"Milyen cuccban perecelj?...3"

Írta Mrs.Kawangyal a Mrs.Kawangyal blogja blogban. Megtekintés: 826

Megígérem, hogy több ilyen beidézős cikkel már nem zargatlak benneteket, nameg az újságnál sem akarom kihúzni a gyufát :D

Sisak;

"Csak annyit költs sisakra, amennyit a fejed ér"- tartja a régi motoros mondás. Közhely, de kétségtelenül találó. A drága márkák között ma már nem létezik rossz termék, persze ez nem mindig volt így.

A motorosok által elszenvedett fejsérülések a halált vagy tartós rokkantságot okozó közúti balesetek legfőbb előidézői, és sajnos lényegesen komolyabb kimenetelűek, mint más közúti vagy sportbaleset során szerezhető fejsérülések. A motoros balesetet követő jellegzetes agysérülés legtöbbször súlyos következményekkel és maradandó egészségkárosodással jár. A sisakod nagyon fontos!
A felszerelésünkből a bukósisak nyújtja a legnagyobb védelmet. Egy esetleges baleset esetén életet ment, megóv bennünket a fej s ezzel az agy sérülésétől, csökkenti a kórházban eltöltött időt, és csökkenti annak esélyét, hogy az intenzív osztályra kerüljünk. A fejünk borzasztó nagy veszélynek van kitéve, balesetnél 72% az esélye, hogy megsérül! (...)
Olcsó és nehéz sisakot venni nagyon rossz befektetés. Azon túl, hogy kevésbé hatásosan nyelik el az ütközési energiát, a nagyobb súlyok miatt a tehetetlenségük is nagyobb, így a nyaki csigolyák sérülésének esélye is nagymértékben megnő. Egy jó sisak borzasztóan tud kinézni egy nagyobb ütközés után. Pont ez a lényege! A becsapódás energiáját el kell oszlatnia a héjon, amelytől az egyszerűen szétesik. A bukó tulajdonképpen egy gyűrődési zóna, csakúgy, mint a modern autók utastéren kívüli része. A becsapódási energiát a lehető legnagyobb felületen kell eloszlatnia, és ha ez sikerült, az meg is látszik majd rajta. A legjobb sisakok - mint az Arai, Shoei vagy Shark - egy baleset után úgy néznek ki, mintha szét akarnának foszlani, miután elvégezték rendeltetésszerű feladatukat. Sajnos nem egy esetben láttam már olcsó sisakban elszenvedett, komoly motoros balesetet. Ezeken a sisakokon általában csak karcolások vannak, a gazdájuk pedig az intenzíven fekszik fejsérüléssel, vagy ha nem volt ekkora szerencséje, akkor a hullaházban. A balesetet szenvedett motoros sisakját mindig magunkkal visszük a kórházba, mivel nagyon jól tájékoztat bennünket az erőhatások irányáról, viszont nem sokat mond a sérülés mértékéről. Egy biztos: a péppé tört sisak gyakran jót jelent.

Meg kell még említenem az állvédő nélküli, tehát nyitott sisakokat. Több ízben láttam olyan balesetet, amelynél csak azért volt komoly a motoros sérülése, mert az egyébként jó minőségű sisaknak nem volt állvédője. Sisakválasztáskor nem javaslom a "SHARP" osztályzást alapul venni, mivel magas pontszámot adnak a nyitott sisakoknak is.
További kritikus pont, hogy a bukósisak a fejünkön marad-e. Biztos hülyén hangzik, de tény: régebben nagyon gyakori volt, hogy a sisak héja elrepült ütközés közben, ahogy a bélés kiszakadt belőle. Ez a veszély még mindig fennáll, ha túl nagy sisakot viselsz, vagy ha az alkatrészei - mint a bélés vagy a biztonsági pánt - elhasználódtak. Még ha megfelelőnek is tűnik, akkoris komoly a veszélye annak, hogy a csat egy rossz helyre irányuló ütéstől kinyílik, te meg lobogó hajjal, tehetetlenül csúszol. És az nem jó."
Szegecs kedveli ezt.
  • Mrs.Kawangyal
  • birge
  • Zöld Piszok
  • fneildi
  • Mrs.Kawangyal
  • Pankamano
  • Babulu
  • Vidék
  • Vidék
  • Vidék
Hozzászólnál? Jelentkezz be...