Péceli önképző kör

Írta Yamina a Gurulások, miegymás blogban. Megtekintés: 625

Az ötletadó a Sunny volt, aztán a fórumban összeszerveztük, hogy gyakorolni kéne megint, merthogy ugye fexünk-kelünk, és hát mégis kerekeken gurulva szebben néz ki a motoros mint a vas mellett henteregve... ;)

A helyszín a péceli motoros pub lett, reggel a nagyi palacsintázójánál összeverbuválódtunk, megtekintettük és körbeszaglásztuk Bupu macilevét (köszönöm még egyszer, elmúlt tőle a fejfejásom 15 perc múlva), aztán megejtettünk egy lájtos bevásárlást Zééével a közeli madarastacskóban. Meglepett a fickó rendesen, mert amíg én a Bupu budijának kellékeit lapátoltam össze, addig ő körülnézett a ruhák között és sopingolt egy dárlingos fejfödőt a macskakaják mellé. :)

Aztán beestek Löksiék, majd mire elindultunk, jött a hír, hogy Orcáék is vágtatnak utánunk a négykerekűben, így bevártuk őket. Elgurultunk szoros zippzárban Pécelig, ott a tulaj némi meglepetéssel fogadott minket, de lelkesen kinyitotta a kocsmát és nekiállt kávét főzni. Aztán egyeztettünk hogy kik és mik vagyunk, mondta nyugodtan tekeregjünk, ebédre meg van melegszenya és bikerleves.

A kávéfőzés után felhajigáltuk a bójákat, majd nekiálltunk gyakorolni. Hogy Bupu se maradjon ki a gyakorlós szórásból, mivel említette, hogy ő csak fajanszot hajlandó kerülgetni a pályán, összeraktuk neki a vécépapírfajanszot. Ezek után többen megjegyezték, ha valaki összefosná magát a gyakorlatok közben, mindjárt kéznél a segítség... Aztán végül is elbontottuk az illegális budit, mert kellet a hely a hirtelenfékezés-irányváltás gyakorláshoz. Bara egy hős volt, odamert elénk állni és mutatta mikor merre kell hirtelen kerülni. Amíg odamentem kattintani, csak kétszer csúsztatták meg a fiúk a vasakat maguk alatt (meg aztán egyszer én is), tehát a csaj idegei biztos kötélből vannak. :)

A pálya kicsinysége miatt egyszerre ketten-hárman voltunk a pályán, ez olyan szempontból volt jó, hogy addig a gyöngébbek bírtak pihengetni is meg szocializálódni is. Aztán sikerült Barát és Zéét is rádumálni egy kis utasszerepre, így tudtam utassal is gyakorolni. Barával nem volt gond, teljesen nyugodtan ücsörög hátul mint egy zsák krumpli, Zééé viszon fokozta egy kicsit a helyzetet, felült háttal a Lóóóra és döntés közben reflexből a másik irányba kezdte húzni a vasat... Aztán mondta nem szándékos, csak háttal menve elég fura neki :D Le is hajtotta a sötét plexit, hogy ne látsszon a félelem a szemében :D Tété unalmában már a váltót meg a lábtartóit karcolgatta lefelé a pályán. Egyszer-kétszer majdnem eldobtam a Lovat, de aztán megkímélt őnagysága. Tété csak egy kicsit billentett, Senki viszont rendesen letesztelte az aszfalt rugalmassági tényezőjét, Brigó párja meg Sunnyt utasként fektette le az aszfaltra. Szerencsére semmi gond nem volt, csak kisebb karcolások estek a vasakon. Inkább itt perec mint odakint az úton.

Aztán kajáltunk egy kicsit, majd kipróbáltuk, hogy milyen lenne a Lóóó sztrítfájternek, Sunny felállt előre a bukóvasra, háttal meg ült Zééé, a Lóóó kereke meg hátul jól lelapult. :) Nem szokta a Lóóó a szántást!
Itthon vettem észre, hogy ha esetleg fújtam volna bele egy kicsit, lehet könnyebben ment volna talán a kerülgetés, viszont így a terepre pont jó volt.

KT1 beszervezte délutánra néhány Africa Twines rendőrmotoros haverját is, ők is felraktak egy-két pályát, egy szűkebb kört is, amit elég kevesen tudtak megcsinálni (például ők sem, de Tété összehozta). Ráadásul a srácok tukmálták a vasakat, hogy fel lehet rá ülni, hát hogy a viharba ne csapnék le rá! :) Hát egy élmény volt a virgonc africára ráülni, a harminckét éves Lóóó után majdhogynem idegroncsnak tűnt az a vas, annyira érzékeny rajta minden, a gáz, a fék, rögtön ugrik és csinálja amit kérsz.

Kavirnyáltunk még egy sort, a fiúk tanítgattak a füvön Lovat emelgetni (még mindig a daru az ideális megoldás). Aztán Sunny elment KT-val terepre - remegő kézzel jött vissza, Baraboszi is végre motorozott egy sort (bár nemtom mit szégyellősködsz ha egyébként meg ki mersz állni fékezést gyakorolni elénk).

Aztán szépen hazacsurgott a csapat, és maradtam még a srácokkal terepezni egy kicsit. Rosszabbra számítottam, de a Lóóó nagyon rendesen viselkedett. KT1 elmondta a földes út és pocsolyák meg egyéb mezőgazdasági és természeti képződmények kezelésének útmutatását, aztán mentünk is. Még a frissen boronált szántásban is tudok már motorozni! Valaki említette, hogy a puha talajon minél nagyobb sebességgel mész, annál stabilabb lesz a motor mert "felúszik" a kerék - ezen kicsit kételkedtem, de tényleg így van. Tényleg kevésbé csúszkál az eleje és a hátulja. Az ideális sebességet viszont el kell érni, na addig azért oda kell figyelni jobban.
Aztán mentünk még dombra fel meg dombról le, kitaposott és kevésbé kitaposott részeken, egyszer csak elhúztak előre a srácok. Megvártak egy talajvizes pocsolya mellett. És igyorogtak. Vigyorogtam egyet én is, de aztán valahogy mégse másztak bele sarazni. :D Szóval nem is olyan vészes az a földút meg kavicsos murvás emelkedős dolog, mindent meg lehet tanulni.
Végül kimásztunk a nullásra és hazafelé vettük az irányt.

Jó volt veletek, tavasszal is kéne egy ilyen bemelegítős tekergős! :D

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=G3P6HeCJozU&feature=player_embedded"]YouTube - CsaM Vezetéstechnika, Pécel 2010.10.16.[/ame]

Figyelem-figyelem, szolgálati közlemény!
Amíg a Lovat emelgettem, KT1 a kiskört többször is megcsinálta! Nem láttam, de aszongyák legalább 6x! :D
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=G3P6HeCJozU&feature=player_embedded"] [/ame]
Szegecs kedveli ezt.
  • Sunny
  • Mrs.Kawangyal
  • Babulu
  • tt100
  • Yamina
  • senki
  • Yamina
  • tt100
  • birge
  • Yamina
  • Sunny
  • Yamina
  • tt100
  • Brigó
  • Sunny
  • tt100
  • Yamina
  • tt100
  • Vidék
  • Sunny
  • Vidék
  • Vidék
Hozzászólnál? Jelentkezz be...