Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Tanulási szakaszok - a kezdők hibáinak elemzése

"Jó pap, holtig tanul" - és ez a mondás motorozáskor még inkább igaz!

Tegnap találkoztam egy ismerősömmel, akinek egy csodálatos, piros-fekete CBR 600 RR-je van. A motornak bomba formája és angol kifejezéssel élve smooth-os, magyarul finom, de mégis erős hangja van; és azok a lámpák! Iszonyatosan jó volt (olykor a visszapillantóba) nézni, ahogy jött mögöttem. :D

Nem mentünk túl nagy kört és sajnos az úticél felé vezető út elég rossz is volt, sok újat tanultam tőle. A srác már több vezetéstechnikai tréningen is részt vett és csak mesélte és mesélte a tapasztalatait. Elemezte a hibáimat, amik kezdő hibák, melyeket megosztok veletek is, hátha egy másik kezdő is olvassa és talán eszébe jut majd, ha motorozik.

Először is, ne nézd az utat lefele, inkább nézz távolabbra, előre - a rossz utak miatt, lassú tempónál túl sokat nézem, milyen az út minősége, mert rángat, mint az őrült és igyekszem kikerülni, hogyha valahol tényleg borzalmas, nehogy meglegyen a baj...fura, de pont emiatt lehetne más baj is...

Aztán, kanyarodáskor, különösen, ha fáradt vagyok, azért nem túl szép a kanyarodásom, mert nem azt nézem, hova kanyarodok, hanem szintén az utat stírölöm...plusz, mivel az alapjárat ingadozik és néha le akar fulladni 1-es-2-esben, ezért még azzal is játszani kell, ami igencsak megnehezíti a jó technika alkalmazását ezekben az esetekben - na meg a rutin hiánya...

Beszélt nekem a hátsó fék használatáról, amivel szépen lehet korrigálni a kanyarodást, és a piros lámpához érve, előresoroláskor a nyílegyenesen, nem kormányt rángatva gyökkettővel való haladást.

Szó volt arról, hogy a cross motorozás alkalmával, a különböző csúszások gyakorlásával mennyivel jobban lehet utána aszfalton is motorozni, hogy miket gyakoroltak és mennyire jól alkalmazható és akár életmentők is lehetnek a technikák, amiket tanult, illetve mennyi élménnyel lett gazdagabb...

A visszaút szuper volt és az is bekerült az élményeim közé, lévén kisebb forgalom volt, az út is jó volt, lehetett haladni, néhol előzni is, finoman húzni neki és pár helyen szépen kanyarogni is...nagyon élveztem.

Amikor legközelebb lehetőségem lesz rá, én is nagyon szeretnék részt venni vezetéstechnikai tréningen és baromira sajnálom, hogy most erre már nem maradt idő, meg azt is, hogy pont mikor kezdenék belejönni a motorozásba, kell az egészet itt-félbe hagynom. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy színész karrierje csúcsán van és hirtelen, valami nagy dolog miatt félbe kell hagynia. Remélem, hogy a következő szezonban már újrakezdőként végig tudom csinálni azt, amit már most elterveztem.

A motor súlyát is napról-napra jobban érzem, és nem csak elindulás után, hanem már alapból is, sőt, tegnap már egyedül bevittem a motort a garázsba (egy kicsit bonyolult helyen van, gödrös és nagyon keskeny, kanyargós, néhol felfelé kell menni, néhol lejtős az odavezető út), illetve félúttól betoltam. Nehéz volt, de ahogy megismerem, egyre kezelhetőbb és már nem tűnik olyan nagynak, akkor sem, ha áll :D

Amit még tapasztaltam: vannak kezdők, akiknek van érzéke ahhoz, amit éppen csinálnak és vannak olyan kezdők, akiknek nincs. A stílus, a vezetés módja totál különböző. Függ attól, van e valakinek tehetsége vagy érzéke az adott dologhoz, függ attól is, hogy mennyire akarja, szeretné csinálni azt és hogy mennyit gyakorol. Én borzalmasan akartam és szerintem elég hamar belejöttem. Az más kérdés, hogy még nagyon hosszú út áll előttem ahhoz, hogy elmondhassam, tudok motorozni. De pl. síelni nem tudtam megtanulni. Mondjuk, nem is annyira érdekelt, de a kétszeri nekifutás ellenére sem ment - a hiba pedig az volt, hogy más miatt akartam, nem belülről jött a késztetés, ez anno amolyan megfelelési kényszer volt, amit szerencsére minden téren és témában levetettem.

Mert a legfontosabb, hogy kizárólag saját magunknak akarjunk és tudjunk megfelelni és akkor nem lesz görcsös az, amit éppen csinálunk! Ráadásul, ha még élvezni is tudjuk már, könnyebb lesz a tanulási folyamat és boldoggá is tesz minket. :csam:

Hozzászólások

Köszi, jó is volt, csak kevés, de utána én még gurulgattam kicsit ide-oda :) amúgy Örs-17.ker felé, majd kifelé a 31-esen, vissza Naplás-tó felé-Csömör-Örs.
 
... amik kezdő hibák, melyeket megosztok veletek is, hátha egy másik kezdő is olvassa és talán eszébe jut majd, ha motorozik.

Kezdőként szívesen olvasom az ehhez hasonló tanácsokat. Engem csupa régi motoros, de pasi vesz körül, akik nem igazán értik, hogy nekem ez MÉG nem természetes. Esetükben 15-20 év motoros tapasztalat, egy kezdő csaj "bénázása" érthetetlen :)
Persze sokat segítenek, meg mutatják hogy kéne rendesen, de akkora rutinnal nekik gyerekjáték egy jó ívű kanyar, nekem még kihívás.
Na de a szezon végére, már jogsival a zsebemben, ügyesebb leszek. remélem szép és hosszú lesz a nyár, hogy minél több időm legyen motorozni :)
 
"Kezdőként szívesen olvasom az ehhez hasonló tanácsokat. Engem csupa régi motoros, de pasi vesz körül, akik nem igazán értik, hogy nekem ez MÉG nem természetes. Esetükben 15-20 év motoros tapasztalat, egy kezdő csaj "bénázása" érthetetlen :)
Persze sokat segítenek, meg mutatják hogy kéne rendesen, de akkora rutinnal nekik gyerekjáték egy jó ívű kanyar, nekem még kihívás.
Na de a szezon végére, már jogsival a zsebemben, ügyesebb leszek. remélem szép és hosszú lesz a nyár, hogy minél több időm legyen motorozni :)"

Örülök, hogy valamit segítenek a firkálásaim. Én nagyon szeretem hallgatni azokat, akik már végigjárták a szamárlétrát, tanultak, sokat gyakoroltak, hiszen rengeteget lehet tőlük tanulni. Engem sosem érdekel az, hogy mennek mások, amikor a motoron ülök, csak azzal foglalkozok, hogy én mit "tudok", mit vállalok, meddig megyek el és igyekszem minden apró jótanácsot átültetni a gyakorlatba. Tegnap óta pl.már picit jobban kanyarodom, mert rávilágított a srác arra, hogy hova nézzek, mire figyeljek. Nekem ennyi elég is volt. Gyakorolni kell sokat és nem mások után menni, mert hamar megvan a baj. Engem is mindenki félt a motor mérete miatt. De nagyon óvatos vagyok és folyamatosan figyelek, koncentrálok. Így szépen, lassan egyre jobban szokom és egyre jobban fog menni. Ahogy majd neked is! :)
 
Kérdezd őket. Tuti fognak válaszolni, amelyikben van egy szikra értelem, az megért.
Csináltam nektek egy topicot itt.
 
31-es út. Na sajna ahhoz volt szerencsém többször is mint akartam. Egy szó van rá: ÉLETVESZÉLY!!! A felújított része persze hibátlan. De ahol nincs felújítva ott kátyús, nyomvályús és ha ez még nem lenne elég meg van marva, ami úgy megvezeti a kereket, hogy ihaj. Én már kapaszkodtam ott az életemért :(
A Cinkotai meg a Naplástól befelé szintén. Olyan kátyúk vannak ott, hogy motorostul beleférek! Indulhatna a város legdurvábban szar útja díjért, de az ott pont nem pest már, csak előtte meg utána! Részvétem, és ügyes vagy, hogy ezeket túlélted :D

Jah és amíg el nem megy az ember egy vezetéstechnikára, ahol rá van kényszerítve, hogy jó helyre nézzen, különben az életbe nem csinál meg egy-két feladatot, addig nem tudatosul benne, hogy oda mész ahova nézel, hiába mondja neki mindenki :D Nálam a kanyarba való ellenkormányzás az ilyen, jobbos kanyarba balra kormányzol, balosba jobbra. És egyszerűen nem tudom megtapasztalni, hogy tényleg így van, pedig de :D
 
Babulu;bt20758 írta:
31-es út. Na sajna ahhoz volt szerencsém többször is mint akartam. Egy szó van rá: ÉLETVESZÉLY!!! A felújított része persze hibátlan. De ahol nincs felújítva ott kátyús, nyomvályús és ha ez még nem lenne elég meg van marva, ami úgy megvezeti a kereket, hogy ihaj. Én már kapaszkodtam ott az életemért :(
A Cinkotai meg a Naplástól befelé szintén. Olyan kátyúk vannak ott, hogy motorostul beleférek! Indulhatna a város legdurvábban szar útja díjért, de az ott pont nem pest már, csak előtte meg utána! Részvétem, és ügyes vagy, hogy ezeket túlélted.

Jah és amíg el nem megy az ember egy vezetéstechnikára, ahol rá van kényszerítve, hogy jó helyre nézzen, különben az életbe nem csinál meg egy-két feladatot, addig nem tudatosul benne, hogy oda mész ahova nézel, hiába mondja neki mindenki. Nálam a kanyarba való ellenkormányzás az ilyen, jobbos kanyarba balra kormányzol, balosba jobbra. És egyszerűen nem tudom megtapasztalni, hogy tényleg így van, pedig de :D

A Cinkotai végállomástól viszont az Örsig jó volt az út és ez kárpótolt :) amúgy egyetértek. Én egyszer "észrevettem" már az ellenkormányzás kontra jobban döntés élményét a körforgalomban és iszonyú jó volt, de még sehol sem vagyok, viszont szépen lassan alakul(na -ha el nem kéne utaznom-na mindegy, majd jövőre)...Neked is további jó motorozást! Köszi a hozzászólást, tetszett :)
 
Jó volt olvasni,lehet belőle tanulságot levonni.Lehet,hogy nem is az út miatt rángat,hanem nem megfelelő sebességben vagy?Esetleg lelassultál a kanyar miatt,-én is!-és nem váltottál vissza?Nem szeretnék okoskodni,én is kezdő vagyok,csak felvetődött bennem a saját hibám alapján.Vigyázz magadra,élvezd a motorozást,a gyakorlat,tapasztalat meg jön az idővel és a megtett kilóméterek számával.Szerintem.Vagy nem?
 
Kedves Nagyi, örülök, hogy nekem is írtál :)

Az út miatt rángatott, hiszen ez csupán egy bizonyos szakaszon állt fenn. Lehet, hogy kezdő vagyok a motorozást tekintve, de magát a járgányt mindig is figyelem, hogy nincs e baja, azaz a normáltól eltérő hang, mozgás, stb. Folyamatos kontroll alatt tartom. Jó tulajdonságom, hogy mindent hamar észreveszek.

Az utolsó mondattal egyetértek, de hozzáteszem, hogy én mindig a legjobbaktól szeretek tanulni és ez többé kevésbé sikerül is :)

Jó motorozást neked is!
Cupp
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
asbaba
Olvasás
46
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

asbaba további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére