Napi rövid - 95 (E10) vs. 100 (Rebel 500)

Írta MoncA a MoncA blogja blogban. Megtekintés: 481

Gondolom, nem vagyok vele egyedül, hogy figyelemmel kísérem a motorjaim mindenkori fogyasztását. Nem foglalom táblázatba az adatokat, de digitális fecniket készítek róla, hogy lássam, mennyit mentem, mennyit evett, mennyibe került. Olyasmi ez nálam, mint a reggeli széklet: senki nem kíváncsi rá, igazából én sem, értelme se sok van, de azért vetek rá egy pillantást, mielőtt elsüllyesztem a csatornák útvesztőjében.

Idén még csak háromszor ültem motoron, ráadásul a tegnapi gurulás után a megszokottól eltérően nem tankoltam meg a járgányt, így a következő megfigyelések max. érdekességek, de semmi esetre sem számítanak tanulmánynak.

November végén MOL 100-as benzinnel tettem el a motorokat, kereken 3 hónapig álltak az idei első kör előtt. Február 23-án 123 km-t mentem, végig visszafogott tempóval és dinamikával, mivel a tudásom is berozsdált, az aszfalt is hideg volt, ráadásul végig volt egy gyenge esőzés. A fene nagy krúzolásban a Rebel 500 fogyasztása leesett 2,7 l(!) alá, ami azért is érdekes, mert tavaly egyszer már tartottam ilyen sétatempós napot – akkor 95-öst (E5) tettem bele – aznap 2,91 litert evett százon.

Miután a nagyobb motoromba bátran tankolhatok E10-est, így az idei első kör után bele is nyomtam az olcsóbb nedűből 3,31 litert (ez a tankom térfogatának kb. 30%-a). A márciusi második etap után (Pilis kerülés) szintén 95-össel (E10) itattam meg, ezúttal 3,69 liter ment bele, pedig 20 km-rel kevesebbet mentem, bár a száraz aszfalt miatt a vezetési stílusom már lényegében a szokásos volt. Ezzel a felhasznált üzemanyag 3,58 literre ugrott százon, ami már majdnem eléri az eddig csak pályatempónál (130-140 km/h) tapasztalt ~3,7 literes fogyasztást, pedig az utazóm a közelében nem járt ennek a sebességnek.

A harmadik utunk a Bánki-tóhoz vezetett a 2-es főúton, szerettem volna látni, hogy jó minőségű úton, ahol emelkedők is vannak, hogyan viselkedik a motor. Észrevételek: a teljesítményben semmiféle csökkenést nem tapasztaltam, a tegnapi harmadik körnél is úgy tolt a hátsó kerék, hogy emelkedőn is röhögve gyorsult fel 130 km/h fölé.

Összefoglalva és kihangsúlyozva, hogy a fentiek csak kezdeti észrevételek: a motorom (Rebel 500) teljesítménye nem változott az E10-es üzemanyagtól, viszont a fogyasztása nem várt mértékben megugrott. Úgyhogy a következő pár kör után majd osztok-szorzok, mert egyáltalán nem biztos, hogy az olcsóbb üzemanyaggal jobban járok anyagilag.


DSCF7035.JPG
bocsi és NaNa kedveli ezt.
  • NaNa
  • MoncA
Hozzászólnál? Jelentkezz be...