szállító járműve, vagy egy cégen belüli két rivális kolléga épp nem tudja eldönteni ki menjen elöl. Állandóan visszaelőzgetik egymást, akár a környezetükben haladók testi épségét különösebben nem kalkulálva... Sietnek, mert ha lejár a munkaidő és nem érnek oda és vissza ahová kell, a túlórát nem fizeti nekik senki (Alternatívájuk amikor két taxis nem tudja eldönteni, ki hajtson be először a buszsávba.). Csak azért nem törnek össze senkit, mert a járgányukban eső kárt a főnök leveri rajtuk. Jó nagy holt terük van a tükörben, ha onnan indítasz, kevés esélyed van... Indexkar nincs beépítve nekik. Minek, úgyse használják. Ha valahol feltűnnek, vonulj fedezékbe - mondjuk két busz közé állj be - míg elhaladnak. :)

Nagyüres:
Autóúton, ha már régóta nem jött semmi se szembe, az azt jelenti a másik sávban lassú jármű van. Garantáltan akkor bukkan fel, amikor már teljesen elandalodva a nyugalomtól, nekifognál az előzésnek. Ha nem IFA, akkor traktor lesz ekével, teljes útzárat képezve. Ha piros/zöld/kék és furán keskeny-magas, ne kezdj előzésbe. Sose tudod mi van mögé kötve, az csak akkor derül ki amikor már a sofőr arcát is be tudod azonosítani, de addigra már késő...

Szakadozó autók:
Ez is a szembe forgalomra vonatkozó, 6-8-asával érkező csoportos elhaladás. Hamarosan torlódás és valami lezárás, útfeltúrás, baleset, vagy csak szimpla terelés fog következni ami miatt a saját sávodban haladó autósok a napi rutinból kiszakadva kiszámíthatatlan kormánykapkodós bámészkodókká válnak.

Nyélmacsó:
Ha kiszúrta hogy motoros vagy, versenyezni akar veled. Ha azt is kiszúrta hogy még nőnemű is vagy ráadásul, akkor m ár biztos a sikerben, hogy a következő lámpához ő ér oda először. Pláne ha haver ül a kocsiban, fogad, hogy az ő autója erősebb mint a te motorod. Elveszti a fogadást. Mire odaér a lámpához, az pirosra váltott, te pedig már a második lámpánál jársz elöl. Főként robogóval. :D

Anticoci:
Ebből hálistennek már egyre kevesebb van, azért a dugóban ácsorgók nagy része magától is elenged, pláne mióta kötelességük is. Kivételnek persze lennie kell, hogy erősödjön a szabály: a figyelmetlen, aki amint hely van, azért eltakarodik, és a tatter, akinek egész életében nem sikerült semmi, de végre talált valakit akinek keresztbe tehet, és most ő mondja meg a frankót. Behúzza balra eléd a járgányt, úgy, hogy az előtted haladóra inkább centire rááll, ha ezt másként nem is tudja kivitelezni. Ekkor elegánsan jobbról megkerülöd. Agyvérzést kap. :D

Tempójankó:
A városi de egész jól haladó sűrű forgalomban neki még gyorsabban kell haladni. Hirtelen egyszeres indexjel és azonnali sávváltás jellemzi a mozgását. Rendszerint azért ez az állatfaj figyel, de a környezetében haladó falkában járókat megzavarja a napi rutinban, ezzel képezve potenciális veszélyforrásokat.

Bólyák:
Az ok nélkül különösen lassú járművek: a tévelygő/keresgélő sofőr. Indexel jobbra, aztán elfordul balra. Amelyik egyenesen se tud menni, az is bármiféle aljasságra képes.

Melyik jutott még eszetekbe?

Hozzászólások

Autópályán a külföldi rendszámos "úgysetudnakmegbüntetnimertkülföldivagyokéstojokasebességkorlátozásra" barom, aki már jóóóó messziről villog, hogy időben félre tudjak ugrani, mert én csak 140-el "cammogok"i, és ez neki satuféket és időkiesést jelent :D
 
És a Corsa 1.2 Twinport illetve hasonló köbös Clio, Suzuki és egyéb kicsiautók, akik amíg egyenes van addig tolnak (megelőzni persze nem bír vagy nem is akar, de a seggedben megy) amikor emelkedő van a pályán akkor persze elfogynak mögüled, majd Mogyoródnál diadalittasan húz el melletted a következő egyenesig. Ugyanez van általában a sebességkorlátozásoknál, a legtöbb sofőr lelassít mondjuk 100-ra ezek meg örülnek mint majom a farkának, mert a max. 110-es utazóra képes vasládájuk épp képes lenyomni mindenkit az autópályán...
A másik meg a "köcsögmotoroselémjött" című geciláda, aki feszt meg van róla győződve, hogy az ő autója 1-1.5 tonnnával és ugyanannyi lóval mint a te 200 kgos motorod labdába rúghat, és még próbálkozik is. A legutóbbi ilyen az ártándi határátkelő után olyan 160-nál fogyott el a régi TDM mögött... De volt már ilyen überlaza cabrio BMW is, akik mindenáron versenyezni akartak, csak épp a leültetett bömös nem úgy veszi 80-90-nél a vasúti átjárót mint egy túraenduro... :)
 
V
Ja, meg a régi 1.6 szuzukistift sedan, apumostmegmutatja-digitálisgáz típusú sofőrrel... Múltkorában végigkergetett egy Tokajtól, aztán mikor Nyírteleknél lassítottam 50-re, önelégült fejjel megelőzött. Ha neki ez az élmény, felőlem csinálhatja :)
 
Azert a kicsipirosnal a korhatart beirhattad volna.Igaz az enyem a regi kek feher az uj meg kek es kerkerekü na de akkor is.:D
 
És ne hagyjuk ki a kamionost, aki a hosszú útban megfáradva elfelejti, hogy neki biza rakománya is van és mikor elhalad melletted (lakott területen kívül 100nál) a "feje" a gépnek, már húzza is a kormányt vissza a sávba, mert szemből jönnek. Satufék és ima, hogy ne nyomjon agyon a póttal....
 
Kimaradt a kedvencem, a beragadtagázpedál! :D Na ez a fazon városban tolja neki, 60-al, mindenkinek a seggébe megy, hajmeresztő előzéseket végez. Lenyom, ha olyan hülye vagy, hogy félted a jogsid és nem bírsz hirtelen kiköhögni 30 rugót a büntire. Életveszély. Aztán végre kiérünk a városból és ő megy tovább, 60-al!!! Még inkább életveszély. Helyszínen lelövés segítene rajta.
Párja, az egyutasjogsimvan. Ő jellemzően idős, egyik faluból a másik, max 10km-re lévő faluba megy csak. Többre nem képes. Már a szomszéd falu is a világ vége. Meredt tekintettel bámulja az utat, városban 30-40 a max sebessége, a két falu között 50-el száguldozik.
Igaz nem autós, de vidéki specialitás a Simson Schwalbe-s tatter. Kedvenc fogása a sötétben világítás nélkül közlekedés. Egyszer majdnem megvolt egy ilyen, de feltűnt az utolsó pillanatban, hogy a sötétben mozog egy sötét folt és nem jött szembe senki, el tudtam kapni a kormányt.

Az összes eddig felsorolt típus pedig háromszor hülyébb lesz, ha időjárás van. Ha túlzottan süt a nap, ha esik, ha köd van... hó? Anyámborogass, az tízszeres szorzó!
 
Azt valaki meg tudja mondani, hogy az autósok miért szeretnek vonatozni? Azt hittem, az egy másik (kötöttpályás) jármű.
 
"Főként robogóval"
36_1_27.gif

amúgy én a köcsög robeszos elém áll a pirosnál" kategóriát találom meg legtöbbször. Ami annyiban más a köcsögmotoroselémjött kategóriához képest. Hogy az illető aki elé beállok azt hiszi csak egy 50-es kis csutfasz gép van alattam, és hogy induláskor én majd hogy felfogom őt tartani. Ezért még piros lámpánál elkezd előrébb csorogni (vedd már észre magad hogy kurvára zavar hogy elém álltál, és húzz a picsába) és ha véletlenül nem pont középen vagyok előtte, még kis is próbál előzni. A pirosnál, amikor mindenki áll!! Aztán meg pillog nagyokat mikor zöldre vált és én otthagyom állva.... És még a hungárián két jó messzi lámpa között se tud utolérni, mert persze büntit ő sem akar, és nem tolja 90-el a városban.... (mert kb annyi kéne hogy utolérjen a kövi lámpáig...)
 
És a jobbra húzódik balra fordulásnál, és balra, ha jobbra kanyarodik, az miért van ? Már így oktatják ? Vagy amúgy többnyire csőrös Mack-et vezet ?
 
Ez nagyon jó összefoglaló volt lányok-fiúk! Jól indult a reggelem. Asszem autóval megyek.;):D
 
Z
Sztem menjünk vonattal..............(nincs párja)
 
V
nana;bt25049 írta:
És a jobbra húzódik balra fordulásnál, és balra, ha jobbra kanyarodik, az miért van ? Már így oktatják ? Vagy amúgy többnyire csőrös Mack-et vezet ?

Gyanús, mert az ilyenek átlagtempóját figyelembe véve, a sportos kanyarodás, mint opció, biztos nem játszik...:)

A beragadtgázpedálos példányokat én is nagyon szeretem. Főleg, mikor valami ősöreg teherautóban adja elő, városban letol 70-80-nal, országúton, mikor meg már haladnál, nincs az az isten, hogy meg tudd előzni a szembejövőktől. Ha motorral vagy, borítékolható a már emlegetett önelégült vigyor is, de akkor legalább könnyedén otthagyod a városhatárt jelző tábla után... :)

Telefonálós állatfajta megvan? Mármint az ohne kihangosítós, városban 30-40-re visszalassítós, aztán, mikor befejezte, fontosembervagyok-úristennemkéshetek-hetvennyolcvannalcikázokmindenkitlenyomok típus. Aki a következő lámpánál legjobb esetben is 1, maximum 2 autóval áll az ember előtt a sorban, úgy, hogy az nyugisan, a megengedettel haladt? :)
 
Úgy látom a főbb csoportok meg vannak! Ezen belül már csak az alfajokat lehet színezni! pl. egyik kedvencem a Macs által "egyutasjogsimvan" kategóriába tartozik: 6,3 cm-re behúzott ülések, szorosan összezárt hónalj, szélvédőtől 12,1 cm elhelyezett koponya tartásban vezet végig városon, országon.
Másik: Anyu, kocsi telipakolva gyerekkel (még kölcsön is kért 3-4-et a szomszédból pluszba) gyerekülés nélkül és ő telefonál, ami mellett megenged magának 25 km/h átlagot.

Ellenpélda: nagyon szeretem az olyan kamionost, aki észrevesz a tükörből, elenged és villog harsányan - ő egy motoros kamionos . Ezeknek mindig lányosan integetek!
 
L
Kanyarodik az út, leblokkoltam faj?

