2010.03.27.-én vettem életem első robogóját, 8600 km-el, első gondos tulajtól, szervizkönyvesen, ragyogó állapotban. Most tart a Csacsipacsi (mert,hogy ez lett a neve)50ezer km-nél, gondoltam ennek apropójából írok róla egy szösszenetet, ha úgy tetszik 50 ezres tartós tesztet.
Honda Lead 100:
4 ütemű, 102ccm, egyhengeres (2szelep, himbás),l éghűtése s nagyjából ennyit kell tudni róla motorikusan.
Elöl-hátul dobfékes, ami pont jó a 107kg-os szörny irdatlan erejének( 7 le ) megfékezésére.
Remek jószág a hétköznapok városi cirkálásához(melóba járás,bevásárlás, stb) nagyjából 3 liter 95-öst fogyaszt 100km-n. Remekül gyorsul álló helyzetből 60km/h-ig, szóval ha előremész a lámpánál nem tartod vele fel az autós pajtikat. A végsebessége kb: 85 km/h(jó hátszélben nagy plexivel akár 90 is lehet ) Ha elérted a 60-at komoly előzésbe ne kezdj bele, mert onnan már a végsebesség eléréséig csak vánszorog. Négyezer kilométerenként igényel olajcserét, 8dl 10/40-es, 15/50-es vagy 20/50-es olajból. Szelep hézagok értéke 0.15 hidegen mind a szívó, mind a kipufogó oldalon, a könyve 4 ezer km-enként ír ellenőrzést, de ez elhanyagolható (38 ezernél kellett először állítani egy hangyányit). A szelep állítás sem igényel sok időt és nagy szerszámozottságot, kb fél óra alatt megvan és kell hozzá egy 8-as villáskulcs, meg egy csavarhúzó. A fékbetétek 50 ezer után még tökéletesek. A gumik hátul kb 20ezret futnak, elöl minimum 30-at, jaj és egy pozitívum 4600 ft a zsír új gyári guma.
Eddig elég pozitív.... Most nézzük a szopós részeit (bár ez inkább rám vonatkozik,mert nem arra használom amire kitalálták... )
Elvileg gondozás mentes hajtás, mert ugye robeszról beszélünk és nincs lánc, meg lánckerék. Hát ez a hajtás sem gondozás mentes, illetve ha nem gondozod 15-20 ezrenként akkor csúnyán megszopat, ráadásul mocskos sokba fog kerülni. 20-25 ezere km-enként ki kell cserélni a röpsúly görgőket (gyári 7 ezer Ft, utángyártott kb 1500) mérete 16x13x10 gramm. Ugyan ennyi km-nél a szíjat is érdemes cserélni (gyári 13 rugó, az után gyártott kb 4000 ezer) nem érdemes megvenni a gyárit, semmivel sem jobb. Itt jön elő a gondozás, ha a fent említett dolgokat cseréled, akkor vedd a fáradságot és szedd elemjeire a kuplungot, pucold le szépen és vastagon kend át zsírral (ne a kuplung betéteket) az alkatrészeket, sok lóvét spórolsz magadnak
Ezeket elvégzed, akkor egy szinte örök életű robcsit kapsz cserébe. Az enyémbe 50 ezer van minimális az olaj fogyasztás kb 2dl 4000 km-en, a haveromé már közelít a 120 ezer km-hez (és működik )
Zárszóként, ha esetleg robeszt akarsz és nem akarsz vele egykerekezni, meg ilyen egyéb trükköket csinálni, akkor simán ajánlom a Hondáék 100-as lead-jét.........
Honda Lead 100:
4 ütemű, 102ccm, egyhengeres (2szelep, himbás),l éghűtése s nagyjából ennyit kell tudni róla motorikusan.
Elöl-hátul dobfékes, ami pont jó a 107kg-os szörny irdatlan erejének( 7 le ) megfékezésére.
Remek jószág a hétköznapok városi cirkálásához(melóba járás,bevásárlás, stb) nagyjából 3 liter 95-öst fogyaszt 100km-n. Remekül gyorsul álló helyzetből 60km/h-ig, szóval ha előremész a lámpánál nem tartod vele fel az autós pajtikat. A végsebessége kb: 85 km/h(jó hátszélben nagy plexivel akár 90 is lehet ) Ha elérted a 60-at komoly előzésbe ne kezdj bele, mert onnan már a végsebesség eléréséig csak vánszorog. Négyezer kilométerenként igényel olajcserét, 8dl 10/40-es, 15/50-es vagy 20/50-es olajból. Szelep hézagok értéke 0.15 hidegen mind a szívó, mind a kipufogó oldalon, a könyve 4 ezer km-enként ír ellenőrzést, de ez elhanyagolható (38 ezernél kellett először állítani egy hangyányit). A szelep állítás sem igényel sok időt és nagy szerszámozottságot, kb fél óra alatt megvan és kell hozzá egy 8-as villáskulcs, meg egy csavarhúzó. A fékbetétek 50 ezer után még tökéletesek. A gumik hátul kb 20ezret futnak, elöl minimum 30-at, jaj és egy pozitívum 4600 ft a zsír új gyári guma.
Eddig elég pozitív.... Most nézzük a szopós részeit (bár ez inkább rám vonatkozik,mert nem arra használom amire kitalálták... )
Elvileg gondozás mentes hajtás, mert ugye robeszról beszélünk és nincs lánc, meg lánckerék. Hát ez a hajtás sem gondozás mentes, illetve ha nem gondozod 15-20 ezrenként akkor csúnyán megszopat, ráadásul mocskos sokba fog kerülni. 20-25 ezere km-enként ki kell cserélni a röpsúly görgőket (gyári 7 ezer Ft, utángyártott kb 1500) mérete 16x13x10 gramm. Ugyan ennyi km-nél a szíjat is érdemes cserélni (gyári 13 rugó, az után gyártott kb 4000 ezer) nem érdemes megvenni a gyárit, semmivel sem jobb. Itt jön elő a gondozás, ha a fent említett dolgokat cseréled, akkor vedd a fáradságot és szedd elemjeire a kuplungot, pucold le szépen és vastagon kend át zsírral (ne a kuplung betéteket) az alkatrészeket, sok lóvét spórolsz magadnak
Ezeket elvégzed, akkor egy szinte örök életű robcsit kapsz cserébe. Az enyémbe 50 ezer van minimális az olaj fogyasztás kb 2dl 4000 km-en, a haveromé már közelít a 120 ezer km-hez (és működik )
Zárszóként, ha esetleg robeszt akarsz és nem akarsz vele egykerekezni, meg ilyen egyéb trükköket csinálni, akkor simán ajánlom a Hondáék 100-as lead-jét.........