Előzmények: 2003 táján begyűjtöttem a Louisnál a Büse kabátot (volt vagy 120 euro, emlékszem akkoriban még 230 Ft körül váltottunk), konkrétan azért kellett kin megvennem, mert a nőnemű osztrák és német csajok átlagméretei alapján ott lehetett bögyösebb kabátot beszerezni, merthogy nekem is ugye erőteljesebb tüdőcsúcs jutott... Itthon jóformán akkoriban csak férfi kabát volt, ami mellben jó, az háton-derékon-karon lötyögött, vagy tehénen a zsák fazon formát vett fel, a protektorok meg sehogyan se rögzültek ebben az állapotban... tehát világgá kellett menni kabátért. Aztán vettem még egy A csomagot, meg bakancsot is odakint, meg egy kesztyűt és egy nadrágot is a kabáthoz mert ákcijóban volt vele, összesen horribilis 220 eurót költve, azóta is megvan még az a kesztyű, meg bakancs is, a párnázott része rojtosodott ki a fel-le huzogatástól, meg elkopott valamennyire a jobb talpa a fékezésektől, de használható állapotban van még az is.
Megvásárláskor az alábbi szempontok voltak: legyen csípő alá érő, legyenek benne hát-váll-könyékportik, nem baj ha a gatyóval összezippzárazható (ez télen tökjó!), ki lehessen venni a bélést, cickó elférjen és kapjak levegőt benne, karjaimat tudjam mozgatni, nem baj ha nem fekete teljesen és van benne valami szín, kicsit nőiesebb szabásvonala is lehet, víz és szélálló goratex-szerű anyag legyen, mosható legyen, a bélését ki lehessen venni amolyan téli-nyári univerzálban.
Ezekből mindösszesen a nőiesebb szabásvonal nem teljesült, és a színesebb vágyálom: minimalista fazon, szürke-feketével, egy db kábé 4 négyzetcentis piros betéttel... , meg a hátprotektor csak szimplán a kivágott kemény habszivacs, de akkoriban úgy voltam, hogy a robeszra talán annyira mégse kéne a púpos bőrkabát.
No, Büse kabátocskát nyúztam is napi szinten, volt benne hentergés is háromszor: egy kicsi robesszal behasalás az aszfalton (nyoma nincs), aztán szalagkorlát alá való befekvés (nincs nyoma), majd egy elsőkerék defekt hasig nyitott állapotban (a könyékrész kopott meg, meg a kihajtóka és vállnál (azon az oldalon csúsztam ezek szerint), a zippzárja tökéletesen működik és zár azóta is, a zsebek nem rojtosodtak ki és a protektorok is működnek. Szóval 9 éves a kabát és látszik ugyan rajta az idő vasfoga, de még a mai napig is becsülettel teszi a dolgát. A nadrágján látszanak az aszfaltra térdelések nyomai, de az anyag nem foszlott tovább kívül, a szövés normálisan tartja magát a szakadás mentén is (pedig már illene pár év és néhány mosás után megvarrni). A nadrág belső selyembélését a vízálló heggesztések mentén szétültem, az egész szettnek a közel 10 év alatt, ennyi búbánata lett, asszem ezek az üzemszerű elhasználódás jeleiként leírhatók.
Aztán ahogy teltek-múltak az évek, mostanság már azon veszem észre magam, hogy nem baj az, ha nőnek néznek a motoron. Ezt egyrészt a tapasztalat is mondatja: a kilógó szőke copffal mindig nagyobb féktávolságot hagytak mögöttem, másrészt ahogy vénül az ember, egyre bátrabban elfogadja és viseli azt, aminek született
Idén tavasszal pedig már egyenesen elkapott a gépszíj, és vettem egy igazán nőies fazonú Mugen Race kabátot. Merthogy mostmár 2012 táján már bögyösebb lényeknek is lehet hazánkban venni végre motoros ruhákat, bár még mindig szűk a felhozatal a női motoros szerkók tekintetében, de már erősen javul a tendencia. Ákcijós volt, 49-ről 16 e-re a motorkiállításon, és baromira örültem neki, hogy végrevégre lesz egy nőiesebb motoros ruhám...
Na szóval ez ilyen csajos rövid, derékig érő fazon, rövidke hátprotival, váll és könyékprotikkal, de igazán nőcis szűkített fazonban, a tüdűcsúcsok is elférnek meg minden, indás-csillagocskás fényvisszaverős minták, első látásra szerelem volt... Mondom volt. Ma már nem az. A márciusban megvett kabátott májusnál előbb nem tudtam használni, mert a béléssel is csak 20 fok felett lehet hordani (Büsét 0 fokig egy pulcsi + bélés, 0 alatt kétpulcsival 2 harisnyával meg a béléses gatyával lehet még hordani). Áprilisi este hazafelé tekerve benne, kb azt éreztem, ha nem érek haza elég gyorsan, pajszerral kell majd lefeszegetni engem a vasról, mert szimplán ráfagyotk... Szél és vízálló ugyan, de rövidsége miatt a befagyó fenék és az ázó derékrészek csöppet se teszik vonzóvá a benne való motorozást cudarabb időben. Bosszantó részlet a mindennapokban: ugyan van a zippzár alá szélfogó betét, de az nagy lett, és állandóan becsípi a húzóka, és a küzdelmet nem igazán értékeli. A márciusi vásárlás óta pár hónap, és a zippzár a nyaralás kellős közepén dobta fel a pacskert: az egyik tankolás után a már háromszor visszahajtogatott zippzárkocsi végül szimplán kettétört a húzás közben. Nem nagyon szeretek lifegő kabátszárnyakkal motorozni, mert a mai napig bennem van, hogy a hasig húzott kabátban hogyan jött le a vállamról a bőr a perecnél... még ha kis helyen is. Hazafelé a motort már inkább kölcsönkabátban tettem meg, és jobban is tettem, mert akkora vihar kapott el, hogyha a jégeső azon a fél kilométeren keresztül dobol szabadon hagyott csöcseimen (mert esőben nem ácsorgunk fa alatt, ugyanis a vihar oda szeret mennykövet hajigálni előszeretettel, inkább keresünk legalább egy alaposan földelt benzinkutat), garantáltan felkeresem az eladót és a zippzárkocsit a kabáttal együtt a torkán gyömöszölöm le akcijó ide vagy oda... Aztán most felmásztam a mugenrace oldalára, és nem találom az indás-csillagocskás fazont a hivatalos felsorolásban. Felmerült bennem a gyanú, hogy ez akár egy hamis mugen kabát is lehet, bár lehet hogy nem, mert a kidoglozásai, és a belső betétjei elsőosztályúak, abban nincs hiba. No, okosabb nem lettem ez ügyben.
Tanulság: az osztrák és a magyar akció között igen nagy a különbség. Minőségben.
Csatolás megtekintése 12818
Megvásárláskor az alábbi szempontok voltak: legyen csípő alá érő, legyenek benne hát-váll-könyékportik, nem baj ha a gatyóval összezippzárazható (ez télen tökjó!), ki lehessen venni a bélést, cickó elférjen és kapjak levegőt benne, karjaimat tudjam mozgatni, nem baj ha nem fekete teljesen és van benne valami szín, kicsit nőiesebb szabásvonala is lehet, víz és szélálló goratex-szerű anyag legyen, mosható legyen, a bélését ki lehessen venni amolyan téli-nyári univerzálban.
Ezekből mindösszesen a nőiesebb szabásvonal nem teljesült, és a színesebb vágyálom: minimalista fazon, szürke-feketével, egy db kábé 4 négyzetcentis piros betéttel... , meg a hátprotektor csak szimplán a kivágott kemény habszivacs, de akkoriban úgy voltam, hogy a robeszra talán annyira mégse kéne a púpos bőrkabát.
No, Büse kabátocskát nyúztam is napi szinten, volt benne hentergés is háromszor: egy kicsi robesszal behasalás az aszfalton (nyoma nincs), aztán szalagkorlát alá való befekvés (nincs nyoma), majd egy elsőkerék defekt hasig nyitott állapotban (a könyékrész kopott meg, meg a kihajtóka és vállnál (azon az oldalon csúsztam ezek szerint), a zippzárja tökéletesen működik és zár azóta is, a zsebek nem rojtosodtak ki és a protektorok is működnek. Szóval 9 éves a kabát és látszik ugyan rajta az idő vasfoga, de még a mai napig is becsülettel teszi a dolgát. A nadrágján látszanak az aszfaltra térdelések nyomai, de az anyag nem foszlott tovább kívül, a szövés normálisan tartja magát a szakadás mentén is (pedig már illene pár év és néhány mosás után megvarrni). A nadrág belső selyembélését a vízálló heggesztések mentén szétültem, az egész szettnek a közel 10 év alatt, ennyi búbánata lett, asszem ezek az üzemszerű elhasználódás jeleiként leírhatók.
Aztán ahogy teltek-múltak az évek, mostanság már azon veszem észre magam, hogy nem baj az, ha nőnek néznek a motoron. Ezt egyrészt a tapasztalat is mondatja: a kilógó szőke copffal mindig nagyobb féktávolságot hagytak mögöttem, másrészt ahogy vénül az ember, egyre bátrabban elfogadja és viseli azt, aminek született
Idén tavasszal pedig már egyenesen elkapott a gépszíj, és vettem egy igazán nőies fazonú Mugen Race kabátot. Merthogy mostmár 2012 táján már bögyösebb lényeknek is lehet hazánkban venni végre motoros ruhákat, bár még mindig szűk a felhozatal a női motoros szerkók tekintetében, de már erősen javul a tendencia. Ákcijós volt, 49-ről 16 e-re a motorkiállításon, és baromira örültem neki, hogy végrevégre lesz egy nőiesebb motoros ruhám...
Na szóval ez ilyen csajos rövid, derékig érő fazon, rövidke hátprotival, váll és könyékprotikkal, de igazán nőcis szűkített fazonban, a tüdűcsúcsok is elférnek meg minden, indás-csillagocskás fényvisszaverős minták, első látásra szerelem volt... Mondom volt. Ma már nem az. A márciusban megvett kabátott májusnál előbb nem tudtam használni, mert a béléssel is csak 20 fok felett lehet hordani (Büsét 0 fokig egy pulcsi + bélés, 0 alatt kétpulcsival 2 harisnyával meg a béléses gatyával lehet még hordani). Áprilisi este hazafelé tekerve benne, kb azt éreztem, ha nem érek haza elég gyorsan, pajszerral kell majd lefeszegetni engem a vasról, mert szimplán ráfagyotk... Szél és vízálló ugyan, de rövidsége miatt a befagyó fenék és az ázó derékrészek csöppet se teszik vonzóvá a benne való motorozást cudarabb időben. Bosszantó részlet a mindennapokban: ugyan van a zippzár alá szélfogó betét, de az nagy lett, és állandóan becsípi a húzóka, és a küzdelmet nem igazán értékeli. A márciusi vásárlás óta pár hónap, és a zippzár a nyaralás kellős közepén dobta fel a pacskert: az egyik tankolás után a már háromszor visszahajtogatott zippzárkocsi végül szimplán kettétört a húzás közben. Nem nagyon szeretek lifegő kabátszárnyakkal motorozni, mert a mai napig bennem van, hogy a hasig húzott kabátban hogyan jött le a vállamról a bőr a perecnél... még ha kis helyen is. Hazafelé a motort már inkább kölcsönkabátban tettem meg, és jobban is tettem, mert akkora vihar kapott el, hogyha a jégeső azon a fél kilométeren keresztül dobol szabadon hagyott csöcseimen (mert esőben nem ácsorgunk fa alatt, ugyanis a vihar oda szeret mennykövet hajigálni előszeretettel, inkább keresünk legalább egy alaposan földelt benzinkutat), garantáltan felkeresem az eladót és a zippzárkocsit a kabáttal együtt a torkán gyömöszölöm le akcijó ide vagy oda... Aztán most felmásztam a mugenrace oldalára, és nem találom az indás-csillagocskás fazont a hivatalos felsorolásban. Felmerült bennem a gyanú, hogy ez akár egy hamis mugen kabát is lehet, bár lehet hogy nem, mert a kidoglozásai, és a belső betétjei elsőosztályúak, abban nincs hiba. No, okosabb nem lettem ez ügyben.
Tanulság: az osztrák és a magyar akció között igen nagy a különbség. Minőségben.
Csatolás megtekintése 12818