Az út még csak nem is kanyarodok, az egyenestől elhajlik némiképp. Mész utána, egyszer csak Ő, egy váratlan reflextől vezérelve hirtelen fékez. Élvezed a tájat, a kikapcsolódást és majdnem neki rongyolsz, mert nem érted a szitut. Kátyú sehol, az út tiszta, belátható, jármű nincs. Erdő, szakadék még gondolatban sincs a környéken. A vészfékezés után a kanyart megfeszült testtel, egyenesbe erőltetett járművel, görcsös kormányszorítással próbálja túl élni. Hosszú belső harc és némi hideg veríték után a kanyar végén boldogan ad gázt és megy tovább. Nagy boldogsággal az arcán: ezt a kanyart is túl éltük.
Az ilyet véletlen utolérni, egy gázfordítás. Ilyennel együtt motorozni, halál! :D
 
Hasonló példánnyal (csak autó volt a feneke alatt és a miénk alatt is) most nyáron Horvátországban találkoztunk. Amíg a tengerpart mellett mentünk mögötte, addig nem volt gond, mert tempósan haladt, viszont ahogy Senj után elindultunk be a hegyek közé, minden egyes kanyart a fent leírt satufékes módon abszolvált (erre szoktuk mi már kínunkban azt mondani, hogy jó, hogy ki nem szállt, hogy áttolja az autót a kanyaron). Persze a két kanyar közti egyenesben meg nem hagyta magát megelőzni, mert ugye egyenesen minden hülye tudja nyomni/húzni a gáz...
 
Hasonlóval én is összefutottam, tavalyelőtt a Mátrában. Piros szutyuki, szőke nő. Esegetett valami hóra emlékeztető izé. Nem havazott, csak mintha, csak annyira csúszott, hogy picit érezni lehetett. Na, ő minden kanyar közepén!!! satut nyomott. Előzni nem lehetett, beláthatatlan kanyar, beláthatatlan kanyar hátán. Szóval csak káromkodtam vagy 10 km-en át, hogy: "te hülyepicsa, kanyar közepén nem fékezünk, főleg ha mögötted egy hátsókerekes, másféltonnás, masszív autó megy!!!" Gondolkoztam erősen, ha átmegyek rajta, az én autómnak nem lesz sok baja, de ha az állandó kanyarban satuzása miatt megcsúszok, akkor akár össze is törhet! Végül észrevette az 5 km-es sort maga mögött és kiállt egy buszmegállóba.
Többet a Mátra közelébe se megyek, az tuti...
 
leper;bt25055 írta:
Kanyarodik az út, leblokkoltam faj?

Az út még csak nem is kanyarodok, az egyenestől elhajlik némiképp. Mész utána, egyszer csak Ő, egy váratlan reflextől vezérelve hirtelen fékez. Élvezed a tájat, a kikapcsolódást és majdnem neki rongyolsz, mert nem érted a szitut. Kátyú sehol, az út tiszta, belátható, jármű nincs. Erdő, szakadék még gondolatban sincs a környéken. A vészfékezés után a kanyart megfeszült testtel, egyenesbe erőltetett járművel, görcsös kormányszorítással próbálja túl élni. Hosszú belső harc és némi hideg veríték után a kanyar végén boldogan ad gázt és megy tovább. Nagy boldogsággal az arcán: ezt a kanyart is túl éltük.
Az ilyet véletlen utolérni, egy gázfordítás. Ilyennel együtt motorozni, halál! :D
Azt hiszem, nem fogunk együtt motorozni:)
Ennek a fajnak a hátsó ülésén lakik a Para. Én már csak tudom!
 
Z
Még megemlíteném az évi 2000 km-t motorozó,magára és a közlekedés más résztvevőire veszélyes,motorozni qrva trendi kategóriát.......:D
 
V
Igen, ez a kanyarban fékezős fordulni nem tudós is elég elterjedt... én egy beragadtgázpedálos-kanyarelőttállórafékezünk kombinációval találkoztam egyszer a 47-esen (alföld közepe, van talán vagy 10 "komolyabb" kanyar Berettyóújfalu meg Orosháza között rajta. A poén az, hogy én egy 1.2-es Clioval voltam, ő meg valami böszme prémiummárkával... Városban elhúzott mellettem 90-nel, túl nagy előnye nem lett, város után jöttek a kanyarok, 2 után utolértem, a harmadikban körbekerültem, a következő városban valahogy már nem ért utol... :)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
825
Hozzászólások
46
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére