Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Ahogy elkezdődött... 2. rész

Az őrület folytatódik...

Szóval, ahogy már korábban emlegettem, van a motornak eleje is. Tök egyszerű lenne megoldani, az ember csak fog egy régi GSXR, RF, GSX-F első villát, kereket, fékeket, féktárcsát, meg a hozzájuk tartozó apróságokat, és ha ügyesen csinálja, kb. fél órás munkával becsavarozza a Katana vázba. Na, ez az, amiről most tuti nem olvasnátok blogpostot...:D

A történet nem indult túl kacifántosan, találtam két korai GSXR villaszárat egy bontóban, tudtak adni hozzá féknyergeket, villahidakat is, csak utóbbit épp nem a GSXR-ét. Az FZR hátsó kerékhez akkorra már volt egy hozzá passzoló FZR600 első kerék, féktárcsákat is találtam emberi áron, a kereket átcsapágyaztam, összeraktam az egészet, minden oké, elforog a kerék, már csak a kormánycsapágyazást kellene megoldani. Volt több javaslat, a kormánycső kipréseléstől kezdve a levágás-csavarozáson át minden, de valahogy egyik se tetszett igazán. Az egyikben nem bíztam, a másikhoz nem volt présszerszám, a harmadik nagyon elgyengítette volna a villahidat, és hiába szép dolog egy épített motor, életemet és véremet mégse áldoznám érte, ha nem muszáj. Illetve, csak egy határig...:)

Haladjunk a könnyebb út felé, keressünk valami Suzuki villahidat, ami passzol a villaszárakhoz. Találtam is, egy Bandit 400-ét. Méricskélés alapján jónak tűnt, megvettem, aztán kiderült, hogy összerakva, pont súrolják a féktárcsa szegecsei-csavarjai a villaszárakat. Ó, basszus...

Nem ragozom nagyon, túladtam a villahidakon a szárakkal együtt, a Katana átmenetileg eleje nélkül maradt. Mondjuk, ez abban az építési stádiumban éppen nem számított sokat... De azért csak kellene valami helyette... Nem akartam felfordított telókat rá eredetileg, de akkor valahogy rámjött, próbáljuk meg. Igenám, de azért, hogy a kellő hasmagassága is megmaradjon a motornak, meg a leömlőkbe se verjen bele az első kerék, a GSXR1100 egy bizonyos évjáratának a villáját érdemes használni, mert az a leghosszabb. Itthon eleve aranyárban van, odakint viszont, pont ezért, ritkán lehet kapni, és drágán szokott elkelni. Villahosszabbítás, mint ötlet, annyira nem tetszett, lépcsős felső villahidat legyártatni egyedileg megint drága és macerás, nem is igazán tetszik... Viszont hallottam már olyanról, hogy enduro telót ültetett össze valaki, és azzal oldotta meg. Nem is lenne hülyeség, oda lehet beállítani a hasmagasságot, ahova kell, csak belső távtartók kérdése, alsó villahidat is lehet hozzá találni gyárit, felső meg majdcsak kerül valahogy... Mondanom se kell, ez a próbálkozás is megrekedt, az 1 pár villaszár otthon van, parkolópályán. Később talán beépül, de egyelőre nem küzdök vele...

Közben úgy alakult, hogy egy barátommal találtunk egy motorhibás, de amúgy szinte komplett RF600-at, amit megvettünk, bontásra. Azt hittem, itt a Kánaán, végre-valahára, komplett első rész, kicsavarom, becsavarom, aztán csak élvezem az AXE hatást;) Csakhogy, én nem haladtam, az említett jóbarátom viszont, részben muszájból, nekiállt kicserélni a GSX750-ese hátsó kerekét az RF-ére, és megegyeztünk, hogy ha már így, akkor beépíti az első kereket is, fékekkel, féktárcsákkal. Ő legalább haladt, engem nem vetett vissza semmiben, féktárcsákat meg egyébként is nagyobbakat akartam az RF-énél. Annál is inkább, mert korábban hozzájutottam egy pár Hayabusa féknyereghez, 6 dugattyús fékhez meg az ember mégse rak fel 290mm-es féktárcsát, mikor a Busán 320-asokat fog... Viszont, közben jött némi pénzzavar, meg vevő az RF telószárakra, maradtak a villahidak. Aztán jöttek hozzá GSX1100F telószárak. Aztán, jött hozzájuk egy GSXR első kerék, féktárcsákkal. Nyugodtan vártam az összepróbálást, nem lehet gond, a villahíd az RF-é, a kerék ugyanaz, mint az RF-ben, mi baj lehetne? Mi lenne... nem fér be a kerék a szárak közé... Nem tudtam eldönteni, hogy káromkodjak, vagy inkább zokogva vonuljak a sarokba.

Időközben viszont került olyan kapcsolat, ahol úgy tűnt, nem lesz gond legyártatni egy pár egyedi villahidat. Rajzot, ami alapján elinduljak, találtam a neten, átméreteztem, és odaadtam a szakinak. Aztán, hosszú ideig semmi. Kérdezgettem: az anyag már meglesz, de nem ér rá az embere, más munkák vannak, stb... nem haladt a dolog. Mivel jórészt szívességet kértem, nem is erősködtem, elkezdtem inkább megint alkatrész után járni... nem létezik, hogy nincs egy Suzuki villahíd, ami jó lenne nekem. Akár csak egy alsó is...

Aztán megláttam egy 99-es SV650 villahidat. Alsó-felső. Szép. A felső, öntött alu, nem festett, csak utánmunkált, lakkozott, alatta csak a fém. A csapágyak... stimmelnek. A szélessége... na, ezzel nem kellene bakot lőni megint. Kérdezem az eladót mailben: semmi válasz. SV fórum, mérje le nekem valaki legyen szíves: semmi válasz. SV-s jóbarát: letette télire a motort, nem is otthon, nem lehet egyszerűen hozzáférni egy mérésre... basszus, ez se jött be. Most mi a túró legyen, az idő szorít, mindjárt lejár a licit, és ha jó a cucc, ennyiért marhára nem kellene otthagyni... újabb pénzt kidobni az ablakon, meg felesleges köröket futni viszont nem szeretnék. Gondolkodjunk... ha a csapágyméretet 20 éven át nem változtatta meg a Suzuki, akkor miért változott volna a gyújtáskapcsoló átmérője a 94-es RF óta? De ha változott is valamennyit, miért használna másikat egy 99-es SV-n, mint mondjuk a 2001-es GSX1400-ason, ami viszont azóta gyakorlatilag ugyanolyan, és egy 2004-es, mit ad isten, pont itt áll a garázsban? Akkor meg... megvan a megoldás... lemérem a GSX gyújtáskapcsolóját, vadászok egy képet a neten, amin nagyjából felülről, torzítatlanul látszik egy SV villahíd, kinyomtatom, megmérem rajta a méreteket, amik kellenek, és egy sima aránypárral már meg is tudom, jó lesz-e nekem, vagy nem. Volt para, míg meg nem érkezett a cucc, de... bejött:hura:

Innentől kicsit jobban meglódultak a történetek. Mivel enduro kormányt rakok fel a Katanára, kellett két kormányrögzítő-kiemelő, mert akkora szerencsém azért nem volt, hogy ne a "hasalós" SV villahidakat találjam meg. Mondjuk, nem is bántam nagyon, így szebb lesz:D Egy kis méricskélés, rajzolgatás után, aranykezű esztergályosunk jóvoltából el is készült a két tartó... mikor a kezembe nyomta, nem jutottam szóhoz, olyan jól sikerültek. Képzelni ilyesminek képzeltem, de nem akartam bonyolítani, szögletesnek rajzoltam meg, és erre mi lett a vége?:cool:

Mikor ez megvolt, megcsináltam a furatokat a villahídra, mert azért rögzíteni se ártana valahogy ezeket a szépségeket. Kicsit le kellett még venni a gyújtáskapcsoló tartó furatainak a magasságából, mert gyári állapotban a kapcsoló alja ütközik a fejidomtartó konzol felső csövével. Amivel még küzdelem lesz, az a műszerfaltartó kiokoskodása. Mindenképpen meghagyom a jellegzetes Katana műszerfalat, a gond csak az, hogy ott gyárilag nem a villahídon, hanem a műszerfaltartón van a gyújtáskapcsoló, és nem is kormányzáras. Az SV-n meg, hogy bonyolítsák az életemet, nem elég, hogy a villahídon van a rögzítés, de ráadásul nem is szimmetrikus. Úgyhogy most gondolkodom, hogy csináljak-e teljesen új konzolt, próbáljak meg valami közdarabos megoldást, vagy alakítsak át még valamit. Bár, most hirtelen bevillant egy ötlet...:csa

Hozzászólások

V
Na persze, mert az annyival egyszerűbb...;) Dupla tárcsafékesre alakítás? Öntött kerekek beépítése? Vízhűtésesre alakítás? Négyüteműsítés? 2hengeres 500-as blokk? Mindet megcsinálták belőle:D
 
BQ, Ancsipancsi üzeni, hogy BEEEEEE, hosszúúúúúú és érdes nyelvvel. :) De ezt még egy másik bloghoz... ti tudjátok, én átadtam... :-D
 
Csak, mert Yama megkeresett, hogy segítene abban a motoremelgetős tréningben...és a saját motorjával!:p
 
V
Na, azt meg remélhetőleg ő sejti, hogy miért mondtam, hogy ne azzal, aztán meg húztam a nyakam...:csa
Ellenben, ha nagyon erősödni-gyakorolni akartok, gyertek, és segítsetek ki-be pakolni a blokkot, szükség lesz rá;)
 
Akarod mondani „erősködni” akarunk, nem? Vagy inkább erőlködni:)
Rám is férne, az URAL 360kg, úgyhogy lehet hogy rajtam még a blokkemelgetés sem segítene, egyenesen Swarzenegger képzőbe kéne mennem
Mondjuk egy oldalkocsi megoldaná a problémáimat:D
Amúgy még akár be is segíthetnék, de pettyet messze laksz
:)
Yamának egyébként már mondtam, hogy nem sértődöm meg, ha meggondolná magát, sőt.
Különben mindig a szocimotorosokat és a veteránosokat cikizik, hogy örökké szerelnek és kalapálnak valamit, de úgy látom rajtuk kívül is nagyon sokan kínozzák magukat hasonló tevékenységekkel. De hát szinte mindeki szétszedte gyerekkorában a kedvenc játékát (aztán meg sírt, mert nem tudta összerakni:))
Amúgy erről a szerelős dologról naplót vezettél, hogy ilyen jól emlékszel mindenre? Épp csak a csavarok egyenkénti bemutatása hiányzik:D
 
V
Oldalkocsis Ural? Azon azért lenne még csemege, az oldalkocsi hajtott kerekével, meg a hátramenetes váltóval... Mondjuk, ha megáll, akkor vagy megcsinálod a helyszínen, vagy 2 emberes művelet a tolás...:D
Nem vezettem naplót, csak fényképeztem néha. De mivel mindent egyedül kínlódtam végig, nem nehéz rá visszaemlékezni:)
A szereléssel meg úgy vagyok, hogy világ életemben volt szerszám a közelemben, sose ijedtem meg tőle, ha össze kellett koszolnom magam, meghát, a motorozást is szocikon kezdtem, amiken azért megtanul az ember ezt-azt. Apám gépész, kölyökkoromban segített még ő is, de jó ideje egyedül szívok a dolgaimmal:D
 
Az én apukám is imádott mindent kibelezni és átalakítani, én meg ott voltam körülötte, imádtam segíteni és még a mai napig így vagyok vele, ha valaki szerel valamit. Egyedül persze nem merek beletúrni a dolgokba, de azért többször is jól jöttem már egy-egy ötletemmel a vetrános barátomnak is, aki rendelésre rak össze mocikat. :)
Hát nem mondom, hogy felvidítottál az URAL-al kapcsolatban, de ez a "mi van ha.." végülis mindenhol ott lebeg...az autómat sem tudnám messzire tolni..esetleg egyenes úton, egy darabig, annyit meg még talán egy oldalkocsival is meg tudok csinálni. De nem hiszem hogy egyedül motorozgatnék, ha már lenne rajta egy oldalkocsi:D
 
V
Ha mindig a "mi van, ha..." lebegne az ember szeme előtt, akkor mindenki jól otthon maradna, ülne a fenekén, és vagy az unalomba, vagy valami háztartási balesetbe halna bele :D
Álltam már meg útszélen (M7 siófoki felhajtó, Pest fele, miért is ne...) a Katanával, sztrájkoló gyújtáskapcsoló miatt...:) Persze, szerszám nélkül, mert egy balatoni lábáztatáshoz minek az... Mondjuk, érdemes egy feltöltött mobillal elindulni azért, bármi történhet alapon, vagy legalább legyen az embernél autós töltő... de előbb-utóbb csak megáll valaki:) Nekem egy furgonos adott szerszámot (először felajánlotta, hogy rakjuk be hátra a jószágot, de palló nélkül, nincs az az isten, hogy egy emelt Transitba ketten bepakoljunk egy 250 kilós motort), negyed óra alatt szétkaptam a kapcsolót, megnéztem, mit kössek át mivel, csináltam egy átkötést, megköszöntem a segítséget, aztán go tovább...:)
 
Ja, hát villamosmérnökként nekem is lennének ötleteim az ide-oda kötögetéshez:)
Egyébként általában mindig a furgonosok a legjobb fejek és megállnak segíteni, habár ez is érthető, mert egy furgonnal is sokszor csak a baj van, úgyhogy átérzik ha valaki lerobban:)
Az alap szerszámok nélkül meg sehova nem szabad menni, főleg nem Debrecenből Balatonra:)
Még pár méteren is fárasztó tolni egy ekkora motort, de ilyen távolságból meg még esélye sincs az embernek:)
 
V
Ez konkrétan még a Pesten lakós korszakomban történt, bár Siófoktól akkor is bő 100km-t kellett volna valahogy leküzdenem...:) Azóta mindig van is nálam legalább csavarhúzó, valami vágóeszköz, meg kombináltfogó, és pár alapvető villáskulcs. Illetve a nagydögben a gyári szerszámkészlet, kiegészítve egy kis dugókulcskészlettel, bicskával, szikével.
Mondjuk, azóta csak mások motorjaihoz volt rájuk szükség...:D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vendég
Olvasás
130
Hozzászólások
24
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére