Csatolás megtekintése 13118Miután a mesebeli Dzsin három nap alatt sem javította meg a motorom, és pénteken már használni szerettem volna, csütörtökön nekiálltam egyedül. Egyébként tényleg nem tűnt túl bonyolult feladatnak.
Csatolás megtekintése 13119Az egész manővert azzal kezdtem, hogy az utasításoknak megfelelően telenyomtam WD-40-nel a bowden csövét, amíg a másik végén ki nem folyt. Ráadásul úgy, hogy a felszerelés utáni alsó végén nyomtam be, a cuccot, hogy végigfollyon, majd felszerelés után mégegyszer vissza. Ezt sem én találtam ki.
Ezután elkezdtem befűzni a bowdent, ahogy korábban lehetett. Nem gondoltam, hogy ennek jelentősége lesz... de "szerencsére" a váz megfelelő részein kopások jelezték a vezeték útvonalát, így ez is egész könnyen ment.
Csatolás megtekintése 13120Először az alsó ponton csatlakoztattam az új bowdent, majd mikor rájöttem, hogy így képtelenség befűzni felül, újra szétcsavaroztam, és a felső végét raktam össze. A mutatványt nagyban nehezítette, hogy a bowdennek orrán-száján folyt az olajos lé (amit ugye korábban én nyomtam bele), és a Guzzin okosan úgy van elhelyezve a bowden csatlakozója, hogy semmilyen szerszámmal nem tudtam hozzáférni, ezért olajos kézzel kellett tekergetnem. Talán ez volt a leghosszadalmasabb rész, a legnehezebb meg az,hogy míg fél kézzel szereltem, a másikkal dokumentáltam az eseményeket.
Csatolás megtekintése 13122A végére csak a holtjáték beállítása maradt. Ezen múlik minden, ezért ettől féltem legjobban. Emlékképeimben 5 mm-es érték szerepelt, ezért tartottam magam ehhez. Először kicsit keménynek tűnt így a kuplung, de valószíbnűleg csak elszokott tőle a kezem az elmúlt három napban.
Az egész művelet nem volt több fél óránál. Este a párom ellenőrizte, de azt mondta, hogy ezen nincs mit elrontani, biztos jó lesz. És úgy is lett. Gyönyörűen kapcsol a motorom egyik sebességből a másikba, és még az üres fokozatot is gyakrabban találom így meg (a visszajelző lámpa jelenleg nem működik, de van, hogy vizet kap, és akkor igen).
Csatolás megtekintése 13121Hétvégén a Mátra útjain teszteltem a megújúlt, idén már 7. évét tapostó Sakált. A vezetéstechnikai tréningek tömkelegének hála, a kanyarokat is egyre jobban élvezem... Bár vasárnap reggel felcuccoláskor észrevettem, hogy a hátsó kerekem olajban áll. Hagyján, hogy a nyár elején gyönyörűen lepucolt felnim fekete az olajos sártól, de a szerpentin legtetején ez a tény némi aggodalommal töltött el. Meg az is, hogy pucolhatom le megint...
Nem tudom mi lehet. Talán a kardántengely szimeringje ment tönkre. Lassan indíthatok egy Guzzi-karbantartás rovatot. Remélem, ezt nem egyedül kell megszerelnem!
Csatolás megtekintése 13119Az egész manővert azzal kezdtem, hogy az utasításoknak megfelelően telenyomtam WD-40-nel a bowden csövét, amíg a másik végén ki nem folyt. Ráadásul úgy, hogy a felszerelés utáni alsó végén nyomtam be, a cuccot, hogy végigfollyon, majd felszerelés után mégegyszer vissza. Ezt sem én találtam ki.
Ezután elkezdtem befűzni a bowdent, ahogy korábban lehetett. Nem gondoltam, hogy ennek jelentősége lesz... de "szerencsére" a váz megfelelő részein kopások jelezték a vezeték útvonalát, így ez is egész könnyen ment.
Csatolás megtekintése 13120Először az alsó ponton csatlakoztattam az új bowdent, majd mikor rájöttem, hogy így képtelenség befűzni felül, újra szétcsavaroztam, és a felső végét raktam össze. A mutatványt nagyban nehezítette, hogy a bowdennek orrán-száján folyt az olajos lé (amit ugye korábban én nyomtam bele), és a Guzzin okosan úgy van elhelyezve a bowden csatlakozója, hogy semmilyen szerszámmal nem tudtam hozzáférni, ezért olajos kézzel kellett tekergetnem. Talán ez volt a leghosszadalmasabb rész, a legnehezebb meg az,hogy míg fél kézzel szereltem, a másikkal dokumentáltam az eseményeket.
Csatolás megtekintése 13122A végére csak a holtjáték beállítása maradt. Ezen múlik minden, ezért ettől féltem legjobban. Emlékképeimben 5 mm-es érték szerepelt, ezért tartottam magam ehhez. Először kicsit keménynek tűnt így a kuplung, de valószíbnűleg csak elszokott tőle a kezem az elmúlt három napban.
Az egész művelet nem volt több fél óránál. Este a párom ellenőrizte, de azt mondta, hogy ezen nincs mit elrontani, biztos jó lesz. És úgy is lett. Gyönyörűen kapcsol a motorom egyik sebességből a másikba, és még az üres fokozatot is gyakrabban találom így meg (a visszajelző lámpa jelenleg nem működik, de van, hogy vizet kap, és akkor igen).
Csatolás megtekintése 13121Hétvégén a Mátra útjain teszteltem a megújúlt, idén már 7. évét tapostó Sakált. A vezetéstechnikai tréningek tömkelegének hála, a kanyarokat is egyre jobban élvezem... Bár vasárnap reggel felcuccoláskor észrevettem, hogy a hátsó kerekem olajban áll. Hagyján, hogy a nyár elején gyönyörűen lepucolt felnim fekete az olajos sártól, de a szerpentin legtetején ez a tény némi aggodalommal töltött el. Meg az is, hogy pucolhatom le megint...
Nem tudom mi lehet. Talán a kardántengely szimeringje ment tönkre. Lassan indíthatok egy Guzzi-karbantartás rovatot. Remélem, ezt nem egyedül kell megszerelnem!