Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kő olaj, válság?

Líbiában polgárháború van. Az ország a világ kőolaj-termelésének 2%-át adja/adta. Az USA-ban 100 Ft/l-ről 130 Ft/l-re "nőtt" a benzin ára. Nálunk nyárra 500 Ft/l lesz. Csak Szaúd-Arábiában és az Emírségekben ne legyen gond, mert akkor összeomlik a világ! Ahogy a készletek elfogyásakor is. Még 20 évünk van!

Szerintem az azért jó lenne, ha az üzemanyagár annyi lenne, hogy jobban megérje tömegközlekedéssel járni, vagy hogy legalább 3 ember üljön egy autóba, hogy megérje. Én úgyse megyek kevesebbet, eddig is csak annyit mentem, amennyi feltétlen szükséges volt. Még motorral is. Pedig a CZ igazán nem eszik sokat. Sok környezeti, egészségügyi problémát megoldana, és leszoktatná az embereket a szórakozásból való járműhasználatról, és a nagyteljesítményű, közlekedésbiztonságilag jóval nagyobb kockázatot jelentő, irreális járművekről.

Egyrészt.

Másrészt viszont ez újabb autóipari és egyben világválságot okozna. De a probléma kitörése viszont csak elodázódna, nem szűnne meg.

Ti mit gondoltok erről?

(Na, újabb tudóstanárokostojásos stílusú, depis blog...)

Hozzászólások

Brigó;bt18893 írta:
csak ez nekem olyan róka fogta csuka: megvennék szerintem az emberek a magyar árut, ha drágább is, mert tudják, hogy a megélhetéséért küzdő magyar termelőt támogatják vele, csakhogy nem keres annyit, hogy mindent ki tudjon fizetni belőle. Vagy rezsit fizet, vagy lakbért. Mondjuk én nagy harcokat vívtam annak idején a "persze, ki tudja a bio terméket megfizetni" megjegyzésekkel, de leginkább hiába magyaráztam, hogy a biorépából elég kettő, míg az osanost kidobom, mert zöld, rohadt és sz@r az íze - vagyis drágább az olcsóbb. A felfújt, tartalom nélküli fehér kenyérből kevés az egy kiló, a teljes őrlésűból vagy fekete rozsból elég egy szelet - vagyis drágább lesz az olcsó stb. Mégis az a legfőbb érv, hogy olcsóbb a multinál. Csak azt nem értem sokszor, ha annyira nincs pénz megvenni azt, ami táplál, akkor hogyan jut a rengeteg cukros-szénsavas-stb sorolhatnám vacakra, amiről mindenki tudja, hogy hosszú távon ártalmas? Az a három másodperc, ami alatt az ízlelő bimbókon áthalad mindenek felett??
Sajnos igen... ez a világ a látszatról szól. És ez nagy baj.
 
macs;bt18894 írta:
Na ja, bevásrlás komoly kaland! Tegnap vásároltunk tecsóban, anyukám berakta a kosárba a félbarna kenyeret, kivettem elolvasni mi van benne. A guargumi után visszaraktam a polcra. Inkább drága, helyben sütött bagett, talán abban nincs olyan sok vacak. Vettünk halat is (nálunk friss ott nincs) a "tengeri halfilé" a legrosszab fajta halból van, szintén tartósítókkal teletömve. Magyar zöldséget nem nagyon találtunk. Mondhatnám még a felvágottakat is, de két hete nem eszem húst, így ez nem érint, de az is tele vackokkal. (A húsról nem fogok lemondani, de csak hentestől fogok venni és ritkán. Felvágottakat soha többé, mert élni szeretnék.) Cukros szénsavas vackok... Részemről évente 1-2 kisüveg, szóval nem tűnne fel az sem, ha hirtelen eltűnnének a polcokról. Még ásványvizet se, jó a csapvíz is. (Meg öcsémék valamelyik egyetemi gyakorlaton bevizsgáltak párat, semmiben nem különböztek a pesti csapvíztől!) Szörnyű miket etetnek velünk!!! Vagyis az a szörnyű, hogy megvesszük, mert ha senki nem venne guargumis kenyeret, megszűnne a kereslet, nem lenne többé guargumis kenyér. De megvesszük, mert félbarna tehát egészséges, és nem nézzük meg mi van benne...
Apám pékségbe dolgozott. Tudjátok mitől barna a barna kenyér? Mesterséges színezéktől! Nem vicc!
 
Intru;bt18897 írta:
Nekem még így is jobban megéri anyagilag, ha motorral járok be....
mert ha csak meloba megyek vele ( Dunakeszi- Déli pályaudvar- Tóth Lőrinc utca)....kb. 9000 Ft a havi tankolásom oda-vissza, és már itt előnyben vagyok! Mert a BKV bérlet 9800 Ft....és akkor a vonatot még nem is számoltam...
Nagyon örömteli, hogy Te ara használod a motort, amire való: KÖZLEKEDÉSRE! Én azoknak akartam odanyomni egy fricskát az orruk alá, akik szerint a motor nem több, csak szórakozás! El kéne olvasniuk a hozzászólásodat, és példát venniük Rólad!
 
Bizony, én is ha tehetem a Lóóóval szaladgálok. Ha bebékávézok, minimum két óra oda plusz kettő vissza az iszonyat mennyiségű átszállás miatt, és költségben drágábbra jön mint a benya Lóóval vagy autóval. Bérletben is, és pláne ha vonaljegyet vennék mindenhová! Idén nagyon bízom, hogy végre a kis 250-es Uborka talpra áll, mert akkor még kevesebbe jönnék ki... Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy amit két óra alatt tennék meg békávéval, az kb 35 perc önállóban motorral, autóval 50 perc...
 
Akkor már megint én vagyok a "Feketeseggű".
Én kedvtelésből ( is, de leginkább főleg, ... ) motorozom. A motorom is a kocsim is benzinfaló. De én szeretem őket, szeretek száguldani, szeretem a szelet, ... folytathatnám.
Nyilván én sem szeretem az egekbe szökött benzinárat, de amíg nem állok át villanyrobogóra ( ami a 80 km hatótávolsága miatt nem valószínű, még ha egyebekben legfeljebb a troli hangját tudnám negatívumként említeni ), sajnos legfeljebb mérsékelni tudom a megtett kilométerek számát.
Mostanság befizettük/befizetjük a modern füst-adót vagy kémény adót ( Paci Tax, vagy LE váltságdíj ), folyamatosan fizetjük az autópályadíjat, és a benzin árában több mint a fele adó. Ha valami csoda folytán mókusokkal fogjuk is meghajtani a triciglijeinket, akkor majd patkány-adót fogunk fizetni. Engem inkább az érdekelne, hogy mire herdálják el ezt a pénzt ? Mert ugye, a benzin árának növekedésével lineárisan nőne az adóbevétel is, csakhogy az irreális, tényleg sokak számára megfizethetetlen ár miatt, ez már rég nem így van, mert a forgalom csökkenése a bevétel csökkenését vonta maga után. De még nem sikerült feltalálni azt a politikust aki túl látna a saját szemellenzőjén, bár az is igaz, hogy még nem találták fel azt a politikust sem aki nekem szimpatikus lett volna.
Na jó nem füstölgök tovább, megyek a postára a csekkjeimmel.
 
BoncaDóri;bt18917 írta:
Akkor már megint én vagyok a "Feketeseggű".
Én kedvtelésből ( is, de leginkább főleg, ... ) motorozom. A motorom is a kocsim is benzinfaló. De én szeretem őket, szeretek száguldani, szeretem a szelet, ... folytathatnám.
Nyilván én sem szeretem az egekbe szökött benzinárat, de amíg nem állok át villanyrobogóra ( ami a 80 km hatótávolsága miatt nem valószínű, még ha egyebekben legfeljebb a troli hangját tudnám negatívumként említeni ), sajnos legfeljebb mérsékelni tudom a megtett kilométerek számát.
Mostanság befizettük/befizetjük a modern füst-adót vagy kémény adót ( Paci Tax, vagy LE váltságdíj ), folyamatosan fizetjük az autópályadíjat, és a benzin árában több mint a fele adó. Ha valami csoda folytán mókusokkal fogjuk is meghajtani a triciglijeinket, akkor majd patkány-adót fogunk fizetni. Engem inkább az érdekelne, hogy mire herdálják el ezt a pénzt ? Mert ugye, a benzin árának növekedésével lineárisan nőne az adóbevétel is, csakhogy az irreális, tényleg sokak számára megfizethetetlen ár miatt, ez már rég nem így van, mert a forgalom csökkenése a bevétel csökkenését vonta maga után. De még nem sikerült feltalálni azt a politikust aki túl látna a saját szemellenzőjén, bár az is igaz, hogy még nem találták fel azt a politikust sem aki nekem szimpatikus lett volna.
Na jó nem füstölgök tovább, megyek a postára a csekkjeimmel.
Az üzemanyagárat úgy határozzák meg, hogy felvesznek egy függvényt, ami a benzinből befolyt adókat mutatja. Ennek számolgatja a maximumát naphosszat pár általunk k..va jól fizetett közgazdász a minisztériumban. Jó mi?
Egyébként a takarékos és ésszerű használatú jármű környezettudatossági kérdés. Hidd el, lehet a kicsit is szeretni! Sőt! De ez már tudatosság kérdése...
Mondom én, hamarosan nagyobb motorra váltok... de az közlekedési eszköz lesz, ha lesz, mert elég ingatag a helyzete, és még itthon sincs, fater se tudja...
Hála Istennek én a BKV-s dolgokat nem ismerem, nemcsak a nevem Vidék, ott is lakok:D és mifelénk ritka az a település, ahonnan az ember kénytelen lenne autót választani. Van ilyen, de ritka.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
593
Hozzászólások
52
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére