Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Zümi felnyalja a Mátra porát

Igen, ismét alkottam! A legszebb az egészbe, hogy most nem tudom arra fogni, hogy nehéz a motor, nem ér le a lábam stb. Most csak és kizárólag a saját agyi rövidzárlatomnak köszönhetem a bajt.

A történet ott kezdődik, hogy megbeszéltük páran, hogy elmegyünk pisztrángot enni, mert tegnap nyitott az erdei halsütő. Aztán a betervezett túra nettó 10 óra és majd 500 km-re kerekedett.

Már éjjel hülyeséget álmodtam és felébredtem korábban, mint kellett volna. Aztán találkoztunk a megbeszélt helyen és időben és elindultunk. Elöl az útvonaltervező, középen én hátulról meg a Drága fedezett. Többek közt a sok rendőr miatt is, hogy engem szedjenek ki a legkisebb eséllyel, mert akkor én kapok a pofámra (nem a jogsimhoz való motorom van).

Beérünk Gyöngyösre, gyors pisi és go tovább. Kis kavarodás után úgy döntöttünk nem hallgatunk a gps-re mennyünk most a 24-esen, majd jövünk vissza a másik úton.

El is indultunk, jöttek is a kanyarok, amit láttam már előre a térképen. Kezdtem élvezni, s az út sem tűnt olyan rossznak, mint ígérték. Elhagytuk Mátraházát és kicsit felkapcsoltunk a tempón, de azért bőven az ésszerűség határain belül (értsd nem nagyon mentünk 60-nál többet, mert itt már volt bőven kanyar)

Aztán jött egy balos kanyar és éreztem, hogy nem úgy lassulok ahogy kéne, nem elég a hátsó fék és vészesen közeledik az a szalagkorlát. Első féket nem akartam húzni, hogy ne menjen el az eleje. Már ki is néztem a kavicsos részt, ahol majd szépen befordulok, lassan. Vagy nem. Szépen jött a kavics aztán már feküdtem is. Egy sor káromkodás következett, majd imádkozás, hogy most már álljunk meg, mert nagyon jön az a korlát.

Közben a Zümi is haladt a kanyarba immáron az oldalán, kicsit gyorsabban mint én és meg is pördült, mire megállt. Szaladok, hogy leállítsam, de mire odaérek már hallom, hogy fullad a túlfolyt karbi miatt. A Drágám olyan gyorsan került ki és állt meg előttem, hogy el se lehet mondani. Gyorsba felkapta a motort, én meg nyomtam a kereket, mert persze az a levegőbe és csak csúszott volna (aki egyedül felállítja annak kezet csókolok)

Eddigre az elöl menő is visszaért és aggódva kérdi egybe vagyok-e. Mondom persze, csak a motor a motor. Félretoltuk, majd miközbe majdnem 3-an is letaroltak minket konstatáltuk, hogy nem vagyunk jó helyen. Közbe még megállt egy másik kolléga, hogy segítsen-e de mondtuk, hogy megoldjuk. A Drága motorját levitte a kolléga ő meg legurult a Zümivel egy közeli bekötőút szerűhöz.

Felmértük a károkat, de a legnagyobb gondot a váltó elhajlása és beakadása okozta. Szépen nekiálltunk visszahajlígatni. Nagy nehezen sikerült és valahogy az üreset is megtaláltuk. Közbe nézem, hogy a gomba megfogott mindent azon túl, hogy megpördítette a motort. Kapott még az új kormányvég és felhajlott a kuplung. A bal hátsó index letört, csak a kábel tartotta. És a pornak hála annyira mocskos lett a motor, hogy átment szürkébe minden része.

Aztán nekivetkőztem mert tudtam, hogy ez nem 5 perc lesz, HA be is indul. Éreztem a karom, s ekkor láttam az eredményét. A fél alkaromat eltakaró vérömleny. Kicsit fáj, de semmi eXtra.

Kb fél óra és 5 indítás után kicsit köhögve, kicsit kedvetlenül, de beindult. Tartottam neki pár percig a gázt, de csak csak megállt a lábán. Mivel elég rossz kis ösvénynél álltunk megkértük a magas kollégát, hogy menjen egy tesztkört, tesztelje a váltót.

Már kezdtünk aggódni, amikor visszaért és közölte, hogy ennek a vasnak csak az a baja, hogy hangos :D De a váltó szerinte jó, a kuplung használható. Kis megnyugvás. Beöltözés és én is tesztkört megyek. Remegő gyomorral, kézzel, lábbal de kijutok az útra. Ahogy meglátok egy földutat lekanyarodok. Már későn veszem észre, hogy nem nyomvályú, hanem árok méretű gödrök vannak. Hatalmas küzdelmek árán és megint majdnem eldőlve, de vissza tudtam jutni az útra s a pihenő helyre.

Aztán beöltözés és go haza. A kedves és segítőkész útvonaltervezőnktől elnézést kértünk és arra ösztönöztük, hogy menjen csak tovább mi ketten megyünk haza.

Életem leghosszabb kb. 15 km-re volt vissza Gyöngyösig. Itt a tesconál megáll, bemegy vesz szigszalagot, hogy az indexet felapplikáljuk (azóta is úgy és lehet úgy is marad, mert a műanyag tőrt le tőből) Itt még kicsi kuplungszerelés és irány Budapest.

Végre hazatértünk, el sem hittem. Pici pihi, kaja, kávé és irány szerelni a Zümit. Első körbe lánctakarítás, mert ahogy felnyalta a port ne tudjátok meg mi volt rajta. Aztán le is mostuk és újra szép színes lett :) Utána levettük az elhajlott kuplungkart. Melegítés, izgulás, hogy ne törjön el, ne fogyjon ki a gáz és óvatos kalapálgatások mellett siker :D Következett a sztender, mert eddig is alig értem el, de valahogy azt is betolta még beljebb, szóval csak úgy tudtam leszállni a vasról, ha a Drága kihajtotta nekem, ami nem állapot. Ez is pipa. Közbe még ki is szedtünk egy tonna olajsarat, amit a lánc sajna oda tol és végre magától felhajlik a rugó által, bár nem tudom meddig marad ilyen. Ezután pöccre indult és az üreset magától vette álló helyben (amit nem szokott)

Még egy út várt rám egy Piliscsaba-Bp. Ekkora már be is sötétedett, szóval alig láttam valamit, mert a Zümi lámpáját nem erre tervezték :( De a kuplung jobb lett mint volt, mert végre el is érem, a szetenderhez meg végre odaférek, s a váltó is teszi a dolgát, sőt az üreset is jobban veszi. Ehhez tényleg el kellett esni? :eek:

Summa summárom: abba a kanyarba csak amíg ott voltunk majdnem hárman csúsztak ki szintén, de a nagyobb rutin megmentette őket. A Zümiben ismét zörög valami, amit erősen a váltóból hallok. Ennek többszörösen sem örülök, mert végre jó volt a kis Darázs :(( A szélesebb kormány és a bukógomba megmentette a tankot és a farokidomot, egy karcolás nélkül. A rendszámtartó eltört és a rendszám is kicsit meghajlott, pedig alig estem 40-50-nél. Az index csere lehet, hogy aktuálissá vált :) A tükör is kapott, de megint inkább kilazult, minthogy elhajoljon :D
A vérömleny az alkaromon hatalmas és lila és nagyon fáj. Találtam még eg lila csíkot a csípőmnél, valahogy becsípődhetett a bőr és a térdem is fáj picit, de a csizma, a kesztyű és a sisak ismét ellátta, amit kellett. A csizma koptatója megmaródott, a tyűnek már nincs fehér színe és a sisakon ismét kerekedett 3 marás :) De semmim se szakadt ki, csak mindenem csupa por :(

Hazafelé Gyöngyösig gyök kettővel is fostam és majdnem elestem vagy 3-szor, állítólag semmit sem dőltem, ez lehetett a gond, hogy ismét közeledett pár kanyar. Ahogy a Drága mögött ültem este visszafelé hozzájuk több kanyarba be kellett csuknom a szemem és úgy kapaszkodtam, hogy most nem tudom az izomláz miatt megmozdítani a karom. Életembe nem féltem még így motoron :( Azt hiszem, most megint fel kell építeni azt amin egy éve dolgozok, sőt talán még lejjebb süllyedt az önbizalmam. De hogy idén nem megyek a Mátrába az tuti.
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Babulu;bt19727 írta:
Igen én is lelassítom a vasat a kanyar előtt 100/99-szer! Itt nem tettem és beszűkült a kanyar. Be akartam linkelni egy videót, ahol megvan a kanyarom, de nem engedi a fórum és még nem kaptam rá választ mitől 18000 karakter az az egy sor... Ha kapok választ linkelem a vidit :)

Próbald meg feltenni facera. Kielemezzük és majd ott is mindenki megmondja a tutit. :D
 
"Ez jó, ha látod a kanyar végét. De mit csinálsz, akarom mondani, hogy választod meg a sebességet ha nem látod a kanyar végét? Vagy miközbe egy 140%-os visszafordító van, amit úgy hittél, hogy csak sima egyszerű éles kanyar, húzod a gázt?"

A besz@ráson túl?;) Még nem jártam így, de a flancos széftin azt mondták, hogy kanyarban ugye dőlünk a motorral. Ott már ne nagyon babráljunk a gáz elvétellel stb, mert a motorfék is ránt, tehát ÉRZÉSSEL a hátsó fék, ha még mindig kevés az így elért dőlés, akár térd szorít és felső test is bedől, hogy ne sodródj ki. Ha túl szűk a "visszafordító", akkor nekem inkább a kidől és motort eltol befelé verzió jött be, de hát az csak a bólyák közötti bohóckodás volt.
 
KT1;bt19675 írta:
Picit azért meg vagyok ám ijedve... aki ennyire tud motorozni miért nem gyakorol elzárt helyen ? Ez nem játék !!! Ha csak magamra gondolok a közúton bármikor kiütheti alólam a motort...

Ne haragudj KT, de ez egy baromság, Te is tudod. Egyrészt nem a kezdő, gyakorlatlan motorosok szokták kiütni a menők alól a motort, másrészt elég érdekes lenne, ha teszem azt az első 10.000 km-t zárt pályán kéne levezetni jogsiszerzés után.... Ezek szerint Te még biztosan nem estél el a saját hülyeséged miatt, és biztos vagyok benne, hogy már nagy (zárt pályás?) motoros gyakorlatod volt, amikor az első motorodat megvetted, és kimentél vele az utcára. :cool:
 
grZack;bt19728 írta:
Ez jó, ha látod a kanyar végét. De mit csinálsz, akarom mondani, hogy választod meg a sebességet ha nem látod a kanyar végét? Vagy miközbe egy 140%-os visszafordító van, amit úgy hittél, hogy csak sima egyszerű éles kanyar, húzod a gázt?

Ismeretlen beláthatatlan kanyarokat nem szoktam lábtartóval karcolgatni. Ismeretlen utakon előre engedem a versenyzőket és memorizálok :) A motorféket egyébként akkor sem szoktam kikapcsolni. Vagy azt nem is lehet? Már elvesztettem a fonalat. Mi az a kanyar? :D
 
csakbekukk;bt19733 írta:
Ismeretlen beláthatatlan kanyarokat nem szoktam lábtartóval karcolgatni. Ismeretlen utakon előre engedem a versenyzőket és memorizálok :) A motorféket egyébként akkor sem szoktam kikapcsolni. Vagy azt nem is lehet? Már elvesztettem a fonalat. Mi az a kanyar? :D

AHAHHA :) Egyébként minél több emberrel motorozom, annál inkább rájövök, hogy mindenki másképp csinálja. :D
Nincs EGY jó megoldás, mégis működik valahogy.
 
Brigó;bt19731 írta:
Ha túl szűk a "visszafordító", akkor nekem inkább a kidől és motort eltol befelé verzió jött be, de hát az csak a bólyák közötti bohóckodás volt.

Én is így csinálom egyébként a "lassú" kanyarokba. Motor BE, test ki. Úgy jobban "uralom".
 
Lelépek 3 napra és mit látok? Valaki lefexik, a többi meg vitatkozik agyatlanul...Máneharagudjatok!
Hát vazze Babulu, örülök hogy nem lett nagyobb bajod, jobbulást nektek! De ezt a fékezést és kanyarodást gyakorolnod kéne valami védettebb helyen és többféle módon. A péceli pálya neked erre kevés lenne mert az egy rövid placc. Ne vegyél semmit a szívedre amivel tépik a szájukat, jót akarnak, csak hülyén csinálják.

Mert amit itt a nagyon okos harcipockok előadnak, az mind szép és jó egy bizonyos szituációban, de NEM MINDIG! A 20-80 elméletű fékhatás kanyarban, ledöntött motor esetén kuka, egyenesben istenkirály. Nem egyformán fékezünk vizes úton és nem egyformán egyenesben szárazon, nem ugyanúgy vészfékezésnél, nem úgy kanyarban, és nem ugyanúgy pályán, nem ugyanúgy murván és földúton, másként motortípustól és annak súlypontjától függően, szóval csak ezt az egy de halálosan fontos dolgot felejtik el a szakértők megemlíteni... Meg még azt is, hogy fékerő futott km és aktuális tapadás függő, valamint a négykerekűek fékerő hatásait itt hiába feszegetjük, az egy másik szakma, ott négy kerék tapad és nehezebben borul... A kormányzott kereket ha a motoron megfékezed kanyarban, az arra fog menni amerre a centrifugális erő viszi, amerre a motor tolja. A fizikát nem lehet megbaszni, az a buzi dolgozik. Nekem az vált be, hogy igyekszem a kanyar előtt fékezni (pláne ha nem látom be és nem tudom mi lesz, tekeredik-e tovább), és a kanyarból kifelé menet húzom neki a gázt. A kanyarban fékezett motor nálam mindig az ideális ívről történő letérést jelentette (a visszaváltás is), idáig szerencsém volt, ezért igyekeztem leszokni róla mielőbb.

A másik pedig a rutin, hogy megismered a saját korlátaidat, a motorod korlátait, az időjárás adta korlátokat (nedves út, szél, vízátfolyás, frissen felhordott sár és murva...stb), felismerem a helyismeretem hiányát, stb... Szóval nálam a 20-80 úgy néz ki, hogy 20%-ot hagyok mindig mindenből pluszban (fékútra az ideálison kívül, a vadulásra, a döntésre még pluszban, az ideális ívre), mert a 80%-ban kényelmesen és biztonságban érzem magam, a 20 meg tartalék vész esetére.
No ezért nem voltam én a Mátrában még sose, és ha menni fogok, csigatúrának fogom meghirdetni ha falkában megyek... Jah, és azt se bánom, amikor valaki beszól, hogy a hegyen nem ütöttünk el bogarat sem, a városban bezzeg úgy lemaradt mint a borravaló, mindenki máshol és másban jó, így van ez rendjén... :) Szóval én nyugodt lélekkel lemaradok ha nem érzem már biztonságban magam, majd megvárnak a célpontnál, jobb társaság esetén egy esetleges köztespontnál.

No röviden és tömören az én szerény véleményem az, hogy fékezni különböző körülmények között lehet/kell megtanulni és különbözőféleképpen kombinálva az elsővel és a hátsóval, és sose érezhetjük magunkat halálosan biztosnak a tudásunkban mert a körülmények mindig változnak...

Babu, én csak annyit mondok, hogy örülök, hogy te vitted haza a motort lábon. Légy óvatosabb, ha gondolod szívesen elmegyek veled egyszer-kétszer a Pilisbe szép nyugodtan, a te tempódban. A gyakorlás az ami segít a túlélésben.
 
Na, majd a különböző kanyarvételi technikákat jól begyakoroljuk május 7.-én. És nyugi birge, én megyek elől, tehát marha lassú lesz a tempó. (Ezt figyelmeztetésnek is szánom a száguldó kanyarvadászoknak, akiknek ez uncsi, hogy ne velünk tartsanak aznap:D)
 
Brigó;bt19746 írta:
Na, majd a különböző kanyarvételi technikákat jól begyakoroljuk május 7.-én. És nyugi birge, én megyek elől, tehát marha lassú lesz a tempó. (Ezt figyelmeztetésnek is szánom a száguldó kanyarvadászoknak, akiknek ez uncsi, hogy ne velünk tartsanak aznap:D)

Nagyon remélem, hogy addigra át tudom nézetni Szacsával és kiderül, hogy nem lesz baj... Szoríccsatok :) És köszönöm a felajánlásokat, ígérem élni fogok vele :cool:
 
Én még annak örülnék ha Szacsa, Nyitu is nyilatkoznának (az öregek, akik már sokmindent túléltek és pályát meg hegyet is láttak közelről többször is - nem csak egyféle úton jártak), hogy nekik mi a tapasztalatuk ezzel a mikorhogyanfékezzek témában. :D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Babulu
Olvasás
1,672
Hozzászólások
454
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Babulu további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére