Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Az online marketing faltörő kosa

Miközben tele van az internet blogokkal, tanulmányokkal, e-bookokkal, videókkal és egyebekkel, amelyek arról szólnak, hogy az internet rohamosan fejlődő és változó világában mennyire másképp működnek a reklámok és a marketing, időről-időre belefutok olyanokba, akik a trendekkel szembe menve, a saját módszerüket igyekszenek követni - kíváncsi lennék mennyi sikerrel.

online-marketing-techniques.jpg




Talán 2010-ben regisztráltam a Facebookra, és nem sokkal később, hosszas kutakodás és felkészülés után elkészítettem a Csajokamotoron.hu Facebook oldalát is. Persze nem ment elsőre, egyszer meg is szüntettem, de amikor rájöttem hogy megy ez, mindent elkövettem, hogy ott is legalább annyi rajongó legyen, mint ahány regisztrált tag itt van.

A cél érdekében sokféle technikát bevetettem - volt hogy hirdettem (pénzért) - amiket ezek a nagyokos közösségi médiával foglalkozó marketingesek javasolnak. Mostanra úgy gondolom, nagyjából átlátom, hogy hogy mennek a dolgok, de persze a figyelmem nem lankad egy percre sem, hiszen az internet tényleg napról-napra, óráról-órára változik.

Nahát vannak olyan (motoros - én főleg ezekről tudok beszámolni) cégek, akik sem pénzt, sem időt nem hajlandóak rászánni a saját marketingjükre. Úgy gondolják, sokkal egyszerűbb egy már működő honlapon, egy nagy forgalmú Facebook Pagen ingyen terrorizálni az embereket, és teleszórni a "Lájkoljátok már az oldalamat" című linkekkel.

Gondolom a Csajokamotoron.hu-ra és a Facebook oldalra sem azért iratkoztatok fel, hogy ilyeneket olvassatok rajta. Én legalábbis azért szoktam feliratkozni valakinek a frissítéseire, mert rá vagyok kíváncsi, nem a spamekre.

Hozzátenném azt is, hogy nem azért dolgozom évek óta, hogy helyet biztosítsak az efféle szarrágóknak, akik ha már lusták képezni magukat, nem tisztelik a munkámat annyira, hogy megkérdezzék, lehet-e, netán fizessenek érte, ha már úgy gondolják, hogy nálam van az ő forgalmuk kulcsa - ergo: az ilyen linkeket nem csak innen a Csam fórumból, hanem a facebook pageről is törlik a moderátorok, akik hál istennek nagyon szemfülesek.

Van azonban egy cég, aki nagyon kitartó - most róluk szerettem volna írni. Hiába töröltem már százszor a linkjeiket, csak nem hagyták abba a spamelést. Kénytelen voltam kitiltani őket, mert ez egyszerűbbnek tűnt, mint folyamatosan azt figyelni, hogy már megint mikor lépnek akcióba.

Persze nem tudtam kiszúrni velük, a tulajdonos elkezdte telerakni az én privát oldalamat ugyanazokkal a linkekkel. Egy idő után ezt is meguntam, és töröltem az ismerőseim közül is. De a zaklatásnak - mert egy idő után már annak tekintettem - csak nem szakadt vége ezzel sem.

Miközben gyanútlanul üldögéltünk Alsóörsön a Csam sátorban, odajön egy férfi, hogy engem keres. Odamentem, bemutatkoztam, ő is bemutatkozott. A következő mondata: "Elárulnád, hogy miért nem lájkoltál? És az ismerőseim közül is eltűnt a neved?" - Na ehhez nem tudtam mit hozzáfűzni... nyilván elsőre azt sem tudtam, ki az, és azért ilyen szinten nem tartom nyilván a facebookos ismerőseimet, hogy kapásból válaszolni tudtam volna erre a kérdésre.

Persze idővel kiderült, hogy ugyanerről a cégről van szó. Valamit hebegtem, hogy nem tudom, majd utána nézek... aztán amikor elment, elgondolkodtam, hogy mennyire hatásos lehet a marketingnek az a formája, amikor egyesével, személyesen baszod le a célközönséged. Elképzeltem, ahogy végigmegy az összes standon, és mindenkit elküld a francba, amiért még mindig nem igazolta vissza az ismerősnek jelölést, és nem lájkolta az oldalát.

Persze a történetnek ezzel még nincs vége.

Miután a partnereinknek elküldtem a 2013-as Jótékonysági Motoros Naptár szponzorkereső levelét, jött a telefon, hogy fent említett cég (de ez csak kb. az 5. mondatból derült ki), szeretné támogatni a naptárat. Ennek meg is örültem, és gondoltam, hogy na, akkor hálából majd lájkolom az oldalát, ha olyan fontos ez neki.

Az ajánlat a következő volt:
ingyen belevulkanizálná a Csajokamotoron.hu logót a naptáron szereplő motorok kerekébe. :eek: Nagyon megköszöntem a felajánlást, és próbáltam elmagyarázni neki, hogy
  1. nem biztos, hogy ennek a lányok örülnének,
  2. a naptár nem a Csajokamortoron.hu-ról szól, ellenben az ő cégének tudnánk megjelenést biztosítani,
  3. a támogatást számunkra az jelentené, ha bármekkora, pár tízezer forintos összeggel hozzá tudna járulni a naptár előállításához.
Azt hiszem, hogy ezzel sikerült is pontot tennem a történet végére, ugyanis a válasz az volt, hogy neki annyit nem ér a magyar piac, hogy pénzt áldozzon a megjelenésre.

Gondolom ezek után nem kérdés, hogy miért nem raktam most bele ebbe a blogbejegyzésbe egyetlen rá mutató linket sem...

Hozzászólások

Hát teljesen jogos hogy nem raktál rá utaló linket mert még a negatív reklám is reklám lenne :D
És nagyon igazad van. az ilyen szarrágók mennyenek csődbe, mert ha a piac nem ér meg nekik anyagi befektetést akkor az ügyfelek sem, a minőség sem és így tovább sorolhatnám....
 
V
A mellett, hogy "hát ez teljesen hülye", már csak az jutott az eszembe, hogy egyébként mekkora keletje lehet, bárhol, egy gumiba (amit, főleg motoron, 2-3 jobban sikerült szezon után kidob az ember) vulkanizált egyedi mintának? :) Meg főleg, hova vulkanizál? A futófelületen semmi értelme, az oldalfalhoz meg nekem ne nyúljon senki, miután a gyárban készre sütik, mert ki tudja, hogy befolyásolja az utólagos mókolás a terhelhetőséget...
 
pedig mindenképpen lájkoltam volna... :D :D :D
Vazz, az emberi pofátlanság tényleg határtalan... Te meg ölheted bele az energiádat, idődet, idegrendszeredet ilyen piszlicsáré , nevetséges aljaskodások felszámolásába, holott lenne jobb dolgod is... :karomkodik2:
 
Ja, mellesleg most kénytelen voltam úgy beállítani a Facebookon a jogosultságokat, hogy már senki nem tud az oldalamra írni, csak ha jóváhagyom, mert még úgy is telerakta az oldalamat, hogy nem is volt az ismerősöm. :D
 
V
Királyság :D Mégiscsak dobd ide legalább a fészbúk profiljának a linkjét, ANNYIRA hiányzik egy ilyen az ismerőseim közül... :D
 
de az, hogy ő nem akar pénzt áldozni a magyar piacra... Az kiverte a biztosítékot. akkor mit akar? Mindenkit kihasználni? Akkor árulja a szarait külföldön, ne engem nézzen már hülyének! hát nem?
 
:Da kis köcsögje!Az tetszett legjobban,hogy "Elárulnád, hogy miért nem lájkoltál? És az ismerőseim közül is eltűnt a neved?" Nekem kábé annyi lett volna a válaszom,hogy mert nem tetszettél és nem vagyok rád kiváncsi,vazze!:mad:
 
A fékbukon már akkor ideges leszek, ha csak úgy enged valamit megnézni ha előbb lájkolok és engedélyezek mindenféle hozzáférést, na ilyenkor rükverc a következő lépés!
Az én szempontomból bármilyen reklám felesleges a sör és hús reklámon kívül mert úgyis csak azt veszem meg ami kell.
 
degondolom a sörtmeg a húst sem a reklám alapján választod akkor, hanem van már bevált kedvenced. ;)
 
Van hát, pont ezért én reklám szempontból nem vagyok befogadó célközönség :D és b@szki megint betaláltak pont most telefonos hívogatással :mad:, a múltkor nagy nehezen leráztam egy nőt aki valami devizaváltogatós ügyletet akart rám sózni, erre megint felhívott!!!
Közöltem vele, hogy már a múltkor is beszéltünk és akkor sem érdekelt erre ő:
- szerintem összetévesztett valakivel és blabla .....
- szerintem nem tévesztettem össze és nem akarom rabolni az idejét meg én sem érek rá! (próbáltam udvarias lenni)
- de hát ez pedig tök jó blabla ....
- de mondom, hogy engem ez nem érdekel!
-blabla ...
- viszont hallásra (remélem ezt nem vette úgy, hogy máskor majd szívesen hallgatom meg)
-blabla ...
És kinyomtam, ja és tudta a nevem, de hogy honnan?
Az ilyen hívogatóst próbáltam úgy is lerázni, hogy kinyomtam egyszerűen de visszahívott mert azt hitte megszakadt a vonal! :eek:
A reklám a tévében is csak arra jó, hogy addig kimehetek wc-re vagy nasiért! :)
 
Engem most Dr. Lenkey hívott, hogy vitamin akció van a Sugárban... Azok pl. honnan tudják a telefonszámom, mikor sosem vettem Lenkey vitamint?
 
Van egy rossz hírem: a telefonszolgáltatók jó pénzért eladják az előfizetői adatbázisukat... :boa:
 
Zöld Piszok;bt24678 írta:
Van hát, pont ezért én reklám szempontból nem vagyok befogadó célközönség :D és b@szki megint betaláltak pont most telefonos hívogatással :mad:, a múltkor nagy nehezen leráztam egy nőt aki valami devizaváltogatós ügyletet akart rám sózni, erre megint felhívott!!!
Közöltem vele, hogy már a múltkor is beszéltünk és akkor sem érdekelt erre ő:
- szerintem összetévesztett valakivel és blabla .....
- szerintem nem tévesztettem össze és nem akarom rabolni az idejét meg én sem érek rá! (próbáltam udvarias lenni)
- de hát ez pedig tök jó blabla ....
- de mondom, hogy engem ez nem érdekel!
-blabla ...
- viszont hallásra (remélem ezt nem vette úgy, hogy máskor majd szívesen hallgatom meg)
-blabla ...
És kinyomtam, ja és tudta a nevem, de hogy honnan?
Az ilyen hívogatóst próbáltam úgy is lerázni, hogy kinyomtam egyszerűen de visszahívott mert azt hitte megszakadt a vonal! :eek:
A reklám a tévében is csak arra jó, hogy addig kimehetek wc-re vagy nasiért! :)

Hát ezzel sajnos nem tudsz mit tenni. Ebben dolgozom, tehát tudom. Az egyetlen esélyed, hogy tiltólistára kéred magad (akkor is fognak újra keresni csak nem egy hét múlva hanem jópár hónap elteltével). Amúgy a kinyomósdi azért nem játszik, mert számítógépes programból hívnak ami egy óra múlva újratárcsázza a vesztett ügyfeleket. Ha nem szólsz bele akkor meg beállítják visszahívásra egyszer majd csk beleszólsz alapon.
 
Legközelebb csak felveszem a telefont és lerakom valahova és hagyom beszélni én meg addig megnézek egy filmet vagy elmegyek sörért vagy sütök egy húst! :)
 
Engem is kerestek már név szerint olyan cégek, hogy eszem megállt, ráadásul mobilt. Nem is az van már, hogy a telefonkönyvet csapják fel. Undorító dolog a gerillamarketing...
 
énezeket el szoktam menteni, így lélekben felkészülten veszem fel, mikor legközelebb hívnak.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
1,150
Hozzászólások
54
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére