Saját motor teszt: Kawasaki ER6f (Zöld Sárkány)

Írta Zöld Piszok a Zöld Piszok blogja blogban. Megtekintés: 2252

Szóval kezdjük az elején de ne a kerék feltalálójával mert neki is annyi ideje volt, hogy ráért volna a hiperhajtóművet is feltalálni mivel utólag minden találmány :tök: egyszerű!
De ne is a motor elejénél mert ott még nem tartunk!
Szóval a motoros múltamról annyit, hogy már ovis koromban kapcsolatba hozták a nevem és a fejem egy piros cetkával ami elcsapott de később mégis ültem rajta a rehabilitáció keretében!
(itt most kicsit :(()
A lényeg, hogy nekem is (mint minden valamirevaló motorosnak) elöbb volt motrom mint jogsim! :D
Noha ezt nem tartom követendő példának de éppen ezért nem is ítélem el!
Amikor megvettem életem értelmét, :zp:-t akkor még azthittem, hogy tudok motorozni mivel az emzét már úgymond kimotoroztam!
Csak úgy mellékesen megjegyzem a lányoknak akik már nagy (600-as) vassal nyomják az utakon és éppen annak hisznek aki olyat mond ami éppen teccik nekik, hogy tudásilag még az emzé is sok nekik! ;)
Szóval én is azthittem, hogy kinőttem az emzét! :D
Még szerencse, hogy volt a bejáratás időszaka ahol meg volt határozva, hogy max 4000 rpm az első 800 km-en!
Ekkor a kawa végsebessége kb 90 km/h!
Tehát mentem a motorért emzével, ott letámasztottam azzal a felkiáltással, hogy majd jövök érte valamikor és felpattantam :zp:-re és uzsgyi!
(csak megjegyzem, hogy elösszőr űltem rajta, se próbakör se semmi)
Itt az elején mindjárt be is kakiltam majdnem mert azért mégsem kellett volna ugyanolyan gázadással indulni mint az emzével!
Aztán 1 sec után ismét majdnem bekakiltam mert a féket sem kellett volna annyira meghúzni! :D
Szóval vettem 1 mély levegőt az első eltöltött 2 méter után és roppant óvatosan, mint aki elösszőr ül motoron, kikanyarodtam a főútra és óvatosan hazaporoszkáltam!
Megjegyzem akkor Ő még egy frissen befogott Sárkány volt és még nem szokta meg, hogy ül rajta valaki!
[​IMG]
Tehát szép lassan elkezdtünk összebarátkozni és nem forgattam 4000 fölé (szándékosan, max véletlenűl de akkor is 6000 alatt maradt) és rájöttem, hogy a 90 km/h is gyors ha hamar érem el! :D
Szorgalmasan gyüjtöttem bele a km-eket, akkor még volt pénzem benzinre és spanyolból hoztam bele az olajat!
Na bevezetésnek ennyit!
Amit tudni kell róla, hogy nem kezdőknek való, akármit is írnak a "szak" újságírók, tudom neki az nem motor ami 1000 ccm alatt van!
Ezt a motort kimotorozni csak a ringen lehet és ott is nagyon nagy tudás kell hozzá amit én (hála a kawasaki hazai forgalmazójának) igyekszem is összekaparni!
A motor maga viszonylag egyszerű, csak a hátsó rugóstag előfeszítése állítható, lóerőben nincs hiány, forgatónyomatékból meg többlet van!
Valakit zavar a tükör elhelyezése, szerintem ha máshol lenne akkor nem lehetne vele a sorok között menni! ;)
Az első ülés kényelmes, hátul meg szeretnek a lányok ülni!
(1 kivételével de ő 100 kg felett volt)
A fék hibátlan, ezt a ringen lehet igazán megfigyelni mert én még a gázt húzom amikor mások már javában fékeznek!
Persze néha kimegyek a bukótérbe az igaz! :D
A szélvédelme több mint jó, szinte tökéletes erősen autópályás tempóban sem megy a fogyasztás 5 liter fölé (4,7) városban 4,3 liter 95-ös 100 km-re!
A ringen sem tapasztaltam növekedést!
Ergonomiája nekem tökéletes, minden kézre esik és minden műszert jól látni, szerencsére ezen még analóg (mutatós) műszerek vannak ami nekem jobban is teccik mint a digitális kütyük!
Olyan medmexes!:cool:
A sebesség váltó zajos és darabos de csak kis sebességnél, amint versenytempóra kerül a sor hangtalan lesz és könnyen kapcsolható!
Hát ebből látszik, hogy nem szötymörgésre tervezték!
Amúgy a motor magától is felgyorsul, a minap is azt vettem észre, a mutató elhagyja a 180-as számot a műszerfalon!:eek:
Erölködés nélkül!
A gyári hátsó gumi kicsit csúszik kanyarban, de engem nemzavar!
Eddig csak álló helyben estem vele ami azért elég égő!
A motor karakterisztikája miatt nem ajánlom kezdőknek, kicsit olyan mint a puskaporos hordó!
Egy teszt szerint 3,8 sec alatt van 100 km/h-án!
Ez szerintem valós adat!
Egy kezdőnek ennyi idő alatt mi megy át a fején?
Max a villamos!
Szép hangja van gyári dobbal is!
Én versenyolajat használok bele (cepsa ruta 66 10w50 100% szintetikus), nem eszi meg!
Nagyon jó vele motorozni!
És nagyon szép is!
NaNa kedveli ezt.
  • Babulu
  • BoncaDóri
  • bupu
  • tt100
  • Vidék
  • Zöld Piszok
  • Gabsic
Hozzászólnál? Jelentkezz be...