Motorozásról olvasgatok. Számomra robogóval közlekedni sokkal félelmetesebb, mint nagymotoron, mert azon a járművön vagyunk legkevésbé "láthatók", hiszen kevesen viselnek rajta védőfelszerelést (vagy hiányosan), sokkal fürgébbek a dugóban, mint nagy társaik, hirtelen ott teremnek mindenhol, egyszerűen lehetetlen őket nyomon követni és még hangjuk sincs. Hát, ezért vettem én nagymotort...
Igaz, hogy a robogósok, motorosok rengetegen vannak, de a mai világban a közlekedésben egyre kevesebb a tolerancia, az előzékenység, az ember védtelen az autókkal, sőt, teherautókkal vagy buszokkal szemben, hiszen, egy baleset alkalmával azokban szinte kár sem lesz, míg a motoros jól összetörheti magát. Felépülési idő fizikailag-lelkileg egyaránt hosszú lehet.
Amióta szerencsém van gyakorlatban is egyre jobban megtapasztalni eme páratlan kétkerekű előnyeit (és hátrányait), azóta sokkal kiélezettebb vagyok az összes forgalmi szituációra, de a 2 évvel ezelőtti balesetemből kifolyólag legfőképpen a mellékutcából figyelmetlenül kihajtó autósokra. Rettenetes, mennyire elkerüli a figyelmüket, hogy csupán 1 lámpa közeledik, nem kettő. Rendben van, hogy a motorosnak kell kivédeni a másik figyelmetlenségét is, az is rendben van, hogy jó fékkel van felszerelve, sőt, még az is rendben van, hogy a motorosnak kell sokkal éberebb lennie, hiszen sokkal többet veszíthet. De ha lehetne új törvényt vagy jogszabályt behozni, akkor az összes autóst újra vizsgáztatnám és beletennék egy új vizsgafeladatot, mégpedig azt, hogy mindenki, kivétel nélkül üljön fel egy robogóra és menjen a forgalomban legalább egy pár órát, hogy megtapasztalja a másik oldalt is! A szomorú ebben az, hogy szerintem ez sosem fog eljönni. És addig bizony saját magunknak kell ébernek lennünk, ezerszer jobban odafigyelnünk, koncentrálnunk és felkészültebben vezetnünk az utakon.
A robogóval szemben a nagymotorok előnye, először is a méret, az erős hang, és a védőfelszerelések minősége és darabszáma, amivel talán kicsivel jobban meg lehet előzni a baleseteket. Bár a méret egyúttal a hátránya is lehet, hiszen a sebesség miatt egy pillanat alatt ott tud lenni a következő saroknál, ahol egy figyelmetlen, dekoncentrált autós hajt ki éppen a mellékutcából.
Igaz, hogy a robogósok, motorosok rengetegen vannak, de a mai világban a közlekedésben egyre kevesebb a tolerancia, az előzékenység, az ember védtelen az autókkal, sőt, teherautókkal vagy buszokkal szemben, hiszen, egy baleset alkalmával azokban szinte kár sem lesz, míg a motoros jól összetörheti magát. Felépülési idő fizikailag-lelkileg egyaránt hosszú lehet.
Amióta szerencsém van gyakorlatban is egyre jobban megtapasztalni eme páratlan kétkerekű előnyeit (és hátrányait), azóta sokkal kiélezettebb vagyok az összes forgalmi szituációra, de a 2 évvel ezelőtti balesetemből kifolyólag legfőképpen a mellékutcából figyelmetlenül kihajtó autósokra. Rettenetes, mennyire elkerüli a figyelmüket, hogy csupán 1 lámpa közeledik, nem kettő. Rendben van, hogy a motorosnak kell kivédeni a másik figyelmetlenségét is, az is rendben van, hogy jó fékkel van felszerelve, sőt, még az is rendben van, hogy a motorosnak kell sokkal éberebb lennie, hiszen sokkal többet veszíthet. De ha lehetne új törvényt vagy jogszabályt behozni, akkor az összes autóst újra vizsgáztatnám és beletennék egy új vizsgafeladatot, mégpedig azt, hogy mindenki, kivétel nélkül üljön fel egy robogóra és menjen a forgalomban legalább egy pár órát, hogy megtapasztalja a másik oldalt is! A szomorú ebben az, hogy szerintem ez sosem fog eljönni. És addig bizony saját magunknak kell ébernek lennünk, ezerszer jobban odafigyelnünk, koncentrálnunk és felkészültebben vezetnünk az utakon.
A robogóval szemben a nagymotorok előnye, először is a méret, az erős hang, és a védőfelszerelések minősége és darabszáma, amivel talán kicsivel jobban meg lehet előzni a baleseteket. Bár a méret egyúttal a hátránya is lehet, hiszen a sebesség miatt egy pillanat alatt ott tud lenni a következő saroknál, ahol egy figyelmetlen, dekoncentrált autós hajt ki éppen a mellékutcából.