Túra 2.nap

Írta Betti364 a Motoros élmények, érzések :) blogban. Megtekintés: 974

Hát ez volt tegnap, azaz április 30-a. A szállásunk egy nagy hotelben volt, mindenki a második emeleten kapott szobát. Nagyon szép és kulturalt szalloda. A reggeli 6 órától volt elérhető amit èn ki is használtam. A választék jóval nagyobb volt mint az első szállásunkon, és volt meleg étel is mint rántotta, főtt tojás és virsli is. Megreggeliztem, majd a szobában összepakoltam, levittem a két oldalaó dobozt, ekkor már 7 előtt jártunk pár perccel. Végül a reggel 8 órai indulás fél 9-re sikerült, pedig a túravezetőt kivéve mindenki időben a benzinkuton volt. Merthogy a szállással szemben volt egy benzinkút és megbeszéltük, hogy itt találkozunk, mindenki teletömte a paripákat, és várt.

Nagyon vártam a mai napot, mert mára volt tervezve hogy átlépjük a horvát határt és már az Adriai-tenger mellett fogunk motorozni!
Na de mielőtt odajutnànk.... az útvonal korántsem volt egyszerű, kezdjük ott hogy kb 5km motorozás után megálltunk, leállítottuk a motorokat, és felvettük az esőruhákat :D ugyanis esett, nem szakadt az eső, de azért rendesen esett. Ezután újra elindulva Kranjska Gora felé mentünk a Sava Dolinska folyó mellett motorozva. Kranjska Gora-nal egy balra fordulás és irány a Vrsic-hágó!
Nem mondom.... itt volt kaland nekem rendesen. A hágóhoz vezető út szerpentinjei és hajtűkanyarjai önmagában is nehéznek bizonyulnak, de esőben macskaköves úton különösen izgalmas volt :D kb. 34 hajtűkanyar visz fel az 1611 méter magasságig. Felfele menet egy idő után elkezdtük érezni a hőmérséklet lehűlését, a levegő megváltozását. Az az igazi hűvös hegyi levegő töltötte meg a tüdőnket miközben 3 méter magas hófalak mellett vettük be a kanyarokat. Páratlan élmény volt az biztos!
Kis történelem: ezeket a hajtűkanyarokat az Osztrák-Magyar Monarchia orosz hadifoglyokkal építtette meg annak idején(1915). Nekik köszönhetjük a macskaköveket amik a rusztikus jelleget adják az útnak.
A hágó tetején megálltunk egy negyed órára, lehetett motort/tájat fényképezni, és volt egy szuvenirbolt is amit jól meg is támadtam :)

Aztán indultunk lefelé... azért az se volt semmi, nagyon kellett vigyàzni de a táj gyönyörű volt! A hegyről csordogált le a víz sok helyen kisebb-nagyobb vízeséseket alkotva. Egy idő után pedig egy gyönyörű türkizkék folyó, a Soca-folyó (régi nevén Isonzó) mellett motorozhattunk :)
Nagyon örültem mikor félreálltunk, hogy tudjunk pàr képet csinálni erről a gyönyörű tájról!!

Sajnos tovább kellett motorozni de a folyó hosszan elkísért minket!
Bovec település htán csodálatos rálátásunk volt a Júlia alpok csúcsaira! A csodálatos tájon át eljutottunk Kobaridba, majd onnan Tolminba, ahol Horvátország felé vettük az irányt :)

Természetesen nagyon szép tájakon motoroztunk, elhaladtunk egy vár mellett is aminek később néztem utána, a Predjamai-vár volt az. Majd keresztülmotoroztunk Postojnán, ahol sajnos csak tankolni álltunk meg, (és levenni az esőruhákat), a cseppkőbarlangot kihagytuk, de majd meglesz az is egy saját túra keretében ;)
A horvàt határon volt egy kis sor, nem vészes, átlépve egyből letérünk az autópályáról és Rijeka felé haldtunk. Rijekában meg kellett állni mert kicsit eltévedtünk, de aztán az egyik GPS-es motor előrement és olyan keskeny kis utcákon kanyarogtunk felfele, hogy nem tudom elképzelni hogy ott autó elférjen :D
A táj jellege teljesen más, bár itt is még kanyarogtunk és hegy jellegű volt a táj, mégis hatalmas különbséget tapasztalhattunk.
Az igazán csodálatos látvány amire vártam nagyon az a KRK szigeti híd volt. Egy kisebb sorbaállás volt hogy fizethessünk az átkelésért, de aztán jött a kilátás! Egyedülállóan gyönyörű! Minden irányba... 1430 méteren keresztül szelhettük át rajta az alattunk elterülő napfényben szikrázó kékséget.
Innen megállás nélkül a szállási vezetett az utunk Baska városába. Jó időben értünk ide, maradt időnk lezuhanyozni, átöltözni és sétálni egyet a kis városkában. Beültünk közösen egy étterembe, ahol a kiszolgálással nem voltunk megelégedve úgyhogy ma biztos nem ott eszünk :D
A kis városka közvetlenül a parton fekszik, gyönyörű kilátássak a tengerre. :)

Számomra a sok szerpentin és kanyargás igazi kihívás volt, de mindenpercét élveztem, egyre jobban szeretem Monstert (már ha ez egyáltalán lehetséges), aki szerintem szuperül teljesített idáig, remélem így is marad.
Gyorsan elaludtunk, bár én megint éjfélig beszélgettem, de aztán arra se emlékszem hogy lehunyom a szemem és már aludtam is :)
Reggel 5-kor keltem megint, óra nélkül. Megpróbáltam visszaaludni. De inkább megírtam a blogomat :)

A mai napban volt valmi variálás így még pontosan nem tuduom merre megyünk de a táv hosszabb lesz mint eddig. Mindig egy új kihívás, ezt szeretem ☺️

Csatolt fájlok:

Szegecs, bocsi, NaNa és 1 másik tag kedveli ezt.