Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

125-ös moci B kategóriás jogsival??!!!

2011 január ötödikén kezdetét vette az aláírásgyűjtés: mindössze 7 hét áll rendelkezésére a lelkes önkénteseknek, hogy az 50000 szignót begyűjtsék. A cél, hogy ezentúl – a nyugati országokhoz hasonlóan -, B kategóriás jogosítvánnyal is lehessen vezetni, a maximum 125 köbcentiméter hengerűrtartalmú és legfeljebb 11 kw teljesítményű motorkerékpárokat.

Az idő meglehetősen kevés, ezért igyekeznie kell a szorgos ingyenmunkásoknak: február végéig le kell adni az így összegyűjtött papírlapokat… Rajtunk nem fog múlni, hirdetjük az igét, felhívjuk a figyelmét, elmagyarázzuk – ha kell -, hogy pontosan miért is fontos ez.
A legszebb az autószerelő volt, aki visszakérdezett: “Miért is jó ez nekem?” A mögötte álló fiatal hölgy csípőből vágta rá: “Mert akkor végre kihozhatom a garázsból az Apriliámat!” – ezután szó nélkül aláírta az úriember, és a sorban álló egyik fiatal srác is odament; érzésem szerint ő eredetileg nem akarta volna odakarcolni a nevét, vagy pont nem is hallott arról, hogy zajlik egy ilyen gyűjtés, de ha segíthet a fiatal hölgynek, hát miért ne tenné?
Többszáz helyen várják az aláírásod - részletes címlistáért KATT a képre!

Az eset egyben rávilágított a legnagyobb problémára is: ha valaki célzottan rákeres, megtalálja a címet, odamegy, aláírja, ok. De az utcáról nem fog bemenni xy, csak azért, hogy aláírja, hiszen NEM TUD RÓLA, HOGY LÉTEZIK ILYEN!
Alapvető hibák vannak a népszerűsítésben, nincs egységes logó, vagy bármi, amit – szintén kinyomtatva – oda lehetne tenni a pultra, esetleg a kirakatba, hadd lássa a buszra váró is, hogy rá is számítanak egy perc erejéig az üzletben.
Az első “médiaheck” azért megtörtént, hiszen ma reggel pár százezer (millió?) hallgató tájékozódhatott a sztoriról a Neo FM Bumeráng című műsorában – a Winkler Robival készült interjút itt meghallgathatjátok!
Részünkről mindent megtettünk, hogy jól haladjon az aláírásgyűjtő-projekt: a legcsinosabb kolléganő közvetlen közelébe helyeztük a papírlapot, ő pedig – bár a motorozáshoz vajmi kevés köze van – lelkesen gondozza a rábízott feladatkört, szépen haladunk.
Nincs mese, hét hetünk van rá.


(eredeti szerző: kutya
www.hegylakok.hu)

Hozzászólások

Állambácsi azért nem reklámozza ezt, mert komoly bevételi forrástól esik el (jogsi tanfolyamok, büntetések, stb). Valszeg ezért a rövidke határidő is, minél szorosabbra akarják fogni a lehetőségek gyeplőjét. Támogatom a dolgot, szerintem sokat javulna az autósok hozzáállása, ha egyszer-kétszer felülnének a kicsi vasakra. Mindjárt lenne egy átjárási felület, egymás életébe egy kis belelátás, javulna a hozzáállás a leszorítlak témakörben.
 
Támogatom, abban az esetben ha továbbra is ellátják azonosítóval (nem műszaki vizsga miatt) a motorokat. De az 50-es robogókat is, meg a kerékpárokat is ellátnám rendszámtábla szerűséggel. Nem pénzért... csak azért, hogy egy balesetnél azonosítható legyen... főleg a kerékpáros...
 
senki;bt17578 írta:
Támogatom, abban az esetben ha továbbra is ellátják azonosítóval (nem műszaki vizsga miatt) a motorokat. De az 50-es robogókat is, meg a kerékpárokat is ellátnám rendszámtábla szerűséggel. Nem pénzért... csak azért, hogy egy balesetnél azonosítható legyen... főleg a kerékpáros...

Igen igen mint a Hollandoknál :) Ezt én is támogatnám, főleg mióta ezt a részét módosították a KRESZ-nek és jóformán már az út közepén is szabályosan halad az a biciklis (és meg is teszi szemrebbenés nélkül) Nem díj, csak azonosító, és ha nincs akkor bünti. Mondjuk ez nálunk úgysem lesz, mert nincs akkora kultúrája a bicajozásnak...
 
Kinyomtattam egy pár oldalt. Az aláírtakat hova kell majd leadni? ki a gyűjtő?
 
Még találjuk ki, hogy milyen lóvéból készítessük el a randszámokat a robogókra és bicókra, és csapjuk a javaslat mellé.
Egyébként Winkler volt a királyi tv-ben is, beszélt a kezdeményezésről.
 
Dóri1;bt17581 írta:
Kinyomtattam egy pár oldalt. Az aláírtakat hova kell majd leadni? ki a gyűjtő?
Dóri, hozzánk a 1033 Bp. Flórián tér 1 esik a legközelebb, Totalcar.hu Informatikai KFT. címére kell beküldeni és a borítékra rá kell írni, hogy 125, de be lehet vinni személyesen is!
Már nálam is gyűlnek az aláírások!
 
És >>ITT<< van a teljes cikk, ha érdekel valakit (igaz már hét elején is belinkeltem a dumaládába és többeteknek elküldtem levélben is) de szerintem innen se hiányozzon:D
 
Az az én (mint a közlekedéshez valamelyest értő természetes személy) véleményem erről, hogy elsőre tényleg tök jó, hogy akárki akinek van "B"-je most ráülhet egy 125ccm-is motorra!
(amiből amúgy lehet levizsgázni sem tudna könnyen :D)
Én is ilyen motorral megyek, végsebessége 110! (dombnak lefelé 120)
Azért autót könnyebb vezetni mint motort!
Igaz nagyobb, de véd a kaszni és nem esel pofára ha megcsúszik 1 kerék vagy 2!
Az államot nem az fogja zavarni, hogy kevesebb jogsit adhat ki pénzért mert nem!
Hanem lehet beleveszik a motros oktatást is a "B" kategóriába és akkor 2 járműből kell vizsgázni! ;)
:D
Persze jó lenne ha kevesebb autó lenne és több motoros de nem bármi áron!
Mert ha 1 "B" kategóriás motoros lelkesen elszámolja a féktávot és kiüti alólad a motorod akkor is örülni fogsz neki?
Lehet hoznak egy törvényt, hogy aki 2012 elött vizsgázott az nem vezethet motort mert még nem volt benne a tananyagba a plussz!
Mert ha valaki közűletek elolvasta a kresz könyvet végig (és nem a tesztet hanem a tömény tananyagot) akkor nyílvánosan megkövetem!
Persze ha tudja is csak akkor! :D
Szóval az a lényeg, hogy a "B" kategória tananyagja nem tartalmazza azt az elméleti és gyakorlati részt ami szükséges egy 125 köbcentis motorkerékpár biztonságos üzemeltetéséhez!
Kedves Sunny tudom most majd megint írsz, hogy minek kell nekem kötözködnöm!
Nem kötözködés ez hanem a valóság!
Nem akarok bántani senkit sem akinek csak robija vagy csak autója de látom ahogy közlekednek minden nap!
Persze pont én beszélek amikor megyek a sorok között.
Hát igen, pont én.
 
Z
Támogatom,hogy az összes gyalogra szereljenek rendszám táblát......:D
 
Z
...csak hogy beazonosíthatók legyenek és tudjam ki rohant elém az álló kocsisorok között.
 
V
És most van az, amikor teljesen egyetértek ZP-vel... bár ezt máshol már nagyjából kifejtettem. Nem kell mindenáron, és máshogy is meg lehetne oldani azokat a célokat, amik alapján az igényt megformálták...
 
Hm, értem én hogy féltek a sok gyökértől, de aki eddig is fosott a motortól, az eztán is fog, és azok nem fognak felülni a vasakra. Aki meg akar, úgyis előbb-utóbb kinövi ezt a kategóriát és továbbképzi magát. A valódi veszélyforrásnak a sok tizenéves frissBésjogsis kiskölköt látom majd, de azok egy-két perec után be fogják látni hogy merre az arra. Ez minden hebehurgya takonynak meg van írva, függetlenül jogsitól és kategóriától, ezt beláthatjuk. Sajnos az egyének hülyeségétől egy paragrafus se véd meg. No és ha bevezetik a B kategória oktatásába a 125 ccm-s gyakorlatot, akkor meg azok fognak ombdúclakó után kiáltani akik egyébként meg nem is akarnak motort vezetni és miért teszik nekik ezt kötelezővé.... Má megint patthelyzet, mindenkinek egyszerre úgyse lesz elég jó.
 
Maga az ötlet nem rossz, de... (Na most beleugat az, aki még csak oktatáson ült motoron...) Nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet, hogy nulla gyakorlattal, autós fejjel valaki 125-essel randalírozzon. Amikor forgalomban mentünk, gyakran azon kaptam magam, hogy úgy megyek, mintha autóval mennék, rutinból, nem annyira odafigyelve a számomra még ismeretlen veszélyforrásokra - mint, hogy nincs körülöttem másfél tonna vas, figyelni kell az utat, a kátyúkat, tudni melyik felület csúszhat... Nyuszikával jópár kört mentem a város kihaltabb részein, még mielőtt oktatásra mentem volna. De Nyuszika egy múzeumiszökevény segédmotor. Ha túl gyorsan vettem egy kanyart, simán leraktam a lábam, azzal korrigáltam. 125-ön nem ültem soha, így nem tudom milyen lehet. De Nyuszika és a 250-es tanulómotorom, Ezüstegér között ég és föld volt a különbség. És nem csak azért,mert Nyuszikának fordítva működik a váltója. Biztos én vagyok a béna, de nekem óriási különbség volt a kettő között, Ezüstegérrel teljes máshogy kellett bánni.
Szóval oké, lehessen B-vel 125-öt vezetni, de azért pár mondat elmélet, meg 1-2 óra a rutinpályán nem ártana előtte. Mert így csak balesetek lesznek, és akik autóban maradnak, csak még jobban fogják útálni a motorosokat...
Én inkább a kategóriabővítést könnyíteném meg... mert ha, mondjuk egyszer továbblépnék nagy A-ra, nincs túl sok kedvem újra játszani az egészet. Elég lenne pár óra forgalom, aztán kész.
 
ZP drága!
Nem azzal van a baj, hogy elmondod a véleményedet, hanem azzal, hogy folyamatosan fikázol mindenkit, aki nem annyi ideje ül motoron mint te és nem nap mint nap motorozik... Fel sem fogod, át sem gondolod, hogy ez akár még jó is lehet, csak egyből túráztatod a szádat... - a két dolog nem összekeverendő Kedvesem...
Olvass utána, vagy kérdezz mielőtt belekezdenél megint a felesleges szájtépésekbe és a hülyeségeddel és tudatlanságoddal megvezetnél másokat is!
KÜLÖNBÖZETI VIZSGA LETÉTELE LESZ SZÜKSÉGES A "B"-S JOGSIVAL VALÓ 125CM3 MOTOR VEZETÉSÉHEZ!!! Mellesleg, az "A"-s tanfolyamon megszerzett "rutin" és forgalom sem éppen megfelelő, és amint kezükben a jogsi felülnek a nagyobbnál nagyobb vasakra, ez akkor ezek szerint jól van így szerinted, csak azért mert megvan az "A"-ja???
Szerintem még mindig jobb először kicsivel kezdeni és ha úgy gondolja kevés, akkor már elmehet nagyra és máris nem nullával áll be a nagymotorosok közé.... Akárhogyan is nézem, ez ésszerűbb és felelősségteljesebb mint az előbb említett egyből nagyra teszem a seggemet! (és igen ZP, ÉN közel nem vagyok hozzád/ hozzátok, és az előbb leírt példát követem, kicsi-nagyobb-még nagyobb, ha majd úgy tartja kedvem és akármit mondasz, ez így megállja a helyét!

Ja és holnap a "B"-s jogsimmal fel fogok ülni az 50cm3-es Kisoroszlánomra és figyelj :zp: nagyon, nehogy elszámoljam a féktávot és kiüssem alólad a motort, mert nem fogsz tudni blogot íni róla és akkor hol kezded el osztani az észt???
 
Olvasgatom itt az érveket pro és kontra, és nagyon tetszik a hozzáállás, ezért biztos hogy én is alá fogom írni azt a bizonyos papírt.
Az én meglátásom az hogy nem a jogsi kategóriája és a jármű fajtája határozza meg elsősorban, hogy ki hogyan közlekedik az úton, hanem a volán mögött ülő maga.
Aki pedig B-s jogsival robira ül, annak már lesz 5 év tapasztalata a kormány mögött a jogszabály alkotók szerint. 23 éves fejjel pedig már talán megfontoltabbak a közlekedők.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Timi
Olvasás
931
Hozzászólások
54
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Timi további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére