Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

A mumus

Mikor 2 éve megkérdeztem RVCS-t (Rendkívül Veszélyes CSacska :love:), hogy hogyan áll meg lejtőn, ő az égre emelte és megforgatta a szemeit:
"-Jajj. hát az a MUMUS!"

Ugyan magasabb vagyok Csacskánál, de azért esetemben is inkább mélységről beszélhetünk, mint testmagasságról. Az első motorommal (Suzuki GS500) nagyon jól boldogultam, de protektoros nadrágban azért jóval rövidebb az ember lánya lába, és eleve úgy terveztem az ismert utakat, hogy elkerüljem a lejtőket. Ewannel viszont az emelkedőn való megállás sem téma többé, és nagyon ügyesen megy a lábfékes elindulás is.
Viszont nem mindegy, hogy mekkora szögű emelkedőn!!!

Pár hete el kellett jutnom egy címre, ahol egyszer már jártam autóval, így előre paráztam. Nem tudom megsaccolni, hogy hány fokos lehet az emelkedő, de még kocsival is eszméletlen, tolni kell neki rendesen, nehogy elfogyjon a lendület, ráadásul alig szélesebb egy sávnál, mégis kétirányú, és beláthatatlanul kanyargós. Bukótér nincs, mert egyik oldalon kikövezett domboldal van, a másik oldalon pedig jobbára kerítés vagy házfal. Az egész kb. 300-400 m hosszú, és ha két autó összetalálkozik, akkor mindkettőnek erősen félre kell húzódni, tükröt behajtani, aztán szépen elaraszolni egymás mellett.
Tehát érthető, hogy eleve azon imádkoztam, nehogy ez megtörténjen, és nekem meg kelljen állni. Nekivágtam...
Kb. 50 m-re onnan, ahol be kellett volna fordulnom, két szgk állt egymás mögött, velük szemben pedig egy konténerszállító tgk. Természetesen az utolsó kanyar mögül bukkantak elő, nem tudom, hogy ki-kivel is ment össze, de már ott volt utolsónak -illetve elsőnek, ha felőlem nézzük- egy rendőrautó is. Annyira középen álltak (viszont valamelyest cikkcakkban), hogy tkp balról ki is tudtam volna őket kerülni, de ott tömörült a kocsik tölteléke! Bakker, én ilyet még nem láttam! Még a rendőrök (2 db, egy ffi és egy nő) is tátott szájjal bámultak rám, de egyiknek sem jutott eszébe félrelépni, és elengedni! Közben mögöttem érkezett egy Van, az rögvest el is kezdett visszatolatni. Én kicsit keresztben álltam, mert kerülni akartam, és lábfékkel tartottam a motort, meg lábujjhegyen, egyesben, behúzott kuplunggal. Nem tehettem üresbe, mert akkor el kellett volna engednem a lábféket, hogy lenyújtsam azt a lábam, de az nem ért volna le az aszfaltig, és akkor tuti elterülök.
Tűzött a nap, és rám volt tapadva a nadrág, és lassan kezdtem megérezni a motor súlyát, ahogy húzna lefele...
Közben ezek a balfékek papírokat rendezgettek, ha húztam egy kis gázt akkor újra rámbámultak, de egyiknek sem jutott eszébe továbbra sem odébb menni, főleg a rendőröknek nem, hogy engem tkp el lehetne engedni! Semmi okuk nem volt pont ott állni! Már azt fontolgattam, h közéjük hajtok, vagy rájuk kiabálok, de csukva volt a sisakom, és nem tudtam odanyúlni kinyitni. Közben az első kocsi mellett ácsorgó bácsi többször felém nézett, majd a teherkocsi felé, mintegy mutatva, hogy van itt hely! Aztán egyszercsak a teherautó elkezdett hátratolatni, majd félrehúzódni, de pont elállva azt az utcát, ahova nekem be kellett fordulnom. de akkor már ott is várakozott két kifordulni kívánó autó.
Mostanra már kb. 8-10 perce izzadtam a vért, és, mint valami lassított felvételen, az emberek elkezdtek szétszéledni. Úgy éreztem, végre eljött az én időm, de közben annyira rágörcsöltem a markolatokra, hogy üvöltő motorral indultam... volna, de a féket és a kuplungot nem igazán tudtam összehangoltan engedni, de azért valahogy mégiscsak sikerült. Úgy bukdácsoltam el a lefordulóig, ahol a tgk és a már várakozó autók között alig tudtam átevickélni, de ezt még nehezítette a macskakővel kirakott folyóka is, amin még pluszban át kellett vergődnöm.
Annyira szerettem volna visszamenni, és kérdőre vonni azokat a balfékeket, hogy van-e fogalmuk róla, mit is műveltek, és miféle oka volt, hogy elállták az utat? De végülis örültem, hogy végre kijutottam a kutyaszorítóból, és úgysem fogták volna fel, hogy miről beszélek.

Múlt héten újra arra volt dolgom, és előre felkészültem más megközelítési lehetőségekről. Mindkét szóba jöhető megoldás ugyanilyen meredek lett volna, az egyik macskaköves hajtűkanyaros, széles, kétirányú, a másik keskeny, de legalább egyirányú. Aztán hirtelen elhatározásból mégis felmentem, és nagyon izgultam, a seggemben jött egy autó is, és nagyon tolta neki, de megcsináltam és hős voltam és legyőztem a mumust!:bang:

Hozzászólások

Na látod, megtudtad, mi mindenre vagy már képes!;)
Ja, és legközelebb indulás előtt talán a ", így előre paráztam" helyett érdemes lenne egy elegáns, lendületes haladást/befordulást vizualizálni. Tudod, amit gondolsz, az van.:)
 
Gratulálok, Gabi, ügyes voltál... :hura:
Nemrég én is szembenéztem vele (a mumusommal)... Egy mélygarázs-szerűségből kellett kimotoroznom úgy, hogy a kijáró emelkedőre majdnem U alakban kellett ráfordulni, tehát még neki sem futhattam... Annyira meredek volt, hogy kb az emelkedő közepén éreztem, hogy kifogy a szufla a motorból és sebességet kell váltanom.... sikerült, de izgalmamban üvöltő motorral jutottam fel a járdára, ahol persze rögtön fék, hogy magamra ne szedjek egy-két gyalogost... Végül is minden sikerült, kijutottam, nem estem el, nem gurultam vissza, nem ütöttem el senkit, de én az alatt a fél perc alatt szerintem úgy leizzadtam, mint te a 10 perc várakozásod közben... :heureka:
De hiába győztem le egyszer-kétszer, a mumus még mindig mumus... :)
 
Gratula!
Én inkább toltam volna hegynek felfelé... :D
Vérbeli alföldi vagyok, a mini dombokat is hegynek hívom... ugyanúgy, mint a felhajtókat.
Mélygarázs kizárva, olyanba egyszer mertem lemenni, amikor még megvolt anya Smartja. Az pici, automata, nem lehet gond. Saját autóval ha fizetnének se mennék le, mert ugyan automata, de nagy... Kéziváltós bármivel meg... annyi pénz a világon nincs. Mert oké, ciki ha valaki lefullad, de ez hátragurulással/eséssel kombinálni. :elpirul2:
 
T
brigó;bt24148 írta:
Na látod, megtudtad, mi mindenre vagy már képes!;)
Ja, és legközelebb indulás előtt talán a ", így előre paráztam" helyett érdemes lenne egy elegáns, lendületes haladást/befordulást vizualizálni. Tudod, amit gondolsz, az van.:)

Igen, másodszorra pont így indultam neki. Abban a biztos és megnyugtató tudatban, h van másik út is, mégis az utolsó pillanatban a mumusost választottam, így nem volt időm rágörcsölni. Így kell ezt :jo
Sőt annyira megjött az önbizalmam, h épp most neveztem be egy ringes tréningre :strandpapucs2:
 
T
csacskamacs;bt24151 írta:
Gratulálok, Gabi, ügyes voltál... :hura:
Nemrég én is szembenéztem vele (a mumusommal)... Egy mélygarázs-szerűségből kellett kimotoroznom úgy, hogy a kijáró emelkedőre majdnem U alakban kellett ráfordulni, tehát még neki sem futhattam... Annyira meredek volt, hogy kb az emelkedő közepén éreztem, hogy kifogy a szufla a motorból és sebességet kell váltanom.... sikerült, de izgalmamban üvöltő motorral jutottam fel a járdára, ahol persze rögtön fék, hogy magamra ne szedjek egy-két gyalogost... Végül is minden sikerült, kijutottam, nem estem el, nem gurultam vissza, nem ütöttem el senkit, de én az alatt a fél perc alatt szerintem úgy leizzadtam, mint te a 10 perc várakozásod közben... :heureka:
De hiába győztem le egyszer-kétszer, a mumus még mindig mumus...
Köszi :köszi: Te is nagyon ügyes voltál! :)
 
T
macs;bt24153 írta:
Gratula!
Én inkább toltam volna hegynek felfelé... :D
Vérbeli alföldi vagyok, a mini dombokat is hegynek hívom... ugyanúgy, mint a felhajtókat.
Mélygarázs kizárva, olyanba egyszer mertem lemenni, amikor még megvolt anya Smartja. Az pici, automata, nem lehet gond. Saját autóval ha fizetnének se mennék le, mert ugyan automata, de nagy... Kéziváltós bármivel meg... annyi pénz a világon nincs. Mert oké, ciki ha valaki lefullad, de ez hátragurulással/eséssel kombinálni. :elpirul2:

Köszi! :)
Huhh, hát azon az úton még gyalog is kihívás felmenni, nemhogy motort tolva.
Én egyszer a bécsi IKEA tetőparkolójára hajtottam fel meggondolatlanul az Ignissel... :eek: Nem láttam előre, h szűk csigavonalban megy fel az út, és rémülten néztem a szivárvány minden színében pompázó lakkcsíkokat a betonfalon. De összejött, lefele is tök jó volt, és azóta már előre örülök, ha csak ott van hely. Második alkalommal már kurjongattam is :D
 
hajos;bt24152 írta:
Ugyan mar csacska en lattalaki motorozni ilyen helyröl es ugyesen csinaltad.:D
Hajós, te pont az én leírt akciómat láttad... hazafelé, Münchenben... :cool:... pont ezért köszönöm a biztatást... :)
 
Lehet megköveztek, de miért nem állítottad le a motort és hagytad egyesben? :D Akkor talán könnyebb lett volna tartani, vagy nem?
Halálom a hegynek fel indulás. Mikor még csak kis chopperrel gyakoroltam, és a kb 60%-os emelkedőn meg kellett állnom, mert a kereszteződésben jobbról jöttek, hát majd megőrültem... 10 percig szenvedtem, mire sikerült valahogy elindulnom. Rendesen bőgettem szegény Viragot...
Egyébként gratula, hogy sikerült! :D Én tuti eldőltem volna a cseppnyinek se nevezhető rutinommal...
 
Ilyen esetben legközelebb állj keresztbe az úton,döntsd a motorod az emelkedő felé,és a "hegylábbal"(tudod,síelés) kényelmesen tudod tartani a motort ... ;) :D
 
T
ekime6;bt24165 írta:
Lehet megköveztek, de miért nem állítottad le a motort és hagytad egyesben? :D Akkor talán könnyebb lett volna tartani, vagy nem?
Így is egyesben voltam, ha még le is állítom, akkor az csak még komplikáltabb lett volna, és semmivel sem lett vna könnyebb tartani. Muszáj volt mindkét markolatnál fogva tartani, ha leállítom, akkor még a gombot is nyomogathattam vna elinduláskor. A másik meg az, h én rögtön tovább szerettem vna menni, sőt minden pillanatban azt vártam, h mehessek, ezért járattam. Én nem arra készültem, h azok ott fogják tátani a szájukat :karomkodik2: Grrrr, még most is elönt a düh, ha rágondolok!

Nyugi, majd kitapasztalod te is, h mikor mi a helyes :)
 
T
tt100;bt24172 írta:
Ilyen esetben legközelebb állj keresztbe az úton,döntsd a motorod az emelkedő felé,és a "hegylábbal"(tudod,síelés) kényelmesen tudod tartani a motort ... ;) :D
Ezt elviekben én is tudom, de ott ez kivitelezhetetlen lett volna, valszeg akkor a motor úgy, keresztben kezd el lecsúszni a lejtőn :)
Nekem pont orral balra kellett keresztben állnom, épp ezért nem ért le rendesen a bal lábam. Ahogy te írod, úgy a jobb lámat kellett vna leraknom, de akkor az első féket kellet vna húznom, és azzal garantáltam nem tudtam vna elindulni. Nagyon pici a kezem, rövidek az ujjaim, nem tudom finoman fokozatosan kiengedni a féket, és közben húzni a gázt, mert előbb csúsznak le az ujjaim a fékkarról meg a kuplungról, aztán a gép megugrik előre, aztán már el is terültem... :( ezért is tanultam meg a lábfékes elindulást lejtőnek fel.
 
tagama;bt24186 írta:
Ezt elviekben én is tudom, de ott ez kivitelezhetetlen lett volna, valszeg akkor a motor úgy, keresztben kezd el lecsúszni a lejtőn :)
Nekem pont orral balra kellett keresztben állnom, épp ezért nem ért le rendesen a bal lábam. Ahogy te írod, úgy a jobb lámat kellett vna leraknom, de akkor az első féket kellet vna húznom, és azzal garantáltam nem tudtam vna elindulni. Nagyon pici a kezem, rövidek az ujjaim, nem tudom finoman fokozatosan kiengedni a féket, és közben húzni a gázt, mert előbb csúsznak le az ujjaim a fékkarról meg a kuplungról, aztán a gép megugrik előre, aztán már el is terültem... :( ezért is tanultam meg a lábfékes elindulást lejtőnek fel.
Akkor nem a fékeket kellett volna használnod,hanem egyes sebességi fokozatba téve csak a kuplunggal a holtponton tartani a motort ;)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
tagama
Olvasás
281
Hozzászólások
40
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére