Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Az n-edrend diszkrét bája

Nnnneeeeem, kedves matektanár kollegák és főiskolai, egyetemi hallgatók, nem a differenciálszámítás szépségeiről kívánok értekezni. Annak is van (állíttólag), de annak máshun a helye.

Most a N-edrendű utak szépségeirű kívánok értekezni. Má csak azér is, mer közkívánatra köll egy pozitív blogot is írnom.

Má akkó is vonzottak a mellékutak, amikó még gépi hajtású kétkerekűrő szó se vót. Vót egy versenybicajom, amit 14 évessen kaptam, hajtottam is sokat, jószerivee edzés gyanánt. Vót egy szokásos köröm, megnézhetitek a térképen is: Kaposfő- Kadarkút- Gige- Csököly- Jákó- Nagybajom- Kiskorpád- Kaposfő. Ez úgy 60 km. Nagyonmellékút. Majd a fejemet nyeetem le sokszó. De egy-egy ilyen biciklizéskó nemcsak a mozgás öröme vót, hanem szépen műveet fődek, érintetlen erdők, mezők, takaros kis falvak nyugodtsága is megérintett. Vót egy másik köröm is: Kaposfő- Kiskorpád- Somogysárd- Kaposvár- Kaposfő. Ez is olyan körű vót, mind a másik. Mindeggyikbe vót egy rövidíttési lehetőség, ha eesokaatam vóna valamit.
Csatolás megtekintése 12681

Mindig aztat szerettem a legjobban, amikó ollyan uton mehetek, amirű messzire eelátni, de még jobban aztat, amikó a út melletti fák lombja összeborul a fejem fölött. Nagyon jó tudom magam érezni útközbe ilyen helyeken. Engem nem az adrenalin vonz, hanem az útnak magának a szépsége.

Aztán lett motorom. Mindig ollyan, ami nem csábított száguldásra, mer aztat nem lehetett vele meg nem is szerette. S51 Szimó, 250-es Sport CZ, aztán 125-ös, 175-ös, Aprilia Red Rose 80. Nemcsak a szépség vonzott az utakba: jó vót a szabadság érzésit megtapasztaani. Ugye akkó még nem éreztette velem senki se, mi az ára ennek.

Szerettem a mellékutak vonalvezetésit. Ollyan vót, mintha megáát vóna fölöttük a idő. Forgalom alig, utazó jó ha 80, jó vagy eeviseehető burkolat. Ezeken a utakon nem köllött parázni őrűtt gyorshajtóktú, alvó kamionosoktú, legföljebb részeg traktorosoktú. Kissebb és nagyobb motorok közötti különbség jótékonyan eemosódott. Az az idő köszön vissza rajtuk, amikó még a 250-es Czetka vót A NAGYMOTOR, és nem vót ellenfele a utakon. Amikó még nyugodtabb, biztossabb vót a élet, meg a utazás is. Amikó még kevessebb irigység vót, mer nem lehetett ANNYIVAA több a másik embörnek, mind ma, és amikó a bűnösöket megbüntették.

Csak a itt-ott ásíttozó szeméthalmok emlékeztetnek a mai korra.

Nemrég újra jártam egy illyen szakaszon. Rövid szakasz vót, de mivee a motoromat ee köllött adjam, így megin biciklivee jártam arra. Kaposszentbenedek- Taszár közt, a régi 66-oson. Mintha a nyócvanas évek közepin megáát vóna a idő...

Jó szívvee javaslom azokat a utakat, amiket fősorútam, meg a Kaposfő- Böhönye, Kaposvár- Sásd- Pécs, Veszprém- Győr, Komárom- Esztergom utakat, a Mátra, a Bükk, a Duna menti utakat, és a nyugalmassabb utakat.

Széles utat, balesetmentes motorozást kívánok mindenkinek!

Hozzászólások

Én is nagyon szeretem az ilyen kis utakat, főleg ezt a faösszeborulós-részt:)
 
Én meg imádom azt a környéket... elfogadnék arra egy birtokot a végében kis patakkal a közepén saját tóval...
 
T
Egyszer én is még a Suzukival csináltam egy ilyen ismerd-meg-kishazádat túrát :) A 84-esről lementem Keléd felé, aztán Zalaerdőd, Ötvös, Óhíd, Kisgörbő,Vindornyaszőlős, Karmacs, Keszthely. Aput is elcsábítottam magammal, így nagyon futurisztikus látvány lehettünk. Azokban a bolhafignyi kis falvakban (vagy inkább majorságok) is szinte megállt az idő. Ahogy elhagytuk az országutat, először a felezővonal "kopott" le az útról, aztán az aszfalt, aztán lesoványodott az egész alig egy sávnyira. Középen persze az is jó púpos volt, a fent emlegetett trakeszoktól. Egyre kezdtem úgy érezni, hogy visszacsöppentünk valami 30-as évekbeli fekete-fehér filmbe. De még az emberek kinézete és ruházata is alátámasztotta ezt. A düledező házakon többnyire nem volt kerítés, így mindenféle állat kóválygott az úton. Tyúkok, libák, kutya, macska, kecske, kismalac... Az emberek kezében megállt a söprű, kapa, gereblye a jöttünkre, és tátott szájjal bámultak minket. De még az állatok is :) Gondolom ilyent jobbára csak a tv-ben láttak, már ha van ott vétel.
Hazafele már újra a főúton jöttünk, de előtte még hátúlról végignéztem, ahogy Apu elüt egy macskát Keszthelyen, ami egy udvarról rohant ki, mert kergette két póni nagyságú kutya. Szegény cicc kapásból befordult két parkoló autó között, a szembe forgalmat még megúszta, de Apu kardánján sajna fennakadt :( Én már lelkiekben felkészültem, h a kutyákat én kapom, de azok szerencsére megtorpantak a szembejövő autósok miatt.
Szóval csak azt akarom mondani, h a tanyasi kisállatok között simán el tudtunk jönni, a városban meg elkentük az első adandó makkát :(
 
Régi 5-ösön vannak szép részek... Ilyen helyeken jó menni. Elhagyott utak, szinte zéró forgalom, út felett összeboruló fák. Ilyen helyen lassan hajtani kötelező, hogy minél tovább élvezhessük.
Meg, ha Jászberény kikerülésével mennék suliba, akkor a GPS szintén szép részre visz, csak nem arra megyek, mert akkor menés van, nem kirándulás, menésre meg nem jók a "bogárhátú" kanyarok. (Errefelé így hívják azokat a szűk kanyarokat, amik erősen lejtenek befele...)
 
SZ-Sz-B megyében is rengeteg ilyen út van. Az aszfal kialakítása egy sajtreszelőre hasonlít! Ne is próbáld meg kerülgetni, felesleges! Hozzáteszem, hogy Borsod is ilyen zegzugos, főleg a kaptatós-völgyes-fennsíkos részek a Zemplén és a Szlovák határkörnyékén.
 
tagama;bt24010 írta:
Egyszer én is még a Suzukival csináltam egy ilyen ismerd-meg-kishazádat túrát :) A 84-esről lementem Keléd felé, aztán Zalaerdőd, Ötvös, Óhíd, Kisgörbő,Vindornyaszőlős, Karmacs, Keszthely. Aput is elcsábítottam magammal, így nagyon futurisztikus látvány lehettünk. Azokban a bolhafignyi kis falvakban (vagy inkább majorságok) is szinte megállt az idő. Ahogy elhagytuk az országutat, először a felezővonal "kopott" le az útról, aztán az aszfalt, aztán lesoványodott az egész alig egy sávnyira. Középen persze az is jó púpos volt, a fent emlegetett trakeszoktól. Egyre kezdtem úgy érezni, hogy visszacsöppentünk valami 30-as évekbeli fekete-fehér filmbe. De még az emberek kinézete és ruházata is alátámasztotta ezt. A düledező házakon többnyire nem volt kerítés, így mindenféle állat kóválygott az úton. Tyúkok, libák, kutya, macska, kecske, kismalac... Az emberek kezében megállt a söprű, kapa, gereblye a jöttünkre, és tátott szájjal bámultak minket. De még az állatok is :) Gondolom ilyent jobbára csak a tv-ben láttak, már ha van ott vétel.
Hazafele már újra a főúton jöttünk, de előtte még hátúlról végignéztem, ahogy Apu elüt egy macskát Keszthelyen, ami egy udvarról rohant ki, mert kergette két póni nagyságú kutya. Szegény cicc kapásból befordult két parkoló autó között, a szembe forgalmat még megúszta, de Apu kardánján sajna fennakadt :( Én már lelkiekben felkészültem, h a kutyákat én kapom, de azok szerencsére megtorpantak a szembejövő autósok miatt.
Szóval csak azt akarom mondani, h a tanyasi kisállatok között simán el tudtunk jönni, a városban meg elkentük az első adandó makkát :(
Szegíny makka!
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
542
Hozzászólások
16
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére