Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

A járgány személyisége

A napokban sikerült egy csippelt béemvével gurulni egy sort. Hát az egy vadállat volt gázpedál tekintetében, egyszerűen a gép rászíjja a talpadat a pedálra és nem engedi el, mindaddig míg meg nem mutatja mit tudhat őfelsége... Idióta egy szerkezet, kirohanna a világból ha hagynád. Ráadásul a virtust is beléd teszi, bekóstol rendesen.

Erről eszembe jutott, hogy igenis van a járműveknek személyisége. Beleteszik a mérnökök meg a tervezők és a járgánnyal foglalkozók a maguk személyiségét, és biztos hogy a gépsor mellett is kerül bele ez-az még pluszban a többiektől. Idővel aztán a gazdák is tesznek hozzá, vesznek el, meg a szerelők, meg úgy az idő, ahogy telik-múlik felettük.
Mondjuk egy Volvo a maga kéttonnás de másfélliteres lelkivilágával csöppet sem a robbanékony ugrabugra fajta, cserébe viszont körbeölel és akármi is történjék a négy keréken, odabent a kétlábúak megmaradnak jó eséllyel.
Az Espace a simulékony ergonómiájával és a pöffeszkedő franciaságával rövid idő alatt kényelmessé tesz, a tyuningLada kihozza belőled a régen elveszett faluvégi hávécsét, a Trabant papírjaguárja meg kihozza az úton a maximális túlélési képességeid brilliroztatását a hogyan meneküljünk hátrafelé kategóriában. Mert előre ugyebár már nincs lendület, és a többiek már másként működnek. A Swiftben meg olyan klasszikus kisautós lesz az emberből, sorolhatnánk a típusokat és egyéniségeket. No és ugyebár ismerünk autómárkákat, amelyekből előkászálódva a környezet is átdimenzionálja magát: csilivili kölcsön mergavitóból vagy a rozzant opelcombóból kiszállva egy dobozkészítő adott már nekem ugyanarra két különböző árajánlatot egy-egy nullával odébbkaristolva...
Szóval igenis van személyiségük. És hatnak is ránk, akárhogy is tagadnánk. Van amikor tanítani is tudnak, hol kevésbé jóindulatúan, hol igenis okosan. Vigyáznak ránk, vagy orvul elintézik a hétvégi programot, vagy kifejezetten kalandszeretőek és állandóan történik velünk-vele valami. Hiába tárgyak, ők is élnek. A maguk módján, és mi szeretjük is őket.
Főleg ha kétkerekű motorok! :cool: :D

Hozzászólások

V
Első nem saját tulajdonú mert apu nevén maradt de kizárólagos használatú Dácia szívemnek akkora de akkor lelke volt több ezer forintot nyertem vele mert az a kis drága csak nekem működött :D
 
Egyetértek, volt egy Opelünk, fél év alatt feltörték, többször összetörték, egyszer csattantunk egy biciklissel(nem lett baja az alkoholmérgezésen kívül), nem szeretett nálunk. Eladtuk, a másik kocsival semmi sem történt.
Úgyhogy tényleg van lelkük!
 
Rengeteg járgányunk volt, ezért erről többkötetnyi könyvet tudnék kiadni... Az éles hallású kispolszki, akiről ha csúnyát mondtunk elromlott, de pár dícsérő szó és simogatás elég volt javításnak. A kis 480-as Volvo, a szellemautó, dinamikus, agresszív. Vele mindig azon röhögtünk, hogy átmenjünk a kamion alatt, vagy megelőzzük. Az Audi, aki megtorpedózta a Spanyol utat, (Monacoig 8 szervíz!!!) pedig akkor még nem is tudtam, hogy fabudinak kell csúfolni. Nála a nomen est omen érvényesült, mert a rendszáma, így a neve is az vollt, hogy ELBa**ott. A garázsdísz Porsche, aki nem akart elfogadni, hogy napira használjuk, ezért havonta csak egyszer volt hajlandó beindulni. De akkor nagyot ment, minden hiba nélkül. És még órákig tudnám ezt a sort folytatni...
Aztán a saját: Királylány. Hol a világ legtökéletesebb 20évesének, hol hisztis náci ribancnak hívom. Attól függ, mennyire komoly a hisztije. A másik sajátot, Kiscsajt alig ismerem, mert nem sokkal a vétel után beadta a kulcsot. Na ő aztán agresszív! Vagyis vele jóval agresszívabban megyek. Hisz terepjáró, így az út fogalma erősen kitolódik... Nyuszika, az egyetlen kétkerekű. Féltékeny, és fél az ismeretlen utcáktól, megérzi mikor tévedtem el, akkor leáll, és tolhatom haza.
 
Baraboszi;bt16558 írta:
Első nem saját tulajdonú mert apu nevén maradt de kizárólagos használatú Dácia szívemnek akkora de akkor lelke volt több ezer forintot nyertem vele mert az a kis drága csak nekem működött :D
Szomszédéknak vót egy ződ Trabantja, a Tivadar. Ő csak akkó vót hajlandó elindúni, ha szépen beszéétek vele. Nem vicc, télleg! Cserébe a balatoni házukhoz a összes építtőanyagot a Tivadar hordta meg Kaposvárrú a somogyi dombokon!
Nem semmi!
 
macs;bt16561 írta:
Rengeteg járgányunk volt, ezért erről többkötetnyi könyvet tudnék kiadni... Az éles hallású kispolszki, akiről ha csúnyát mondtunk elromlott, de pár dícsérő szó és simogatás elég volt javításnak. A kis 480-as Volvo, a szellemautó, dinamikus, agresszív. Vele mindig azon röhögtünk, hogy átmenjünk a kamion alatt, vagy megelőzzük. Az Audi, aki megtorpedózta a Spanyol utat, (Monacoig 8 szervíz!!!) pedig akkor még nem is tudtam, hogy fabudinak kell csúfolni. Nála a nomen est omen érvényesült, mert a rendszáma, így a neve is az vollt, hogy ELBa**ott. A garázsdísz Porsche, aki nem akart elfogadni, hogy napira használjuk, ezért havonta csak egyszer volt hajlandó beindulni. De akkor nagyot ment, minden hiba nélkül. És még órákig tudnám ezt a sort folytatni...
Aztán a saját: Királylány. Hol a világ legtökéletesebb 20évesének, hol hisztis náci ribancnak hívom. Attól függ, mennyire komoly a hisztije. A másik sajátot, Kiscsajt alig ismerem, mert nem sokkal a vétel után beadta a kulcsot. Na ő aztán agresszív! Vagyis vele jóval agresszívabban megyek. Hisz terepjáró, így az út fogalma erősen kitolódik... Nyuszika, az egyetlen kétkerekű. Féltékeny, és fél az ismeretlen utcáktól, megérzi mikor tévedtem el, akkor leáll, és tolhatom haza.
Nagyon kemény!:D
 
A Czetka egy ollyan igazi chopperesnagypapás motor. Rendszeressen játszom aztat, ha ölég sokan látnak, hogy 40-el 4-be gurulok ee mellettük, hogy jó dörmögős hanggya legyen, meg hogy megnézhessék. Meg is nézik. :jo
Ehhő alkalmazkodott az én stílusom is. Nem szeretek nagyon hajtani (bár egy 50 ló azér eeférne a seggem alá má...) Vót egy építtésem, egy enyhe streetfighter beütésű 350-es CZ. Én nem tudom, mitű, de az úgy ment, mind egy vadbarom! Soha azelőtt illyen 350-essee nem mentem (azuta se). Na az kihozta belülem az állatot!:karate:
Kocsiba a eeső egy Kispoloska vót. Nem sokkaa később egy GTL55 Zastava. A Zastavávaa, de még inkább a Marutivaa lettem egy hajtós állat kocsiba. Mer azokkaa lehetett. Sok nagyobb gépet állva hagytam velük. Nem mondom, hogy egy klasszikus sportkocsi vagy egy izomaató nem dobogtatja meg a szivem. De a motor, az az igazi!
 
macs;bt16561 írta:
Rengeteg járgányunk volt, ezért erről többkötetnyi könyvet tudnék kiadni... Az éles hallású kispolszki, akiről ha csúnyát mondtunk elromlott, de pár dícsérő szó és simogatás elég volt javításnak. A kis 480-as Volvo, a szellemautó, dinamikus, agresszív. Vele mindig azon röhögtünk, hogy átmenjünk a kamion alatt, vagy megelőzzük. Az Audi, aki megtorpedózta a Spanyol utat, (Monacoig 8 szervíz!!!) pedig akkor még nem is tudtam, hogy fabudinak kell csúfolni. Nála a nomen est omen érvényesült, mert a rendszáma, így a neve is az vollt, hogy ELBa**ott. A garázsdísz Porsche, aki nem akart elfogadni, hogy napira használjuk, ezért havonta csak egyszer volt hajlandó beindulni. De akkor nagyot ment, minden hiba nélkül. És még órákig tudnám ezt a sort folytatni...
Aztán a saját: Királylány. Hol a világ legtökéletesebb 20évesének, hol hisztis náci ribancnak hívom. Attól függ, mennyire komoly a hisztije. A másik sajátot, Kiscsajt alig ismerem, mert nem sokkal a vétel után beadta a kulcsot. Na ő aztán agresszív! Vagyis vele jóval agresszívabban megyek. Hisz terepjáró, így az út fogalma erősen kitolódik... Nyuszika, az egyetlen kétkerekű. Féltékeny, és fél az ismeretlen utcáktól, megérzi mikor tévedtem el, akkor leáll, és tolhatom haza.


10 PONT:hura:!!

ez annyira édes, hogy sírtam a nevetéstől (mint Yamaén is).
Nekünk is volt "egy éleshallású" kis jószágunk, sárga Fiat Punto Sporting....párom akárhányszor...ha csak egy halk rossz szót mert szólni, tuti visszaadta neki....duplán, bosszúból! Én meg csak nevettem rajtuk! Mit két kisovodás:p
 
Anyám Trabantjai igazi wekerlei autók voltak, ugyanis arrafelé 30 a sebességkorlát. Nem is ment gyorsabban egyik sem, mióta ezt bevezették! A régi trabant viszont rendszeresen elhalálozott maximum öt méternyire a Budapest áthúzva tábla után. Akkor még picik voltunk öcsémmel, üldögéltünk eleget a "kocsiban", valahányszor vidéki rokonokhoz indultunk:) Úgyhogy le is szoktunk róla. Maradt a vonat meg a busz!
 
V
Hmmm. Nem tudom, a személyiséget még nem igazán sikerült megfigyelnem egyik járgányomon sem, bár nem is volt túl sok... A Katana minden tavasszal hisztizett első indításkor, az biztos:D Az 1.4 szerintem még túl fiatal , 6 évesen még nem lehet túl kiforrott személyiség... majd 20 év múlva talán:) Összeszokni azért már sikerült:)
Én annyira még nem vettem észre, de mások már mondták, hogy a Mondeomat teljesen máshogy vezetem, mint apám Clioját. Az utóbbival mintha pörgősebben, "kapkodósabban" vezetnék, mint a bálnaméretű sajátommal...
 
Hm, nekem még rémlik Bq, amikor a Ladának próbáltad kitaposni a belét Kunmadárra menet én meg kapaszkodtam a rinyavasba az anyósülésen... :)
 
4 napig nem vittem ki a "Kislányt".....pénteken meloból még azzal mentem haza.... tegnap este vette elő újra. Megsimogattam, megpuszilgattam és utána goooo elindultunk csak úgy egy kicsit, hogy érezze a törődést. Kellemesen búgott a motor, mint aki jelezné...milyen jó hogy vagyunk egymásnak.
És igen ez így van. Jó hogy vagyunk egymásnak, mert megaranyozza a napjaimat, csak az hogy van nekem. Maga a lénye....akár a páromé:csam:
 
V
Yama750;bt16603 írta:
Hm, nekem még rémlik Bq, amikor a Ladának próbáltad kitaposni a belét Kunmadárra menet én meg kapaszkodtam a rinyavasba az anyósülésen... :)

Ilyen is volt?:eek: Na, az se most lehetett...:D Lada volt a családban, az tény, de az még abszolút nem a sajátom volt, azért is nem vettem bele a felsorolásba... csak szegény megboldogult ESTikét hagytam ki... na rajta megtanultam, mit nem szabad egy autóval elkövetni:D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
710
Hozzászólások
28
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

  • Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére