Mikor tavaly megvettem a Siklót, és az első hosszabb utamat megtettem vele, igen csalódott voltam. Nem csak a korábban már említett túl magas ülés és a csúszós, kemény gumi (meg a ronda duda), miatt. Valahogy az volt az elképzelésem, hogy egy ilyen burkolt, nagy idomos motoron majd semmi szél nem ér, és nyugodtan hordhatok ezentúl nyitott sisakot.
Ehhez képest a gyári kis füst színű plexi, amitől az egész motornak olyan dögös megjelenése van, pont a sisakom plexijének a közepére terelte a menetszelet, és egész úton úgy rázta a fejemet, hogy azt hittem, agyrázkódást kapok, mire hazaérünk. És most senki ne gondolja, hogy megöregedtem, megkényelmesedtem, megvettem a dobozost és már nem bírom a szelet sem... ZP a tanúja, hogy a plexitartó csavart is kirázta a szél a bukóból - ugyanis ő volt az, aki később megjavította.
Először azt gondoltam, hogy majd az alacsonyabb ülés meg a leeresztett hátsó teleszkóp majd ezt a problémát megoldja. Aztán jött az önostorozás: ezt a motort nem 180 centi magas embereknek találták ki, tehát nekem sosem lesz jó. Később olvastam teszteket róla (rutinos motorvásárlóként vásárlás után...), és a legtöbb helyen azt írták, hogy nem is értik, hogy ilyen rossz aerodinamikájú motort hogy árulhat egyáltalán a Harley, és a legtöbb tulajdonos a szélvédelemre panaszkodott leginkább.
Aztán megláttam, hogy a Womenridersnow.com tulajdonosának, Genevievnek is Street Glideja van, és neki valami speckó plexi van rajta. Rögtön el is kezdtem vele levelezni. Kiderült, hogy a Klock Werks gyártja ezt a pexit több méretben. Gevevieve valamivel alacsonyabb nálam, viszont a motorján levő plexi nekem túl magasnak tűnik, ekkorában már olyan bután néz ki szerintem ez a hullámos forma.
Az már extra szerencse, hogy egy ismerősünk pont akkor utazott ki az USÁ-ba, és ott megrendelte nekem a 6,5 hüvelykes (kb. 15 cm) plexit, és bőröndben, jól becsomagolva haza is hozta. Most, hogy a képeket kerestem, kiderült az is, hogy éppen egy évvel ezelőtt, június 4-én próbáltam ki először az új szerzeményt.
Azt nem mondom, hogy tökéletes, valószínűleg ha eggyel magasabb lenne, ahogy Genevieveé is 8,5 hüvelyk (kb. 20 cm), még jobb szélvédelmet adna, de ahogy már írtam, úgy nem tetszene a motor, és hát a szépségért néha szenvedni kell.
Egyébként ez az egész most arról jutott eszembe, hogy az egyik baggeres kolléga a tanácsomra megvette ugyanezt a plexit eggyel nagyobban,és épp a napokban próbálta ki a gyakorlatban. Ő ezt írta tegnap:
"Most már mentem az új szélvédővel jó néhány km-t! Először Győrújbarát oda vissza, majd egy Balaton megkerülés, majd a múlt hosszú hétvégén egy Prágai sörözés volt a cél. Most már vannak tapasztalataim. Először csalódtam, mert volt egy kis szembe-oldal szél. Teljesen a sisakra rakott mindent cibálta a fejemet mindenfelé. Aztán lett egy kis hátszél. Na ez a legjobb semmi turbulencia csaknem olyan volt mint a kocsiban. Nagy sebességnél ez sem jó. 120 ig ok aztán rázza a sisakot. Tartósan nem mentünk 140 nél nagyobb tempóban, mert volt velünk a Prágai úton egy Softail is. Valóban jobb mint az előző, de titokban többet vártam! Azon tűnődöm, talán ha még magasabbat vettem volna? Mert az ember telhetetlen tudom! Talán most Alsóőrsön lesz valakinek nagyobb, majd megkérdezem a véleményét. Az milyen. Na persze aki motorozik az ne legyen puhány igaz."
Azóta persze már megszoktam, sőt, tavaly augusztusban megérkezett a gyönyörű, csillogó rózsaszín, nyitott sisakom is, és a szezon hátralévő részében már abban motoroztam.
Ehhez képest a gyári kis füst színű plexi, amitől az egész motornak olyan dögös megjelenése van, pont a sisakom plexijének a közepére terelte a menetszelet, és egész úton úgy rázta a fejemet, hogy azt hittem, agyrázkódást kapok, mire hazaérünk. És most senki ne gondolja, hogy megöregedtem, megkényelmesedtem, megvettem a dobozost és már nem bírom a szelet sem... ZP a tanúja, hogy a plexitartó csavart is kirázta a szél a bukóból - ugyanis ő volt az, aki később megjavította.
Először azt gondoltam, hogy majd az alacsonyabb ülés meg a leeresztett hátsó teleszkóp majd ezt a problémát megoldja. Aztán jött az önostorozás: ezt a motort nem 180 centi magas embereknek találták ki, tehát nekem sosem lesz jó. Később olvastam teszteket róla (rutinos motorvásárlóként vásárlás után...), és a legtöbb helyen azt írták, hogy nem is értik, hogy ilyen rossz aerodinamikájú motort hogy árulhat egyáltalán a Harley, és a legtöbb tulajdonos a szélvédelemre panaszkodott leginkább.
Aztán megláttam, hogy a Womenridersnow.com tulajdonosának, Genevievnek is Street Glideja van, és neki valami speckó plexi van rajta. Rögtön el is kezdtem vele levelezni. Kiderült, hogy a Klock Werks gyártja ezt a pexit több méretben. Gevevieve valamivel alacsonyabb nálam, viszont a motorján levő plexi nekem túl magasnak tűnik, ekkorában már olyan bután néz ki szerintem ez a hullámos forma.
Az már extra szerencse, hogy egy ismerősünk pont akkor utazott ki az USÁ-ba, és ott megrendelte nekem a 6,5 hüvelykes (kb. 15 cm) plexit, és bőröndben, jól becsomagolva haza is hozta. Most, hogy a képeket kerestem, kiderült az is, hogy éppen egy évvel ezelőtt, június 4-én próbáltam ki először az új szerzeményt.
Azt nem mondom, hogy tökéletes, valószínűleg ha eggyel magasabb lenne, ahogy Genevieveé is 8,5 hüvelyk (kb. 20 cm), még jobb szélvédelmet adna, de ahogy már írtam, úgy nem tetszene a motor, és hát a szépségért néha szenvedni kell.
Egyébként ez az egész most arról jutott eszembe, hogy az egyik baggeres kolléga a tanácsomra megvette ugyanezt a plexit eggyel nagyobban,és épp a napokban próbálta ki a gyakorlatban. Ő ezt írta tegnap:
"Most már mentem az új szélvédővel jó néhány km-t! Először Győrújbarát oda vissza, majd egy Balaton megkerülés, majd a múlt hosszú hétvégén egy Prágai sörözés volt a cél. Most már vannak tapasztalataim. Először csalódtam, mert volt egy kis szembe-oldal szél. Teljesen a sisakra rakott mindent cibálta a fejemet mindenfelé. Aztán lett egy kis hátszél. Na ez a legjobb semmi turbulencia csaknem olyan volt mint a kocsiban. Nagy sebességnél ez sem jó. 120 ig ok aztán rázza a sisakot. Tartósan nem mentünk 140 nél nagyobb tempóban, mert volt velünk a Prágai úton egy Softail is. Valóban jobb mint az előző, de titokban többet vártam! Azon tűnődöm, talán ha még magasabbat vettem volna? Mert az ember telhetetlen tudom! Talán most Alsóőrsön lesz valakinek nagyobb, majd megkérdezem a véleményét. Az milyen. Na persze aki motorozik az ne legyen puhány igaz."
Azóta persze már megszoktam, sőt, tavaly augusztusban megérkezett a gyönyörű, csillogó rózsaszín, nyitott sisakom is, és a szezon hátralévő részében már abban motoroztam.