Spontán motorozás

Írta Betti364 a Motoros élmények, érzések :) blogban. Megtekintés: 1397

Nos nemrég történt egy olyan, hogy ültünk otthon párommal (pénteken, augusztus 31-én), ő dolgozott, én még betegszabadságon voltam, de épp mellette a gép előtt ültem én is. És azt kérdezte, mi lenne, ha elmennénk munka után motorozni egy kicsit. Nem sokat, max 200km-t. szem felcsillan, agy pörög, mondtam persze, menjünk, miért is ne. És egyből továbbgondoltam a dolgot… ha ő szeretne aznap 200km-t motorozni, akkor mi lenne, ha valahova mennénk, ott aludnánk, másnap felmérnénk az ottani részt és úgy jönnénk haza. Gyorsan ki is találtam, csináltam útitervet, kerestem szállást és elmondtam neki hogy én meg arra gondoltam, mi lenne ha elmotoroznánk Egerszalókra, ott aludnánk, aztán másnap a Bükkben motoroznánk és onnan jönnénk haza :)

Természetesen támogatta az ötletet, így elkezdtünk pakolni, remélve hogy beférünk az 1-1 hátsó dobozokba, de mivel szeretett volna laptopot is hozni hogy tudjunk filmezni, így az maradt hogy én feldobozoltam a motoromat hogy kényelmesen elférjünk.

A szállást telefonon lefoglaltuk, SZÉP kártyáról átutaltam az összeget és kész is voltunk, már a telefonban nagyon szimpatikusak és segítőkészek voltak, ajánlás a poszt végén, mert ennyire kedves embereket, és ilyen finom reggelit…. Egerszalókon csak náluk szabad megszállni :)

Szóval feldobozoltunk és indultunk. Természetesen az útvonalat autópálya nélkül állítottuk be, így kb. 3 órát motoroztunk. Mikor beértünk Egerszalókra, az első utunk viszont a Só-dombokhoz vezetett, még egyikünk se látta és szerettünk volna kicsit gyönyörködni a kivilágított Só-dombokban, de sajnos itt hatalmas csalódás fogadott minket. Szemből csak messziről látni, mert elfoglalja a helyet a Saliris hotel, párom megkerülte a hotelt, hogy megnézze, onnan milyen esély van rá, de onnan se sokat látni. Persze oldalt és hátul be lehet sétálni, de lévén, hogy este negyed 10 volt, fáradtak voltunk, tényleg csak megcsodálni akartuk, de nem úgy sikerült, ahogy elképzeltük. Innen irány a szállás. Az én motoromat leraktuk a parkolóban, ami őrzött és kamerákkal felszerelt, zárt parkoló, a párom motorjával pedig bementünk Egerbe, remélve hogy tudunk egy jót vacsorázni, hát fél 10-kor már nem sok helyen fogadnak mert 10-kor a legtöbb hely bezár, ami nem ott 3500-4500 Ft egy főfogás egy főnek, így úgy döntöttünk, hogy marad a McDonald’s, ami valljuk be nem a legjobb de legalább olcsón bekajáltunk mind a ketten. Innen visszamotoroztunk a szállásra, néztünk egy sorozat-részt, közben kortyolgattuk az ajándékba kapott egerszalóki édes Rosé-t, ami nagyon nagyon finom volt, aztán szépen elaludtunk. A szállásadókkal megbeszéltük, hogy kérünk reggelit, kolozsvári szalonnás tojásrántottát, reggel fél 9 körül, és így is lett. 8-kor keltünk, gyors zuhany, öltözés, pakolás, jött a reggeli és a tea, elkészülődtünk és 10-kor elhagytuk a szállást. Szállásadóink annyira kedvesek voltak, nyitottak és tényleg szuper vendéglátók, hogy nincsenek rá szavak.

Szóval innen a kész útiterv szerint haladva Noszvaj fele vettük az irányt, hogy onnan Bükkzsérc fele átszeljük a Bükköt és elérjünk Diósgyőrbe, ahol a vár megtekintése volt a célpont. Nos a google maps elvitt minket egy olyan útra amiben nem voltunk biztosak hogy mehetünk, mert behajtani tilos tábla volt és egy nyitott sorompó, de majd ráfogjuk a GPS-re alapon bementünk, nem volt semmi gond, nem voltunk egyedül akik nem erdészek és használták az utat, ez kb egy 3km-es szakasz volt, utána ment minden tovább. Diósgyőri várhoz érkezve kaptuk az infót hogy a nagy parkolóba nem mehetünk le a lovacskák miatt… itt felcsillant a szemem, igazából valami középkori bemutatóra gondoltam először, de mikor lesétáltunk kiderült, hogy Ifi bajnokság van díjugratásban, így a várba ismét nem jutottam be, de cserébe megnéztünk pár lovast hogy viszik végig a pályát.

Innen Lillafüred volt a cél, párom még nem látta az ottani kis vízesést, így gondoltam jó lenne útba ejteni, Lillafüred amúgy is olyan kis kedves és szép hely. Innen Szilvásvárad fele vettük az irányt.

Itt jött egy újabb adag felháborodás a részünkről, mert az hogy szörnyű az út Lillafüredről ebbe az irányba az nem kifejezés, hatalmas kátyúk mindenhol, az aszfalt kicsit úgy nézett ki mintha az erdő be akarná kebelezni, egyik szélen se lehetett megállapítani honnan is kezdődik az út és honnan a föld, gödörbe nem belemenni pedig egyenesen képtelenség…. Pedig gyönyörű a táj, de élvezhetetlen a motorozás, bár ide én az autómat se hoznám be…

A lényeg hogy elértünk Szilvásváradra, ahol sétáltunk egy kicsit, majd ettünk 1-1 gyros tálat így kései ebédnek délután negyed 6-kor, mert a reggeli annyira eltelített minket hogy még ekkor se voltunk igazán éhesek :D

Itt jött egy újabb ötlet, hogy kihevervén ezt a szörnyű utat Lillafüred és Szilvásvárad között menjünk haza úgy hogy közben útba ejtjük a Mátrát is, ott tudjuk hogy jók a kanyarok, jó az útminőség is, miért is ne, utána meg majd felmegyünk az M3-ra majd az M0-ra és spuri haza.

És így is tettünk. Szuper volt ott végig motorozni, Gyöngyös és Hatvan között még kerültük az autópályát, Hatvannál rámentünk az M3-ra, és sajnos azt láttuk hogy szembe a horizonton hatalmas villámok csapdosnak mindenfele… sajnos ha jön a vihar akkor az jön, de mi igyekeztünk haza, így egészen az M31-ig szárazak maradtunk, ott elkezdett esni, megálltunk egy felüljáró alatt beöltözni, volt egy 15 km-es szakasz ahol nagyon esett, ott csak 60-80 között tudtunk menni, de utána mintha elvágták volna a vihart, és szépen haladtunk haza, közben még egyszer volt egy kis csepegés, de semmi több, így hála Istennek a nagy vihart sikerült elkerülnünk, viszont beérve Varsányba láttuk a pusztítást, hatalmas széllökések lehettek, fák voltak kicsavarva, a szomszédünk házáról a kertünkbe repültek a tetőcserepek. Így igazán szerencsésen megúsztuk a kirándulást. Imádom a spontán ötleteket, annak ellenére hogy imádok tervezni is, ez egy tökéletes hétvége volt így :)