Krossz

Írta Vidék a Elmélkedések blogban. Megtekintés: 676

No, megállj csak!

Az egész úgy kezdődött, hogy munkadíjként kaptam egy hiányos 250-es Jawát, persze papírok nékül. Egyik cimborának meg volt egy 250-es CZ-je, amit egy másik cimbi a blokkja miatt megvett, de a többi nem kellett neki. Rengeteg cucc jött össze, börzére se pénzem, se időm nem volt elvinni, meg a bizonytalan eredmény is… Kéne valamit építeni belőle… chopperre nincs pénzem, meg a papír is gond… Akkor legyen krossz! Olyat úgyse csináltam még.
A vázat a villanyaknál megtoldottam illesztett esztergáltatott közdarabbal, mert a CZ villanyak-tengelye hosszabb volt. CZ villa, rugóstagok, hátsó hajtás és kerekek kerültek a Jawa vázba, az eredeti ülés módosított pozíciójában tartja az alu hátsó sárvédőt, hátul Robur teherautó lámpája van. Az első lámpa Simsoné, csavarozott merevítőn, ami a CZ módosított sárvédőt is tartja. A tank CZ-é, az utólag merevített kormány és a gázszektor is. A kupplungkonzol és a kapcsoló MZ TS. A kipufogók az eredeti vágott verziói. Az oldalsztender Simson robogó törött motorblokkfelfogató bölcsőcsövéből készült némi hegesztgetéssel. Autóalkatrész is van rajta, a villahidak közt a villaszárat Wartburg fűtéscsövek takarják, a fényszóró foncsora Nagypolszkié. Az új üléshuzatot kolleganőm irányításával iskolánk tanulói varrták. Az egész úgy született, hogy a lényeg az elfekvőben levő alkatrészek beépítése, a költségkímélés és az egyszerűség elérése volt. Ehhez képest, amikor a festékhiány nyomán megszületett tankminta megihletett, már igényes motort akartam csinálni, csak azt nem tudom, terepre minek… A motor nevét Jácint adta, aki rengeteget segített, többek között a gép megvásárlásával. A félkész gépet meglátva az ismert szovjet rajzfilmre hivatkozott, meggyőződése volt, hogy a farkas egy pontosan ilyen gépen üldözte egyik részben a jótanulójósportoló nyuszikát.
Köszönet a segítségért: Jácint, Peti, Fecó, Gál Roland, Koncz Zoli, Melinda, Adamicza Reni!

Néhány szó a vas sorsáról. Jácint sokat hajtotta a környékbeli terepeken, és folyamatosan fejlesztette. A tankot behorpasztotta felül hátul és rápárnázott, teljesen átalakította a hátsó rugóstagot és a hátsó villát, az első villát egy enduroéra cserélte, ahogy a kormányt is, levette a lámpákat, gyári krossz CZ első sárvédőt és gyári hátsó sárvédőt kapott. Teljesen átalakította, eltűnt az „old-szoci krossz fíling”, teljesen komolyan néz ki a vas. Sajnos Jácintnak is egyre kevesebb az ideje és a pénze motorozni…
Szegecs kedveli ezt.
Hozzászólnál? Jelentkezz be...