No ezt még nem láttam sehol így leírva, de leírom én, csak úgy magamnak, csöndben... Meg azt is, hogy mit jelenthet - csak úgy magamnak, csöndben.
Úgy látom a félelemmarketing igen jól működik. Az emberi gyarlóságokra lehet a legjobban építeni. A hét főbűn belevésve a kőtáblában, a XXI. századi marketinges alapköve. Az emberi butaságra és hiúságra, a szeretetlenségre építeni ma a legnagyobb üzlet, bármilyen téma is legyen az. Ahol egy szikrányit is megérződik az egy falkába tartozás érzése (márkahűség), ahol a hiúság dolgozik (mert megérdemled), nyert ügy. A bujaság, a szép nőkkel eladott cuccok, a falánkság a nasik reklámjában és még számtalan motívum jól beazonosítható...
És közben adva van ugye a nagy büdös imádott globalizáció, mindenki mindenütt csinálja ugyanazt, ugyanúgy mindenhol, egye ugyanazt, dolgozza ugyanúgy ugyanazt és éljen ugyanúgy. Brendingelés, márkahűség, fogyasztói társadalom, reklámköltségek, tévé, óriásplakát: na majd itt megmondjuk mi neked a jó. Igényt teremtünk rá, a gyarlóságaidra építve. Az országok költségvetéseit többszörösen meghaladó világcégek már régóta határok nélkül konspirálnak -akarom mondani üzletelnek. Sablonizálva, mert az ugye az egyforma dolgokat könnyebb szállítani, eladni, nyilvántartani, de legfőképp irányítani. Egyél mekikaját, hordjál céundát, mossál perszillel és járjál újautóval, mindenből csak fogyassz, fogyassz, fogyassz. Alkotni nem kell, csak élvezd az életet. Majd mi megcsináljuk neked. (Persze olyanra amilyenre mi akarjuk.) Jah, és persze neked ez jár, mert megérdemled. Valósítsd meg Önmagad! Az önmegvalósítás pedig lassan egyenlő azzal, hogy milyen tárgyak vesznek körül. Nem az vagy te, amit alkottál. Hogy elég márkás-e a cuccod ami rajtad van. Az ár mindegy, kinek a hátán is mászol fel, vagy mit adsz érte... vagy vegyél fel hitelt, maximum életed végéig retteghetsz és rabszolgaként éled majd az életed, hogy a jövő hónapra is be tudd fizetni a részletet, és meglegyen a látszat, hogy de neked megvan ami jár... Még a szüleiddel élsz? De ciki, de hogy évezredekig a nagyszülők felvigyázták a kicsit, és nem kellett oviba vinni meg bébisintért hívni, az egy másik tészta. Ma meg tolerálni se kell a Nagyit, mehet az otthonba, oszt majd fizetünk azért is. Éljen mindenki egyesével, úgy többet fogyaszt, jót tesz az iparnak.
Működik az igénykeltés. És közben megy a félelemmarketing is. Ha nem oltatod be magad, könnyen a járvány áldozata lehetsz. A legutóbbi fosós járványról is az terjed, hogy bioterrorizmus miatt lehet. A birka nép meg nem mossa meg a zöldséget, inkább meg se veszi. A nyári immunrendszer turbó zöldségekből egy dekát se nyom le a torkán, majd télen tolja helyette a gyógyszergyár bogyóját/oltását, jó lesz az, az kell, az a tuti, steril lesz. Hiába, hogy a h1n1 után a vho egy évvel bevallotta suttyomban, hogy hát igen, van néhány gyógyszerlobbistánk a fejesek csapátában, és hát igen, ők nyomták hülyére a médiát a kampánydumával és hát ja, lett belőle profit is rendesen, tizenmilliárddolláros nagyságrendekben. A főbűnös látványosan lemondott majd áttették egy előkelőbb pozícióba. Végül is extra profitot hajtott ki a birkákból, megérdemli. Mehet golfozni.
Most meg a bioterrorizmus. Uborkával. Meg a paradicsommal. Holnap a paprikával. Félni kell, mert a csúnya szakállas bácsik több ezer kilométerre másként gondolkodnak, és haragszanak ránk. Biztos azért mert nekik más istenük van, és mert mi megöltük az ideológiai fővezért, akire azt mondtuk csinált valami csúnyát (de ez máig nem biztos, és olyan álhírek keringenek egyébként, hogy azt mi csináltuk magunknak) és hát a lelkiismeretünk azóta se tiszta... biztos hogy ők voltak, ráköptek az uborkánkra. Miattunk fosunk. Be. Tuti, félni kell, ellenőrizni mindenkit, tuti ami fix. Vonalkódot kérek a fejemre, és minden uborka megvásárlása közben követelem, hogy azonosítsanak be hogy én nem vagyok csúnya szakállas bácsi, mert én tuti nem fogok senkit se befosatni...
Ha jó alaposan és mélyen, valamint őszintén a bélcsatornámba nézek, minden nyáron legalább 4-5x összeszedek valami fosatóst, ezért tutibiztos vagyok benne, túléljük ezt az uborkás bulit is. Anno amikor volt a h1n1 járvány, megnéztem hogy egy átlagos influenzavírusos időszakban évente csak itthon kb 5000 ember hullik el a szövődmények miatt. Mert idős volt, mert le volt gyengülve a szervezete, stb. Kb 300 halálos áldozatunk volt h1n1-es. Miről beszéltünk? Most ugyanez van, a többtízmilliós Németországban 900 fosós megbetegedés és 10 alatti halotti szám. Az ezreléket nem éri el, de jó lesz ez is félelemmarkeingnek. Nemsoká lehet lesz ellene oltás, vagy tabletta. (Ráadásul a széntablettát olcsóbb legyártani mint egy oltást, és azonnal megfogja a hasat, látványos eredmény, a szuper orvostudomány vívmánya - de hogy a kutyám is kikotorja a szenet hasfájás esetén a tűzrakóból, arról ne beszéljünk..) Van még pár betegség amit majd meg lehet vámolni oltással vagy tablettával...de nem adok ötletet.
Nagyim mondta anno: "tanulj tinó, különben ökör lesz belőled. De ne csak tanulj, hanem figyelj és gondolkozz is, mert különben birkára vesznek..."
Úgy látom a félelemmarketing igen jól működik. Az emberi gyarlóságokra lehet a legjobban építeni. A hét főbűn belevésve a kőtáblában, a XXI. századi marketinges alapköve. Az emberi butaságra és hiúságra, a szeretetlenségre építeni ma a legnagyobb üzlet, bármilyen téma is legyen az. Ahol egy szikrányit is megérződik az egy falkába tartozás érzése (márkahűség), ahol a hiúság dolgozik (mert megérdemled), nyert ügy. A bujaság, a szép nőkkel eladott cuccok, a falánkság a nasik reklámjában és még számtalan motívum jól beazonosítható...
És közben adva van ugye a nagy büdös imádott globalizáció, mindenki mindenütt csinálja ugyanazt, ugyanúgy mindenhol, egye ugyanazt, dolgozza ugyanúgy ugyanazt és éljen ugyanúgy. Brendingelés, márkahűség, fogyasztói társadalom, reklámköltségek, tévé, óriásplakát: na majd itt megmondjuk mi neked a jó. Igényt teremtünk rá, a gyarlóságaidra építve. Az országok költségvetéseit többszörösen meghaladó világcégek már régóta határok nélkül konspirálnak -akarom mondani üzletelnek. Sablonizálva, mert az ugye az egyforma dolgokat könnyebb szállítani, eladni, nyilvántartani, de legfőképp irányítani. Egyél mekikaját, hordjál céundát, mossál perszillel és járjál újautóval, mindenből csak fogyassz, fogyassz, fogyassz. Alkotni nem kell, csak élvezd az életet. Majd mi megcsináljuk neked. (Persze olyanra amilyenre mi akarjuk.) Jah, és persze neked ez jár, mert megérdemled. Valósítsd meg Önmagad! Az önmegvalósítás pedig lassan egyenlő azzal, hogy milyen tárgyak vesznek körül. Nem az vagy te, amit alkottál. Hogy elég márkás-e a cuccod ami rajtad van. Az ár mindegy, kinek a hátán is mászol fel, vagy mit adsz érte... vagy vegyél fel hitelt, maximum életed végéig retteghetsz és rabszolgaként éled majd az életed, hogy a jövő hónapra is be tudd fizetni a részletet, és meglegyen a látszat, hogy de neked megvan ami jár... Még a szüleiddel élsz? De ciki, de hogy évezredekig a nagyszülők felvigyázták a kicsit, és nem kellett oviba vinni meg bébisintért hívni, az egy másik tészta. Ma meg tolerálni se kell a Nagyit, mehet az otthonba, oszt majd fizetünk azért is. Éljen mindenki egyesével, úgy többet fogyaszt, jót tesz az iparnak.
Működik az igénykeltés. És közben megy a félelemmarketing is. Ha nem oltatod be magad, könnyen a járvány áldozata lehetsz. A legutóbbi fosós járványról is az terjed, hogy bioterrorizmus miatt lehet. A birka nép meg nem mossa meg a zöldséget, inkább meg se veszi. A nyári immunrendszer turbó zöldségekből egy dekát se nyom le a torkán, majd télen tolja helyette a gyógyszergyár bogyóját/oltását, jó lesz az, az kell, az a tuti, steril lesz. Hiába, hogy a h1n1 után a vho egy évvel bevallotta suttyomban, hogy hát igen, van néhány gyógyszerlobbistánk a fejesek csapátában, és hát igen, ők nyomták hülyére a médiát a kampánydumával és hát ja, lett belőle profit is rendesen, tizenmilliárddolláros nagyságrendekben. A főbűnös látványosan lemondott majd áttették egy előkelőbb pozícióba. Végül is extra profitot hajtott ki a birkákból, megérdemli. Mehet golfozni.
Most meg a bioterrorizmus. Uborkával. Meg a paradicsommal. Holnap a paprikával. Félni kell, mert a csúnya szakállas bácsik több ezer kilométerre másként gondolkodnak, és haragszanak ránk. Biztos azért mert nekik más istenük van, és mert mi megöltük az ideológiai fővezért, akire azt mondtuk csinált valami csúnyát (de ez máig nem biztos, és olyan álhírek keringenek egyébként, hogy azt mi csináltuk magunknak) és hát a lelkiismeretünk azóta se tiszta... biztos hogy ők voltak, ráköptek az uborkánkra. Miattunk fosunk. Be. Tuti, félni kell, ellenőrizni mindenkit, tuti ami fix. Vonalkódot kérek a fejemre, és minden uborka megvásárlása közben követelem, hogy azonosítsanak be hogy én nem vagyok csúnya szakállas bácsi, mert én tuti nem fogok senkit se befosatni...
Ha jó alaposan és mélyen, valamint őszintén a bélcsatornámba nézek, minden nyáron legalább 4-5x összeszedek valami fosatóst, ezért tutibiztos vagyok benne, túléljük ezt az uborkás bulit is. Anno amikor volt a h1n1 járvány, megnéztem hogy egy átlagos influenzavírusos időszakban évente csak itthon kb 5000 ember hullik el a szövődmények miatt. Mert idős volt, mert le volt gyengülve a szervezete, stb. Kb 300 halálos áldozatunk volt h1n1-es. Miről beszéltünk? Most ugyanez van, a többtízmilliós Németországban 900 fosós megbetegedés és 10 alatti halotti szám. Az ezreléket nem éri el, de jó lesz ez is félelemmarkeingnek. Nemsoká lehet lesz ellene oltás, vagy tabletta. (Ráadásul a széntablettát olcsóbb legyártani mint egy oltást, és azonnal megfogja a hasat, látványos eredmény, a szuper orvostudomány vívmánya - de hogy a kutyám is kikotorja a szenet hasfájás esetén a tűzrakóból, arról ne beszéljünk..) Van még pár betegség amit majd meg lehet vámolni oltással vagy tablettával...de nem adok ötletet.
Nagyim mondta anno: "tanulj tinó, különben ökör lesz belőled. De ne csak tanulj, hanem figyelj és gondolkozz is, mert különben birkára vesznek..."