Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kő olaj, válság?

Líbiában polgárháború van. Az ország a világ kőolaj-termelésének 2%-át adja/adta. Az USA-ban 100 Ft/l-ről 130 Ft/l-re "nőtt" a benzin ára. Nálunk nyárra 500 Ft/l lesz. Csak Szaúd-Arábiában és az Emírségekben ne legyen gond, mert akkor összeomlik a világ! Ahogy a készletek elfogyásakor is. Még 20 évünk van!

Szerintem az azért jó lenne, ha az üzemanyagár annyi lenne, hogy jobban megérje tömegközlekedéssel járni, vagy hogy legalább 3 ember üljön egy autóba, hogy megérje. Én úgyse megyek kevesebbet, eddig is csak annyit mentem, amennyi feltétlen szükséges volt. Még motorral is. Pedig a CZ igazán nem eszik sokat. Sok környezeti, egészségügyi problémát megoldana, és leszoktatná az embereket a szórakozásból való járműhasználatról, és a nagyteljesítményű, közlekedésbiztonságilag jóval nagyobb kockázatot jelentő, irreális járművekről.

Egyrészt.

Másrészt viszont ez újabb autóipari és egyben világválságot okozna. De a probléma kitörése viszont csak elodázódna, nem szűnne meg.

Ti mit gondoltok erről?

(Na, újabb tudóstanárokostojásos stílusú, depis blog...)

Hozzászólások

Az etanol több környezeti kárt okoz mint benzin!
Nem azért mert szennyező hanem azért mert körülményesebb előállítani!
A benzin azért drága mert a tőzsdén is fent van és a sok bróker bizniszel vele!
Lásd cukor!
A közel-keleten sincs válság csak a népek megunták a nyugatbarát korrupt kormányokat!
(nálunk is ezt kéne)
A benzin remélem nem lesz több 400 ft-nál!
Most már igyekszem tudatosan élni és kevesebb nyugati szart enni, van itthon is táplálék bőven!
Bojkottálom a külföldi kézben lévő és külföldön gyártott de magyarnak feltüntetett élelmiszereket!
(győri keksz, bocicsoki, szerencsi csoki, piros mogyorós, összes danon cucc, stb)
 
Sok igazság van abban, amit írsz Vidék. Csakhogy, amíg mindent közúton szállítanak, amíg a tömegközlekedést lebonyolítását szolgáló járműpark olyan, amilyen, amíg ilyen ésszerűtlen a szervezés - no meg, amíg a benzin árával a díjak is nőnek -, addig.......

Az biztos ZP, hogy családok megélhetése múlik a tudatos választáson. Eléggé nyúzzák a magyarokat a multik, az tuti. És hazudnak ám a származásról, mint a vízfolyás! Ha itthon csomagolják a cuccot, az már "magyar termék"-:boa:
Marad a piaci kiskereskedő, a kitett kapu elől vásárlás - már, amit így árulnak.
 
Egyrészt igazad lehet, mert a bolygót pusztítsuk, másrészt akkor mindennek az ára megnő. Ha csak a magyarokat nézzük, másról nem tudok véleményt mondani, mert csak hallok ezt-azt mi a helyzet, akkor szerintem jó sokan vannak akik örülnek hogyha kaját tunnak rakni az asztalra.
Nem jó dolog ez, hogy ennyire összekapcsolódik a kettő. Talán kicsit közelebbről kéne szerezni a dolgokat, és ehhez mondjuk az kéne, hogy ne verjék szét mondjuk a cukor gyárakat, baromfi telepeket satöbbi, és hozzák monnyuk kínából a fokhagymát amikor a magyar minőségibb
 
A probléma összetett és hosszú távú folyamatok eredménye. Egy csapásra már nem lehet változtatni mert túl sok minden függ össze egymással...Alapvető szemléletmódváltás kéne, sőt alapvetően egy másik szemlélettel kellett volna haladni... A saját piac védelmét kellett volna erőltetni és nem belemenni a globalizációs kényszerhajszába.De sajnos a magyar embert meg lehetett anno vásárolni az olcsó termékekkel (odafent pedig a lobbitevékenységgel), senki se gondolta, hogy az olcsóbb hosszú távon drágább, mert a saját munkabérünket adjuk oda azzal amikor egy idegen országbéli olcsóbb dolgot vásárolunk meg. Előlegbe odaadtuk a saját fizetőképes munkahelyeinket...aztán az olcsóság úgy begyűrűzött, hogy most már csak kizárólag az ócskábbat tudjuk csak megvenni, egyrészt mert már nincs munkahely, másrészt meg azon a megszűnt munkahelyen már nem gyártják a drágábbat, a kör bezárult, az olcsó dolgokat pedig ide kell szállítani, de azok is egyre drágábbak a szállítási költségektől... Kivágtuk a fát magunk alól és nehéz lesz faiskola nélkül újakat ültetni.... De még most is azt mondom, hogy jobb később mint sose reagálni...
Az arab tavasz tipikus példája annak a folyamatnak, amikor már megunják a helyiek a magasra pozicionált távolabbi seggek nyalását. Drukkolok nekik, hogy ne menjen oda senki demokratikussá bombázni őket, az illetékes felelősök között pedig saját maguk vágjanak rendet. Különben megint belehathatják a fejüket valami járomba és harminc év múlva ugyanennek futhatnak neki... (nekünk ebből a harminc évből már eltelt húsz, nagyon bízom benne, hogy a következő 10 nem ezzel fog telni...)

Tehát a probléma nemcsak Líbiában van, meg kőolaj és autóiparral. Úgy komplett van elcseszve a rendszer.
 
Tömegközlekedés... Nos, biztos jó lenne, ha nem lenne olyan lassú és bonyolult. Pl. Cegléd-Miskolc. Ha autóba beülök, ott vagyok 2 óra alatt. Na jó, max 3. Vonat? Felmegyek pestre, kék metró, piros metró, újra vonat, aztán 2-3 busz. Nem érnék oda időben, nem maradhatnék az előadás végéig. És az utazás is jóval több, mint 3 óra. Busz nincs. Vagyis van, oda, vissza 1!!!!!! Reggel hatkor indul, 9 után valamivel ott van a központban, onnan még 1 busz. Az előadás 8-kor kezdődik. Hazafele 3-kor indul. Az előadás hatig tart. Ha több busz lenne, azzal mennék. (Bár nem tuti, mert a szállás gyalog 40 perc az egyetemtől...) Tömegközlekedés nekem nem megfelelő lehetőség ezért. Amikor pesti voltam, mindig tömegközlekedtem. Jogsim se volt. Pestre minek??? Minden elérhető. Szerencsére újra vidéki vagyok. Kell az autó. Anélkül halott vagyok. Még boltba járás se oldható meg könnyen. Átálltam benzinről E85re, én jelenleg ennyit tudok tenni a pénztárcámért és a környezetért. Várom az új, altrenatív, hiperolcsó üzemanyagot.
 
Zöld Piszok;bt18876 írta:
Az etanol több környezeti kárt okoz mint benzin!
Nem azért mert szennyező hanem azért mert körülményesebb előállítani!
A benzin azért drága mert a tőzsdén is fent van és a sok bróker bizniszel vele!
Lásd cukor!
A közel-keleten sincs válság csak a népek megunták a nyugatbarát korrupt kormányokat!
(nálunk is ezt kéne)
A benzin remélem nem lesz több 400 ft-nál!
Most már igyekszem tudatosan élni és kevesebb nyugati szart enni, van itthon is táplálék bőven!
Bojkottálom a külföldi kézben lévő és külföldön gyártott de magyarnak feltüntetett élelmiszereket!
(győri keksz, bocicsoki, szerencsi csoki, piros mogyorós, összes danon cucc, stb)
Teljessen igazad van. Csak így tovább!;)
 
Brigó;bt18877 írta:
Sok igazság van abban, amit írsz Vidék. Csakhogy, amíg mindent közúton szállítanak, amíg a tömegközlekedést lebonyolítását szolgáló járműpark olyan, amilyen, amíg ilyen ésszerűtlen a szervezés - no meg, amíg a benzin árával a díjak is nőnek -, addig.......

Az biztos ZP, hogy családok megélhetése múlik a tudatos választáson. Eléggé nyúzzák a magyarokat a multik, az tuti. És hazudnak ám a származásról, mint a vízfolyás! Ha itthon csomagolják a cuccot, az már "magyar termék"-:boa:
Marad a piaci kiskereskedő, a kitett kapu elől vásárlás - már, amit így árulnak.
Bizony, kedves Brigó, ez rendesen be fog gyűrűzni... aki teheti, közlekedjen vonattal, mert habár mocskos, de fajlagos energiafelhasználása harmada-hetede, mint a közúti járműveknek.:love:
 
Nuca;bt18878 írta:
Egyrészt igazad lehet, mert a bolygót pusztítsuk, másrészt akkor mindennek az ára megnő. Ha csak a magyarokat nézzük, másról nem tudok véleményt mondani, mert csak hallok ezt-azt mi a helyzet, akkor szerintem jó sokan vannak akik örülnek hogyha kaját tunnak rakni az asztalra.
Nem jó dolog ez, hogy ennyire összekapcsolódik a kettő. Talán kicsit közelebbről kéne szerezni a dolgokat, és ehhez mondjuk az kéne, hogy ne verjék szét mondjuk a cukor gyárakat, baromfi telepeket satöbbi, és hozzák monnyuk kínából a fokhagymát amikor a magyar minőségibb
Ez igaz. Azonban a kínaiak és a multik megtehetik, hogy dömpingárakkal tönkretegyék a magyar termelőt, és amikor már övék a piac, annyit kérnek a termékért, amennyi a pofájukra ráfér, mert úgyis megveszik. Gyűlölöm a globalizációt, már csak azért is, mert tudom, milyen veszélyes... ha tudnátok, mik mennek a háttérben, hát az a csoda, hogy még megvan az országunk úgy-ahogy, és életben vagyunk...
 
Yama750;bt18882 írta:
A probléma összetett és hosszú távú folyamatok eredménye. Egy csapásra már nem lehet változtatni mert túl sok minden függ össze egymással...Alapvető szemléletmódváltás kéne, sőt alapvetően egy másik szemlélettel kellett volna haladni... A saját piac védelmét kellett volna erőltetni és nem belemenni a globalizációs kényszerhajszába.De sajnos a magyar embert meg lehetett anno vásárolni az olcsó termékekkel (odafent pedig a lobbitevékenységgel), senki se gondolta, hogy az olcsóbb hosszú távon drágább, mert a saját munkabérünket adjuk oda azzal amikor egy idegen országbéli olcsóbb dolgot vásárolunk meg. Előlegbe odaadtuk a saját fizetőképes munkahelyeinket...aztán az olcsóság úgy begyűrűzött, hogy most már csak kizárólag az ócskábbat tudjuk csak megvenni, egyrészt mert már nincs munkahely, másrészt meg azon a megszűnt munkahelyen már nem gyártják a drágábbat, a kör bezárult, az olcsó dolgokat pedig ide kell szállítani, de azok is egyre drágábbak a szállítási költségektől... Kivágtuk a fát magunk alól és nehéz lesz faiskola nélkül újakat ültetni.... De még most is azt mondom, hogy jobb később mint sose reagálni...
Az arab tavasz tipikus példája annak a folyamatnak, amikor már megunják a helyiek a magasra pozicionált távolabbi seggek nyalását. Drukkolok nekik, hogy ne menjen oda senki demokratikussá bombázni őket, az illetékes felelősök között pedig saját maguk vágjanak rendet. Különben megint belehathatják a fejüket valami járomba és harminc év múlva ugyanennek futhatnak neki... (nekünk ebből a harminc évből már eltelt húsz, nagyon bízom benne, hogy a következő 10 nem ezzel fog telni...)

Tehát a probléma nemcsak Líbiában van, meg kőolaj és autóiparral. Úgy komplett van elcseszve a rendszer.
Igaz! Ld. könyveim, most van írás alatt a legdurvább: "A fogyasztói társadalom pszichológiája és módszerei". Jó adalékot adtál hozzá, köszi! Nem felejtem el megemlíteni!
 
macs;bt18883 írta:
Tömegközlekedés... Nos, biztos jó lenne, ha nem lenne olyan lassú és bonyolult. Pl. Cegléd-Miskolc. Ha autóba beülök, ott vagyok 2 óra alatt. Na jó, max 3. Vonat? Felmegyek pestre, kék metró, piros metró, újra vonat, aztán 2-3 busz. Nem érnék oda időben, nem maradhatnék az előadás végéig. És az utazás is jóval több, mint 3 óra. Busz nincs. Vagyis van, oda, vissza 1!!!!!! Reggel hatkor indul, 9 után valamivel ott van a központban, onnan még 1 busz. Az előadás 8-kor kezdődik. Hazafele 3-kor indul. Az előadás hatig tart. Ha több busz lenne, azzal mennék. (Bár nem tuti, mert a szállás gyalog 40 perc az egyetemtől...) Tömegközlekedés nekem nem megfelelő lehetőség ezért. Amikor pesti voltam, mindig tömegközlekedtem. Jogsim se volt. Pestre minek??? Minden elérhető. Szerencsére újra vidéki vagyok. Kell az autó. Anélkül halott vagyok. Még boltba járás se oldható meg könnyen. Átálltam benzinről E85re, én jelenleg ennyit tudok tenni a pénztárcámért és a környezetért. Várom az új, altrenatív, hiperolcsó üzemanyagot.
Bizony, van, amikor nincs más választás. Igazából azoknak kellene váltani, akiknek van...
 
Meg vagyok lepve Rajtatok. Heves tiltakozást vártam, erre kiderül, hogy mindenki, aki eddig hozzászólt, nagyonis tisztában van a dolgok hátterével, és nem csak a motorozás szórakoztató jellege érdekli. Ez nagyon örömteli a számomra! Csak így tovább!;)
 
Vidék;bt18886 írta:
Ez igaz. Azonban a kínaiak és a multik megtehetik, hogy dömpingárakkal tönkretegyék a magyar termelőt, és amikor már övék a piac, annyit kérnek a termékért, amennyi a pofájukra ráfér, mert úgyis megveszik. Gyűlölöm a globalizációt, már csak azért is, mert tudom, milyen veszélyes... ha tudnátok, mik mennek a háttérben, hát az a csoda, hogy még megvan az országunk úgy-ahogy, és életben vagyunk...

Hátde azért tudják tönkre tenni a magyart, mert hagyják. Ha olyan rendszer van, hogy a külföldi vállalkozónak 5 évig nem köll adózni, a magyarról meg a gatyát is leszedik akkor mit lehet mondani? Áramlik befele a sok szemét külföldről, a századik plázát húzzák már fel a kökinél, az utca végi Lajcsi bácsi, akinél óvodás korom óta vettük a felvágottat meg a satöbbit már 1-2 éve bezárt, mer kampó. senki nem vásárol nála. egyszer mondta, hogy volt valami nagyobb áruházba, aztán nézte, hogy nála olcsóbb a kávé..Osanba vesszük a kenyeret, az is olyan mint a felfújt, de muszáj enni valamit. Ésa kínai is miér fityinges?azért, mert egyrészt gagyi, és nincs benne semmi alapanyag másrészt mer olyan kis kínaiak csinálják akik kábé a semmiér dolgoznak, a lét minimum alatt élnek. hát nekemis elegem van a globalizációból.
 
Szerintem az emberek nagy része átlátja azért a lényegét a dolgoknak. Csak sajnos a megoldás nem nyilvánvaló....mert akkor már mindenki régen ugrott volna szerintem. De ahhoz az emberek nagy részének el kell jutni odáig, hogy már ne legyen vesztenivalója... lásd arab tavasz. Bahreinben sem az olajmágnások tüntetnek... ott is megvan a létminimum alatt élő réteg, ami annyira nincs bereklámozva...
 
csak ez nekem olyan róka fogta csuka: megvennék szerintem az emberek a magyar árut, ha drágább is, mert tudják, hogy a megélhetéséért küzdő magyar termelőt támogatják vele, csakhogy nem keres annyit, hogy mindent ki tudjon fizetni belőle. Vagy rezsit fizet, vagy lakbért. Mondjuk én nagy harcokat vívtam annak idején a "persze, ki tudja a bio terméket megfizetni" megjegyzésekkel, de leginkább hiába magyaráztam, hogy a biorépából elég kettő, míg az osanost kidobom, mert zöld, rohadt és sz@r az íze - vagyis drágább az olcsóbb. A felfújt, tartalom nélküli fehér kenyérből kevés az egy kiló, a teljes őrlésűból vagy fekete rozsból elég egy szelet - vagyis drágább lesz az olcsó stb. Mégis az a legfőbb érv, hogy olcsóbb a multinál. Csak azt nem értem sokszor, ha annyira nincs pénz megvenni azt, ami táplál, akkor hogyan jut a rengeteg cukros-szénsavas-stb sorolhatnám vacakra, amiről mindenki tudja, hogy hosszú távon ártalmas? Az a három másodperc, ami alatt az ízlelő bimbókon áthalad mindenek felett??
 
Brigó;bt18893 írta:
csak ez nekem olyan róka fogta csuka: megvennék szerintem az emberek a magyar árut, ha drágább is, mert tudják, hogy a megélhetéséért küzdő magyar termelőt támogatják vele, csakhogy nem keres annyit, hogy mindent ki tudjon fizetni belőle. Vagy rezsit fizet, vagy lakbért. Mondjuk én nagy harcokat vívtam annak idején a "persze, ki tudja a bio terméket megfizetni" megjegyzésekkel, de leginkább hiába magyaráztam, hogy a biorépából elég kettő, míg az osanost kidobom, mert zöld, rohadt és sz@r az íze - vagyis drágább az olcsóbb. A felfújt, tartalom nélküli fehér kenyérből kevés az egy kiló, a teljes őrlésűból vagy fekete rozsból elég egy szelet - vagyis drágább lesz az olcsó stb. Mégis az a legfőbb érv, hogy olcsóbb a multinál. Csak azt nem értem sokszor, ha annyira nincs pénz megvenni azt, ami táplál, akkor hogyan jut a rengeteg cukros-szénsavas-stb sorolhatnám vacakra, amiről mindenki tudja, hogy hosszú távon ártalmas? Az a három másodperc, ami alatt az ízlelő bimbókon áthalad mindenek felett??

Na ja, bevásrlás komoly kaland! Tegnap vásároltunk tecsóban, anyukám berakta a kosárba a félbarna kenyeret, kivettem elolvasni mi van benne. A guargumi után visszaraktam a polcra. Inkább drága, helyben sütött bagett, talán abban nincs olyan sok vacak. Vettünk halat is (nálunk friss ott nincs) a "tengeri halfilé" a legrosszab fajta halból van, szintén tartósítókkal teletömve. Magyar zöldséget nem nagyon találtunk. Mondhatnám még a felvágottakat is, de két hete nem eszem húst, így ez nem érint, de az is tele vackokkal. (A húsról nem fogok lemondani, de csak hentestől fogok venni és ritkán. Felvágottakat soha többé, mert élni szeretnék.) Cukros szénsavas vackok... Részemről évente 1-2 kisüveg, szóval nem tűnne fel az sem, ha hirtelen eltűnnének a polcokról. Még ásványvizet se, jó a csapvíz is. (Meg öcsémék valamelyik egyetemi gyakorlaton bevizsgáltak párat, semmiben nem különböztek a pesti csapvíztől!) Szörnyű miket etetnek velünk!!! Vagyis az a szörnyű, hogy megvesszük, mert ha senki nem venne guargumis kenyeret, megszűnne a kereslet, nem lenne többé guargumis kenyér. De megvesszük, mert félbarna tehát egészséges, és nem nézzük meg mi van benne...
 
én olyan emberekre gondoltam akik tényleg örülnek, ha mondjuk kenyér netalán kis hús kerül az asztalra, nemhogy szénsavas 'üccsi'. ők nem hiszem, hogy az alapján tudnak választani, hogy magyar vagy nem magyar..meg ha egyébként van miből költeni, csak éppen nem sok. az ember nem csak enni akar.
 
Nekem még így is jobban megéri anyagilag, ha motorral járok be....
mert ha csak meloba megyek vele ( Dunakeszi- Déli pályaudvar- Tóth Lőrinc utca)....kb. 9000 Ft a havi tankolásom oda-vissza, és már itt előnyben vagyok! Mert a BKV bérlet 9800 Ft....és akkor a vonatot még nem is számoltam...
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
552
Hozzászólások
52
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére