Egyre többen mondják, hogy néhány nap és itt a tavasz, lehet kitolni a motorokat.
Tolnám én, tolnám… De:
(Prológus: Sikerült jó áron hozzájutni egy garázshoz, így nem kell havonta a bérleti díjat kidobni az ablakon és nem szól be senki, ha olaj csöpög a betonra. A garázsnak előtte egy lakással együtt volt a tulaja- és az áramellátása is. A lakást eladták, és az új tulaj fogta és levágta a garázsról az áramot. Mellesleg jogosan, de minden előzetes figyelmeztetés nélkül. Most ki kell építtetnünk egy külön mérőórát. Elmű által „hitelesített” villanyszerelő kiépíti a helyet, Elmű kijön és beköti az órát. Mindezt nem kevés pénzért. Az 1. ajánlat láttán -170.000 Ft- a Zuram úgy nézett ki, mint akit megütött a 220. Pedig nincs is áramunk. Szerintem le akartak húzni pénzzel. Most várjuk a következő sokkot a következő szakitól.
Szóval az automata távirányítós garázskapu nem műxik, csak manuálisan nyitható, kurblival.)
Ha motorozni akarnék most:
1. átbattyogok a garázsba -5 perc- full beöltözve,
2. rájövök, hogy otthon hagytam a kurblit, visszabattyogok.
3. vissza a garázsba a kb. 1,20 méteres kurblival, csavarral és kulcsokkal felszerelve.
4. kikeresem a kulcsot, kinyitok 1 lakatot (=manuális kapunyitás-gátló), kicsavarom a 2 csavart, amiben a lakat volt.
5. kikeresem a másik kulcsot, kinyitok még egy lakatot (=manuális kurblitekerés-gátló), ami olyan helyen van, hogy még pókháló sincs rajta, mert nem fér hozzá a szerencsétlen pók. Bedugom a kurblit a lyukba (vagy tokba vagy mifene), csavarral rögzítem.
6. Felkurblizom a garázskaput. 3x megállok közben pihenni, 4x megtörlöm a homlokom, 14x szitkozódom. Fogyok egy kilót.
7. Kitolom a motort valami félreeső helyre.
8. 6.-5.-4. pontok visszafelé játszva, miután kisakkoztam, mit melyik lyukba dugjak.
9....
a) megpróbálom a kurblit felerősíteni valahogy a motorra, és elindulok. Mindenki a kiálló kurblin röhög, különben is életveszélyes, ezért inkább nem is megyek sehová.
b) séta a lakáshoz, kurbli letesz, visszaséta a garázshoz, és addigra már úgy el is fáradtam, hogy nem megyek sehová.
Szóval ajánlom, hogy az újabb villanyszerelő ne 170 ezres ajánlatot adjon, mint az előző, mert belenyúlok a 220-ba. Vagyis nyúlnék. Ha lenne.
Tolnám én, tolnám… De:
(Prológus: Sikerült jó áron hozzájutni egy garázshoz, így nem kell havonta a bérleti díjat kidobni az ablakon és nem szól be senki, ha olaj csöpög a betonra. A garázsnak előtte egy lakással együtt volt a tulaja- és az áramellátása is. A lakást eladták, és az új tulaj fogta és levágta a garázsról az áramot. Mellesleg jogosan, de minden előzetes figyelmeztetés nélkül. Most ki kell építtetnünk egy külön mérőórát. Elmű által „hitelesített” villanyszerelő kiépíti a helyet, Elmű kijön és beköti az órát. Mindezt nem kevés pénzért. Az 1. ajánlat láttán -170.000 Ft- a Zuram úgy nézett ki, mint akit megütött a 220. Pedig nincs is áramunk. Szerintem le akartak húzni pénzzel. Most várjuk a következő sokkot a következő szakitól.
Szóval az automata távirányítós garázskapu nem műxik, csak manuálisan nyitható, kurblival.)
Ha motorozni akarnék most:
1. átbattyogok a garázsba -5 perc- full beöltözve,
2. rájövök, hogy otthon hagytam a kurblit, visszabattyogok.
3. vissza a garázsba a kb. 1,20 méteres kurblival, csavarral és kulcsokkal felszerelve.
4. kikeresem a kulcsot, kinyitok 1 lakatot (=manuális kapunyitás-gátló), kicsavarom a 2 csavart, amiben a lakat volt.
5. kikeresem a másik kulcsot, kinyitok még egy lakatot (=manuális kurblitekerés-gátló), ami olyan helyen van, hogy még pókháló sincs rajta, mert nem fér hozzá a szerencsétlen pók. Bedugom a kurblit a lyukba (vagy tokba vagy mifene), csavarral rögzítem.
6. Felkurblizom a garázskaput. 3x megállok közben pihenni, 4x megtörlöm a homlokom, 14x szitkozódom. Fogyok egy kilót.
7. Kitolom a motort valami félreeső helyre.
8. 6.-5.-4. pontok visszafelé játszva, miután kisakkoztam, mit melyik lyukba dugjak.
9....
a) megpróbálom a kurblit felerősíteni valahogy a motorra, és elindulok. Mindenki a kiálló kurblin röhög, különben is életveszélyes, ezért inkább nem is megyek sehová.
b) séta a lakáshoz, kurbli letesz, visszaséta a garázshoz, és addigra már úgy el is fáradtam, hogy nem megyek sehová.
Szóval ajánlom, hogy az újabb villanyszerelő ne 170 ezres ajánlatot adjon, mint az előző, mert belenyúlok a 220-ba. Vagyis nyúlnék. Ha lenne.