Miközben tele van az internet blogokkal, tanulmányokkal, e-bookokkal, videókkal és egyebekkel, amelyek arról szólnak, hogy az internet rohamosan fejlődő és változó világában mennyire másképp működnek a reklámok és a marketing, időről-időre belefutok olyanokba, akik a trendekkel szembe menve, a saját módszerüket igyekszenek követni - kíváncsi lennék mennyi sikerrel.
Talán 2010-ben regisztráltam a Facebookra, és nem sokkal később, hosszas kutakodás és felkészülés után elkészítettem a Csajokamotoron.hu Facebook oldalát is. Persze nem ment elsőre, egyszer meg is szüntettem, de amikor rájöttem hogy megy ez, mindent elkövettem, hogy ott is legalább annyi rajongó legyen, mint ahány regisztrált tag itt van.
A cél érdekében sokféle technikát bevetettem - volt hogy hirdettem (pénzért) - amiket ezek a nagyokos közösségi médiával foglalkozó marketingesek javasolnak. Mostanra úgy gondolom, nagyjából átlátom, hogy hogy mennek a dolgok, de persze a figyelmem nem lankad egy percre sem, hiszen az internet tényleg napról-napra, óráról-órára változik.
Nahát vannak olyan (motoros - én főleg ezekről tudok beszámolni) cégek, akik sem pénzt, sem időt nem hajlandóak rászánni a saját marketingjükre. Úgy gondolják, sokkal egyszerűbb egy már működő honlapon, egy nagy forgalmú Facebook Pagen ingyen terrorizálni az embereket, és teleszórni a "Lájkoljátok már az oldalamat" című linkekkel.
Gondolom a Csajokamotoron.hu-ra és a Facebook oldalra sem azért iratkoztatok fel, hogy ilyeneket olvassatok rajta. Én legalábbis azért szoktam feliratkozni valakinek a frissítéseire, mert rá vagyok kíváncsi, nem a spamekre.
Hozzátenném azt is, hogy nem azért dolgozom évek óta, hogy helyet biztosítsak az efféle szarrágóknak, akik ha már lusták képezni magukat, nem tisztelik a munkámat annyira, hogy megkérdezzék, lehet-e, netán fizessenek érte, ha már úgy gondolják, hogy nálam van az ő forgalmuk kulcsa - ergo: az ilyen linkeket nem csak innen a Csam fórumból, hanem a facebook pageről is törlik a moderátorok, akik hál istennek nagyon szemfülesek.
Van azonban egy cég, aki nagyon kitartó - most róluk szerettem volna írni. Hiába töröltem már százszor a linkjeiket, csak nem hagyták abba a spamelést. Kénytelen voltam kitiltani őket, mert ez egyszerűbbnek tűnt, mint folyamatosan azt figyelni, hogy már megint mikor lépnek akcióba.
Persze nem tudtam kiszúrni velük, a tulajdonos elkezdte telerakni az én privát oldalamat ugyanazokkal a linkekkel. Egy idő után ezt is meguntam, és töröltem az ismerőseim közül is. De a zaklatásnak - mert egy idő után már annak tekintettem - csak nem szakadt vége ezzel sem.
Miközben gyanútlanul üldögéltünk Alsóörsön a Csam sátorban, odajön egy férfi, hogy engem keres. Odamentem, bemutatkoztam, ő is bemutatkozott. A következő mondata: "Elárulnád, hogy miért nem lájkoltál? És az ismerőseim közül is eltűnt a neved?" - Na ehhez nem tudtam mit hozzáfűzni... nyilván elsőre azt sem tudtam, ki az, és azért ilyen szinten nem tartom nyilván a facebookos ismerőseimet, hogy kapásból válaszolni tudtam volna erre a kérdésre.
Persze idővel kiderült, hogy ugyanerről a cégről van szó. Valamit hebegtem, hogy nem tudom, majd utána nézek... aztán amikor elment, elgondolkodtam, hogy mennyire hatásos lehet a marketingnek az a formája, amikor egyesével, személyesen baszod le a célközönséged. Elképzeltem, ahogy végigmegy az összes standon, és mindenkit elküld a francba, amiért még mindig nem igazolta vissza az ismerősnek jelölést, és nem lájkolta az oldalát.
Persze a történetnek ezzel még nincs vége.
Miután a partnereinknek elküldtem a 2013-as Jótékonysági Motoros Naptár szponzorkereső levelét, jött a telefon, hogy fent említett cég (de ez csak kb. az 5. mondatból derült ki), szeretné támogatni a naptárat. Ennek meg is örültem, és gondoltam, hogy na, akkor hálából majd lájkolom az oldalát, ha olyan fontos ez neki.
Az ajánlat a következő volt: ingyen belevulkanizálná a Csajokamotoron.hu logót a naptáron szereplő motorok kerekébe. Nagyon megköszöntem a felajánlást, és próbáltam elmagyarázni neki, hogy
Gondolom ezek után nem kérdés, hogy miért nem raktam most bele ebbe a blogbejegyzésbe egyetlen rá mutató linket sem...
Talán 2010-ben regisztráltam a Facebookra, és nem sokkal később, hosszas kutakodás és felkészülés után elkészítettem a Csajokamotoron.hu Facebook oldalát is. Persze nem ment elsőre, egyszer meg is szüntettem, de amikor rájöttem hogy megy ez, mindent elkövettem, hogy ott is legalább annyi rajongó legyen, mint ahány regisztrált tag itt van.
A cél érdekében sokféle technikát bevetettem - volt hogy hirdettem (pénzért) - amiket ezek a nagyokos közösségi médiával foglalkozó marketingesek javasolnak. Mostanra úgy gondolom, nagyjából átlátom, hogy hogy mennek a dolgok, de persze a figyelmem nem lankad egy percre sem, hiszen az internet tényleg napról-napra, óráról-órára változik.
Nahát vannak olyan (motoros - én főleg ezekről tudok beszámolni) cégek, akik sem pénzt, sem időt nem hajlandóak rászánni a saját marketingjükre. Úgy gondolják, sokkal egyszerűbb egy már működő honlapon, egy nagy forgalmú Facebook Pagen ingyen terrorizálni az embereket, és teleszórni a "Lájkoljátok már az oldalamat" című linkekkel.
Gondolom a Csajokamotoron.hu-ra és a Facebook oldalra sem azért iratkoztatok fel, hogy ilyeneket olvassatok rajta. Én legalábbis azért szoktam feliratkozni valakinek a frissítéseire, mert rá vagyok kíváncsi, nem a spamekre.
Hozzátenném azt is, hogy nem azért dolgozom évek óta, hogy helyet biztosítsak az efféle szarrágóknak, akik ha már lusták képezni magukat, nem tisztelik a munkámat annyira, hogy megkérdezzék, lehet-e, netán fizessenek érte, ha már úgy gondolják, hogy nálam van az ő forgalmuk kulcsa - ergo: az ilyen linkeket nem csak innen a Csam fórumból, hanem a facebook pageről is törlik a moderátorok, akik hál istennek nagyon szemfülesek.
Van azonban egy cég, aki nagyon kitartó - most róluk szerettem volna írni. Hiába töröltem már százszor a linkjeiket, csak nem hagyták abba a spamelést. Kénytelen voltam kitiltani őket, mert ez egyszerűbbnek tűnt, mint folyamatosan azt figyelni, hogy már megint mikor lépnek akcióba.
Persze nem tudtam kiszúrni velük, a tulajdonos elkezdte telerakni az én privát oldalamat ugyanazokkal a linkekkel. Egy idő után ezt is meguntam, és töröltem az ismerőseim közül is. De a zaklatásnak - mert egy idő után már annak tekintettem - csak nem szakadt vége ezzel sem.
Miközben gyanútlanul üldögéltünk Alsóörsön a Csam sátorban, odajön egy férfi, hogy engem keres. Odamentem, bemutatkoztam, ő is bemutatkozott. A következő mondata: "Elárulnád, hogy miért nem lájkoltál? És az ismerőseim közül is eltűnt a neved?" - Na ehhez nem tudtam mit hozzáfűzni... nyilván elsőre azt sem tudtam, ki az, és azért ilyen szinten nem tartom nyilván a facebookos ismerőseimet, hogy kapásból válaszolni tudtam volna erre a kérdésre.
Persze idővel kiderült, hogy ugyanerről a cégről van szó. Valamit hebegtem, hogy nem tudom, majd utána nézek... aztán amikor elment, elgondolkodtam, hogy mennyire hatásos lehet a marketingnek az a formája, amikor egyesével, személyesen baszod le a célközönséged. Elképzeltem, ahogy végigmegy az összes standon, és mindenkit elküld a francba, amiért még mindig nem igazolta vissza az ismerősnek jelölést, és nem lájkolta az oldalát.
Persze a történetnek ezzel még nincs vége.
Miután a partnereinknek elküldtem a 2013-as Jótékonysági Motoros Naptár szponzorkereső levelét, jött a telefon, hogy fent említett cég (de ez csak kb. az 5. mondatból derült ki), szeretné támogatni a naptárat. Ennek meg is örültem, és gondoltam, hogy na, akkor hálából majd lájkolom az oldalát, ha olyan fontos ez neki.
Az ajánlat a következő volt: ingyen belevulkanizálná a Csajokamotoron.hu logót a naptáron szereplő motorok kerekébe. Nagyon megköszöntem a felajánlást, és próbáltam elmagyarázni neki, hogy
- nem biztos, hogy ennek a lányok örülnének,
- a naptár nem a Csajokamortoron.hu-ról szól, ellenben az ő cégének tudnánk megjelenést biztosítani,
- a támogatást számunkra az jelentené, ha bármekkora, pár tízezer forintos összeggel hozzá tudna járulni a naptár előállításához.
Gondolom ezek után nem kérdés, hogy miért nem raktam most bele ebbe a blogbejegyzésbe egyetlen rá mutató linket sem...