Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Élménybeszámolóóó

Kerestem, nem találtam. Kérdeztem volna, de nem tudtam, hol tegyem, úgyhogy, ha tetszik, ha nem, újabb blog bejegyzés született...azaz élménybeszámolóóóó...aki nem akarja olvasni, az meg ne olvassa! :)

Szóval, a tegnapi "1 hónaposak vagyunk a vasammal" alkalomból és mert amúgy is meg volt beszélve, a mai nap elmentem egy barátomhoz, aki Dömsödön lakik. Először úgy gondoltam, majd kocsival megyek, mert az kényelmes, van zene, stb. Viszont meggondoltam magam, mivel a szombati meghívást és motorozást elmosta az a fránya eső, így túl kipihent voltam. Olyannyira, hogy alig tudtam aludni, egész éjjel csak forgolódtam, úgy vártam a reggelt, mint a gyerekek, hogy újra nyeregbe pattanhassak. Nemhiába, ma gyereknap volt :D

No de! Az út hosszú volt, de mégsem annyira, 50-60km / oda, ami összességében estére megközelítette a 150-et. Viszont sajna borzalmas nagy szél volt és amit még ennél is jobban utálok, azok a fránya nyomvályús szakaszok, amiből az 51-esen aztán van dögivel, így az élvezeteket nem tudtam csak úgy habzsolni, így a sebességet 120-nál maximálnom is kellett :(

Az újabb tapasztalataim összegezve: qva jó volt, még sose' volt ilyen jó :) a motor megy, mint kés a vajon, igaz, még sokat kell róla tanulnom. Rájöttem, hogy borzalmasan kell koncentrálni, mert éreztem azt, hogy az ember jánya ilyenkor aztán rohadt egyedül van a motorjával és senki másra nem számíthat, csak magára, senki mást nem okolhat, ha rosszul dönt valamiben, csak saját magát és annak óriási ára is lehet. Éppen ezért nagyon odafigyeltem minden egyes mozzanatra, az útra, a motorra, a forgalomban résztvevőkre, a szélre, hogy ha esetleg jönne egy hirtelen nagy széllökés, akkor azért meg tudjam tartani. Hát, nem egyszerű. És azok a szenya nyomvályúk, hogy utálom őket. Még nem teljesen tudom, hol is menjek, amikor tele van vele az út. Ez is egy újabb feladat nekem...

És igen, megint a srácok forgatták nekem a motort, mikor indultam haza, mert leparkolni nagyon ügyesen ment, de kiállni, már egyáltalán nem :) tudom, tudom, szinte hallom, ahogy a pasik mondják, csak akkora motort vegyen az ember, amit még elbír. Na de az álmok!!! Ezek az apróságok pedig nem érdekelnek, majd veszek egy 5cm magas talpú csimmmmát és kész :D

Volt azért egy kis para is, mert kb.20km-en keresztül követett egy fekete Opel Astra és csak a megérkezésem előtti legutolsó szakaszon szállt le rólam. És mint tudjuk, egy Nő, ha egyedül van, akárhogy is, de védtelen és kissé félelmetes, ha követik. De szerencsére nem látta, hova megyek be és utána már nem is találkoztam vele.

Szóval, iszonyatosan élvezetes volt az út, ismét pár tapasztalattal gazdagabb lettem és boldog vagyok, hogy 1 hónap alatt a nulláról idáig eljutottam. Szuper volt és továbbra is alig várom a következő gurulást, ami nincs is olyan messze, hiszen holnap délután lesz egy csinos kis 600 RR és türelmes gazdája társaságában :D én figyelmeztettem előre, de ő bevállalta! Majd meglátjuk!

Szép álmokat motoros rokonlelkek! :)

Hozzászólások

Biztosan hamar találkozol valakivel, aki megmutatja neked, hogyan kell az oldaltámaszon helyben megfordítani a motort. Ha másutt nem, hát keresd a rendezvényeken a Honda Safety-s fiúkat, és pillogj rájuk reménykedően. És aztán már csak egyetlen talpalatnyi szilárd hely kell, és nyertél.:D
Biztos a korral jár, de én azért kezdőként és főleg sz@r időben még hangyányit limitálom azt a 120-at. (Igaz, én már tapasztalatból tudom, hogy tényleg egyetlen másodperc alatt történik a baj, amire nem lehet igazán felkészülni...)
 
120 esőben és oldalszélben egy tudomhogynagynekemvassal egyhónaposan... hááát, így garantált, hogy lesz még tapasztalatszerzés.... Jajnyomvájú, 51-es úton, leírva 90 helyett 120 szar időben? Van erő, ész nem kell? Lassabban és egyben jobb odaérni ahová akarsz, mint gyorsan, de a temetőbe. Téged nem várnak otthon? Nekem a tapasztalat hiánya egy szalagkorlátlefejelésbe volt, blokkházcserével kombinálva, egy hónap alig hajlós térddel a másodikon lakva lift nélkül, ropira tört bukóplexivel... Ne próbáld ki, a máséból tanulj. Cybercat jött el velem vásárolni, hogy ne dögöljek meg az albiban éhen egyedül.
 
Csütörtökön Erdőbénye és Encs között mentem át a Zemplén egy kis szeletén. Út helyett SAJTRESZELŐ volt! Néhol 20-szal mentem, mert kerülhetetlen gidrek-gödrök voltak. Kérdezte a tárgyaló partnerem, hogy gyönyörködtem a tájban? Nem én az úttestben gyönyörködtem! Az agyamat is szétrázta, a kezem már fáradt volt a zötyitől. Minden esetre tényleg nagyon ésszel kell megválasztani az aszfaltnak megfelelő sebességet, mert csúnyát lehet perecelni!
 
No, akkor válaszolok mindenre, mert örülök, hogy megy a féltés, aggódás ezerrel és a véleményezés is, de mivel még nem ismertek, remélem, eme válaszommal megnyugtatok mindenkit.

Kedves Brigó,
A Citadellán és a Nyugatiban is láttam már, hogy csinálják a srácok azt az oldaltámaszos fordítást, meg is próbáltam, de ez túl sok nekem, magam fele sem tudtam dönteni, rohadt nehéz. Viszont, ami nem megy elsőre, majd talán megy másodikra...

Drága Yama,
Az idő tegnap napsütéses volt, csupán a szél volt nagy. A motornak van egy súlya, nem kevés, amit azért olyan egyszerűen nem fúj el, max. érezni lehet a széllökéseket, ezért ellen lehet és kell is tartani. Az M0-áson azért sem előztem, szigorúan betartottam a 80-at. Félni az, amit meg nem szabad, mert az ember akkor inkább ne is üljön motorra - és ne is vezessen egyáltalán. Én végig tudatosan ott voltam, koncentráltam és éreztem, hogy elég egy apró hiba és megvan a baj. Mentem már bele én is kisebb gödrökbe, éreztem, milyen mértékben "zavarja" meg a gépet. A bejegyzéssel nem volt szándékom sem nagyobbnak, jobbnak, őrültebbnek, stb. "beállítanom magam", én magamat adom, de tény, hogy írásban sok dolog máshogy "jön le".

A motor akkor nagy nekem, ha áll, nehéz tolni, forgatni, de ha már megy, egy kezesbárány, nagyon könnyű vele bánni, jól kezelhető, sőt, rosszabb utakon egyszerűbb is vele, mint pl. akár egy nagyrobogóval, a nagyobb kerekei miatt.

A 110-120 km/h csak sima úton és jól belátható szakaszon (pl. M5) volt maximalizálva, a rosszabb részeken, (51-es) 80-90 volt a max., és volt néhány autós is, akik "otthagytak". Az utat viszont autóval már jó párszor megjártam, azt a szakaszt is több éve ismerem, ezért ott, ahol lehetett menni, mentem, ahol nem, ott visszavettem. Régen a párommal a Jászságba motoroztunk párszor, az mégszutyibb és ő is vitte ezzel a tempóval, bár igaz, nem kezdőként.

Az "észről": 2 éve én már túl vagyok egy komoly baleseten, tehát igenis gondolkodom! De máskor még részletesebben írok, talán akkor nem ez jön le belőle. Nem a sebesség dominál nálam, élvezem a motorozást 60-70-nél is, de ha a feltételek adottak, akkor igenis próbálgatom a szárnyaimat és a motor határait. Én nem félek tőle, érzem, mi az, amit én bírok és mit a motor, és ezt milyen úttal kombinálva. Én sem ajánlom kezdőknek ugyanezt, azoknak, akik felelőtlenek és/vagy nincs érzékük hozzá, vagy félnek - na utóbbiaknak egyáltalán nem ajánlom! Idestova már bő 10 éve vezetek, nem csak itthon, nem csak kisvárosban, hanem nagyban, Pesten, vidéken, Londonban, Eu-ban, millió helyen, láttam sok mindent és sokat ültem már motoron is, igaz utasként, vagy robogóztam saját magam. Ki vagyok élvezve a helyzetekre és én mások még el nem követett hibáira is odafigyelek, amit figyelmetlenségből elkövethetnek, illetve a kisebb állatokra, vadakra, amik esetleg váratlanul kijöhetnek elénk. Régi megfigyelésem már, hogy legtöbbször sokkal hamarabb reagálok a szituációkra, mint mások, pl. ha a másik vezet, nem én.

Ha olyan helyre megyek, ami ismeretlen, ott pedig sokkal lassabban és figyelmesebben vezetek, pont a fent leírtak miatt.

Remélem, ezzel a kiegészítéssel már átláthatóbb az irományom és egy kicsit én is! Cupp és csodás napot!
 
birge;bt20647 írta:
Én azért gratulálok, és egy picit irigyellek:)

Köszi, aranyos vagy!
Tudod, aki igazán, belülről élvezi a motorozást, az nem fél, vagy ha volt is benne félelem, levetkőzte már és annak él, amit szeret. Sok gyakorlás, ismerkedés, tanulás, ennyi a lényeg, de csak okosan! :)
Így előbb-utóbb mindenkinek sikerül! Neked is! Én bízok benned, menni fog! Ahogy nekem is :)
 
asbaba;bt20646 írta:
Fogalmam sincs, ezzel a sráccal még nem motoroztam együtt. Majd kitaláljuk. Csatlakoznátok, azért kérded?

Esetleg. Bennem van még a hétvégi menni akarás. Szombaton rossz idő, tegnap meg melóznom kellett, nem motoroztam annyit amennyit szerettem volna :)
 
csakbekukk;bt20652 írta:
Esetleg. Bennem van még a hétvégi menni akarás. Szombaton rossz idő, tegnap meg melóznom kellett, nem motoroztam annyit amennyit szerettem volna :)

Az akarás az jó :) a részleteket leírtam FB-n.
 
Te Csaj. Az eeső mondatodra. A blog ezér van! Élménybeszámoló, amit mindannyian szívessen óvasunk! És eddigiek alaptyán úgy tűnik (legalábbis nekem), hogy tudsz írni! Tedd is, minél gyakrabban, mer jókat írsz! És ne tessék ittennék megsértődni na, mer aztat senki nem akargya! Na.:love:

Most pedig óvasom tovább.
 
A továbbiakra: Tetszett a írásod! Kicsit féttünk na, ez van...:love: egyébként, ha rágyúrsz (fittness, body building), könnyebben megszokod a nagyvasat, meg illyen követős (vagy annak látszó) dógokba is biztossabb lesző. Meg lehet szokni a nagyvasat, de addig óvatossan köll. Hidd ee, a srácoknak is vannak gondjaik a nagyvasakkaa, csak nem mongyák... én nem merek pl. ezresné, 80 LE-sné nagyobbra űni... majd én is gyurok:D:csam:
 
Vidék;bt20701 írta:
Te Csaj. Az eeső mondatodra. A blog ezér van! Élménybeszámoló, amit mindannyian szívessen óvasunk! És eddigiek alaptyán úgy tűnik (legalábbis nekem), hogy tudsz írni! Tedd is, minél gyakrabban, mer jókat írsz! És ne tessék ittennék megsértődni na, mer aztat senki nem akargya! Na.:love:

Köszi :) különben a gyógytorna megerősített és napról-napra "Könnyebben" bánok azzal a 200kg-os szépséggel. És írok, ha van valami újabb élmény, vagy esetleg "tanulnivaló", megszívlelendő...és sosem sértődök meg, helyreteszem a dolgokat :)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
asbaba
Olvasás
39
Hozzászólások
32
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

asbaba további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére