A minap egy új felhasználó akart rendelni a webáruházamból. Ősrégi, megbízhatatlan emilcímről, aztán egy másikról, majd küldött három, megszólítás és aláírás nélküli dühöngő emilt, megannyi felkiáltójellel tarkítva, miszerint nem tud regisztrálni, az aktivációs link pedig nem működik... Majd pár perc múlva gyors egymásutánban leadott két megrendelést, a fent említett "sikertelen" regisztrációval. Elnézést kérni persze elfelejtett a köpködésért... Pedig úgy illett volna.
A GYIK-ban persze le van írva, hogy mi a teendő, ha nem sikerül a regisztráció, illetve, hogy mi lehet az oka. Ja, csak ezt el kéne olvasni, ugye... Szóval feltételezem, hogy az első regisztrációja is működőképes volt.
A második rendelésnél megjegyzésben odaírta, hogy vonjam össze a két rendelést. Ezt amúgy is megtettem volna, így 1 számlaüzenetet küldtem neki, amiben világosan feltüntettem, hogy milyen számítás alapján készült a számla.
Erre visszaír a fent említett stílusban, hogy ő nem tud az én bankomba utalni, mert ahhoz nemtomhova kéne buszoznia, és ő két kisgyerekkel van otthon, de ilyenmegilyen bank van náluk is, és ő utánvéttel akarja ezt a csomagot, mert máshol az interneten lehet úgy is.
Megírtam neki nagyon udvariasan, hogy nem értem a problémát, mert bárhonnan tud utalni, nem kell ahhoz az én bankomba buszoznia, és utánvétes küldést okkal nem vállalok, és sajnálom, hogy a rendelés leadása előtt nem tájékozódott az áruházra vonatkozó vásárlási és szállítási feltételekről (amit egyébként a regisztrálással és rendelés leadással automatikusan elfogad, ez is benne van az ÁSZF-ben).
Erre visszaír nekem a már ismert stílusban, hogy mindenki azt ért meg amit akar, bárhol lehet utánvéttel is vásárolni, tele van az apró ilyen hirdetésekkel, és én őt, mint vásárlót most el fogom veszíteni, és ajánlani se fogja az áruházam senkinek, és biztos nincs forgalmam sem ilyen hozzáállással, blablabla...
Hú bakker, most tökre befostam ! Szerettem vna megírni neki, h ő csak a saját tájékozatlanságának esett áldozatul, én nem rövidítettem meg semmivel, és hál'isten a vásárlóim 99,9% azért rendel mert tisztában van a feltételekkel, és el is fogadja azokat. Ezek önkényesen nem megváltoztathatóak, nem kívánságműsor, nem alakíthatja mindenki kénye-kedve szerint. Én pl. bármilyen webáruházban először is az ÁSZF-et olvasom el először, illetve a szállításra vonatkozó részt, és ha nem értek egyet vele, vagy sokallom a szállítási ktg-et, akkor inkább nem is regisztrálok oda. Ezeket én is nagyon alaposan és körültekintően fogalmaztam meg, és nem dísznek kerültek a honlapra, vagy azért, mert előírás.
De rájöttem, hogy aki képtelen a kultúrált, felnőtthöz illő kommunikációra, annak úgyis hiába magyarázom. Így egyetlen sort írtam csak, hogy köszönöm a visszajelzését, és törlöm a rendelését. Szerencsére nem érkezett rá válasz
A GYIK-ban persze le van írva, hogy mi a teendő, ha nem sikerül a regisztráció, illetve, hogy mi lehet az oka. Ja, csak ezt el kéne olvasni, ugye... Szóval feltételezem, hogy az első regisztrációja is működőképes volt.
A második rendelésnél megjegyzésben odaírta, hogy vonjam össze a két rendelést. Ezt amúgy is megtettem volna, így 1 számlaüzenetet küldtem neki, amiben világosan feltüntettem, hogy milyen számítás alapján készült a számla.
Erre visszaír a fent említett stílusban, hogy ő nem tud az én bankomba utalni, mert ahhoz nemtomhova kéne buszoznia, és ő két kisgyerekkel van otthon, de ilyenmegilyen bank van náluk is, és ő utánvéttel akarja ezt a csomagot, mert máshol az interneten lehet úgy is.
Megírtam neki nagyon udvariasan, hogy nem értem a problémát, mert bárhonnan tud utalni, nem kell ahhoz az én bankomba buszoznia, és utánvétes küldést okkal nem vállalok, és sajnálom, hogy a rendelés leadása előtt nem tájékozódott az áruházra vonatkozó vásárlási és szállítási feltételekről (amit egyébként a regisztrálással és rendelés leadással automatikusan elfogad, ez is benne van az ÁSZF-ben).
Erre visszaír nekem a már ismert stílusban, hogy mindenki azt ért meg amit akar, bárhol lehet utánvéttel is vásárolni, tele van az apró ilyen hirdetésekkel, és én őt, mint vásárlót most el fogom veszíteni, és ajánlani se fogja az áruházam senkinek, és biztos nincs forgalmam sem ilyen hozzáállással, blablabla...
Hú bakker, most tökre befostam ! Szerettem vna megírni neki, h ő csak a saját tájékozatlanságának esett áldozatul, én nem rövidítettem meg semmivel, és hál'isten a vásárlóim 99,9% azért rendel mert tisztában van a feltételekkel, és el is fogadja azokat. Ezek önkényesen nem megváltoztathatóak, nem kívánságműsor, nem alakíthatja mindenki kénye-kedve szerint. Én pl. bármilyen webáruházban először is az ÁSZF-et olvasom el először, illetve a szállításra vonatkozó részt, és ha nem értek egyet vele, vagy sokallom a szállítási ktg-et, akkor inkább nem is regisztrálok oda. Ezeket én is nagyon alaposan és körültekintően fogalmaztam meg, és nem dísznek kerültek a honlapra, vagy azért, mert előírás.
De rájöttem, hogy aki képtelen a kultúrált, felnőtthöz illő kommunikációra, annak úgyis hiába magyarázom. Így egyetlen sort írtam csak, hogy köszönöm a visszajelzését, és törlöm a rendelését. Szerencsére nem érkezett rá válasz