Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

ami segítheti a motorozást, gondoltam megosztom=)

sziasztok

nah, hát igazábol azért gondoltam h csin egy blogfélét erről mert ha összejön egy gurulásra a kis csapat motorozni akkor hát ugye jo tudni néhány dolgot a csapatban motorozásról.
felrakok egy linket is meg a szöveget, érdemes megolvasgatni akinekvan ideje és kedve=)
na pusz

http://www.szocimotoros.hu/hu/vezetestechnika/86

Fantasztikus élmény, amikor egy nagy csapat tagjaként végigdübörögünk egy kis falu főutcáján, paraszt bácsi szájából kiesik a pipaszár, a gyerekek kirohannak az út szélére integetni, az autóforgalom pedig megáll arra az időre, amíg elvonulunk. Ám mint sejtheted, a biztonságért a többi motoros között is tenni kell!

A csoportos motorozásnak megvannak az íratlan szabályai, amit jó esetben már tudsz mire egy ilyen csapat tagja leszel, de most leírom, hátha kimaradt egy-két dolog.

A csapat elején és végén mindig tapasztalt motorosnak kell mennie. Kezd elterjedni, hogy ők rikító citromsárga mellényt vesznek, és rádiókapcsolatot tartanak egymással. Az elől haladó értelemszerűen tudja az utat, a hátsó viszont lehetőleg erős motorral rendelkezik, hogy előre tudjon szaladni szükség esetén. Neked kettejük között kell valahol elhelyezkedned a sorban. Nem maradhatsz le tőlük (persze ez nem azt jelenti hogy az eleted árán is követni kell), és nem előzheted meg a vezetőt.

A vezetőkön kívül nagyobb csapatban vannak segítők. Általában szintén rikító mellényben vannak, tapasztalt motorosok, de van, hogy az alkalom szüli a segítőt, ilyenkor nincs mellény, de fontos, hogy a csapathoz viszonyítva erős motorral és tapasztalattal állj be segíteni. A segítők feladata, ha körforgalomba, kereszteződésbe, lámpához értek akkor lezárja a keresztforgalmat, mivel vagy a szabadjelzés időtartama nem lesz elegendő a csapat átkeléséhez, vagy egy pofátlan autós megpróbál beslisszolni közétek, ami veszélyes mutatvány. Ezen kívül a csapatnak kijelöli az irányt, amerre menni kell egy bonyolultabb csomópontban. Tulajdonképpen ez sima forgalomirányító szerep. Érdemes tudni, hogy törvény szerint csak vizsgázott forgalomirányító végezhetné ezt, de olyan nem terem minden bokorban, a csapat biztonsága érdekében azonban szükség van rá.

A csapatban a gyengébb motorokat elől helyezik el, az erősebbeket hátul, így nem húzódik szét a sor túlságosan, de ehhez mindenkinek a megfelelő helyen kell maradnia. Ezért, valamint mert veszélyes, versenyezni, előzgetni nem szabad, lehetőleg tartsad a pozíciódat. Amikor összeáll a csapat, gyakran nem jelöli ki senki hova menj, ilyenkor neked kell tudni a helyedet.

Vonuláskor két sorban kell haladni, cikk-cakk elrendezésben. Így fékezéskor nem futsz rá az előtted haladóba, hanem legrosszabb esetben beállsz mellé, illetve ha úthibát, akadályt kell kerülni akkor sem lesz melletted senki, ezért gond nélkül manőverezhetsz. Ezt a többi motoros is megteheti, ezért lehetőség szerint ne gurulj be senki mellé hátulról, mert nem számít rád és könnyen találkozhattok, valamint ne az előtted menő mögött haladj, mert egy hirtelen fékezéskor nem lesz időd reagálni. Sajnos lehetnek olyanok, akik nem ismerik, vagy figyelmen kívül hagyják a szabályokat, ezért amikor elhagyod a te sorodat, vagy fékezel, nézd a tükörben nincs-e mögötted túl közel valaki.

A cikk-cakk elrendezés nem kötelező csak célszerű, mert rövidebb lehet a sor, de a nagy közelség miatt, 80-90km/h a biztonságos végsebesség. Azért jó, mert nagyobb csapat esetén nem húzódik szét a konvoj, és senki nem téved el. Ha kevesebben vagytok, gyorsabban mentek, esetleg hegyi kanyargós útszakaszon már a teljes sávot kell használni, ilyenkor egymás után libasorban érdemes menni és biztonságos követési távolságot kell tartani, de az előzgetés itt sem ajánlott, csak kellő körültekintéssel és a közlekedési szabályok betartásával, mivel ha elesel, akkor a csapat teljes mögötted levő részét veszélyezteted. Amikor olyan útszakaszon mentek, amin nem tud együtt maradni a menetoszlop, meg lehet beszélni egy nem túl bonyolult találkozási pontot, ahova mindenki egyéni stílusa szerint jut el.

Ezen felül az autósokra is figyelni kell. Amikor egy autós beéri a konvojt, jelezzük neki, mikor lehet előzni. Ennek ellenére nem biztos, hogy be tudja fejezni az előzést, ilyenkor be kell engedni magunk közé, úgy hogy a felező mellett lévők lehúzódnak az út szélére, majd lemaradnak az autó mögé. Amikor a menetoszlop előz, akkor a jobb szélről behúzódunk balra, és egyenként előzünk a szokásos előzési szabályok és elővigyázatosság mellett.

Végül ne felejtsük el, hogy a konvojban vonuláskor is a KRESZ szabályai vonatkoznak ránk, viselkedjünk ennek megfelelően

Hozzászólások

V
A csapatban motorozáskor az ÉLETED bízod azokra akik körülötted gurulnak !!!

Nálunk a túra vezető (Road Captain) narancs, a kisérők (2fő) és a záróember citrom szinű mellényt visel.
Nincs lázadás,magánszám, ökörködés, amit Ők mondanak az szentírás !!!!!!!
 
igazából ezt énis kaptam a szombati velencei motorozás után....mind1, gondoltam írok énis ilyet:p=)
 
A fontos infókból soha nem elég.
Mostanában inkább azt látom, hoyg kezdik ezt is túlzásba vinni a motorosok, és gyakran azt látom, hoyg már az útviszonyok helyett is csak arra figyelnek, hoyg melyik karjukkal mit integessenek. :D

Yama, azt a fotózást tényleg meg kellene ejteni...
 
Hát azért nem rossz, hogy ezeket leírtad. Sajnos tudok olyan balesetről amikor ha fésűben motoroztak volna elkerülhető lett volna a csont és moci törés.Persze azért a tapasztaltabb motorosok tudják ezt szerintem.
 
Nana, benne vok, csak ráérős önkéntes motorosok kellenének, legalább 4-5! :) Jövő hét összes délután ráérek, ha még hétfőig megálmodjátok mikor, megcsinálhatjuk.
Privát üziben várom a jelentkezőket. Egyébként erről én is írtam, sose lehet eleget, az tuti... :)
 
Nia, szerintm meg nem is vagy leszavazva... négy csillagod van, ha jól látom. :D

Yama, a jövő hét nekem elég húzós.

Spéti, én meg olyan balesetről tudok, ahol pont a cipzár (na meg a fáradtság) miatt történt a baj. Sávelhúzás volt, és a hátul, jobb oldalon belül motorozó nem vette észre, és telibe verte az előtte haladót, aki meg is halt.

Szóval a leírt szabályok betartása mellett azért nem árt figyelni is.
 
jo jo persze h nem arrol van szo ebben a cikkben sem h úgy kell ahogy le van írva betűről betűre, persze h sokmindenre kell figyelni, de amit írtál az pont egy kivételes eset, de a cipzár sztem igenis jo dolog..!!
írtam erről a témáról énis írt más is meg még sztem fognak is, sztem jo ez így!!!!

ja és Zp, bocsika elfelejtettem de kűldöm a képeket=)
 
V
A zipzár alakzatban a leggyakoribb hiba a kanyarban áthúzás...
jobbosban a belső levágja az ívet ! balosban meg a külső soron menő teszi ugyanezt...
Összeakadnak...
ilyenkor nem a teljes sávban kell motorozni, hanem a sáv felében !
 
Hát Nana ebben igazad van,a figyelem nagyon fontos. Tudom ha fáradt az ember akkor sokkal tompább, és 1 motorosnak 2x jobban kell figyelnie. Mi nagyon sokat túrázunk, figyelünk egymásra, nem autópályás motorosok vagyunk, igaz nem döngetünk 120 felett, csak ritkán.
 
KT1;bt6102 írta:
...ilyenkor nem a teljes sávban kell motorozni, hanem a sáv felében !

Szerintem meg nem.
Ilyenkor is fontos a féktávolság, és ha megfelelően választottátok meg, akkor mindenki tud döntögetni, és ki-be húzódni a kanyarban. + ha úgy lenne, ahogy írod, egy kátyú kikerülésénél is összeakadnának...
 
Hell!!!

A cikkhez csak annyit fűznék hozzá,hogy a záró motorosnak illik a felezőhöz húzódva motoroznia,ezzel megelőzve az esetleges idiot autós előzését!:mad:
A mi csapatunkban (rendszerint 8-14 fő)mindíg Én vagyok a záró ember és bár ugyanúgy igazodom a "fésűhöz",mint mindenki közöttünk,de amikor egy autósban "materializálódott" veszélyt észlelek hátulról,akkor némi előnyt hagyva az előttem haladónak,behúzódok a felezőhoz és KONTROLLÁLOK!:ne:
Nem egyszer fordult már elő a túráink során,hogy a vadbarom megpróbált előzni,pedig tiszta volt(látván a szembe jövő autós közelségét),hogy csak valamelyikünk kiütésével lett volna képes visszatérni a sávunkba!:düh:
Sajnos van ilyen,meg kell őket fékezni,akár úgy is,hogy zárom a lehetőségeit.

ZP!

Csak annyit,hogy ebben a csapatban nem "tötymörögnél",az fux!;)

A cikk többi részével nagyrészt egyetértek,ezt is csak szerény kiegészítésként firkantottam ide!
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Nia
Olvasás
589
Hozzászólások
34
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Nia további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére