Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Marosvásárhely

Hétvégén ott volt melóm, biztos ami biztos alapon elindultam péntek délután, mégiscsak 500 km... Sajna motorral nem ment a dolog mert sok volt a cumó, és hála a roszhírű román zsaruknak, a pénteki forgalomnak és a csodálatos E60-as útnak, kb. 8 óra alatt értem oda... A szerpentineken óvatoskodtam, meg nézelődtem, de Kolozsvár után már sötét volt, és úgy voltam vele, ha az a kamion be tud kanyarodni azon a szerpentinen annyival, akkor én is... A fenyőillatú rész gyanús volt, aztán hazafelé megnéztem merrefelé is raliztam... :karomkodik2:Jobb is hogy nem láttam. Na szóval felért egy vezetéstechnikai tréninggel...

Érdekesség a lámpánál, hogy náluk a piros elkezd villogni, aztán rögtön zöld lesz, és amikor sárgát látsz, akkor lesz utána a piros. Rendőrautó sok helyen van ácsorgós, keveset láttam olyat ami haladt is, viszont mélyen relaxáló yardokat láttam kétszer is a leállított járgányban. Viszont jól látható helyeken parkolnak, olyankor le is lassul a sor rendesen. Az E60-as egész jó minőségű volt Nagyvárad után, a városokban sok helyen van útépítés, fejlődnek. A körforgalmi megoldásaik valami eklektikusan balkáni... a használata is.

A helyiek baromi jó fejek és maximálisan segítőkészek, le a kalappal előttük. A videós kolléga körbevitt a városban, hogy hol lehet jó képeket csinálni, körbe idegenvezetett, nagyon rendes volt. Nagyon sok helyen beszélnek magyarul, gyakorlatilag minden boltban van valaki aki legalább pár szót tud. Semmiféle magyarutálattal nem találkoztam, a szállodában volt egy román aki nem beszélt magyarul, de ő is lelkesen magyarázta a légkondi működését kézzel lábbal, hogy megértsem, mert sikerült aznap az utóbbi 10 év helyi melegrekordját megdönteni. Angolul kevesen beszélnek, nem igazán tudtam használni.

Van motoros kultúra is ám! :D Amikor szóba került a ráérős időkben kinek mi a hobbija, nagy lelkesedéssel mutogattak Ovidiora (nemes egyszerűséggel Ovi -nak becézik), aki ugyan román, de folyékonyan beszél magyarul és bizonyítéka van róla hogy 310 km/h-val szaladgál a szerpentines részen az ezres Hondájával. Ott ahol 50-es táblák vannak kibiggyesztve, a szalagkorlát és a középső betonperem meg végigcsiszatolva...

Ovi meg is hallotta hogy róla van szó, lelkesen el is mesélte a sztorit. Látta a rendőrt ahogy lefotózza őket, aztán a következő faluban már integetett a rendőr, hogy meg kéne állni, végül a második faluban megálltak, mert ott is integetett a rendőr, és hát mégiscsakna... El is vették ott helyben a jogsiját a következő kommenttel: ma már 14 (!)olyan motorost mértek aki 300 felett ment itt, de mivel ők voltak az egyetlenek akik megálltak, akkor most elveszik a jogsit... (ezek az anyatejjel szívják magukba a szerpentinezést) Tanulság Ovi szerint: nem szabad nekik megállni, de sajna már kaptak egy-két nagyon jó autót a zsaruk, azokra figyelni kell mert utolérhetik az embert... Meg most hiába van az egyik legkomolyabb trafizavarója, megint fejlesztettek valamit a zsaruk, mert már hiába van a kütyü a gépen... Másnap nyugodt lélekkel visszaült a gépre, merthogy már úgyse tudnak mit elvenni...

De mostanság ő már nem jár ennyivel persze, mert feleség meg család van, de régebben igen, sajna abból a társaságból már meg is haltak néhányan... ezért nem is mászkál már velük, csak olyan tatásan 200 körül szaladgál... a szerpentinen, meg Brassó felé, mert arra jó az út.

Aztán megmutogattuk egymásnak a mobiltelefonjainkban a motorjainkat (mint más a gyerekéről a képeket), megbeszéltük hogy az itteni és ottani rendőrökkel hogy kell bánni, ellátott hazafelére néhány helyi közlekedési jótanáccsal. Komment a magyar rendszámú autókról: azok olyan lassan mennek, meg minden szabályt betartanak, nézelődnek a hegyekben. Hát ja, csöndesen vigyorogtam, bólogattam és megmutattam neki a videót amit útközben csináltam vezetés közben. Komment: na tessék, ezért haladtok olyan lassan.... :D Sajna az átszaladó kölyökmacit nem tudtam levideózni, arról lemaradtam.

A büntetésekre nem igazán érzékenyek, az egyik kolléga lejárt jogsival szalagál március óta, azt mondja nem azzal megy az autó... Végül is télleg, a benyának ehhez több köze van...

Visszafelé már 5 óra alatt sikerült megjárni ugyanazt az utat, hála a péntek esti tréningnek és jótanácsoknak. Baromi lelkesen csavarodok lefelé az szerpentinen az 50-es táblánál hetvennel, felfelé dupla sáv, kaptatóval. Büszkén veszem a kanyart az optimális íven (mennyire ügyes is vagyok ám), mire a mögöttem jövő ledudálta a hajamat és elhúzott mellettem a szembesávban úgy 100-al... Ez kicsit lelombozott, de néhány kanyar után már majdnem 80-al megint kezdtem magam a nyeregben érezni, mire egy motoros ugyanezzel a módszerrel megelőzött olyan Ovi-s sebességgel. Gyakorlatilag csak hallottam hogy megelőznek, mire észleltem a hangját már el is ment...

Szóval van még mit gyakorolni.... :D

Hozzászólások

Ááááá... remélem ezt irónikus blognak szántad. Még hogy az anyatjjel szívják.
Én azt vettem észre, hogy a Dácián képződött autósok, akik a külföldi munkájuk alatt túlhirtelen vettek naaaagy, nyugati autókat, és hirtelen lett Romániában az összes kátyús és földútból tükör aszfalt, és azóta is halnak halomba, és ölik az ártatlanokat, mert vezetni senki nemtanítottam meg őket.
És a bajk az, hogy nem csak a saját országukban, hanem itt nálunk is. :(

Amikor mi pár éve kinn voltunk Erdélyben, épp előző nap halt meg abban a faluban egy ilyen fittipaldi. Az egyenes úton esett az árokba, mert előzőleg megcsinálták az utat és onnantól ő is ennyivel záguldott rajta. Eközben Maros megyében (meg pl. a Bucsin tetőn), a húszcentis kányúk között fellelhető volt 10-20 cm aszfalt...

Szóval ha valaki kinn jár, főleg motorral, nagyon-nagyon vigyázzon magára! A Ba-s (Báko megye) rendszámúak pedig klülönösen életveszélyesen vezetnek...
 
Sajna a közlekedés is olyan mint a mobiltelefon. Először bunkofon, aztán kialakul annak is a kultúrája hogy mikor hol kell lehalkítani... lelassítani. Csak sajna addig sokan halnak, mint ahogy írtam is... Nálunk is ugyanez megy (max előrébb járunk), lásd apuci fiacskája és a diszkóbalesetek.
A BA-sok és a BH-sok hasonszőrűek... A német rendszámú autók egy része meg ugyanazért amit írtál.
 
Hát a román közlekedési kultúráról tényleg regényt lehetne írni (bár szerintem ők meg rólunk mondják ezt) minket is toltak le nagyis 110es tempónál a Királyhágón ikszhatossal mer' az megy, hát végülis ja. Motorral tényleg extraóvatosnak kell lenni. Viszont ezt a lámpa dolgot én még nem figyeltem soha, mondjuk nem is vezettem még ott. A körforgalom meg :D A nagy vizes műanyagterelőkből kirakva és menj ahol tudsz, nagyon vagányak...
 
Annyira jó, hogy én eddig csak egyszer voltam Erdélyben, akkor is vonattal mentünk, jöttünk és csak helyben vittek minket busszal. Mondjuk az aszfalt minősége... kb mint nálunk, amikor kimarják a két felső réteget, mielőtt újat kapna, csak persze kátyúkkal tarkítva, néhol egész útpálya szélességű és hasonló hosszúságú, no meg 10 centi mély. A felfestésről nem is szólva, mert az sose volt :) Bár ez már kb 5 éves dolog... Sajna akkor még nem tudtam, hogy érdekel a motorozás, szóval nem nézelődtem ilyen módon :) De motorral azt hiszem sose mennék ki, vagy majd ha már lesz rendes aszfaltos út, mindenhol :) Telhetetlen vagyok, ismét :D
 
Ezelőtt én kb 10 éve voltam, szerintem sokat javult az utak minősége. A mellékutak persze még javíthatóak, de a főutakon már nem véletlen döngetnek ennyire. Az egyik helyi idősebb ember úgy jellemezte a saját közlekedési kultúrájukat, hogy aki járt már külföldön, az megtapasztalta hogy másként is lehet közlekedni, de aki sose teszi ki a lábát az országból, az csak megy mint a vakbarom...
 
NaNa;bt13801 írta:
Ááááá... remélem ezt irónikus blognak szántad. Még hogy az anyatjjel szívják.
Én azt vettem észre, hogy a Dácián képződött autósok, akik a külföldi munkájuk alatt túlhirtelen vettek naaaagy, nyugati autókat, és hirtelen lett Romániában az összes kátyús és földútból tükör aszfalt, és azóta is halnak halomba, és ölik az ártatlanokat, mert vezetni senki nemtanítottam meg őket.
És a bajk az, hogy nem csak a saját országukban, hanem itt nálunk is. :(

Amikor mi pár éve kinn voltunk Erdélyben, épp előző nap halt meg abban a faluban egy ilyen fittipaldi. Az egyenes úton esett az árokba, mert előzőleg megcsinálták az utat és onnantól ő is ennyivel záguldott rajta. Eközben Maros megyében (meg pl. a Bucsin tetőn), a húszcentis kányúk között fellelhető volt 10-20 cm aszfalt...

Szóval ha valaki kinn jár, főleg motorral, nagyon-nagyon vigyázzon magára! A Ba-s (Báko megye) rendszámúak pedig klülönösen életveszélyesen vezetnek...

Teljes mértékben egyetértek....
Egyszerűen kritikán aluli, ahogy a románok vezetnek. Sajnos volt alkalmunk megtapasztalni, amikor nekünk kellett kivédeni egy balesetet... a szokásos "szembeelőzés", ami náluk mindennapos... legalábbis a tapasztalatok ezt támasztják alá. Nem mérik fel a közlekedési helyzeteket, nem mérik fel azt, hogy lehet-e, vagy sem előzni! :mad:Csak úgy belevágnak, kanyarban!

Ellenpélda (ami ugye mindig van): A minap volt egy pozitív élményünk: román rendszámú autó engedett el minket motorral, szabályosan megállt, csak hogy mi elmehessünk! :) De sajnos a többség alapján ítélkezik az ember... habár nem szeretnék az általánosítás hibájába esni, akkor is jobban és a minőségre törekedve kellene a vezetőket felkészíteni a vezetésre! Fogalmam sincs, hogy Romániában hogyan zajlik egy tanfolyam, de a végeredmény nem azt támasztja alá, hogy a megfelelő módon... Nincs jogom, sem felhatalmazásom a bírálatra, ez csak egy tapasztalatokból leszűrt vélemény... amely bizonyára szubjektív...

:)
 
V
Stimmel. Már ami a közlekedési kultúrát-kultúrálatlanságot illeti. Mondjuk a szembeelőzéseket már nem is tartom számon, abból itthon is lehet bőven kapni... meglátja a szimpla fényszórót, "csak egy motor, elférek", aztán nem győz az ember a padka felé húzódni, hogy elférjen. És ezt magyar rendszámos adja elő...
Odakint sokkal jobban idegesít az, amikor megyünk 100-110 körül, gyakorlatilag folyamatos a szembeforgalom, de a barom a s*ggünkben tolja a szutykát. És márkafüggetlenül, a szakadt Dacia ugyanúgy, mint a béjemvéajudimercédeszbármilyennormálisabbnyugatiautó. Tavaly esett meg túrán, hogy az egyik srác benézte a rönkszállítót (na ja, kellett neki a stopos csajjal szemeznie, amiatt állt bele a fékbe a rönkszállító sofőrje is...), vett egy mandínert az aláfutásgátlóján, mögötte a barom a rönyómeganjával meg majdnem átment rajta, mert persze már a s*ggében volt...

Adri80;bt13818 írta:
Fogalmam sincs, hogy Romániában hogyan zajlik egy tanfolyam, de a végeredmény nem azt támasztja alá, hogy a megfelelő módon... Nincs jogom, sem felhatalmazásom a bírálatra, ez csak egy tapasztalatokból leszűrt vélemény... amely bizonyára szubjektív...

:)

Ha csak ebből indulunk ki, akkor az itthoni sofőrök felkészültségét, és az itthoni képzés hatékonyságát/megfelelőségét is igencsak meg lehet kérdőjelezni... Mondjuk, lehet, hogy én vénültem meg, és csökkent a toleranciaküszöböm, de hihetetlen, mennyi idiótával, szerencsétlenkedővel, és egyéb állatfajtával lehet találkozni az utakon...
 
_Bq_;bt13822 írta:
Ha csak ebből indulunk ki, akkor az itthoni sofőrök felkészültségét, és az itthoni képzés hatékonyságát/megfelelőségét is igencsak meg lehet kérdőjelezni... Mondjuk, lehet, hogy én vénültem meg, és csökkent a toleranciaküszöböm, de hihetetlen, mennyi idiótával, szerencsétlenkedővel, és egyéb állatfajtával lehet találkozni az utakon...

Ebben egyet értek. Én nem olyan rég (4 éve tanultam ótót vezetni) és nekem is az a sajnálatos tapasztalatom, hogy autót vezetni nem ott tanul meg az ember. De nekem alapvető dolgok is hiányoztak/hiányoznak sajnos, viszont nem is sűrűn járok autóval akkor is kis forgalmú utakon.
 
Én vagy 5-6 éve voltam Erdélyben,akkor"megúsztam"egy repedt,ill.törött elsö felnivel.Úgy jöttem haza több,mint 1600 km-t.Ráadásul majdnem eltaposott két román kamionos,akik mentek,mint az állat azokban a tök sötét falvakban.Inkább félre álltam,mert azoknak csak az lett volna a probléma,hogy ami belölem maradt,be kellett volna hogy lapátolják az árokba.
 
Hm, hát a közlekedéssel valóban még hadilábon vannak, de ettől függetlenül nagyon jól éreztem magam ott, és sok jóindulatú ember is van ott. Különösen szimpatikus volt, hogy sokan külön örültek annak hogy Magyarországról vagyok. Más a mentalitás, tudnak örülni kicsi dolgoknak, tudnak veszettül mulatni úgy, amit még itt nem láttam. Egy ilyen helyen nálunk úgy mulatnak, hogy vagy lepusztul minden a végére az utolsó tanyakocsma szintjére vagy halál vérszegény az egész mert nem mernek lazulni. Itt nem pusztult le semmi, de még ennyi embert így mulatni, ennyi őszinte örömmel még nem láttam...
Lehet megint csak mázlista vagyok és jó helyre kerültem...
 
Én azokon a szerpentineken Manóbá fiának köszönhetően olyan 80-al mentem/pedig az csak "kis" "nagy"motor!!!De bringások előttük le a kalapom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Túrázó bringást alig láttam. Inkább a helyi faluból faluba tekerőket, de abból is nagyon keveset. Suzu, tényleg nincs sok helyen kivilágítva minden, plusz még a felfestések se fényvisszaverőek mint nálunk.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
655
Hozzászólások
28
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

  • Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére