Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Zümi felnyalja a Mátra porát

Igen, ismét alkottam! A legszebb az egészbe, hogy most nem tudom arra fogni, hogy nehéz a motor, nem ér le a lábam stb. Most csak és kizárólag a saját agyi rövidzárlatomnak köszönhetem a bajt.

A történet ott kezdődik, hogy megbeszéltük páran, hogy elmegyünk pisztrángot enni, mert tegnap nyitott az erdei halsütő. Aztán a betervezett túra nettó 10 óra és majd 500 km-re kerekedett.

Már éjjel hülyeséget álmodtam és felébredtem korábban, mint kellett volna. Aztán találkoztunk a megbeszélt helyen és időben és elindultunk. Elöl az útvonaltervező, középen én hátulról meg a Drága fedezett. Többek közt a sok rendőr miatt is, hogy engem szedjenek ki a legkisebb eséllyel, mert akkor én kapok a pofámra (nem a jogsimhoz való motorom van).

Beérünk Gyöngyösre, gyors pisi és go tovább. Kis kavarodás után úgy döntöttünk nem hallgatunk a gps-re mennyünk most a 24-esen, majd jövünk vissza a másik úton.

El is indultunk, jöttek is a kanyarok, amit láttam már előre a térképen. Kezdtem élvezni, s az út sem tűnt olyan rossznak, mint ígérték. Elhagytuk Mátraházát és kicsit felkapcsoltunk a tempón, de azért bőven az ésszerűség határain belül (értsd nem nagyon mentünk 60-nál többet, mert itt már volt bőven kanyar)

Aztán jött egy balos kanyar és éreztem, hogy nem úgy lassulok ahogy kéne, nem elég a hátsó fék és vészesen közeledik az a szalagkorlát. Első féket nem akartam húzni, hogy ne menjen el az eleje. Már ki is néztem a kavicsos részt, ahol majd szépen befordulok, lassan. Vagy nem. Szépen jött a kavics aztán már feküdtem is. Egy sor káromkodás következett, majd imádkozás, hogy most már álljunk meg, mert nagyon jön az a korlát.

Közben a Zümi is haladt a kanyarba immáron az oldalán, kicsit gyorsabban mint én és meg is pördült, mire megállt. Szaladok, hogy leállítsam, de mire odaérek már hallom, hogy fullad a túlfolyt karbi miatt. A Drágám olyan gyorsan került ki és állt meg előttem, hogy el se lehet mondani. Gyorsba felkapta a motort, én meg nyomtam a kereket, mert persze az a levegőbe és csak csúszott volna (aki egyedül felállítja annak kezet csókolok)

Eddigre az elöl menő is visszaért és aggódva kérdi egybe vagyok-e. Mondom persze, csak a motor a motor. Félretoltuk, majd miközbe majdnem 3-an is letaroltak minket konstatáltuk, hogy nem vagyunk jó helyen. Közbe még megállt egy másik kolléga, hogy segítsen-e de mondtuk, hogy megoldjuk. A Drága motorját levitte a kolléga ő meg legurult a Zümivel egy közeli bekötőút szerűhöz.

Felmértük a károkat, de a legnagyobb gondot a váltó elhajlása és beakadása okozta. Szépen nekiálltunk visszahajlígatni. Nagy nehezen sikerült és valahogy az üreset is megtaláltuk. Közbe nézem, hogy a gomba megfogott mindent azon túl, hogy megpördítette a motort. Kapott még az új kormányvég és felhajlott a kuplung. A bal hátsó index letört, csak a kábel tartotta. És a pornak hála annyira mocskos lett a motor, hogy átment szürkébe minden része.

Aztán nekivetkőztem mert tudtam, hogy ez nem 5 perc lesz, HA be is indul. Éreztem a karom, s ekkor láttam az eredményét. A fél alkaromat eltakaró vérömleny. Kicsit fáj, de semmi eXtra.

Kb fél óra és 5 indítás után kicsit köhögve, kicsit kedvetlenül, de beindult. Tartottam neki pár percig a gázt, de csak csak megállt a lábán. Mivel elég rossz kis ösvénynél álltunk megkértük a magas kollégát, hogy menjen egy tesztkört, tesztelje a váltót.

Már kezdtünk aggódni, amikor visszaért és közölte, hogy ennek a vasnak csak az a baja, hogy hangos :D De a váltó szerinte jó, a kuplung használható. Kis megnyugvás. Beöltözés és én is tesztkört megyek. Remegő gyomorral, kézzel, lábbal de kijutok az útra. Ahogy meglátok egy földutat lekanyarodok. Már későn veszem észre, hogy nem nyomvályú, hanem árok méretű gödrök vannak. Hatalmas küzdelmek árán és megint majdnem eldőlve, de vissza tudtam jutni az útra s a pihenő helyre.

Aztán beöltözés és go haza. A kedves és segítőkész útvonaltervezőnktől elnézést kértünk és arra ösztönöztük, hogy menjen csak tovább mi ketten megyünk haza.

Életem leghosszabb kb. 15 km-re volt vissza Gyöngyösig. Itt a tesconál megáll, bemegy vesz szigszalagot, hogy az indexet felapplikáljuk (azóta is úgy és lehet úgy is marad, mert a műanyag tőrt le tőből) Itt még kicsi kuplungszerelés és irány Budapest.

Végre hazatértünk, el sem hittem. Pici pihi, kaja, kávé és irány szerelni a Zümit. Első körbe lánctakarítás, mert ahogy felnyalta a port ne tudjátok meg mi volt rajta. Aztán le is mostuk és újra szép színes lett :) Utána levettük az elhajlott kuplungkart. Melegítés, izgulás, hogy ne törjön el, ne fogyjon ki a gáz és óvatos kalapálgatások mellett siker :D Következett a sztender, mert eddig is alig értem el, de valahogy azt is betolta még beljebb, szóval csak úgy tudtam leszállni a vasról, ha a Drága kihajtotta nekem, ami nem állapot. Ez is pipa. Közbe még ki is szedtünk egy tonna olajsarat, amit a lánc sajna oda tol és végre magától felhajlik a rugó által, bár nem tudom meddig marad ilyen. Ezután pöccre indult és az üreset magától vette álló helyben (amit nem szokott)

Még egy út várt rám egy Piliscsaba-Bp. Ekkora már be is sötétedett, szóval alig láttam valamit, mert a Zümi lámpáját nem erre tervezték :( De a kuplung jobb lett mint volt, mert végre el is érem, a szetenderhez meg végre odaférek, s a váltó is teszi a dolgát, sőt az üreset is jobban veszi. Ehhez tényleg el kellett esni? :eek:

Summa summárom: abba a kanyarba csak amíg ott voltunk majdnem hárman csúsztak ki szintén, de a nagyobb rutin megmentette őket. A Zümiben ismét zörög valami, amit erősen a váltóból hallok. Ennek többszörösen sem örülök, mert végre jó volt a kis Darázs :(( A szélesebb kormány és a bukógomba megmentette a tankot és a farokidomot, egy karcolás nélkül. A rendszámtartó eltört és a rendszám is kicsit meghajlott, pedig alig estem 40-50-nél. Az index csere lehet, hogy aktuálissá vált :) A tükör is kapott, de megint inkább kilazult, minthogy elhajoljon :D
A vérömleny az alkaromon hatalmas és lila és nagyon fáj. Találtam még eg lila csíkot a csípőmnél, valahogy becsípődhetett a bőr és a térdem is fáj picit, de a csizma, a kesztyű és a sisak ismét ellátta, amit kellett. A csizma koptatója megmaródott, a tyűnek már nincs fehér színe és a sisakon ismét kerekedett 3 marás :) De semmim se szakadt ki, csak mindenem csupa por :(

Hazafelé Gyöngyösig gyök kettővel is fostam és majdnem elestem vagy 3-szor, állítólag semmit sem dőltem, ez lehetett a gond, hogy ismét közeledett pár kanyar. Ahogy a Drága mögött ültem este visszafelé hozzájuk több kanyarba be kellett csuknom a szemem és úgy kapaszkodtam, hogy most nem tudom az izomláz miatt megmozdítani a karom. Életembe nem féltem még így motoron :( Azt hiszem, most megint fel kell építeni azt amin egy éve dolgozok, sőt talán még lejjebb süllyedt az önbizalmam. De hogy idén nem megyek a Mátrába az tuti.
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

V
grZack;bt19682 írta:
Na végre, hogy tudok írni ide is.
Egyetértek, egyetértek. Bringa? Én soha nem használtam azon az első féket. Ill egyszer próbáltam, szaltó lett a vége.

ugy látszik fiatalabb vagy a kontrás bringák koránál ......

babu az a lényeg hogy nagyobb bajod nem lett amúgy meg a sós dzsuvás csúszós szar még mindéig nem került le az útról talán ha esne egy tisztességes eső
 
Ez hihetetlen, de tényleg. Ennyi sok sületlenség, már megbocsáss. Milyen autón kopik el előbb az első fék? A régi ladán és rönón. Kapásból fejből tudok mondani 3 autómárkát 3 különböző kategóriából (új autókról beszélek), ahol a HÁTSÓ fékbetét előbb elkopik és nem azért mert az a kisebb, hanem azért mert a fékerőt oda adagolják jobban. Tudod hátsófék, motor összeül, súly kerül oda, majd első fékkel lassulsz. Ha nem hiszed beszéljünk meg egy időpontot egy lezárt pályán és meglássuk ki áll meg hamarabb, ok?
 
KT1;bt19681 írta:
Biztos ??? ...de erről én nem írtam !

Mi az a nem megfelelő motor ? (ezt sem említettem!)
De ha szerinted sem megfelelő... akkor cseréld el egy másikra !

Namost azt képzeld el, hogy nemcsak télen és a terepen motorozok ! Bár a Parád és Lepence ringet messziről elkerülöm !

De a sértődés helyett inkább próbálj meg tanulni az esetből... különben csúnya vége(d) lesz...

A nem megfelelő alatt értettem, hogy nem a jogosítványomhoz megfelelő, amit te is kiemeltél. Sértődés nincs csupán csak reagáltam, ahogy te is tetted. Én alig pár ezer km-es rutinnal erre voltam képes, hibáztam. Te biztosan motorral a lábad között születtél és még sosem hibáztál. Remélem, hogy tanultam belőle, ez majd a következőkben fog elválni. Ahogy azt is, hogy sosem futunk össze motorozás közben, nehogy veszélybe sodorjalak, bár te a rutinoddal azt is kivédenéd, szóval nem értem mitől félsz! Babulu az utak réme, mindenki vigyázzon, mert akkorát nem estem, hogy ne merjek visszaülni a vasra !!! :mad:
 
V
grZack;bt19684 írta:
senki se mondta, hogy nem használja/juk, akkor ott épp nem nyúlt bele a kanyar közepén. Fékhatás 80-20, az első javára, kell az első és KELL a hátsó is.

ezt a 80-20 at hol olvastad ?
ha nagyot fékezek elsővel a hátsó kerék felemelkedik, akkor azon hol van a 20% ?
Ha meg van a motor pakolva + utas akkor is csak 20% ?

Fékezésnél a motor súlya az elejére terhelődik, így egyre nagyobb fékerőt lehet (megcsúszás veszélye nélkül) kifejteni az elsőre és egyre kevesebbet a hátsóra...
 
lator;bt19672 írta:
Ledöntött motornál, ha elkezdesz fékezni az első fékkel, a motor felegyenesedik, és sodródik le az ívről.Nem véletlenül próbálják megtanítani a hátsó fék használatát....


http://www.hegylakok.hu/2011/04/cikkek/balesetmegelozes/motorossa-valok-fekezes/

Ez így van, de ha "picit" belenyúlsz, semmi sem fog történni azon kívül, hogy lassulni fogsz. Hirtelen mozdulatokat kerülni kell kanyarban, nagyban hozzájárul a helyes bemeneti sebesség megválasztása hátsó ÉS első fékkel lassulás, majd a kanyarBAN a hátsó fék helyes használata.
 
V
A nem megfelelő alatt értettem, hogy nem a jogosítványomhoz megfelelő, amit te is kiemeltél. Sértődés nincs csupán csak reagáltam, ahogy te is tetted. Én alig pár ezer km-es rutinnal erre voltam képes, hibáztam. Te biztosan motorral a lábad között születtél (Überebb ! a szüleim motorral mentek nászútra ! ) és még sosem hibáztál ( ez itt picit nagyképű ! ilyet sosem mondtam !!! De élek, az elmúlt kb.25 év ellenére !) Remélem, hogy tanultam belőle, ez majd a következőkben fog elválni. Ahogy azt is, hogy sosem futunk össze motorozás közben, nehogy veszélybe sodorjalak, bár te a rutinoddal azt is kivédenéd, (megint nagyképű ! Ha egy neked jobbos kanyarban elszállsz pont a szembejövő elé esel, na ott nem szeretnék lenni!) szóval nem értem mitől félsz! (Mindenkitől aki járművet vezet, mert megölhet!) Babulu az utak réme, mindenki vigyázzon, mert akkorát nem estem, hogy ne merjek visszaülni a vasra !!!
Nem hisztizni kell hanem megtanulni motorozni!
 
grZack;bt19688 írta:
Ez hihetetlen, de tényleg. Ennyi sok sületlenség, már megbocsáss. Milyen autón kopik el előbb az első fék? A régi ladán és rönón. Kapásból fejből tudok mondani 3 autómárkát 3 különböző kategóriából (új autókról beszélek), ahol a HÁTSÓ fékbetét előbb elkopik és nem azért mert az a kisebb, hanem azért mert a fékerőt oda adagolják jobban. Tudod hátsófék, motor összeül, súly kerül oda, majd első fékkel lassulsz. Ha nem hiszed beszéljünk meg egy időpontot egy lezárt pályán és meglássuk ki áll meg hamarabb, ok?

Barmikor es barhol de ugye nem haragszol meg ha a szakmai tudasod erösen ketsegbe vonom.Ezt az elsö hatsö fek kerdest ezd at megegyszer a tankönyveidbe.:)
 
Ó igen és még két észrevétel, aztán eltakarodok innen.

- A pályákon motorozó csajok helyett kérdezzétek inkább Max Biaggit a hátsó fék használatáról, ő olyannyira tolja, hogy a bal kormánycsutkán ki van vezetve a hüvelyujjára a hátsó fék ("azzal jobban érzi"). Vagy Kenny Roberts-et, aki sajátságos stílusával (supermoto style) agyonverte az akkori kor legjobbjait.
- Az itteni hozzászólások alapján KITŰNŐ ez a társaság, öröm ide tartozni, összetartó brigád. Sok-sok építő jellegű kritika a magabiztos uraktól biztos segíteni fog egy kezdőnek túljutni a kritikus időszakon.
 
Hajos;bt19693 írta:
Barmikor es barhol de ugye nem haragszol meg ha a szakmai tudasod erösen ketsegbe vonom.Ezt az elsö hatsö fek kerdest ezd at megegyszer a tankönyveidbe.:)

vonjad csak! :) Miért haragudnék? Nem is ismerlek. De én megtudok állni hátsó fékkel is. Te nem.
 
KT1;bt19692 írta:
A nem megfelelő alatt értettem, hogy nem a jogosítványomhoz megfelelő, amit te is kiemeltél. Sértődés nincs csupán csak reagáltam, ahogy te is tetted. Én alig pár ezer km-es rutinnal erre voltam képes, hibáztam. Te biztosan motorral a lábad között születtél (Überebb ! a szüleim motorral mentek nászútra ! ) és még sosem hibáztál ( ez itt picit nagyképű ! ilyet sosem mondtam !!! De élek, az elmúlt kb.25 év ellenére !) Remélem, hogy tanultam belőle, ez majd a következőkben fog elválni. Ahogy azt is, hogy sosem futunk össze motorozás közben, nehogy veszélybe sodorjalak, bár te a rutinoddal azt is kivédenéd, (megint nagyképű ! Ha egy neked jobbos kanyarban elszállsz pont a szembejövő elé esel, na ott nem szeretnék lenni!) szóval nem értem mitől félsz! (Mindenkitől aki járművet vezet, mert megölhet!) Babulu az utak réme, mindenki vigyázzon, mert akkorát nem estem, hogy ne merjek visszaülni a vasra !!!
Nem hisztizni kell hanem megtanulni motorozni!

Ez egy remek ötlet! :hura: És megmondod, hogy hol, mikor és mivel? Ha már közútra nem mehetek, nehogy kioltsak pár életet, a motorom pedig nem megfelelő a jogsimhoz... És ha a technika, amit alkalmazni kell nem elsajátítható a parkolóban...
 
KT1;bt19690 írta:
ezt a 80-20 at hol olvastad ?
ha nagyot fékezek elsővel a hátsó kerék felemelkedik, akkor azon hol van a 20% ?
Ha meg van a motor pakolva + utas akkor is csak 20% ?

Fékezésnél a motor súlya az elejére terhelődik, így egyre nagyobb fékerőt lehet (megcsúszás veszélye nélkül) kifejteni az elsőre és egyre kevesebbet a hátsóra...

Ha a hátsóval kezded a fékezést - ott van az a 20 - UTÁNA húzzad az elsőt, ott lesz a 80. Ha elsővel kezded, nyilván 100% lesz elöl, 0% hátul. Egyszer próbáld ki, KÉRLEK, csak egyszer.
Nem bikából kell rálépni a hátsóra, érzéssel, mintha ... szóval érted. ;)

s ha hekciáskodni akarsz, lehet csak 18,54432 a hátsó és 81,45568 az első javára :Dutassal/csomagokkal is.


by the way, olvastátok/próbáltátok a kombinált fékes motorokat? Honda, BMW, Yamaha is gyárt már ilyeneket. Szarok lennének? Nem hinném! Elvesz a motorozás élményéből? Kétlem! Nagyobb biztonságot ad mindenféle útviszonyok között és más-más tudásszintű motorosnak? Minden bizonnyal!
 
grZack;bt19695 írta:
vonjad csak! :) Miért haragudnék? Nem is ismerlek. De én megtudok állni hátsó fékkel is. Te nem.

Remelem hogy megt tudsz allni.Amit en tudok azert arra eleg volt hogy 48 ev motorozas utan meg mindig egybe vagyok es mindennap motorozom.Ennyit erröl nem is vitazom tovabb.
Annak viszont örülök hogy vannak ittmotorosok akik tudjak hogy kel motorozni es talan nem felesleges ha idönkent szigorubb hangot ütnek meg.
 
V
grZack;bt19697 írta:
Ha a hátsóval kezded a fékezést - ott van az a 20 - UTÁNA húzzad az elsőt, ott lesz a 80. Ha elsővel kezded, nyilván 100% lesz elöl, 0% hátul. Egyszer próbáld ki, KÉRLEK, csak egyszer.
Nem bikából kell rálépni a hátsóra, érzéssel, mintha ... szóval érted.

Azt kell mondjam ostobaság amit írtál !

Jelölj ki 1 szakaszt valahol (áruház parkoló) és próbálgasd hogy sikerül a legrövidebb úton megállnod !

Fékezni az elsővel kell, hogy a teleszkópok össze tudjanak ülni, a motor súlya rárterheljen az elejére ! Ha ilyenkor még a hátsó kerék a földön van akkor próbáld meg...
de kanyarban ki fog farolni a motor, ahogy megcsúszik a kerék el fogsz esni !
 
Hajos;bt19699 írta:
Remelem hogy megt tudsz allni.Amit en tudok azert arra eleg volt hogy 48 ev motorozas utan meg mindig egybe vagyok es mindennap motorozom.Ennyit erröl nem is vitazom tovabb.
Annak viszont örülök hogy vannak ittmotorosok akik tudjak hogy kel motorozni es talan nem felesleges ha idönkent szigorubb hangot ütnek meg.

Igen, erre szükség van! Minden tiszteletem a tiéd, hogy 48 éve motorozol! Őszintén mondom, remélem én is fogok tudni annyit.
Ha nem hiszel a hátsó fék hatalmában, gondolom már leszerelted a motorról. Spórolni is lehet vele, pénzt is, tömeget is. Kevesebb fékolaj kell bele. -1 pedál.
Esetleg megvenném azt a szettet.
 
V
Babulu;bt19696 írta:
Ez egy remek ötlet! :hura: És megmondod, hogy hol, mikor és mivel? Ha már közútra nem mehetek, nehogy kioltsak pár életet, a motorom pedig nem megfelelő a jogsimhoz... És ha a technika, amit alkalmazni kell nem elsajátítható a parkolóban...


Asszem említették már a vezetéstechnikai oktatásokat ! Olcsóbb, mint rommá törni a motorod és önmagad ! de többen meglepődtek ősszel a péceli csamos "oktatáson" pedig azon csak mi voltunk, profi oktatók nem !
 
KT1;bt19700 írta:
Azt kell mondjam ostobaság amit írtál !

Jelölj ki 1 szakaszt valahol (áruház parkoló) és próbálgasd hogy sikerül a legrövidebb úton megállnod !

Fékezni az elsővel kell, hogy a teleszkópok össze tudjanak ülni, a motor súlya rárterheljen az elejére ! Ha ilyenkor még a hátsó kerék a földön van akkor próbáld meg...
de kanyarban ki fog farolni a motor, ahogy megcsúszik a kerék el fogsz esni !

Kipróbáltam én is, láttam ahogy mások is kipróbálták. Végignéztem, ott voltam, LÁTTAM, éreztem, felfogtam, kipróbáltam! Előbb megállok elsővel ÉS hátsóval, mint csak az elsővel.
Ha nem hiszed és egy ici-pici manó se suttogja neked, hogy akár csak egy icúrka-picúrka igazam lehet járj utána. Ellenkező esetbe sajnálom és remélem sose fog hiányozni az a 2-3 méter.
 
grZack;bt19701 írta:
Igen, erre szükség van! Minden tiszteletem a tiéd, hogy 48 éve motorozol! Őszintén mondom, remélem én is fogok tudni annyit.
Ha nem hiszel a hátsó fék hatalmában, gondolom már leszerelted a motorról. Spórolni is lehet vele, pénzt is, tömeget is. Kevesebb fékolaj kell bele. -1 pedál.
Esetleg megvenném azt a szettet.

Fogalmad sincs a dolgokro az egy dolog es meg valalhol mulattato is.De az hogy ekkora arcod van hozza az mar nem.l
 
Babulu & lator, hagyd, never ending process. Ők mondják a magukét és mi is a magunkét.
Abban azért egyetértünk, hogy széles utat, békét, csajokat/pasikat kívánok/unk. :bang:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Babulu
Olvasás
1,675
Hozzászólások
454
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Babulu további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére