Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Ausztria, 2008. augusztus 4-9, 4.-5. nap

Augusztus 8.

Erre a napra már csak a Villacher Alpenstrasse maradt a négy nagy karintiai látványút közül. Hamar kiderült, hogy szerencsésen sikerült így alakítani, ez a nap volt az egyetlen, amikor esõt kaptunk. Nem súlyosat ugyan, de azért az esõruha már nem ártott helyenként.

0336_004237.jpg


0338_004241.jpg


A táv Malta-tól összességében bõven 300km alatt van, a másnapi hazaút elõtt elég is volt ennyi, hogy 1 évre ismét búcsút mondjunk a hegyeknek.

0328_004229.jpg


0332_004232.jpg


Maga a kilátópont sincs magasan (itteni viszonyokhoz képest, a mi Kékesünkre azért még innen is bõ 600m-rel lefele kell nézni...), viszont annyira közel van a határhoz, hogy jórészt Szlovénia csúcsai látszanak innen.

0344_004245.jpg


0347_004248.jpg


0348_004252.jpg


0350_004255.jpg


Ebédelni egy hüttében ebédeltünk, ahol a tiroli népviseletbe öltözött pincérlány közölte, hogy mivel náluk most van szezonkezdés( :) ), csak kétféle fogásból választhatunk: gulasch, vagy wiener schnitzel... Mivel szent meggyõzõdésünk, hogy gulyást kishazánkon kívül bárhol máshol csak elrontani tudnak, maradt a bécsi szelet. A meglepetés akkor ért, amikor az említett fogás pizzás tányéron érkezett, és még arról is lelógott a széle helyenként...
Hazafele megálltunk Gmündben. Ez a kisváros Malta elõtt kb. 10km-re van, és az augusztusi mûvészeti fesztiválján kívül arról nevezetes, hogy itt található Európa elsõ, és egyetlen, magánkézben lévõ Porsche múzeuma. Ezt nem hagyhattuk ki;) A múzeum alapötletét az adja, hogy 1944-50 között Ferdinand Porsche ide telepítette a gyárát, és itt zajlott a VW bogár gyártása, és késõbb az elsõ Porsche, a 356-os fejlesztése, gyártása. Az alapító, Helmut Pfeifhofer, szép kis gyûjteményt halmozott fel, kezdve a 356-os famodelljétõl,

porsche02_004303.jpg


a kézzel kalapált fémkasztnikon

porsche01_004259.jpg


és restaurált autókon át

porsche07_004326.jpg


a pályaversenyautókig, felmetszett 968-asig,

porsche05_004316.jpg


porsche06_004321.jpg


rendõrségi Carreráig,

porsche04_004312.jpg


és az ifjabb Pfeifhofer pálya-Porschéjáig.

porsche03_004308.jpg


Természetesen mindenféle szuvenír, autómodell, miegyéb vásárolható, viszont sajnos a kiállított darabok melletti tájékoztató csak német nyelvû, én viszont külföldiül csak angolul vagyok kommunikációképes... Sebaj, legközelebb a szigetországig meg se állunk, Aston Martin múzeumban biztos nem lesz ilyen gondom:D

Augusztus 9.

Hazafele... Kb. ahogy jöttünk, végig Ausztria déli határa mentén, falvakon, kisvárosokon át, Faaker See-t, Wörthensee-t, meg mindenféle egyéb See-ket megkerülve:csam:

haza01_004453.jpg


0357_004448.jpg


Jubiláltam is: a visszaúton töltötte be a GSX az 50ezret:hura:

0353_004441.jpg


0354_004445.jpg


Elõzõ este egész szép vihart kaptunk a nyakunkba Malta-n, gyanakodtunk, hogy valamit kapni is fogunk belõle. Ahhoz képest, nem sokat sikerült, szinte a határig száraz utakon, felhõket kikerülve tudtunk jönni. Spielfeld környékén aztán, mikor északra akartunk fordulni, pont betévedtünk egy esõfelhõ alá. Megálltunk egy benzinkúton öltözködni, de senkinek nem fûlt a foga az esõruhához. Tanakodás... végül abban maradtunk, hogy próba szerencse, maradunk délen, amíg lehet, és majd közvetlenül a határ elõtt fordulunk északra, hátha akkor sikerül kikerülni a felhõt. Ez annyira bejött, hogy csak a határnál kaptunk egy kis csöpögést, aztán a határ és Körmend között egy kisebb esõt, de ezen kívül Fehérvárig csak a széllel kellett küzdeni, mert abból viszont volt rendesen. Fehérvárnál elköszöntünk Tamástól, õ ráállt az autópályára, és egy lendülettel hazamotorozott Tiszavasváriba. Mellesleg Pesttõl folyamatosan ázott, mint utóbb kiderült. Mi TJ-vel maradtunk a 8-ason, aztán a régi 7-esen, Fehérvár és Velence között élveztük kissé az esõ utóhatását, alig láttam ki a plexin az autók által felvert saras víztõl. Velencétõl aztán ismét száraz utak, Pestig pont meg is száradt rajtam minden...:) Másnap aztán én is vettem egy utolsó lendületet, és összességében 3000km-rel, rengeteg kanyarral, és élménnyel gazdagabban értem haza Debrecenbe.

Végül, néhány, talán hasznos infó annak, aki ilyesmiben töri a fejét.

Szállás: Többek által kipróbált helyre mentünk, 2007-ben már teszteltük, 2008-ban sem csalódtunk. Nem terveztünk "vándortábort", nyilván úgy is lehetne, de olyan helyen kerestünk szállást, ahonnan belátható távolságon belül minden fõbb látnivaló elérhetõ. A napi távok 2-300km körül alakultak, többet tervezni nem érdemes, a hegyekben, ismeretlen úton nem halad úgy az ember, mint az Alföldön. A szállás, 2ágyas, fürdõszobás szobákban, reggelivel, fejenként kb. 25-30EUR, a mi szállásunkon 3 éjszaka fölött kedvezményt is adtak az árból, emiatt is érdemes inkább csillagtúrában gondolkodni.

Étkezés: A reggelit vettük fõétkezésnek, a szálláson bõségesen adtak felvágottakat, péksüteményt, kávét-teát, de volt joghurt, tej, müzli, gyümölcs is. Ebédelni, hacsak nem a Grossglockneren ültünk be étterembe, 1-1 Billánál álltunk meg leginkább, 1-1,5EUR körül igencsak kiadós szendvicseket lehet kapni, amiket frissen, helyben megcsinálnak. Vacsorára is itt vásároltunk be, de 1-2 alkalommal beültünk étterembe is, az árak nem vészesebbek az itthoniaknál.

Látványutak: Ki lehet váltani az úgynevezett Karintia kártyát, amivel elég sok kedvezmény igénybe vehetõ. Nekünk ez is benne volt a szállás árában, nem is kellett menni utána, ott a panzióban kitöltöttük a szükséges papírokat, kijelentkezéskor meg leadtuk. A kedvezmények nekünk konkrétan azt jelentették, hogy a látványutak közül csak a Gerlosért kellett fizetni, a Grossglocknerre a Karintia kártya érvényességének idejéig kaptunk belépõt a felmutatása után, a többi útra napijegyet adtak ugyanígy. Természetesen fel lehet menni az utakra enélkül is, a napijegyek ára motorra, ha jól emlékszem, 3EUR körül mozog, de van kombinált jegy is a négy látványútra. De a kártya felmutatásával a Porsche múzeumban is ingyen tudtunk bemenni.

Egyebek: Minden nagyobb kilátópont, parkoló, kultúrált, motoroknak külön parkolók felfestve, parkolási díj nincs. Van viszont Biker-Safe, ez úgy mûködik, mint itthon a plazák csomagmegõrzõi. 1EUR letét ellenében be lehet tenni a sisakot, kabátot, meg mindent, ami nem kell, egy kulcsos szekrénybe, kinyitáskor az 1EUR-t visszakapod. Viszont, volt, hogy a sisakokat simán otthagytuk a motorokon (ahogy mások is), senkinek eszébe nem jutott hozzányúlni.

A túrán általam készített teljes képanyagot feltettem a http://ggtura2008.bq.fotoalbum.hu/ albumba, ha valakit esetleg a "vágatlan" anyag is érdekel:csa

Hozzászólások

Ez a blog most sajnos nem éri utol ZP bejegyzését, de legalább a végére kisütött a nap. Az hittem, végig olyan borús marad. :D
 
Ja, nálunk is kisütött a nap! :D
Hulkot nem láttam egyik képen sem, pénzt kért a fotózásért? :D
Ez tényleg végtelen történet! :)
 
Köszi az élménybeszámolót...kedvcsináló volt!!!:jo
Családilag, autóval is érdemes lenne belevágni...:)
 
V
Nem baj, nem verseny ez...:D Az esőben menés megvolt 2007-ben, akkor Pestig szakadó esőben... illetve én Várpalotáig, onnan tréler...:((
Írtam az elején, hogy szinte csak végtelen történeteim vannak...;)
 
V
Dehogynem, magyar részről rengeteg fotó készült, osztrák részről szerencsére egy sem, az drága lett volna...:D
A többiek csináltak párat, de azokat nem akartam felhasználni. Így is csaltam kicsit, mert a múzeumba elfelejtettem bevinni a gépem:(
 
Tudom, hülye dolgaim vannak, de én szeretek esőben motorozni:) egy ideig..:)
Egyik nyáron pl óriási élmény volt, amikor Balatonról jöttünk haza és az egész országon végigsöpört egy hatalmas vihar, ami végig előttünk ment...olyan villámok cikáztak az égen amiket még sosem láttam és a felhők is ijesztőek voltak, arról nem beszélve amit a vihar maga után hagyott -kitekeredett fák, saras átfolyások az úton, megrongálódott autók, tető nélküli házak... borzongtam a félelemtől. Nyolc óra alatt értünk haza (igaz ez annak is köszönhető volt, hogy az összes út be volt állva, próbáltunk kerülni, de így meg bejártuk a fél országot)...a srácok hisztiztek amikor Gödöllőn már nagyobb eső kapott el minket és meg kellett állnunk, én meg mondtam nekik, hogy tegyék össze a kis kacsóikat, mert a javából így is kimaradtunk szerencsére..de azért mégiscsak egy jó élmény volt..
 
Hmmmm..ezért a látványért már érdemes nyeregbe pattanni:) Köszi, hogy megosztottad velünk:) A képek nézegetése mellett élmény volt a leírások olvasása is:) Gratula!!:)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vendég
Olvasás
171
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére