Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Segíts kérlek! Valamit tenni kéne az új szabályokkal!

Sziasztok!
Kérlek olvassátok el, és ha tudtok segítsetek és tanuljatok az esetemből !!!!

Egy aprócska történetet szeretnék megosztani veletek a 2010.01.01-én életbe lépett KRESZ változással kapcsolatban, konkrétan a kocsisorok közötti előresorolásról és az ebből adódó kálváriámról.

A történet 2010. júniusában kezdődött, mikor egy rendőrlámpánál álló kocsisor között soroltam előre. A terelővonal mellett a külső sávban gurultam, 15km/h sebességgel, mikor a lámpánál, a jobb oldali sorban álló 2. autó (Toyota Hilux) vezetője rámcsapta az autó ajtaját. Úgy vágta ki az ajtót (mint szalmonellás parasztbácsi a klozet ajtót), hogy a széle, beleállt a tankom oldalába, és ennek hatására a balról álló autó jobb első ajtajának estem. A motorom bal oldala, jobb oldala, kormány, fékkar, váltókar, bukógomba, tükrök, és a határoló sérült, összesen 632.000 Ft károm keletkezett. Az autó sofőrje, nem ismerte el a vétkességét, ezért én a későbbiekben, feljelentést tettem a rendőrségen. Elmondták, hogy ez egy precedens ügy lesz, mert fogalmuk sincs mi ilyenkor a teendő. Akkor ért a meglepetés, mikor a nyár végén jött a papír, és engem marasztaltak el záróvonal átlépés miatt. Egyből ügyvédhez fordultam, mert nem nagyon értettem, honnan jött az a sok hazugság, amit a sofőr, és kreált tanúi állítottak. Konkrétan azt, hogy én beszorultam a két autó közé, és a már nyitott ajtónak mentem neki. Csak azt nem értem, hogy tudtam így elesni. Bíróságra került az ügy, két tanú vallott mellettem, és állította azt, hogy a kocsisorok között volt elég hely. Kértem szakértő kirendelését is, amit a bíróság jóvá is hagyott, és felkért egyet, hogy szóban véleményezze az esetet.
A második meglepetés, a következő tárgyaláson ért, ahol a szakértő, hasracsapásos módszerrel, és egy helyszínrajz alapján kijelentette, hogy én nem fértem el biztonságosan a kocsisorok között, és biztos lavíroztam. Persze elötte, mind a bírónak és a szakértőnek is, magyaráznom kellett a szabályt (kissé röhejes volt a dolog). Itt csak azt nem értem, hogyan tudtam egy 30m hosszú kocsisor között végig gurulni, ha nem fértem el biztonságosan?

Konkrét tények, amit a szakértő mondott: " út szélesség: 3300mm, autó szélesség: 2000mm, motor szélesség: 1000mm, a terepjáró az út közepén állt". Száraz tények, ami az interneten is elérhető: Kawasaki Er6-n szélessége: 760mm, Toyota Hilux szélessége: 1760mm, az út az tényleg 3300mm. Azt mondta a bíróságnak, "Ha 500mm ajtónyitással számolunk, akkor nem férek el biztonságosan". Kérdem én, hol van az leírva, hogy 500mm a biztonságos oldaltáv a kocsisorok közötti előresoroláskor? Míg egy részeg lehet nem fér el 3 m-en sem biztonsággal, én egy nyomtávon elgurulok.
A lényeg az, ha egy 6600mm széles kétsávos úton soroltok előre, és mindkét sávban a kocsik középen állnak, akkor mind a két sor mellett minimum 500mm oldaltávot kell tartani, úgy, hogy közben ne lépd át a terelővonalat, és ne is érintsd a záróvonalat.
Aha, szép és jó, de akkor ezek szerint sehol nem sorolhatok előre. Mert Moszkván kívül, nincsenek olyan széles utak, ahol ezt meg lehetne tenni. Felhívnám a figyelmet, ha kétsávos úton közlekedtek, azaz kétírányú úton, akkor az előresorolás, nem megengedett. Hiába van elegendő hely. Tehát mégegyszer, csak párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, a terelővonalat nem átlépve, és a záróvonalat nem érintve, minimim 50cm-es oldaltávolságot tartva (mind 2 oldalról) lehet előresorolni, álló járművek mellett.
A bíróság végül elmarasztalt, mert átléptem a záróvonalat, és ezek szerint, az én biztosításomra fognak fizetni, és lenyelhetem a motorban keletkezett kárt is.

Amiben a segítségeteket szeretném kérni!
Mondja meg nekem valaki, hogy miért van az? Ha pl én ebben az esetben szabálytalanul előresorolok, de ugye ezzel még nem okoztam volna kárt senkinek. A sofőr büntetlenül rámvághatja az ajtót, ezzel veszélyeztetve és anyagi kárt okozva nekem, és másnak?
Büntetlenül rámvághatja az ajtót, mert én szabálytalankodtam?????????
Ezt nem nagyon értem!!!
Ezek alapján, ha megállok kocsival egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban a lámpánál, és átlépem a jobbra eső terelővonalat, vagy záróvonalat mert kissé kicsit elbambultan, a jobbról mellettem álló autó sofőrje, büntetlenül belevághatja az ajtót a kocsim oldalába, mert én szabálytalankodtam.
Nem semmi igaz???
Kérek mindenkit, aki olvassa ezt az írást, adjon tanácsot, mert még a záróvonal átlépés büntetését lenyelem (18.000Ft). De azt, hogy 632.000 Ft kárt ne fizessen ki a biztosító, mert ugye itt, egy bónuszról van csak szó, ezt nem tudom lenyelni.
Kérlek segítsetek!!! Hogyan tudom felelőséggre vonatni az autó sofőrjét?
Köszönöm.
Széles utat és balesetmentes közlekedést kívánok!
Zoli
Pécs

Hozzászólások

Záróvonalon autósnak sem lehet megállni (max lámpa ugye). Tehát ki-beszállni, ajtótnyitogatni se. Nem értem, hogy lámpánál, belső sávból miért akartak kiugrálni a kocsiból...mert ám az is szabálytalan amivel rád vágták az ajtót. Ha te magyaráztad a bíróságon az új szabályt, és nem a jogászod, akkor sürgősen cserélj ügyvédet.... Sajnálom. Egy másodfokúra van esély?
 
Z
Szar ügy!Anno 2005-ben a Lágymányosinál rám is nyitottak ajtót,akkor még nem lehetett előre menni a sorok között,de mégis megosztották a felelősséget az autós pajti és én közöttem(50-50%).Fellebbezzél mert ez így nem járja....
 
A jogászom, és én magyaráztuk, hogy hogyan volt a szitu. Figyelembe se vették, hogy mit mondtak a tanúk. Kb 10 percbe tellett mire felfogta a bíró és a szakértő, hogy pontosan hogy is kell értelmezni. Mert ugye a kocsisor mellett, és között az nem egyértelmű egyes embereknek. A kocsisor melletti előresorolás, csak ballról megengedett. Kerékpáral, pedig a külső sávban jobbról.
A záróvonal átlépés, már jogerős, de lehet lesz új perfelvétel. Elvileg a 50-50 megszűnt, nincs felelősségmegosztás, vagy az egyik, vagy a másik a hibás, vagy egyik sem.
Várom még a hasonló tapasztalatokat, tanácsokat!
Zoli
 
Keress jó ügyvédet.
Ez a "záróvonal átlépés" sem nagyon állja meg a helyét, ha álló autók között gurulsz előre, mert az nem előzés az én olvasatomban.
Fellebbezz és perelj viszont, ha kell akkor a bíróságot is akár. Ha jogerős, akkor nem tudom hogyan lehet jogorvoslatot kérni, de olyan nincs, hogy néhány dilettáns hasraütve "ítélkezik" és Te szívsz hatalmasat emiatt. :(
 
Gyerekek!
Ez van!
Szabálysértési eljárásnál így megy a dolog, a büntetőeljárásnál máshogy van!
De ezért is írtam,ide, meg mindenhova ahova tudok, mert ezt nem tudom lenyelni. Ez nem jogállam, hanem egy röhej!!!! Itt nem igazságszolgáltatás megy, hanem jogszolgáltatás!!!! Ezt is bele kéne venni az új alkotmányba nem ? Megdögléshez, ahoz jogod van. De a tisztességes eljáráshoz, ahoz nincs!
 
Na!
Álló kocsisor között piros lámpánál előre lehet menni!
Az autók közötti távolság nincs kikötve!
Ha elférsz mehetsz!
Bármilyen esetben amikor az autós kinyitja az ajtót miközben ő forgalomban vesz részt (út szélén parkoló autónál más a helyzet, ott van az a szabály, hogy ajtónyitásnyi távolság!) és ezzel balesetet okoz (még ha az utas is nyitja ki az ajtót) a gépjármű vezetője a felelős!

(íratlan szabály futároknál: ha rád nyitják az ajtót és nem tudod kikerülni akkor cél az ajtó közepe, mert gyengébb anyagból van és majd jól kinyitod lendületből, kevésbé sérülsz még ha elesel is mintha az ajtó éle áll beléd és a motorba)
 
Kedves Zoli! Látom pécsi vagy, javaslom keresd meg Bélafi Dávid barátomat 70/382-2642, akinek csomó ügyvéd ösmerőse van. Asszem szekszárdi lett Samodai András barátom, aki bírósági jegyzőként dógzott Győrbe, hátha tud valami okosat mondani 70/4535563. Sajnos többet nem tudok segítteni. Mindig mi motorosok visszük ee a balhét. Hiába van kampány, szabály, ha nem lehet betartani (vagyis nekünk nagyonis betartanak). Asszem egy polgári peres eejárássaa követelheted tüle, hogy szálljon be a károd megtéríttésibe. Több szerencsét legközelebb!
 
Huuu de .................................. k anyukája!!

Van egy srác aki ezzel vagy ilyesmivel foglalkozik . esetleg...
ez a honlapja : honlap
Remélem sikerül valami úton módon a történet
szép azaz szebb véggel folytatódni.....
 
Köszönöm nektek a hozzászólásokat, és a segítséget!
Várom továbbra is az ötleteket, saját történeteket, tapasztalatokat!
Széles utat, gumifákat mindenkinek!
 
Z
Zöld Piszok;bt19163 írta:
Na!
Álló kocsisor között piros lámpánál előre lehet menni!
Az autók közötti távolság nincs kikötve!
Ha elférsz mehetsz!
Bármilyen esetben amikor az autós kinyitja az ajtót miközben ő forgalomban vesz részt (út szélén parkoló autónál más a helyzet, ott van az a szabály, hogy ajtónyitásnyi távolság!) és ezzel balesetet okoz (még ha az utas is nyitja ki az ajtót) a gépjármű vezetője a felelős!

(íratlan szabály futároknál: ha rád nyitják az ajtót és nem tudod kikerülni akkor cél az ajtó közepe, mert gyengébb anyagból van és majd jól kinyitod lendületből, kevésbé sérülsz még ha elesel is mintha az ajtó éle áll beléd és a motorba)
Zp bakker!Neked biztos sikerült az ajtó közepét eltalálnod,azért vagy ilyen....(ha VAN IDŐD AZ AJTÓ KÖZEPÉT CÉLOZGATNOD,AKKOR VAN IDŐD KIKERÜLNI IS)
 
Zéé, nem tudod annak az ügyvédnek az elérhetőségét, aki a Medvét is védte és motoros esetekre van specializálódva? Ha tudod, add meg az elérhetőségét szerintem ;)
 
Szerintem se hagyd annyiban. Már csak azért sem, mert - a józan értelmezés szerint - nem szállunk ki forgalmi okból álló autóból. Ha megy az elakadás jelző, az más, de az ugyebár látható.
Lehet, hogy a fellebbezési időből már kicsúsztál, de tuti lehet valamiféle törvényességi felülvizsgálatot kérni. Vagy keresni valami jogsegély szolgálatot, az talán olcsóbb. Autóklub stb.?
 
Szia,
A zárovonal átlépés önálló szabálysértés,ami nem zárja ki a motor vagyoni kártéritését.
Ha a biróság másképp nem döntött ez ügyben..
Ha látnám a birosági határozatot okosabb lehetnék..
Nessaya
 
Köszönöm!!

Ti tartjátok bennem a lelket, már nagyon el vagyok keseredve!
Március 30. án volt a második tárgyalás, de közzé fogom tenni az összes iratot itt is.
Pusztán elrettentés céljából!
Zoli
 
Mikor férsz el biztonságosan a két kocsisor között????
Szóljatok hozzá ti is!!
Menniy a biztonságos oldaltáv, vagy mi határozza ezt meg?
Mert a szakértő a szóbani nyilatkozatánál, hasracsapásos módszerrel megállapította: út szélessége 3300mm, autó az út közepén állt utólagos helyszínrajz alapján, az autó 2000mm, a motor 1000mm, és ajtónyitás 500mm, akkor nem fértem el biztonsággal.
Kérdem én miért pont 500mm??

A valóságos értékek: Toyota Hilux 1760mm, kawa-er6n 760mm, az út az valóban 3300mm széles.

Ha az én állításomat vesszük: záróvonal melletti nyomvonalon gurultam, ami a hátsó keréknél 160mm, ennek a fele 80mm+hozzáadva a motor felét ami 380mm akkor az összesen 460mm.
Azaz, én motorom kormányvége ennyire nyúlott be a sávba balról jobbra.
Ha az autó középen állt, akkor 1760mm fele az 880mm + hozzáadom a 460mm akkor az összesen 1340mm. Az út szélességének a fele 1650mm minusz a kapott érték (auto+motor) 1340mm az 310mm.
Azaz, a motorom kormáynvégétől, és az autó közötti távolság 31cm!!!!!
Hol van az előírva, hogy 31 cm az nem buztonságos előresoroláskor?
Mert, ugye itt nem előzésről, vagy kikerülésről van szó!!!

Várom a hozzászólásokat!
Zoli
 
Z
Babulu;bt19182 írta:
Zéé, nem tudod annak az ügyvédnek az elérhetőségét, aki a Medvét is védte és motoros esetekre van specializálódva? Ha tudod, add meg az elérhetőségét szerintem ;)
De tudom...
 
Z
zoli1980;bt19205 írta:
Megköszönném, ha megosztanád ezt a féltve örzött titkodat!
Köszi
Zoli
Dr Veszeli György 30-947-24-60; 061-412-13-76; 061-329-46-85
 
Ez mekkora cumi...basszus, nagyon sajnálom ami történt veled...én tavaly csináltam a motor jogsit és nincs kikötve távolság...csak ez..."A részletezett biztonsági feltételek fennállása esetén a forgalmi okokból álló járművek mellett vagy között a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok, az álló járművek mellett jobbról a kerékpárok előre haladhatnak. Ez akkor lehetséges, ha az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák. Ezzel elkerülhető, hogy e járművek a zöld jelzésre a környezetükben meglóduló gépkocsik közé szoruljanak, ami különösen a lassabban induló kerékpárok esetén jelenthet fokozott kockázatot."
Ami az én olvasatomban annyit tesz, hogy menjen a motoros nyugodtan előre, a kocsisor között vagy mellett, ha van elegendő távolság és nem szorulsz a visszapillantó tükrörk közé...ezt simán meg lehetne támadni...mutassanak egy szabályt amiben le van írva, hogy a "biztonságos távolság" bővebben mit takar, amennyiben meg ez sehol nincs írásba foglalva...menjen az a ******* bíró az ******ba Sorry. De úgy fel tud dühíteni, az igazságtalanság...nekem nyáron egy 1*1méteres "kátyú" tette tökre az alufelnimet az autón (nem tudtam kikerülni, mert a szembe sávban kamion jött, mögöttem az autók)...a történet hosszú...de a lényeg, hogy a Magyar Közút a gumistól még meg sem kapta a szakvéleményt amikor már jött a kárigéyn elutasítás. Szóval ez Magyarország....
Keress fel valami jó ügyvédet, mert ezt a kresz-szabály értelmezést simán meg lehet támadni.... Hajrá és kitartás:csam:
 
Insta360 Black Friday sale

Blogbejegyzés információ

Szerző
zoli1980
Olvasás
2,341
Hozzászólások
42
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

zoli1980 további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére