Balatonkerülés – vagy mégse…. :D

Írta Betti364 a Motoros élmények, érzések :) blogban. Megtekintés: 1037

A hétvégi program elvileg egy Balatonkerülő hétvége lett volna, kétnapos, hogy legyen időnk útközben mindenféle kilátót megnézni, várakat, meg mindenfélét. De aztán a hét elején jött az információ, hogy Győrben lesz egy vezetéstechnikai tréning, ahova beférnénk, így a szombati napunk úgy kezdődött, hogy reggel felmotoroztunk Győrbe, 9-12.30 közt volt a tréning, utána megebédeltünk, és irány a már lefoglalt szállás felé Vonyarcvashegyre. Mivel úgy is gyakorolnom kell, ezért lett a tervbe néhány terepes rész is téve, amiket nagyon élveztem :)

Megálltunk Pápán egy körforgalomnál, ahol egy MiG-21-es emlékhely található. Az 1971-es gyártású, elsőként Pápán szolgálatba állított és hat éven keresztül állomásozó vadászrepülőgép emlékhelyét tavaly építették. Ezután Celldömölkön egy Bencés apátság romjainál álltunk meg. Az épületet először 1252-ben említik, az épületből elég sok megmaradt, a felső részt lezárták oda sajnos nem lehet felmenni.

Innen Sümeg irányába haladtunk tovább, ahol megálltunk a várat meglestük lentről, de fel nem mentünk, hanem robogtunk tovább a földes útra, hogy barátkozzak az új motor-új gumi-új terepviszonyok kombóhoz :D Egész jól alakult, nagyon tetszik, de még barátkozás alatt van a dolog :D

Megérkeztünk, szállást foglaltunk, lesétáltunk a partra vacsorázni, ajánlom mindenkinek Vonyarcvashegyen a Terasz Éttermet, mi nagyon meg voltunk elégedve, jó a felhozatal, a kiszolgálás, nagyon kedvesek, és az ételallergiásoknak is mindent elkészítenek amit csak tudnak :spagetti: Vacsora után, visszaértünk a szállásra, és párom szinte rögtön el is aludt, én még próbálkoztam a gopro-t csatlakoztatni a telefonom, de nem jártam sikerrel és elaludtam én is.

Reggel szálláselhagyás, vásárlás az útra stb, 11-kor indultunk el az első helyre a listán, a Festetics Kilátóba, majdnem végig felmentünk a motorokkal, ahol már sok volt a turista, és nem megfelelő a terep egy magamfajta kezdőnek, ott leraktuk a motorokat és felsétáltunk, ez kb. 50-100méter volt. Nagyon szép a kilátás, igazán megéri megnézni, bár gondolom ez a Balaton vonalán lévő összes kilátóra igaz lehet :D

Miután lementünk a kilátóból, jött a Szigligeti vár, ahova már csak azért is érdemes volt elmennünk mert annyi idióta képet készítettünk, és annyit nevettünk, hogy simán megérte a 800Ft/fő belépő. Meg amúgy is, nagyon szép a vár állapota is, gyönyörű a kilátás is, és nagyon finom a fagyi :cool:

Innen továbbgurultunk a Kőtengerhez, ami igen érdekes. „A Pannon-tó egykori homokos és/vagy kavicsos üledékét később a benne szivárgó kovás oldatok helyenként cementálták. Hosszú idő alatt óriási kőlepények jöttek létre. A kvarcszemcsék és a „ragasztó” egyaránt szilíciumdioxidból áll, amely az acélnál is keményebb anyag, ezért a külső erők (víz, szél, fagy) alig tudják pusztítani. A kőtömböket körülvevő laza homokot viszont könnyedén elmossa az eső vagy elfújja a szél.” – áll az ottani táblán, és valóban a kövek igen érdekes formációkban vannak.

Maradván a természeti látványosságoknál a következő megállónk a Hegyestű volt, ahova nem sétáltunk fel, mert Attila volt már itt, és mondta hogy nem motoros ruhának való mászóka a dolog :D de lentről is nagyon szép látványt nyújtott, körbe sétáltuk a vulkán kráterét. Az egykori vulkán északi felét az egykori kőbánya lefejtette, a visszamaradt kb 50 méter magas bányafal azonban megmutatja, hogyan is nézhetett ki a vulkán belseje. A megdermedt láva a kihűlés folytán sokszögletű, függőleges oszlopokra vált el. A kráterben található egy a Dunántúl jellegzetes kőzeteiből összeállított szabadtéri kőpark is.

Ezután azért már kezdtünk megéhezni, de még evés előtt bementünk a Haditechnikai Parkba Zánkán. Nem sorolom fel miket lehet látni, 1000Ft/fő a jegy, akit érdekelnek a katonai helikopterek, tankok, miegymások, az menjen el, szerintem kellemes kis körsétát tud tenni itt az ember.

Ezután végre ebédeltünk egy cuki kis helyen „Szekér”, Balatonakalin, isteni finom Hamburgert ettünk mind a ketten. Ha erre járunk, biztos betérünk még.

Sajnos az idő az ellenségünk volt, ezért innen már csak két helyen álltunk meg, Balatonfüreden a Tesco-ban, bevásároltunk rágcsát és üdítőt hogy az esti Kanada-Finn hokimeccset megnézzük, és mielőtt hazaértünk egy aznapi utolsó naplementés kép miatt. Az utunkról készítettünk egy kis videó-összevágást is, ha valakit érdekel esetleg:

A hokimeccs nagyon izgalmas volt, a Finnek lettek a Világbajnokok :)