Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Hogyan feküdj be a motorod alá, védőbástyának?

A kérdésre a válasz nem meglepő módon, csakis teljes menetfelszerelésben, a legjobb, ha bőroverálban és csakis akkor ha tele a tank... :karomkodik2:

A mai alakításom inkább mosolyt csal az arcomra, mint dühöt. Történt ugyanis, hogy hazaérve leparkoltam a gépállatot, de nem voltam eléggé a sarokban, így még kicsit odébb toltam. Majd kihajtottam a sztendert. És voltam olyan balga, hogy nem rúgtam bele kettőt, ahogy szoktam, hogy csekkoljam jól sikerült-e kihajtani. No több se kellett az égieknek (vagy a föld alatti karikásszeműnek) ahogy tettem rá a motort a sztenderre és léptem el tőle, az felhajlott és rám dőlt.

Jó gazdáról lévén szó teljesen aláfeküdtem, nehogy baja legyen. Olyannyira, hogy a kormány vége beleakadt a csizmámba és alá is szorultam. Ha már lúd legyen kövér. Talpig bőrben, kesztyűben, sisakkal a fejemen, táskával a hátamon ott csücsültem a dzsuvás garázsba a motor meg rajtam feküdt. És én be voltam szorulva alá.

Na nem szartam be, inkább röhögtem magamon és a nyomoromon :D Megpróbáltam lehúzni a csizma zippjét és kibújni belőle. Kisebb nagyobb sikerrel, de sikerült kimásznom a motort alól. Milyen jó, hogy jártam a Safetyn, négy módot is tanultam az ilyen esetekre. Jah. Csak itt jön ki a lényeges különbség az ottani és a saját motorod közt. Mégpedig az, hogy 5 centi se volt az oldala és a föld között és mind a két kereke a levegőben kalimpált. A kormány totál be volt fordulva alá, még a kuplung is be volt húzva. Milyen mázli, hogy már üresbe tologattam és nem járt a motor sem. Meglett a teletankolásnak is az eredménye, folyt ki a benzin a betöltőnél. Nem, nem a túlfolyónál és nem is a csapnál. Azért azt biztos ami tuti elzártam.

Nagy nehezen kihajtottam a kormányt, így nyertem további 1 centit a földtől való távolságban. Igen ám, de a tükör rohadtul nincs jó helyen. Hát vegyük le. Jöhet a kormányos módszer. Csak nem fértem be a kormány alá. Első próbálkozásra sikerült addig jutni, hogy az első kerék földet ért. Második, már toltam is a földön egy kicsit. Mert előbb csúszik az oldalán, mint hogy kerékre álljon (vagy lábra vagy mi) Mondom, akkor második módszert, másszunk be alá és combból nyomjuk fel a függőlegesig. Ahha a csizmám se fér be oda ahova be kellene guggolnom. Így a sétálós is kiesik, mert úgy sem fértem be a motor alá, hogy emelőként funkcionáljak. Szerencsére nem az út közepén voltam és a forgalom is gyér volt a garázsba. Még térerőm sincs itt a föld alatt. De kit is hívhatnék. Még a benzin is folyik fent. No akkor embereljük meg magunk.

Utolsó próbálkozás, megakadunk a kerekek földet érésénél, de tolom tovább. Asszem nekifeszült a vállam a másik tükörnek. Imádkoztam, hogy ne csavarodjon el, hanem tartson. És igen. Átlendültem a holtponton és emelkedtünk. Ezt gyorsan meg kellett ünnepelni egy kis pihenővel. Mondom én innen már nem engedlek el. Egy utolsó nagy levegő és két lépésben már álltunk is. Sztender kihajt, jól megrugdos és motor ráenged. És megállt, szuper.

Gyors rohanás a lakásba, mert már fél út óta kínoz a szükség. Lerángattam a bőrcuccot és a teljes menetfelszerelést, eleget tettem biológiai szükségleteimnek és lementem újra felmérni a károkat. Szerencsére csak a szokásos. A sztender pöcke, ami segít a kihajtásban ismét, elhajlott (már nem tudom hányadszorra, de mindig ez a vége a baloldali hempergésnek) a váltókar talán túlélte, a bukócsőről lejött a festék ezen az oldalon is (a másik oldalon akkor jött le, amikor rám tolattak és arra az oldalra borultunk) a görbe kormányvég még görbébb lett és a kuplungkaron lett egy karcolás. Hiába no, hát testemmel védtem őkelmét :)

Mi ebből a tanulság? Mindig győződjünk meg róla, hogy kihajlott a sztender, rendesen és csakis beöltözve hemperegjünk a motorral. Bele se merek gondolni mi lett volna, ha a csupasz lábam szorul a motor alá. Így csak koszos lett a bőrruci és benzinszagú (meg a lakás is most már) mert letöröltem a kifolyt naftát nagy igyekezetemben. De inkább így, mint egy kanyarba az úton. Vagy közönség előtt a Nyugatiba :cool:

A Safetys fiúknak üzenem, hogy csupasz motorral tanítsák a népeknek a felállítást, mert baromi sokat számít az az oldalsó nagy vas. Konkrétan kettő darab holtpont van addig és a neheze, hogy hogyan is fogjam meg. De lehet csak nekem volt gondom a 170-180 kilós vassal a magam 60 (menetszerkóban 65) kilójával és 160 centis mélységével. Nagyobb vas? Kösz, azt nem akarnám felállítani :heureka:
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Igen, én is kértem a rendőrbácsiktól a csamos napon, hogy ugyan már állítgassuk egy kicsit az én motoromat is, hogy megpróbálhassam, de amikor folyni kezdett a benzin a megtankolt Sárkánnyusziból, akkor lemondtak róla és inkább lefektették nekem a bukókeretezett rendőrmotort. De hát az ugye nem ugyanaz.
Sárkánnyuszi mellesleg 200 kiló versus birge cca 50 kiló.
 
Kétszeresen is gratulálok neked,mindkét esetben ügyi voltál. Az elfektetésért és a lábraállításért is jár az ügyi vagy ;) :D Nekem inkább elinduláskor a fixa ideám,hogy nem hajtottam fel rendesen az oldaltámaszt,persze ez néhány,ma már nem jellemző kihajtva maradt sztenderes indulásból fakad :D
 
Gyakoroltam én is a motor felállítását, főleg eleinte, nem is találtam túl nehéznek (Teresa ~20 kilóval több csak a 250-es Hornetnél), de meg kell mondjam, azzal azért megszenvedtem, mikor a lábam szorult alá. Hihetetlen hülye szögben: a lábujjaim a földön, a sarkamon a motor súlya. Először nem is volt érkezésem kikászálódni alóla, mert egy kedves autós (ellentétben azzal a gyökérrel, akinek köszönhetően a földön kötöttem ki) lekapta rólam. Én se akarok feltétlenül nehezebb vasat. Akkor egyébként nagyon csúnyán megnyomta a lábfejem, el nem tört (csizma volt rajtam is, ahogy kell), de bizony hónapokig fájt utána.

Aztán most novemberben, hajnali 5-kor, egész egyszerűen muszáj volt megoldanom, ha nem akartam órákig élvezni a fagyott föld érintését, amellett, hogy elkések a munkából... hát valahogy megoldottam. Fogalmam sincs, hogyan. Igaz, legalább a lábam nem volt kitekeredve.

Az oldaltámaszos tanulságot pedig még tanuló koromban sikerült levonnom. Idejében, mondhatni :D
 
tt100;bt24853 írta:
Kétszeresen is gratulálok neked,mindkét esetben ügyi voltál. Az elfektetésért és a lábraállításért is jár az ügyi vagy ;) :D Nekem inkább elinduláskor a fixa ideám,hogy nem hajtottam fel rendesen az oldaltámaszt,persze ez néhány,ma már nem jellemző kihajtva maradt sztenderes indulásból fakad :D

Na, a kihajtott indulást is eljátszom néha, ha valami eltereli a figyelmem. Igyekszem ezért inkább kétszer fölhajtani, mint egyszer se. Illetve másodszor a levegőben kaszálok a lábammal, mert nincs már támasz. Nem baj, jobb, mint letenni a kanyarban.
 
tt100;bt24853 írta:
Kétszeresen is gratulálok neked,mindkét esetben ügyi voltál. Az elfektetésért és a lábraállításért is jár az ügyi vagy ;) :D Nekem inkább elinduláskor a fixa ideám,hogy nem hajtottam fel rendesen az oldaltámaszt,persze ez néhány,ma már nem jellemző kihajtva maradt sztenderes indulásból fakad :D

Igen, ott is szoktam kétszer rúgni, mert nekem meg hajlamos csak félig felhajlani.
Amúgy nekem van egy led a műszerfalon, ami jelzi, hogy lent a sztender (benzinszint jelző az nincs :)) és le is áll hála az égnek ha sebességbe teszem. Hallottam már pár sztenderre szúrt Ducatiról, nem kellemes érzés...
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Babulu
Olvasás
850
Hozzászólások
16
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Babulu további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére