A csizma...
"Az alsó végtagjaink a leggyakrabban sérülő testrészeink. Vajon egyszerűen azért, mert nagyon sebezhetőek, vagy azért, mert vígan motorozgatunk "farmer és dzseki" konfigurációban, ha csak vásárolni megyünk?
Az utakon rengeteg lábsérülést látunk. Ezek legtöbbje a lábfejet és a combcsontot érinti annak ellenére, hogy a pilóta full bőrben van. Rengeteg csicsás lábbelit kapni a piacon, némelyik humbug, némelyiknek tényleg számos előnye van.
Az az említésre méltó eset, hogy esés közben a motoros lábáról leköszönt a csizma, mindösszesen négy alkalommal fordult elő az évek során. Két közös vonással találkoztunk ezeket a csizmákat megvizsgálva. Mind belső csizmás típusúak voltak, illetve mindnek volt külső vagy fedetlen rögzítő mechanizmusa.
Ennek ellenére én a belső csizmás kivitelű lábbelik rajongója vagyok, annyi az egész, hogy pontosan a lábunk méretének megfelelőt kell választani, és nem szabad félvállról venni a felvételt. Persze így is megvan annak az esélye, hogy lejöjjön a lábunkról, de csekély. Ez általában akkor fordul elő, ha a csúszó motoros lábáról lekapja valami ( például egy bokor ), vagy ha a pilóta lerakja a lábát, amikor nagy tempónál elveszti a kontrollt.
A külső rögzítőkkel, csatokkal is ez a helyzet. Pályamotorozáshoz kiválóak, ellenben egy beleakadó tereptárgy ezeket is képes kinyitni. Persze a Dr. Martensben való motorozás sem megoldás, hiszen azt csak a fűző tartja a lábon, az pedig nem nagyon bírja az aszfalton való súrlódást, így gyakorlatilag egy esésnél szinte azonnal lehullana a lábunkról. Azt javaslom, olyan csizmát válassz magadnak, amelynek jól takart cipzárja van,mint elsődleges rögzítési mechanizmus. Legyen kényelmes, és legyen pontosan akkora, mint a lábad!
Nem meglepő módon azoknál a baleseteknél, ahol leesett a csizma, súlyos törések keletkeztek, egy esetben még amputálni is kellett a lábfejet. Jó csizmára megfontoltan költeni szintén kötelező."
Folyt. köv. Sisakokkal...
Remélem a SuperBike nem fog lecsukni, hogy beidézem ide a cikkeket az újságjukból. Ha igen, akkor süthetitek a kalácsba a reszelőt
"Az alsó végtagjaink a leggyakrabban sérülő testrészeink. Vajon egyszerűen azért, mert nagyon sebezhetőek, vagy azért, mert vígan motorozgatunk "farmer és dzseki" konfigurációban, ha csak vásárolni megyünk?
Az utakon rengeteg lábsérülést látunk. Ezek legtöbbje a lábfejet és a combcsontot érinti annak ellenére, hogy a pilóta full bőrben van. Rengeteg csicsás lábbelit kapni a piacon, némelyik humbug, némelyiknek tényleg számos előnye van.
Az az említésre méltó eset, hogy esés közben a motoros lábáról leköszönt a csizma, mindösszesen négy alkalommal fordult elő az évek során. Két közös vonással találkoztunk ezeket a csizmákat megvizsgálva. Mind belső csizmás típusúak voltak, illetve mindnek volt külső vagy fedetlen rögzítő mechanizmusa.
Ennek ellenére én a belső csizmás kivitelű lábbelik rajongója vagyok, annyi az egész, hogy pontosan a lábunk méretének megfelelőt kell választani, és nem szabad félvállról venni a felvételt. Persze így is megvan annak az esélye, hogy lejöjjön a lábunkról, de csekély. Ez általában akkor fordul elő, ha a csúszó motoros lábáról lekapja valami ( például egy bokor ), vagy ha a pilóta lerakja a lábát, amikor nagy tempónál elveszti a kontrollt.
A külső rögzítőkkel, csatokkal is ez a helyzet. Pályamotorozáshoz kiválóak, ellenben egy beleakadó tereptárgy ezeket is képes kinyitni. Persze a Dr. Martensben való motorozás sem megoldás, hiszen azt csak a fűző tartja a lábon, az pedig nem nagyon bírja az aszfalton való súrlódást, így gyakorlatilag egy esésnél szinte azonnal lehullana a lábunkról. Azt javaslom, olyan csizmát válassz magadnak, amelynek jól takart cipzárja van,mint elsődleges rögzítési mechanizmus. Legyen kényelmes, és legyen pontosan akkora, mint a lábad!
Nem meglepő módon azoknál a baleseteknél, ahol leesett a csizma, súlyos törések keletkeztek, egy esetben még amputálni is kellett a lábfejet. Jó csizmára megfontoltan költeni szintén kötelező."
Folyt. köv. Sisakokkal...
Remélem a SuperBike nem fog lecsukni, hogy beidézem ide a cikkeket az újságjukból. Ha igen, akkor süthetitek a kalácsba a reszelőt