Biztos sokan ismeritek azt a viccet,hogy hogyan kell egy tehenet élve besózni,belülröl.Aki esetleg mégsem,annak elmondom,hogy meg kell etetni vele egy kiló sót és addig szívni a seggét,amíg sós ízt nem érzel.
A következökben leírt történet,eljárás durván a fenti vicchez hasonlítható,de eszközeiben és módszereiben kicsit más,ahol egyezés van,az a belülröl.Idén tavasszal kaptam gyakorlatilag ingyen egy Kawasaki GPX 750-R vasat.Nem mai darab,de pöccre indul,bele lett nézve a "lelkébe" diagnosztikai kütyüvel,át lett vizsgálva a motor,fütómü,stb.Az egyetlen gond,hogy az elözö tulaj felborult vele balra,a burkolat és néhány kiálló rész,tacho,plexi szarni ment.Ezeket szép lassan összevásároltam a neten,a nyár végén pár megjavított fényezni való dolgot már el is vitt a fényezö.Az eredeti fehér-bézs-arany kombó nem tetszett,ha kész lesz fekete lesz,piros betükkel és csíkokkal a megfelelö helyeken.Két darab kivételével az összes fújni való kész,kivéve a bug spoylert(én hótolónak hívom),amit a fényezö srác megragaszt és a tank.A tankon nincsen veszélyesen nagy horpadás,a gondot a hosszú idön kersztül való állás okozta,a felsö 2/3-a tök rozsdás lett,belülröl.Több felé érdeklödtem,kerestem másik tankot,de sehol sem tudtak árban is megfelelö eljárást mondani,a neten és bontókban található tankok pedig ennél is ramatyabb állapotban voltak.Ilyenkor jó,hogy kicsit korábban születtem,mert anno,mi rozsdátlanítottunk öreg tankokat mindenféle szoci motorhoz,teljes sikerrel.A módszer lényege:Vegyünk valami kemény csizsolásra alkalmas anyagot,ami a rozsda függvényében lehet kvarchomok,gyöngykavics,zúzott kö.Ez esetben én az utóbbit választottam,mert elég hernyón nézett ki a tank és ez volt azon a helyen,ahol éppen dolgoztam.Kb.10-12 liternyi kell 1-5 mm szemcsenagyságban,persze ez függ a tank ürtartalmától.Elötte minden leszerelhetöt le kell szerelni és a nyílásokat megfelelölen lezárni.Ehhez én egy müanyag szellözö zártszelvényt használtam,könnyü megmunkálni és birja a strapát.A forgatáshoz minden jó,amire a tankot fel lehet erösíteni,de mi már az MZ,Danuvia korszakban is is inkább 200 l-es fémhordókból készült betonkeveröket használtunk,mert így a csiszolás irányát is lehetett,lehet állítani.A Kawa tank persze formáját és nagyságát tekintve más,mint az akkoriak,de dróttal és tetöléccel sikerült annyira beékelni a dobba,hogy biztonságosan lehessen forgatni.A csiszolás idejével vigyázni kell,mert volt már rá példa,hogy el lett sörözve az idö és a Trophy tank olyan lett,mint a szita.A forgatás után én levegövel szoktam kifújatni,olajjal kevert benzinnel kiöblíteni,mert ezt a trutyist benzint"beszívja" a fém.Ezután sima benzinnel,ha szükséges és szerelhetö.Nem azt mondom,hogy vakítani fog a tank belseje,de minden könnyen leváló és dugulást okozó szart lepucol, a felület gyakorlatilag fémtiszta lesz.Tudom,hogy nem 21.-ik századi módszer,de olcsó és hatásos.Remélem tudtam a leírtak alapján egy pár,gondban lévö motorosnak segíteni.
Üdv:suzu
(Mielött még valaki illúziókba esne:az eljárás pár csövel és lánccal felszerelkezett hüvösvölgyi öreg motoros által le van védve !!)
A következökben leírt történet,eljárás durván a fenti vicchez hasonlítható,de eszközeiben és módszereiben kicsit más,ahol egyezés van,az a belülröl.Idén tavasszal kaptam gyakorlatilag ingyen egy Kawasaki GPX 750-R vasat.Nem mai darab,de pöccre indul,bele lett nézve a "lelkébe" diagnosztikai kütyüvel,át lett vizsgálva a motor,fütómü,stb.Az egyetlen gond,hogy az elözö tulaj felborult vele balra,a burkolat és néhány kiálló rész,tacho,plexi szarni ment.Ezeket szép lassan összevásároltam a neten,a nyár végén pár megjavított fényezni való dolgot már el is vitt a fényezö.Az eredeti fehér-bézs-arany kombó nem tetszett,ha kész lesz fekete lesz,piros betükkel és csíkokkal a megfelelö helyeken.Két darab kivételével az összes fújni való kész,kivéve a bug spoylert(én hótolónak hívom),amit a fényezö srác megragaszt és a tank.A tankon nincsen veszélyesen nagy horpadás,a gondot a hosszú idön kersztül való állás okozta,a felsö 2/3-a tök rozsdás lett,belülröl.Több felé érdeklödtem,kerestem másik tankot,de sehol sem tudtak árban is megfelelö eljárást mondani,a neten és bontókban található tankok pedig ennél is ramatyabb állapotban voltak.Ilyenkor jó,hogy kicsit korábban születtem,mert anno,mi rozsdátlanítottunk öreg tankokat mindenféle szoci motorhoz,teljes sikerrel.A módszer lényege:Vegyünk valami kemény csizsolásra alkalmas anyagot,ami a rozsda függvényében lehet kvarchomok,gyöngykavics,zúzott kö.Ez esetben én az utóbbit választottam,mert elég hernyón nézett ki a tank és ez volt azon a helyen,ahol éppen dolgoztam.Kb.10-12 liternyi kell 1-5 mm szemcsenagyságban,persze ez függ a tank ürtartalmától.Elötte minden leszerelhetöt le kell szerelni és a nyílásokat megfelelölen lezárni.Ehhez én egy müanyag szellözö zártszelvényt használtam,könnyü megmunkálni és birja a strapát.A forgatáshoz minden jó,amire a tankot fel lehet erösíteni,de mi már az MZ,Danuvia korszakban is is inkább 200 l-es fémhordókból készült betonkeveröket használtunk,mert így a csiszolás irányát is lehetett,lehet állítani.A Kawa tank persze formáját és nagyságát tekintve más,mint az akkoriak,de dróttal és tetöléccel sikerült annyira beékelni a dobba,hogy biztonságosan lehessen forgatni.A csiszolás idejével vigyázni kell,mert volt már rá példa,hogy el lett sörözve az idö és a Trophy tank olyan lett,mint a szita.A forgatás után én levegövel szoktam kifújatni,olajjal kevert benzinnel kiöblíteni,mert ezt a trutyist benzint"beszívja" a fém.Ezután sima benzinnel,ha szükséges és szerelhetö.Nem azt mondom,hogy vakítani fog a tank belseje,de minden könnyen leváló és dugulást okozó szart lepucol, a felület gyakorlatilag fémtiszta lesz.Tudom,hogy nem 21.-ik századi módszer,de olcsó és hatásos.Remélem tudtam a leírtak alapján egy pár,gondban lévö motorosnak segíteni.
Üdv:suzu
(Mielött még valaki illúziókba esne:az eljárás pár csövel és lánccal felszerelkezett hüvösvölgyi öreg motoros által le van védve !!)