Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Törvényszerűségek - avagy mörfi te genyó!

Árnyalandó a legutóbbi szuperoptimista blogot, azért hozzátenném, hogy a jóra várni kell, a rosszra meg készülni. :)

A környékünkön van egy kanyar ami nehezen látható be mindkét irányból, és ha jó idő van, kábé 95%-os valószínűséggel tudom jósolni, hogy ott babakocsival két anyuka ácsorog és beszélget nagyjából a felező magasságában, ami még nem is lenne gond, ha a porontyok nem lennének ott. Aki hülye haljon meg, szoktuk mondani, de miért kéne a kölköket is magukkal rántani, ezt azért nem értem... Legutóbb elöntötte az agyamat a szar, és beugattam nekik, miszerint nem gond ha ők meg akarnak dögleni, de tegyék már meg azt, hogy a babakocsikat meg a járdán hagyják, hátha azok értelmesebbek lesznek, ha látják az anyjaikat matricaként példát mutatni. Mi a francért nem jó valamit a járdán megugatni? Esetleg a 15 méterre lévő parkosított kispad? Az smafu? A sértődött pofavágás után nem vártam meg míg válaszolnak, inkább továbbhajtottam, mert a pofozkodás se segít az ilyen agyhalotton. Ez volt a kétszáznyolcvanhatodik alkalom, hogy abban a kanyarban ezt a két csökkentképességűt elcsípem. Ezeknek tényleg az kell, hogy valamelyik teherautó átmenjen rajtuk. Megőszülök mire a két poronty kimászik a babakocsiból... Na szóval azért nem fenékig tejfel azért az élet. Rendszerint a hülyék borulnak ki a legjobban, ha épp próbálnád őket saját maguktól megóvni...

Nézzük, miféle más törvényszerűségekbe futhatunk bele az utakon:

1. Ha a beláthatatlan kanyarban egy babakocsis nő áll az út közepén - lesz ott még egy. Mert ők ott beszélgetnek. A járdán nincs kihívás.
2. A babakocsit toló anyuka mielőtt kilépne két parkoló autó közül, nem néz ki, előbb kitolja az útra a kölköt, aztán ha jönnek visszarántja. Vagy inkább nem. Ámuló pofával végignézi, hogy a szemből érkező és a gyerekét pasztásítani nem akaró autós miként próbálja a lehetetlent megvalósítani: a lecsökkent térfélen elhaladni egymás mellet, úgy, hogy a gyerek is túlélje. Visszahúzza a kölköt, miután az egész folyamat lezajlott, majd megereszt utánuk egy káromkodást, hogy micsoda ámokfutók vannak az utakon....
3. A nagy klasszikus: a sor elején IFA van. Ebből következik:
4. Ha a szembejövők sora hirtelen megszakad, nemsoká IFA jön szembe. Pontosan ott fog felbukkanni, ott ahová tervezted az előzés végét.
5. Nagyértékű négykerekű személygépjárművel csak beláthatatlan kanyarban szabad előzni. Lehetőleg egy buszt, szemből kamion érkezésével kombinálva, masszív kocsisorral mindkét jármű háta mögött.
6. Egyes speed motorok csak úgy tudnak elhaladni melletted, hogy a hangrobbanás majdnem levisz a saját vasadról. Mert ő előbb érkezik meg mint a motorja hangja.
7. A kalapos szutyukis a legkiszámíthatatlanabb. Akkor is ha lassan hajt, akkor még jobban.
8. A csatornafedelet tilos szintkülönbség nélkül beépíteni.
9. A csatornafedél ha véletlen nem az út közepére kerül, akkor garantáltan párhuzamban helyezkedik el egy akkora úthibával, hogy a lengéscsillapító átesik a törésteszten.
10. Ha nem autóval vagy, és a csatornafedél kombinálódott az úthibával, de még épp közte elférne egy motor kereke, tuti a melletted lévő sávban csinálnak valamit, ami miatt te az utolsó pillanatban inkább a gödröt vagy a fedelet választod a frontális helyett.
11. A bicikliző melletti elhaladás csak akkor jöhet létre, ha szemben is időben pont akkor érkezik oda valaki amikor elhaladnál mellette. Ez akkor is így van, ha előtted-utánad kihalt puszta van 100 km-es körzetben, ti hárman akkor és ott fogtok találkozni.
12. A nagyértékű autókon a tükör használata tilos. Az indexet ritkán kérik mellé extraként, vagy ha van, az se szokott működni.
13. A körforgalomba behajtva az abból kihajtó épp elfelejt indexelni. Te meg vársz birka módon és bosszankodsz, mert épp befértél volna...
14. Ha lakóövetezes 30-as táblánál 25-el mész, nem történik semmi, egy macska se megy át előtted. De a 70-es főút mellett közvetlen van egy jelöletlen játszótér, ahonnan a labda után biztosan kiveti magát eléd egy gyerek az útra.
15. A kivilágítatlan traktor maga után húzza a kivilágítatlan boronát is a betonon. Mert a kivilágított traktor gazdája felhajta, és fel is lobogózza a cuccát a háta mögött, a trehány traktoros meg bízik az őrangyalodban.
16. Ha alkonyat után a szembe sáv gyanúsan belső szélén egy nagy reflektor világít, az nem egy szemből érkező motoros lesz refivel, hanem egy előzött félvak kamion: mindjárt kibukkan mögüle két másik lámpapár, közvetlen az előzni tilos tábla után, vagy a záróvonal mellett.
17. Az előzött ácsorgó kocsisor lámpa utáni második autója pont úgy áll, hogy őt már ne bírd megkerülni.
18. Ha a többsávos kocsisor között hajtasz el normális tempóban, egy jobbról érkező kamikaze robogós miatt rád fogják rántani a kormányt.
19. A buszsáv kereszteződéssel és előtted kicsi autóval, figyelmetlen jobbra kanyarodó sofőrrel kombinálva külön veszélyforrás: alapból csak a busznyi méretű dolgokat észleli a tükörből, és kihajt eléd akkor is ha röfivel mész a városban, üvöltő kipufogóval. Ha dudaként légkürtöd eresztesz rá büntetésből, nem érti hol a kamion.
20. A taxikon sincs index. Viszont bármikor bárhol eléd rántja a kormányt villámgyorsan, és ha haladnál, akkor meg városnéző gyökkettővel hajt előtted kacsázva.
21. Ha tökjó úton mész, csak a kanyarban lesz embernyi kátyús rész.
22. Ha tudod, hogy lassú vagy és végig úgy mész az úton, hogy előzhető legyél, tuti, hogy boldogan jönnek a seggedben. Egészen a legközelebbi kanyarig, mert akkor úgy előz meg (miközben bénázol), hogy a tükrök szikrákat hánynak.
23. A ráutaló magatartásban sem bízhatunk, mert persze index nélkül a felezővonaltól kanyarodik jobbra, és jobbra lehúzódik a balrakanyarodáshoz, mintha egy csőrös Mack-et vezetne...
24. Néha meglepő módon pont onnan jön az előzékenység, ahonnan nem várnád, és már épp készülnél -enyhe negatív előítélettel - melegebb éghajlatra küldeni "már megint egy b..i transzporter tele idiótákkal" felkiáltással.
De sajnos ennek a fordítottja is igaz.

Hát most hirtelen ennyi jutott eszembe... :)
Akinek van még tapasztalata, beírom szívesen.

Hozzászólások

Ha tudod, hogy lassú vagy és végig úgy mész az úton, hogy előzhető legyél, tuti, hogy boldogan jönnek a seggedben. Egészen a legközelebbi kanyarig, mert akkor úgy előz meg (miközben bénázol), hogy a tükrök szikrákat hánynak.
 
a ráutaló magatartásban sem bízhatunk, mert persze index nélkül a felezővonaltól kanyarodik jobbra, és jobbra lehúzódik a balrakanyarodáshoz, mintha egy csőrös Mack-et vezetne...
 
Csőrös Mack -et, rönkszállító pótkocsival. ;)
Bár, hozzáértő azzal is képes bármire, amit az r=1 (egységsugarú) sofőr megoldhatatlan helyzetként vesz tudomásul és nyomban trélert hív. :)
 
Hogy te hogy rátapintottál a lényeg(ek)re!!! :D
+1 (csak hogy legyen közte egy jó is): néha meglepő módon pont onnan jön az előzékenység, ahonnan nem várnád, és már épp készülnél -enyhe negatív előítélettel - melegebb éghajlatra küldeni "már megint egy b..i transzporter tele idiótákkal" felkiáltlssal. :)
De sajnos ennek a fordítottja is igaz.
 
Tegnap előtt volt egy kellemes meglepetésem: láttam egy normális szutyukist! :) Pályán mentem, ő kb 100-110 körül, én meg picit siettem, 140. (Ugye 150-ig nincs bünti, így az még mehet.) Utolért egy kamiont, de észrevette, hogy közeledem, lassított, megvárta, hogy elmenjek, és csak utána előzött! Befért volna elém, ha akar, annyira még nem volt közel, de nem tette! Pedig már fékkészenlétben voltam. Meg is emeltem a képzeletbeli kalapomat előtte. (Lehet, őt kapta el az előítélet, és félt, hogy a köcsög BMW-s letolja, ledudálja, levillogja? Vagy úgy gondolta, ahogy az egyik autósfórumos barom: akinek öreg BMW-je van, az mind 200 kilós kancigó karvastagságú fukszokkal?)

Ma viszont a 4-esen jöttem haza, mert Debrecenből az jobb nekem. Érdekes volt. Pályán már 130-al is "én vagyok a király", alig 1-2 emberke előz meg. Itt viszont még 110-nél is toltak lefele. (90-es részen...)
Hogy is van? Pályán nem mennek 120 fölé, csak főúton?

Taxira van egy muris emlékem: akkor hoztam haza a Jeep-et pestről. Csúcsforgalom, de azért haladtunk. Taxis buszsávban. Busz megállt egy másodpercre, mire a taxis, nehogy veszítsen a lendületből, rám húzta a kormányt. Na, ha tudtam volna arrébb menni se tettem volna. Időben észbe kapott, hogy velem ne szórakozzon. Utána dudált és mutogatott, neki állt följebb. (De én voltam több mint másfél tonnával, és ha ütközünk, az ő kára nagyobb, mint a Jeep teljes értéke. És hova mehettem volna? Előttem tömeg, mögöttem tömeg, mellettem tömeg. Beengedésről szó sem lehetett, mert orrhosszal vezettem, ha satut nyomok se fért volna be.)
 
Terepjárót szerintem amúgy csak speciális egészségügyi állapotfelmérés után adnak. Először is: a leendő tulajdonos nem lehet 165 centinél magasabb, ezen kívül a látás- és a hallásteszteknek negatívnak kell lenniük.
 
NaNa én is a csuklósbusz kanyarodási ívét lerajzoló Marutist fogalmaztam meg magamban a blog olvasásakor!:D A másik kedvencem a 1,46548 részt birtokolni az 1/1 parkolóból. (kis vagy közép kategóriájú autóval) és ez mindig a legzsúfoltabb parkolóban (lehetőleg orvosi rendelő vagy posta környékén)
 
Na igen, terepjáróba ülve egyszerűen más üzemmódba kapcsol az ember agya... :D
Könnyebb előzni, mert átlátok az előttem menő felett - és veszélyesebb is, mert a mögöttem jövő nem látja a mozgásomból, mire készülök.
Kátyúkat nem kerülgetni kell, hanem direkt belehajtani.
Padkára gázelvétel nélkül lehet menni, ha azzal vagyok, mindig drukkolok, hogy valaki kanyarodjon előttem balra, hogy én jobbról a füvön kikerülhessem. :D
És mindemellett még jól is megy. Vele is volt szutyukis kaland. Piros lámpa, mellettem szutyuki. Elkezdte túráztatni a motort, egyértelmű volt a felhívás. Azt hitte a 4.0 a seggem valami verziószám. :D Hamar rájött, hogy nem. :D (Pont ezekért álommotorom a kis G650GS... Azzal ugyanígy "mindentleszarok" módon lehet menni. Elvégre enduronak írják valamiért, és állítólag az is, csak nem látszik...)
 
V
Velünk tegnap jött szembe egy érdekes idegbeteg állatfajta, valami Opel Combo, vagy hasonló kis puttonyossal. Tökegyenes útszakasz, jól belátható, több 100 méterre volt tőlem, én meg lendületesen haladtam, előztem vagy 2 autót, vissza a sávomba kényelmesen jóval azelőtt, hogy odaért volna, erre látom, ahogy elhaladunk egymás mellett, hogy középső ujj ütemes lengetése, jó hangosan felmenőim szidásával egybekötve (gondolom, mert csak a meglehetősen artikulált szájmozgást láttam nyilván). Slusszpoén, hogy nő volt az illető... :eek:
Én meg elgondolkodtam rajta, hogy vajon ennyire mazsola, hogy a tök sima előzésemtől megijedt, vagy valami frusztrációját kellett éppen levezetnie, esetleg alapból utálja a motorosokat, amit így akart kifejezni. Röhögtem is rajta jó nagyot, mert épp Tokaj fele hajtott, ahol az idő szerint volt némi rajzás, elfáradhatott a keze a végére rendesen... :D
 
T
Nekem is van egy megfigyelésem: kanyarban kátyú kockásan csak úgy javítható, hogy az ideális íven legyen a javítás 3 cm-rel magasabb széle.
Meg egyáltalán csak úgy lehet utat javítani, h a folt kiemelkedjen az út szintjéből.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
711
Hozzászólások
24
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

  • Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére