Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Zümi felnyalja a Mátra porát

Igen, ismét alkottam! A legszebb az egészbe, hogy most nem tudom arra fogni, hogy nehéz a motor, nem ér le a lábam stb. Most csak és kizárólag a saját agyi rövidzárlatomnak köszönhetem a bajt.

A történet ott kezdődik, hogy megbeszéltük páran, hogy elmegyünk pisztrángot enni, mert tegnap nyitott az erdei halsütő. Aztán a betervezett túra nettó 10 óra és majd 500 km-re kerekedett.

Már éjjel hülyeséget álmodtam és felébredtem korábban, mint kellett volna. Aztán találkoztunk a megbeszélt helyen és időben és elindultunk. Elöl az útvonaltervező, középen én hátulról meg a Drága fedezett. Többek közt a sok rendőr miatt is, hogy engem szedjenek ki a legkisebb eséllyel, mert akkor én kapok a pofámra (nem a jogsimhoz való motorom van).

Beérünk Gyöngyösre, gyors pisi és go tovább. Kis kavarodás után úgy döntöttünk nem hallgatunk a gps-re mennyünk most a 24-esen, majd jövünk vissza a másik úton.

El is indultunk, jöttek is a kanyarok, amit láttam már előre a térképen. Kezdtem élvezni, s az út sem tűnt olyan rossznak, mint ígérték. Elhagytuk Mátraházát és kicsit felkapcsoltunk a tempón, de azért bőven az ésszerűség határain belül (értsd nem nagyon mentünk 60-nál többet, mert itt már volt bőven kanyar)

Aztán jött egy balos kanyar és éreztem, hogy nem úgy lassulok ahogy kéne, nem elég a hátsó fék és vészesen közeledik az a szalagkorlát. Első féket nem akartam húzni, hogy ne menjen el az eleje. Már ki is néztem a kavicsos részt, ahol majd szépen befordulok, lassan. Vagy nem. Szépen jött a kavics aztán már feküdtem is. Egy sor káromkodás következett, majd imádkozás, hogy most már álljunk meg, mert nagyon jön az a korlát.

Közben a Zümi is haladt a kanyarba immáron az oldalán, kicsit gyorsabban mint én és meg is pördült, mire megállt. Szaladok, hogy leállítsam, de mire odaérek már hallom, hogy fullad a túlfolyt karbi miatt. A Drágám olyan gyorsan került ki és állt meg előttem, hogy el se lehet mondani. Gyorsba felkapta a motort, én meg nyomtam a kereket, mert persze az a levegőbe és csak csúszott volna (aki egyedül felállítja annak kezet csókolok)

Eddigre az elöl menő is visszaért és aggódva kérdi egybe vagyok-e. Mondom persze, csak a motor a motor. Félretoltuk, majd miközbe majdnem 3-an is letaroltak minket konstatáltuk, hogy nem vagyunk jó helyen. Közbe még megállt egy másik kolléga, hogy segítsen-e de mondtuk, hogy megoldjuk. A Drága motorját levitte a kolléga ő meg legurult a Zümivel egy közeli bekötőút szerűhöz.

Felmértük a károkat, de a legnagyobb gondot a váltó elhajlása és beakadása okozta. Szépen nekiálltunk visszahajlígatni. Nagy nehezen sikerült és valahogy az üreset is megtaláltuk. Közbe nézem, hogy a gomba megfogott mindent azon túl, hogy megpördítette a motort. Kapott még az új kormányvég és felhajlott a kuplung. A bal hátsó index letört, csak a kábel tartotta. És a pornak hála annyira mocskos lett a motor, hogy átment szürkébe minden része.

Aztán nekivetkőztem mert tudtam, hogy ez nem 5 perc lesz, HA be is indul. Éreztem a karom, s ekkor láttam az eredményét. A fél alkaromat eltakaró vérömleny. Kicsit fáj, de semmi eXtra.

Kb fél óra és 5 indítás után kicsit köhögve, kicsit kedvetlenül, de beindult. Tartottam neki pár percig a gázt, de csak csak megállt a lábán. Mivel elég rossz kis ösvénynél álltunk megkértük a magas kollégát, hogy menjen egy tesztkört, tesztelje a váltót.

Már kezdtünk aggódni, amikor visszaért és közölte, hogy ennek a vasnak csak az a baja, hogy hangos :D De a váltó szerinte jó, a kuplung használható. Kis megnyugvás. Beöltözés és én is tesztkört megyek. Remegő gyomorral, kézzel, lábbal de kijutok az útra. Ahogy meglátok egy földutat lekanyarodok. Már későn veszem észre, hogy nem nyomvályú, hanem árok méretű gödrök vannak. Hatalmas küzdelmek árán és megint majdnem eldőlve, de vissza tudtam jutni az útra s a pihenő helyre.

Aztán beöltözés és go haza. A kedves és segítőkész útvonaltervezőnktől elnézést kértünk és arra ösztönöztük, hogy menjen csak tovább mi ketten megyünk haza.

Életem leghosszabb kb. 15 km-re volt vissza Gyöngyösig. Itt a tesconál megáll, bemegy vesz szigszalagot, hogy az indexet felapplikáljuk (azóta is úgy és lehet úgy is marad, mert a műanyag tőrt le tőből) Itt még kicsi kuplungszerelés és irány Budapest.

Végre hazatértünk, el sem hittem. Pici pihi, kaja, kávé és irány szerelni a Zümit. Első körbe lánctakarítás, mert ahogy felnyalta a port ne tudjátok meg mi volt rajta. Aztán le is mostuk és újra szép színes lett :) Utána levettük az elhajlott kuplungkart. Melegítés, izgulás, hogy ne törjön el, ne fogyjon ki a gáz és óvatos kalapálgatások mellett siker :D Következett a sztender, mert eddig is alig értem el, de valahogy azt is betolta még beljebb, szóval csak úgy tudtam leszállni a vasról, ha a Drága kihajtotta nekem, ami nem állapot. Ez is pipa. Közbe még ki is szedtünk egy tonna olajsarat, amit a lánc sajna oda tol és végre magától felhajlik a rugó által, bár nem tudom meddig marad ilyen. Ezután pöccre indult és az üreset magától vette álló helyben (amit nem szokott)

Még egy út várt rám egy Piliscsaba-Bp. Ekkora már be is sötétedett, szóval alig láttam valamit, mert a Zümi lámpáját nem erre tervezték :( De a kuplung jobb lett mint volt, mert végre el is érem, a szetenderhez meg végre odaférek, s a váltó is teszi a dolgát, sőt az üreset is jobban veszi. Ehhez tényleg el kellett esni? :eek:

Summa summárom: abba a kanyarba csak amíg ott voltunk majdnem hárman csúsztak ki szintén, de a nagyobb rutin megmentette őket. A Zümiben ismét zörög valami, amit erősen a váltóból hallok. Ennek többszörösen sem örülök, mert végre jó volt a kis Darázs :(( A szélesebb kormány és a bukógomba megmentette a tankot és a farokidomot, egy karcolás nélkül. A rendszámtartó eltört és a rendszám is kicsit meghajlott, pedig alig estem 40-50-nél. Az index csere lehet, hogy aktuálissá vált :) A tükör is kapott, de megint inkább kilazult, minthogy elhajoljon :D
A vérömleny az alkaromon hatalmas és lila és nagyon fáj. Találtam még eg lila csíkot a csípőmnél, valahogy becsípődhetett a bőr és a térdem is fáj picit, de a csizma, a kesztyű és a sisak ismét ellátta, amit kellett. A csizma koptatója megmaródott, a tyűnek már nincs fehér színe és a sisakon ismét kerekedett 3 marás :) De semmim se szakadt ki, csak mindenem csupa por :(

Hazafelé Gyöngyösig gyök kettővel is fostam és majdnem elestem vagy 3-szor, állítólag semmit sem dőltem, ez lehetett a gond, hogy ismét közeledett pár kanyar. Ahogy a Drága mögött ültem este visszafelé hozzájuk több kanyarba be kellett csuknom a szemem és úgy kapaszkodtam, hogy most nem tudom az izomláz miatt megmozdítani a karom. Életembe nem féltem még így motoron :( Azt hiszem, most megint fel kell építeni azt amin egy éve dolgozok, sőt talán még lejjebb süllyedt az önbizalmam. De hogy idén nem megyek a Mátrába az tuti.
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Z
Nem kérkedés és oltás,olvasd el az első hozzászólásomat a témához,tök normál hangvételű,rosszindulattól mentes.A többibe már valóban szorult némi vitriol,de ezek már a reakciók miatt olyanok amilyenek.
 
Jah kérem akkor zippzár behúz! Dumálni mindig könnyebb mind tenni valamit a többiekért.
Kiírsz három dátumot 3 helyszínt és ahová a legtöbben jelentkeznek azt megtartjátok. Ennyi volt múlt évben.
 
Yama750;bt19804 írta:
Jah kérem akkor zippzár behúz! Dumálni mindig könnyebb mind tenni valamit a többiekért.
Kiírsz három dátumot 3 helyszínt és ahová a legtöbben jelentkeznek azt megtartjátok. Ennyi volt múlt évben.

Hagyjuk....
 
Yama750;bt19806 írta:
Ezt lekésted, már van két jelentkező, nézz át a topicba.
Én gyakorló szeretnék lenni.
Tanulni szeretnék a többszázezer km-t motorozó,
és a több tizenéve meglévő jogsistól, ha már így leoltottak...
 
Tapasztalatot el lehet mondani egymásnak és jól megmutatni. Abból tanulunk egymástól, és így sokkal jobb mint henteregve. Ok, beírtalak.
 
Yama750;bt19808 írta:
Tapasztalatot el lehet mondani egymásnak és jól megmutatni. Abból tanulunk egymástól, és így sokkal jobb mint henteregve. Ok, beírtalak.

Nincs tapasztalatom, ergó nincs mit tanulni tőlem :)
Ha lenne sem tudnám elmagyarázni.:D
Ezért szeretnék tanulni.
Véleményt sem szoktam nyilvánítani, mert minek? Valakinek úgysem tetszik, hogy esetleg neked más a véleményed, és elkezdődik a leoltogatás ami a végén mindíg komoly sárdobálásba megy át esetenként úgyis, hogy személyesen nem is ismernek.Nem is tudom minek szóltam hozzá a témához....
 
Törökbálinton az elhagyott Kika áruház parkolója ideális lehet, bólyám már van múltkorról. A biztonsági őr se jön ki, mert nem őriznek semmit. Na ne mimózáskodjál már, ez egy csaj oldal és itt rendszerint a hímek nyavajognak? Kapjátok már össze magatokat! :D
 
Nahát!A történelem ismétli önmagát!:DSunny,nincs egy kis dezsávűd?:DVéleményem csak annyi,hogy tényleg nem kell félni az első féktől,meg kell tanulni használni,elvégre azért rakták oda.Babulu,neked meg csak annyit akarok mondani,hogy fel a fejjel,gyakorolj sokat,nagyon helyes,hogy saját lábon hazahoztad és nem estél pánikba.Jobbulást és vigyázz magadra!
Ez mekkora!!!!Ennyi hozzászólás egy nap alatt!!!:D
 
Babulu,neked nem biztos,hogy a sebességgel,vagy a helyes fékhasználattal volt a gondod,mindinkább azzal,hogy a pillanatnyi megingásod a manőver végrehajtása közben nem azt nézted,hogy hová kéne érkezned ,hol kéne menned az íven,hanem már azt nézted hogy mi lesz akkor ha nem sikerül...egyébként kanyarban a legfinomabban a motorfék(nem visszacsapni a gázkart,hanem visszaforgatni érzéssel) és a hátsó fék együttes alkalmazásával,amivel egyidőben a megfelelő testartás és testsúlypont felvételével érhetünk el megfelelő korrigálást,lassító fékezést.Vészfékezéshez kanyarban igenis használhatunk első féket eltolásos kormányzás és ellentétes testsúlypont(amik a döntött motor felegyenesedését segítik elő) alkalmazásával,valamint a hátsó fék közbeiktatásával...
 
Látod tt ezt én is így érzem, hogy tutira beveszem azt a kanyart, ha nem a murvát nézem, hanem a belső ívet, mert nem mentem olyan egetrengető tempót! Ez mégse jutott eszébe eddig senkinek, csak hogy nem tudom használni a fékeket! De biztosan nekik van igazuk, hisz ők tudnak motorozni én pedig nem. Köszönöm a hozzászólásod ;)
 
Babu, örülök, hogy nem történt nagyobb baj!:)

De az újabb Safety-képzés előtt inkább a jogsi kategória-kiegészítést kellene megcsinálnod, én is így csináltam az Akorl-ból nagy A-t, nem egy nagy költség, 20 körül van. Tudom, nem sok különbség van 34 és 38 lóerő között, de utána sokkal nyugodtabban mehetsz Safety-képzésre és forgalomba, sőt ha bármi probléma van, nem lesz olyan (sok) gond a kötelezővel. Azt hiszem, ez a természetes....:cool:

És mihamarabb ülj vissza a nyeregbe, amint lehet!:)
 
Babulu;bt19813 írta:
Látod tt ezt én is így érzem, hogy tutira beveszem azt a kanyart, ha nem a murvát nézem, hanem a belső ívet, mert nem mentem olyan egetrengető tempót! Ez mégse jutott eszébe eddig senkinek, csak hogy nem tudom használni a fékeket! De biztosan nekik van igazuk, hisz ők tudnak motorozni én pedig nem. Köszönöm a hozzászólásod ;)

Szerintem akkor most írjunk még 150-et a nézésről. :D
Ha nem nézed a murvát honnan látod a széleit, hogyan kerülöd ki? Ha nézed a szemből jövőket attól még nem feltétlenül ütközöl velük frontáisan. Egy "steril" zárt pályán lehet, hogy elég csak az ideális ívet nézni és azon végigsuhanni, de az utcán pontosan látni kell az akadályokat. Kátyúk, murva, faág, stb. Én például pont az ilyen akadályokat nézem, hogy ki tudjam kerülni. Az út nem fog elmenni alólam de egy gödör vagy kavicsfelverődés simán megjelenhet bármikor amit ki kell kerülni. Szerintem a nézés sem ennyire fekete és fehér. :)
Csak, hogy kötözködjek egy kicsit. Nehogy má' tt-nek legyen igaza :p
 
zéé77;bt19787 írta:
Mert te is a hátsóra esküszöl,használd ésszel az elsőt és akkor nincs szaltó....:)

bicikliről beszélünk? Ott a hátsóra esküszök. ;) S felhagytam azzal, mert félek rajta. :D
Motorról? Megfelelő (első-hátsó) arányra esküszök. :bang:
 
zéé77;bt19788 írta:
Zack láttál már mz-t?Szerinted miért nem hátulra szereltek tárcsa,előre pedig dobféket?

Nem, nem láttam. Szerencsére amivel kezdtem (GS500) az volt a "legöregebb" konstrukció, amivel el kellett boldogulnom az életbe. Ami csak éppen bonyolultabb egy faéknél (de én imádtam).
 
tt100;bt19812 írta:
Babulu,neked nem biztos,hogy a sebességgel,vagy a helyes fékhasználattal volt a gondod,mindinkább azzal,hogy a pillanatnyi megingásod a manőver végrehajtása közben nem azt nézted,hogy hová kéne érkezned ,hol kéne menned az íven,hanem már azt nézted hogy mi lesz akkor ha nem sikerül...egyébként kanyarban a legfinomabban a motorfék(nem visszacsapni a gázkart,hanem visszaforgatni érzéssel) és a hátsó fék együttes alkalmazásával,amivel egyidőben a megfelelő testartás és testsúlypont felvételével érhetünk el megfelelő korrigálást,lassító fékezést.Vészfékezéshez kanyarban igenis használhatunk első féket eltolásos kormányzás és ellentétes testsúlypont(amik a döntött motor felegyenesedését segítik elő) alkalmazásával,valamint a hátsó fék közbeiktatásával...

Na EZ építő hozzászólás volt. You ROCK! :)
/me őszinte
 
Nem értem minek ez a veszekedés már megint! (dézsávűűűm van) :D
Meg kell hallgatni a tapasztaltabbak véleményét, akik nem basztatásból szólnak hozzá, aztán vagy elfogadod és kipróbálod, valamint használod, vagy fetrenberger lesz :D
Mindenki elkezdte valahol, mindenki hibázott, kinek az életébe került, kinek nem! Ez egy ilyen "móka" Mindenki maga dönti el, hogy milyen ifót, hogyan hasznosít, mitől mennyire ilyed meg, mit menniyre vesz komolyan! De ha valaki közel 400.000km-el a segge alatt meg mer szólalni, az már rossz... - az nem tud semmit, na igen, itthon vagyunk :D
A lényeg, hogy nem lett komolyabb bajotok Babu! Mielőbbi gyógyulást!
A veszekedőknek pedig:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=cd2pwLs7kQM"]YouTube - Korda György - Szeressük egymást gyerekek[/ame]
 
Adri80;bt19814 írta:
Babu, örülök, hogy nem történt nagyobb baj!:)

De az újabb Safety-képzés előtt inkább a jogsi kategória-kiegészítést kellene megcsinálnod, én is így csináltam az Akorl-ból nagy A-t, nem egy nagy költség, 20 körül van. Tudom, nem sok különbség van 34 és 38 lóerő között, de utána sokkal nyugodtabban mehetsz Safety-képzésre és forgalomba, sőt ha bármi probléma van, nem lesz olyan (sok) gond a kötelezővel. Azt hiszem, ez a természetes....:cool:

És mihamarabb ülj vissza a nyeregbe, amint lehet!:)

Ez egy remek ötlet lenne, ha valóban 20 ezer lenne. De tavaly megemelték a forgalmi vizsga díját, nem emlékszem pontosan, 3500-ről tizenpárezerre, még épp mielőtt abból levizsgáztam volna, szóval inkább 30-40 az a kategóriabővítés. Arról nem is beszélve, hogy ez ismét a lehúzás lenne, a vegyél plusz órákat, a nem ér le a lábam, a nem bírom el a vasat stb... Inkább ezt a pénzt eltankolom/safetyire költöm, de egyelőre nincs is meg, szóval ez a veszély nem fenyeget :(
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Babulu
Olvasás
1,675
Hozzászólások
454
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Babulu további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére