Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Tűzkeresztség - víz által

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 11"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> Mrs.Kawangyal Olivér balesetét elmesélő blogjára válaszul Zp azt írta, pénteken csak jó híreket szabad írni. Én ezt kiterjesztem az egész hétre, mert mi jól vagyunk, és jobbulást kívánunk minden sorstársunknak.:D
Először is: Nem tudtam veletek menni pénteken Twister temetésére, mert a csapattal egy lengyelországi motoros találkozóra mentünk. Este mondtam egy imát a békés átkeléséért, remélem a Ti szeretetetek segíti majd őt ebben!
Másodszor: Minden motoros ismerősömtől azt hallottam, kétféle motoros van: aki már esett, és aki ezután fog. Nos, nem "saját jogon", de én már az utóbbiakhoz tartozom. Remélem ez arra az időre is kiterjed, amikor az első ülésen ülök!
Szombaton tettünk egy nagy túrát a hegyekben, fantasztikus volt, a csúcsról néztük a távolban, a szállásunk felett tomboló vihart. Örültünk, hogy szárazon megúsztuk a hazautat is. Tíz percnyire a kempingtől lekanyarodtunk az autópályáról, kényelmesen nézelődtem kis fotelkámból a hátsó ülésen, amikor azt láttam, hogy csillog az út (hiszen egész nap esett), amire rá akarunk fordulni. Épp nyitottam a számat, hogy szóljak, mert az én Drágám nem az a gyors reagálású egység, de már hallottam is, hogy kattan az egyes, és – hogy ne maradjunk el a többiektől, és beférjünk a jobbról közeledő autó elé – már kanyarodtunk is. Mivel az autó is tempósan közeledett, az én Kincsem húzott egy picinyit a gázkaron. Csakhogy a Szépség, amin ültünk, 1800 ccm-es motorral bír, a 118 paci az ostor hatására megugrott, és úgy megriszálta a moci farát, hogy ihajla! Magyarán a parasztgáz miatt magunknak köszönhetjük a „beavatást” és amiért ezt leírom, az csak az, hogy kicsik-nagyok kollektívan emlékezzünk: nedves aszfalton, pici, egyenletes gázadás! Tudom, mindannyian olvastuk ezt a KRESZ-kérdések között, de mi most élőben is meggyőződtünk az a.) válasz helyességéről!

Szóval: megijedni sem volt időm, mikor éreztem, hogy elkezd kicsúszni a motor hátulja, olyan gyorsan történt minden! Az én drágám próbálta korrigálni a csúszást, de esélyünk sem volt. Két flikk-flakk, és már dőltünk is a bal oldalra, velem pedig rendkívül érdekes dolog történt. Csukd be a szemed!- gondoltam/hallottam belülről, tehát így tettem. Tudnék most mesélni a tér- és testérzékelésről (illetve annak hiányáról), valamint a tudat testek közötti áthelyeződéséről, mert halál izgi volt, de azt hiszem, túl exoterikusra sikeredne, tehát nem untatnék vele. Nem tudom, hogy kerültem le a motorról a földre, mert a bal oldalamra érkezésem kimaradt. Pedig oda érkeztem, az tuti, mert piszokul fáj a vállam és a felkarom, megrándult a nyak- és csuklyás izmom. Első észlelésem az volt, hogy erős ütést éreztem a jobb könyökömöm, és azt, hogy – mint egy gumiasztalról – ellökődik a karom az aszfaltról. Megérkezett az első gondolat is: ha nem lenne rajtam protektoros kabát, már nem lenne könyököm! Tiszta hülye vagyok, nem? Aztán érzékeltem, hogy gurulok, meg fordulok valamerre, majd egy koccanás a sisakon, és jött a következő gondolat: le az útról, jön az autó! Felemeltem a fejem, és klasszul keresztben feküdtem a jobb sávban. A férjem épp’ szánkázott a motorral a szembe sáv és az árokpart felé. Megpróbáltam pók (rák?) mászással elkúszni, de valahogy nem működött a bal oldalam, úgyhogy egyszerűen felugrottam, most sem emlékszem hogyan, de már az út szélén álltam. Balra néztem, hol a kocsi? Állt szépen mögöttem, egy fiatal pár ült benne, a srác vezetett. Szemből is közeledett egy autó, egy szemüveges, félhosszú hajú nő vezette, és ő is megállt (az égnek hála a lengyelek nem full gázzal közlekednek, mint mi!). Hogy milyen autók voltak – márka, szín stb – gőzöm sincs, úgy látszik nem volt lényegi információ! Átrohantam gyorsan segíteni, mert közben a férjem elkezdte felszedni Csodaszépet az árokpartról, ahol megállt, és – ha már működött az agyam - a sokkot későbbre halasztottam, és lekommendáltam az út folytatását (felállít, kitol, iszik, lélegez, újraindít, megköszön, fordul, visszaérkező kereső csapatot megnyugtat stb.). Este a remegés és hányinger letudása után megpróbáltam visszaemlékezni, hogy mi történt, de frankón nem emlékszem semmire a dőlés kezdetétől az első fordulat végéig. Úgy látszik a tudatom lelécelt a stresszhelyzetből, viszont este, az ágyban fekve bokától lapockáig bezárólag minden cm-nyi felületről számot tudtam adni, ami az aszfalttal érintkezett ! És csajok, kb. 45-50-ről zúgtunk, fájok itt-ott, de egy karcolás sincs rajtam! Nos, igen, én hálás vagyok, és igyekszem eszembe vésni a tanulságot, mint a kisangyal, hogy legközelebb már automatizmus legyen!
<o:p> </o:p>
Nem olyan régen az egyik új klubtársunk azt kérdezte, milyen ruhát vegyen motorozáshoz: most is azt mondom, amit akkor, csak most már tapasztalatból: mindegy, hogy farmer, bőr vagy kordura, de LEGYEN BENNE NYÁRON IS PROTEKTOR!!!!!!!

Hozzászólások

Örülök, hogy nem lett komolyabb bajotok!:D
Én is ugyanígy voltam, nem sok mindenre emlékszem az esésből, ami kisértetiesen hasonlít a ti esetetekre. Én is utasként ültem a motoromon, a férjem vezetett, Horvát ország, már a szállásunk felé tartottunk az aznapi kirándulásból, utolsó előtti kanyar, 50-60-as tempó, férjem úgy érezte nem tudja íven tartani a motort, megijedt, első fékkel ráfékezett, motor eleje keresztbe fordult, és mi már repültünk is.
Én szerencsésebb voltam, pár zúzódással megúsztam, de a férjem sajnos beszerzett pár törést is. Szegycsont, borda és állkapocs törés. Nekem 3 hét táppénz, neki 7 hét. Túl vagyunk rajta, már a férjem is felgyógyult, levontuk a konzekvenciákat, és motorozunk tovább!!!
Mivel mi már szintén megtapasztaltuk hogy milyen esni, ezért mi is melegen ajánljuk mindenkinek a megfelelő védőruházat viselését. Rajtam volt legalább motoros kabát, a férjemen csak egy sima bőrkabát, és farmernadrág.
És ez csak egy kis 250-es motor volt.
Tehát mindenki vigyázzon magára, mert senki más nem vigyáz helyettünk.

Üdv
Lotti
 
A lényeg, hogy nem törtétek össze magatokat!
Az biztos, hogy vagy a pillanatok alatt lezajlódó események vagy a csukott szem, de tényleg törlődnek az események!
 
Lotti1;bt13388 írta:
Örülök, hogy nem lett komolyabb bajotok!:D
Én is ugyanígy voltam, nem sok mindenre emlékszem az esésből, ami kisértetiesen hasonlít a ti esetetekre. Én is utasként ültem a motoromon, a férjem vezetett, Horvát ország, már a szállásunk felé tartottunk az aznapi kirándulásból, utolsó előtti kanyar, 50-60-as tempó, férjem úgy érezte nem tudja íven tartani a motort, megijedt, első fékkel ráfékezett, motor eleje keresztbe fordult, és mi már repültünk is.
Én szerencsésebb voltam, pár zúzódással megúsztam, de a férjem sajnos beszerzett pár törést is. Szegycsont, borda és állkapocs törés. Nekem 3 hét táppénz, neki 7 hét. Túl vagyunk rajta, már a férjem is felgyógyult, levontuk a konzekvenciákat, és motorozunk tovább!!!
Mivel mi már szintén megtapasztaltuk hogy milyen esni, ezért mi is melegen ajánljuk mindenkinek a megfelelő védőruházat viselését. Rajtam volt legalább motoros kabát, a férjemen csak egy sima bőrkabát, és farmernadrág.
És ez csak egy kis 250-es motor volt.
Tehát mindenki vigyázzon magára, mert senki más nem vigyáz helyettünk.

Üdv
Lotti

IIIIgen, ezt a kézifékes-ösztönös megoldást én is előadtam még a tanpályán. Borítottam is vele a mocit, mint állat.Csak hát ott szerencsére gyök kettővel közlekedik az ember. ;)
Máig hálás vagyok a safety oktató srácnak, aki belém súlykolta, hogy kanyar előtt együttes (vagy hátsó dobfékesen sok kanyar esetében túlmelegedést kerülendő jobbára elsővel) fékezés, és ha "elnézted" a dolgot, kanyarban HÁTSÓ fékkel döntöd és stabilizáló kis gázt húzol. Máig hallom a hangját: "érzéssel nyomott hátsó fékerőtől bedől, ha elengeded a féket, felegyenesedik a moc." De azt is mondta - amit azt hiszem Zsüli is írt valahol-, hogy a "hivatásosoknak" kötelező minden tavasszal pár nap ismétlő gyakorlás, mielőtt lóra ülnek. Szerintem nekünk sem ártana - csak ne lenne olyan k..va drága a safety tanfolyam! Meg az sem ártana, ha a műszerfalakon az indítókulcs fordítására kiíródna: ne légy önző állat, ne csak magadra gondolj!, stb. És máris megalkottam Utopiát. Ki költözik velem oda?:D
 
Örülök, hogy rendben vagytok! A megrándult izmokra nekem jó volt a kígyómérges kenőcs, ha gondolod próbáld ki! Na, és sajnálom, hogy nem tudtam eddig a "rossz hírt nem lehet közölni pénteken" szabályról...
 
Szerencse, hogy ennyivel megúsztátok. Ez a szembecsukás dolog nekem is automatikus. Sokszor volt már, hogy olyan szitu van, amiből perec lehet (hülyeótós, legutóbb meg egy nyúl). Nekem ilyenkor annyi a reakcióm, hogy ember megszorít, szemet becsuk és vár mi lesz. Szóval ez szerintem természetes.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Brigó
Olvasás
428
Hozzászólások
20
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Brigó további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére