Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Zümi felnyalja a Mátra porát

Igen, ismét alkottam! A legszebb az egészbe, hogy most nem tudom arra fogni, hogy nehéz a motor, nem ér le a lábam stb. Most csak és kizárólag a saját agyi rövidzárlatomnak köszönhetem a bajt.

A történet ott kezdődik, hogy megbeszéltük páran, hogy elmegyünk pisztrángot enni, mert tegnap nyitott az erdei halsütő. Aztán a betervezett túra nettó 10 óra és majd 500 km-re kerekedett.

Már éjjel hülyeséget álmodtam és felébredtem korábban, mint kellett volna. Aztán találkoztunk a megbeszélt helyen és időben és elindultunk. Elöl az útvonaltervező, középen én hátulról meg a Drága fedezett. Többek közt a sok rendőr miatt is, hogy engem szedjenek ki a legkisebb eséllyel, mert akkor én kapok a pofámra (nem a jogsimhoz való motorom van).

Beérünk Gyöngyösre, gyors pisi és go tovább. Kis kavarodás után úgy döntöttünk nem hallgatunk a gps-re mennyünk most a 24-esen, majd jövünk vissza a másik úton.

El is indultunk, jöttek is a kanyarok, amit láttam már előre a térképen. Kezdtem élvezni, s az út sem tűnt olyan rossznak, mint ígérték. Elhagytuk Mátraházát és kicsit felkapcsoltunk a tempón, de azért bőven az ésszerűség határain belül (értsd nem nagyon mentünk 60-nál többet, mert itt már volt bőven kanyar)

Aztán jött egy balos kanyar és éreztem, hogy nem úgy lassulok ahogy kéne, nem elég a hátsó fék és vészesen közeledik az a szalagkorlát. Első féket nem akartam húzni, hogy ne menjen el az eleje. Már ki is néztem a kavicsos részt, ahol majd szépen befordulok, lassan. Vagy nem. Szépen jött a kavics aztán már feküdtem is. Egy sor káromkodás következett, majd imádkozás, hogy most már álljunk meg, mert nagyon jön az a korlát.

Közben a Zümi is haladt a kanyarba immáron az oldalán, kicsit gyorsabban mint én és meg is pördült, mire megállt. Szaladok, hogy leállítsam, de mire odaérek már hallom, hogy fullad a túlfolyt karbi miatt. A Drágám olyan gyorsan került ki és állt meg előttem, hogy el se lehet mondani. Gyorsba felkapta a motort, én meg nyomtam a kereket, mert persze az a levegőbe és csak csúszott volna (aki egyedül felállítja annak kezet csókolok)

Eddigre az elöl menő is visszaért és aggódva kérdi egybe vagyok-e. Mondom persze, csak a motor a motor. Félretoltuk, majd miközbe majdnem 3-an is letaroltak minket konstatáltuk, hogy nem vagyunk jó helyen. Közbe még megállt egy másik kolléga, hogy segítsen-e de mondtuk, hogy megoldjuk. A Drága motorját levitte a kolléga ő meg legurult a Zümivel egy közeli bekötőút szerűhöz.

Felmértük a károkat, de a legnagyobb gondot a váltó elhajlása és beakadása okozta. Szépen nekiálltunk visszahajlígatni. Nagy nehezen sikerült és valahogy az üreset is megtaláltuk. Közbe nézem, hogy a gomba megfogott mindent azon túl, hogy megpördítette a motort. Kapott még az új kormányvég és felhajlott a kuplung. A bal hátsó index letört, csak a kábel tartotta. És a pornak hála annyira mocskos lett a motor, hogy átment szürkébe minden része.

Aztán nekivetkőztem mert tudtam, hogy ez nem 5 perc lesz, HA be is indul. Éreztem a karom, s ekkor láttam az eredményét. A fél alkaromat eltakaró vérömleny. Kicsit fáj, de semmi eXtra.

Kb fél óra és 5 indítás után kicsit köhögve, kicsit kedvetlenül, de beindult. Tartottam neki pár percig a gázt, de csak csak megállt a lábán. Mivel elég rossz kis ösvénynél álltunk megkértük a magas kollégát, hogy menjen egy tesztkört, tesztelje a váltót.

Már kezdtünk aggódni, amikor visszaért és közölte, hogy ennek a vasnak csak az a baja, hogy hangos :D De a váltó szerinte jó, a kuplung használható. Kis megnyugvás. Beöltözés és én is tesztkört megyek. Remegő gyomorral, kézzel, lábbal de kijutok az útra. Ahogy meglátok egy földutat lekanyarodok. Már későn veszem észre, hogy nem nyomvályú, hanem árok méretű gödrök vannak. Hatalmas küzdelmek árán és megint majdnem eldőlve, de vissza tudtam jutni az útra s a pihenő helyre.

Aztán beöltözés és go haza. A kedves és segítőkész útvonaltervezőnktől elnézést kértünk és arra ösztönöztük, hogy menjen csak tovább mi ketten megyünk haza.

Életem leghosszabb kb. 15 km-re volt vissza Gyöngyösig. Itt a tesconál megáll, bemegy vesz szigszalagot, hogy az indexet felapplikáljuk (azóta is úgy és lehet úgy is marad, mert a műanyag tőrt le tőből) Itt még kicsi kuplungszerelés és irány Budapest.

Végre hazatértünk, el sem hittem. Pici pihi, kaja, kávé és irány szerelni a Zümit. Első körbe lánctakarítás, mert ahogy felnyalta a port ne tudjátok meg mi volt rajta. Aztán le is mostuk és újra szép színes lett :) Utána levettük az elhajlott kuplungkart. Melegítés, izgulás, hogy ne törjön el, ne fogyjon ki a gáz és óvatos kalapálgatások mellett siker :D Következett a sztender, mert eddig is alig értem el, de valahogy azt is betolta még beljebb, szóval csak úgy tudtam leszállni a vasról, ha a Drága kihajtotta nekem, ami nem állapot. Ez is pipa. Közbe még ki is szedtünk egy tonna olajsarat, amit a lánc sajna oda tol és végre magától felhajlik a rugó által, bár nem tudom meddig marad ilyen. Ezután pöccre indult és az üreset magától vette álló helyben (amit nem szokott)

Még egy út várt rám egy Piliscsaba-Bp. Ekkora már be is sötétedett, szóval alig láttam valamit, mert a Zümi lámpáját nem erre tervezték :( De a kuplung jobb lett mint volt, mert végre el is érem, a szetenderhez meg végre odaférek, s a váltó is teszi a dolgát, sőt az üreset is jobban veszi. Ehhez tényleg el kellett esni? :eek:

Summa summárom: abba a kanyarba csak amíg ott voltunk majdnem hárman csúsztak ki szintén, de a nagyobb rutin megmentette őket. A Zümiben ismét zörög valami, amit erősen a váltóból hallok. Ennek többszörösen sem örülök, mert végre jó volt a kis Darázs :(( A szélesebb kormány és a bukógomba megmentette a tankot és a farokidomot, egy karcolás nélkül. A rendszámtartó eltört és a rendszám is kicsit meghajlott, pedig alig estem 40-50-nél. Az index csere lehet, hogy aktuálissá vált :) A tükör is kapott, de megint inkább kilazult, minthogy elhajoljon :D
A vérömleny az alkaromon hatalmas és lila és nagyon fáj. Találtam még eg lila csíkot a csípőmnél, valahogy becsípődhetett a bőr és a térdem is fáj picit, de a csizma, a kesztyű és a sisak ismét ellátta, amit kellett. A csizma koptatója megmaródott, a tyűnek már nincs fehér színe és a sisakon ismét kerekedett 3 marás :) De semmim se szakadt ki, csak mindenem csupa por :(

Hazafelé Gyöngyösig gyök kettővel is fostam és majdnem elestem vagy 3-szor, állítólag semmit sem dőltem, ez lehetett a gond, hogy ismét közeledett pár kanyar. Ahogy a Drága mögött ültem este visszafelé hozzájuk több kanyarba be kellett csuknom a szemem és úgy kapaszkodtam, hogy most nem tudom az izomláz miatt megmozdítani a karom. Életembe nem féltem még így motoron :( Azt hiszem, most megint fel kell építeni azt amin egy éve dolgozok, sőt talán még lejjebb süllyedt az önbizalmam. De hogy idén nem megyek a Mátrába az tuti.
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

KT1;bt19702 írta:
Asszem említették már a vezetéstechnikai oktatásokat ! Olcsóbb, mint rommá törni a motorod és önmagad ! de többen meglepődtek ősszel a péceli csamos "oktatáson" pedig azon csak mi voltunk, profi oktatók nem !

Igen és részt is vettem tavaly a Safetys flancos képzésen, ahol ugyebár hülye módon meg akarják tanítani a hátsó fék használatát. Hozzátenném lehet, hogy már pár dologtól azért megóvtak az ott tanultak. A motor a rommá töréstől elég messze van. De idén is el szeretnék menni egy ilyenre, csak egyelőre még nincs meg a keret és az önbizalmam sem az igazi. Addig pedig marad a közút remélve, hogy senki életét sem veszélyeztetem a felelőtlen viselkedésemmel.
 
Hajos;bt19705 írta:
Fogalmad sincs a dolgokro az egy dolog es meg valalhol mulattato is.De az hogy ekkora arcod van hozza az mar nem.l

Kicsi test, nagy arc, pici ego, nagy f*r*k.
Örülök, hogy mulattatlak, lehet karriert kell váltanom? ISMÉT? WÁÁÁÁÁ
 
V
Babulu;bt19707 írta:
Igen és részt is vettem tavaly a Safetys flancos képzésen, ahol ugyebár hülye módon meg akarják tanítani a hátsó fék használatát. Hozzátenném lehet, hogy már pár dologtól azért megóvtak az ott tanultak. A motor a rommá töréstől elég messze van. De idén is el szeretnék menni egy ilyenre, csak egyelőre még nincs meg a keret és az önbizalmam sem az igazi. Addig pedig marad a közút remélve, hogy senki életét sem veszélyeztetem a felelőtlen viselkedésemmel.

Mondom, hogy ne hisztizz !
Gyakorolj, de ne az egyik legveszélyesebb úton !


beszélj a Minával, hogy szervezzen megint Pécelre bulit ! A Sunny is ott érezte át a lényeget... ;)
 
KT1;bt19709 írta:
Mondom, hogy ne hisztizz !
Gyakorolj, de ne az egyik legveszélyesebb úton !


beszélj a Minával, hogy szervezzen megint Pécelre bulit ! A Sunny is ott érezte át a lényeget... ;)

Egyelőre nem ülök motorra, amíg nem tudom mi a zörgés oka a váltóban. Majd akkor szépen megkérem, hogy menjünk el megint oda. Bár én még mindig inkább a felcsövezett vasakkal esnék, semmint a sajátommal, még ha azzal kéne éreznem a dolgokat akkor is.
 
Babulu;bt19711 írta:
Egyelőre nem ülök motorra, amíg nem tudom mi a zörgés oka a váltóban. Majd akkor szépen megkérem, hogy menjünk el megint oda. Bár én még mindig inkább a felcsövezett vasakkal esnék, semmint a sajátommal, még ha azzal kéne éreznem a dolgokat akkor is.

Jó-jó, de mire elkészül a motorod, neked is késznek kell lenned (agyilag-önérzetileg), hogy felülj a hátára! Menj safety-re, lesz rá keret! Utána viszont NEKED kell betörnöd a SAJÁT paripád.
 
grZack;bt19713 írta:
Jó-jó, de mire elkészül a motorod, neked is késznek kell lenned (agyilag-önérzetileg), hogy felülj a hátára! Menj safety-re, lesz rá keret! Utána viszont NEKED kell betörnöd a SAJÁT paripád.

Jó lenne, ha tényleg csak az lenne, hogy a léptetővilla most jó helyre mozdult és amíg nem kopik be addig zörög. Csak megnyugtatás képpen megnézhetné egy szakértő szem.
 
Mi lenne, ha abbahagynátok a vitatkozást? Klassz lenne... :lecci:
Örülök, hogy nem lett nagyobb bajotok, és annak is örülök, hogy ez az eset nem vette el a kedvedet a motorozástól! Gyógyuljatok meg gyorsan!!! :love:
 
Érdekes, hogy ha a betűket kell nyomkokni mindenki milyen sok jó tanáccsal tud szolgálni. :D
Szerintem nyomatni kell a kilométereket mert betűket olvasgatva meg zárt pályán bóják között bohóckodva nem hinném, hogy bárki belejön az utcai, hegyi motorozásba. Ha az ember esetleg megperecel, fejben levonja a következtetést, átgondolja mi lehetett a hiba és go tovább. Ezt hívják szamárlétrának? Gondolom akik most a "legügyesebbek" azok 20 éve kempingbicikliről motorra átülve, ugyanúgy estek, keltek, de arra már ki emlékszik... :D
 
Én nagyon új vagyok még itt,de amint látom bárki elmondhatja a véleményét.Annak idején nekem semmiféle széftis tréning nem volt,mégis megtanultam valahogy motorozni.Nem volt csak egy kis Rometem,de azzal is rá lehet érezni,hogy mikor miből mennyit.Végigjártam a ranglétrát a motorokkal,most 1100 köbcentinél tartok.Sose voltam semmilyen képzésen,inkább eltankoltam az árát és rutint szereztem.Úgy 200ezer km-nél tartok.Mi a francnak jártok ilyen drága mulatságra,ha még motorozni se tanítanak meg?Ez csak egy újmódi divat,egy presztízsjelkép,"én itt is voltam,erre is volt pénzem!"Ahelyett,hogy a tapasztaltabb öregeket faggatnátok és nem technikák alapján mennétek,hanem ösztönből,rutinból!Tök hülyeség,hogy a hátsóféket erőltetitek!Fentebb már páran leírták(KT1,Zéé,Hajós),hogy miért is.De ne is hallgassatok rám,hiszen én is csak biztos rosszat akarok,meg nagy az arcom,mint a többinek.
U.i:Vigyázz jobban magadra Babulu,MEGINT centiken múlott az életed és ahogy olvaslak,igazán meg se ijedtél a saját hülyeségedtől.
 
Kedves József! Azért járunk ilyen drága mulatságokra, mert - bármilyen fura - szeretnénk megtanulni biztonságosan motorozni. Személy szerint minden tiszteletem a tiétek, akik sok éve nyomjátok a sok kilométert, de -ne vedd zokon- attól, hogy valaki elmeséli a történeteit, attól még nekünk nem lesz rutinunk, és minden kanyar, minden szitu más és más, ott helyben megoldandó. Mennék szívesen rutinból, ahogy tanácsolod, ha nem gyakorlásból jönne össze az a fránya! Kezdő motoros, amint rutinból vezet?:eek: Pláne ösztönből? Babuluval együtt a fővárosban és a 10-es úton van "szerencsénk" közlekedni zsúfolt, szűk, rossz állapotú utakon és türelmetlen, sokszor kifejezetten ellenséges autósok között. (Legalábbis, én nem tudom másnak betudni, ha jobb kézről érkezvén az előttem lévő autósnak megadják az elsőbbséget, nekem pedig nem. Ez szerintem színtiszta szivatás, csak még azt nem döntöttem el, hogy a motorosnak szól vagy a motoros nőnek.)
"Akármilyen hihetetlen, a hátsó fék kiválóan alkalmas arra, hogy kanyarban csökkentsük vele a motor sebességét -méghozzá viszonylag nagy biztonsággal.Kanyarban a hátsó fékkel úgy lehet lassítani,hogy a motor tömegközéppontja nem lendül előre úgy,mintha az első fékkart szorítanánk meg.Pontosabban a tömegközéppont előre mozdul a hátsó fék alkalmazásakor is,viszont közel sem annyira, hogy összeültesse az első villát.Magyarul,finomabb és biztonságosabb.A hátsó fékkel tehát kanyarban remekül le lehet lassítani a motort,ha már bedöntés közben úgy érezzük,hogy kicsit gyorsabban haladunk, mint azt kezelni tudnánk.A lényeg, hogy finoman nyomjuk a pedált.Hátsó fékre tehát szükség van, csak ne legyen belőle túl sok - és ezt a motorgyártók is így készítik elő nekünk."
Az idézet a Harmati Árpád, a superbike világbajnoság résztvevőjének ajánlásával íródott Motorozás mesterfokon c. könyvből való.
 
Azt hiszem el kell olvasnom ezt a könyvet megint, mert amikor olvastam még nem motoroztam, s nem is nagyon értettem mi van... Meg is keresem :)
 
Ha elolvastad, tudom ajánlani itt Solymár határában a bezárt Plus parkolóját, ahol lehet gyakorolni, milyen erővel kell nyomni azt a hátsó féket, hogy ne csússzon meg. Meg a felengedést, ha már megcsúszott. Meg az első fék finom adagolását. Meg a kettőt együtt. Meg.....:D
Szólj, megyek én is veled!;)
 
Azon gondolkoztam itt magamban, -átgondolva, hogy én hogyan kanyarodok- miért kell használni a féket a kanyarban? Szerintem a kanyar előtt kell fékezni, visszakapcsolni párat, hogy legyen motorfék lassításra -ami nem blokkolja a kereket, ha csak be nem sül közben a motor- és a kanyarbol kijövet legyen nyomaték kigyorsítani. A kanyarban a mororfékkel vagy a gázzal lehet korrigálni. Ha mégis fékezni kell akkor finoman az elsőt és a hátsót egyszerre mert 2 gumi mégis jobban fog mint egy, legyen az első vagy akár hátsó. Lehet hogy alapvető hiányosságaim vannak de ez eddig bevált :) Kanyarban fékezni szerintem olyan lehet mint a piroson átmenni: vagy be jön vagy nem. :D
 
Én személy szerint lefékezek a nagyobb kanyarok előtt, de hát én ugye mazsola vagyok:D
Azért nekem gyakorolnom kellet a kuplung finom felengedését, mert rántott rajtam a motorfék néha akkorákat, hogy csak na.
Azt hiszem, itt (is ;)) valami kulcsszó lesz az, hogy ÉRZÉSSEL.
 
Brigó;bt19723 írta:
Ha elolvastad, tudom ajánlani itt Solymár határában a bezárt Plus parkolóját, ahol lehet gyakorolni, milyen erővel kell nyomni azt a hátsó féket, hogy ne csússzon meg. Meg a felengedést, ha már megcsúszott. Meg az első fék finom adagolását. Meg a kettőt együtt. Meg.....:D
Szólj, megyek én is veled!;)

Szia Brigó, megyek én is.
 
Igen én is lelassítom a vasat a kanyar előtt 100/99-szer! Itt nem tettem és beszűkült a kanyar. Be akartam linkelni egy videót, ahol megvan a kanyarom, de nem engedi a fórum és még nem kaptam rá választ mitől 18000 karakter az az egy sor... Ha kapok választ linkelem a vidit :)
 
csakbekukk;bt19724 írta:
Kanyarban fékezni szerintem olyan lehet mint a piroson átmenni: vagy be jön vagy nem. :D

Ez jó, ha látod a kanyar végét. De mit csinálsz, akarom mondani, hogy választod meg a sebességet ha nem látod a kanyar végét? Vagy miközbe egy 140%-os visszafordító van, amit úgy hittél, hogy csak sima egyszerű éles kanyar, húzod a gázt?
 
Babulu;bt19727 írta:
Igen én is lelassítom a vasat a kanyar előtt 100/99-szer! Itt nem tettem és beszűkült a kanyar. Be akartam linkelni egy videót, ahol megvan a kanyarom, de nem engedi a fórum és még nem kaptam rá választ mitől 18000 karakter az az egy sor... Ha kapok választ linkelem a vidit :)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QfSNd9ymAIg"]YouTube - Honda VFR 800 Fi onboard - Mátra - Mátraháza-Parádsasvár[/ame]

3:22-nél
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Babulu
Olvasás
1,675
Hozzászólások
454
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Babulu további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére