Nyaralni ment a motorom...:)

Írta csacskamacs a csacskamacs blogja blogban. Megtekintés: 852

Így, a nyár végén eljött az az idő is, hogy szabadságra mentem..., sőt, nemcsak szabadságra, de igazából nyaralni is: Horvátországban voltunk egy hétig a zurammal :). Régebben évekig jártunk oda minden nyáron, sátorral, mindig máshova (a fiam nagyon élvezte), de kb. 4 éve már valahogy nem jött össze...

Szóval most elindultunk végre és a zuram ötlete az volt, hogy vigyük az én kis fekete párduckámat is (a motorom), mert az elfér a kisbuszban hátul és ketten is tudunk vele menni. Így is történt. Az Isztriai-félszigeten vertünk tábort, Rovinj mellett, egy kempingben. Innen indultunk egy-egy nap motorral becserkészni a félszigetet. Esténként pedig Rovinjba motoroztunk be, ami egy tüneményes kis város, amolyan igazi, régi, mediterrán, olasz, szűk kis utcákkal, kiteregetett ruhákkal, tengerre nyiló teraszokkal..., teljesen beleszerettem...:)

Szóval voltunk motorral Porecben, Novigrádban, láttuk a Limski canalban hogyan tenyésztik a feketekagylókat. Na, ez a rész jó hegyes út, szerpentinekkel, gyönyörű kilátással. A zuram döntögetett is rendesen lefelé, én meg kapaszkodtam erősen, ahogy illik. Még jó, hogy nem vagyok magasabb, így nem láttam ki a mögüle előre, nem láttam a km-órát sem. Valószínűleg ezért nem féltem. Mikor leértünk meg is kérdezte, hogy féltem-e, mert kicsit "elengedte magát" mondta és volt, hogy 140-nel gurultunk. De legalább tudom, hogy megbízható a motorom... :)
Máskor meg délre indultunk, Pulába, aztán megnéztük a félsziget "végét", Medulint. Visszafelé a parton jöttünk és minden lehetséges kis helyre bementünk, aminek még a nevét sem tudtam megjegyezni.
A kisvárosokba általában nem engedik be az autókat, vagy nagyon kevés helyre. Motorral, bicajjal viszont bárhova, bármikor mehetsz. Ennyi motort én életemben nem láttam... :D Robogó hegyek, kicsi nagy, közepes, öreg, fiatalabb, tök új, dobozzal, üresen, szélvédővel, anélkül, rengeteg Vespa (közel van Olaszország)..., de persze másmilyen motorok is... Direkt motor-parkolók vannak, felfestve a csíkok és táblával jelezve... nagyon tetszett, le is fotóztuk. Idősebb néni fejkendőbe, otthonkába, száguld a nagy robin..., ez arrafelé teljesen megszokott kép. Nagyobb munkahelyek előtt annyi a motor, hogy azt hittem kiárusítás van... :D (pl. egy teherkikötőben, a kerítésen belül három hosszú sorban álldogáltak türelmesen). A zuram teljesen odavolt, eleinte minden érdekesebb motort lefotózott, aztán rájött, hogy nem lesz elég a fényképező memóriája... Ami érdekes volt még nekem - és talán Paci írta Olaszországról -, hogy nem láttunk balesetet, pedig tényleg rengeteg a motor és össze-vissza közlekednek a városban, ahol csak el lehet menni, aztán megállnak, ahol eszükbe jut. Rendőr nem szól, csak az autósoknak, hogy nem lehet bemenni... :)
Volt olyan nap, hogy vacsorára egy zacskó mirelit halacskát vettünk, hogy megsütjük. A kempingben a meleg motorblokkon nagyon hamar kiolvadtak...
Ja és a zuram mondta, írjam le, hogy ahol valami nagyobb üzletben voltunk vásárolni, ott vannak szekrénykék, amibe beteheted addig a csomagod (mint itthon is pl. a Cora). Ott simán befért a két bukó, meg a kabátom..., itthon egy bukó sem fér a szekrénybe és valószínűleg bezárni sem lehet...

Szóval nagyon jó kis hét volt, szerintem a motorom is jól "nyaralt". Teszek ide pár képet, ha sikerül, hogy ti is gyönyörködjetek... :D